Horoskooppimerkkien luonteenpiirteiden stereotypiat
Tehdäänkö lauantain ratoksi tällainen leikkimielinen ketju, missä pistetään yleisimpiä käsityksiä eri horoskooppimerkkien edustajien luonteenpiirteistä. Itse olen vaakanainen, ja olisi hauska kuulla ihmisten käsityksiä millaisia vaakanaiset ovat. Ja en ota horoskooppeja niin kauhean vakavasti, mutta tällaisten pohtiminen on ihan hauskaa. Muistetaan toki yksilölliset erot. :)
Itse allekirjoitan ainakin sen, etten osaa tehdä päätöksiä ja vitkuttelen niiden kanssa viimeiseen asti. Mietin aina asioiden molemmat puolet ja vertailen perusteellisesti. Esteettisyys ja harmonia on tärkeää, esimerkiksi juuri vaate- tai sisustustyylissä.
Olisi kiva kuulla myös muista merkeistä, esimerkiksi omasta mielestäni kauriit ovat usein vaikeita ihmisiä. Tai itselläni on ollut vaikeuksia tulla toimeen jostain syystä kauriin aikoina syntyneiden kanssa. :D
Oletteko myös onnistuneet arvaamaan livenä jonkun uuden tuttavuuden kohdalla tämän horoskooppimerkin? Itse pystyn, en nyt joka kerta, mutta aika usein arvaamaan oikein suurin piirtein ainakin vuodenajan, jollen kuukaudenkin, jolloin henkilö on syntynyt.
Kommentit (383)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä kaksonen. On sattunut miesystäviksi muutama.
Jakautunut persoonallisuus ts. hullu. Kahdesta on kokemusta.
Meidän perheessä on monta kaksosta. Ulkopuolisten silmissä elämämme varmaan näyttää hullunmyllyltä, mutta me olemme kyllä tosi onnellisia. Jakautunut persoonallisuus- voi tavallaan voi pitää paikkansakin, meillä se näyttäytyy lähinnä monipuolisuutena. Persoonallisuuden piirteiden rikkautena. Mut moni konservatiivinen kontrollifriikki on vähän pihalla meidän kanssa :)
Olen järkyttävän kilpailuviettinen ja kunnianhimoinen. Kova tekemään töitä ja välillä vähän turhankin menestyshakuinen. Minulla on paljon kavereita, mutta vähän ystäviä. Tahdon, että asiat tehdään niinkun sanon ja sanon mielipiteeni ääneen. Olen kuitenkin luotettava ja moraalini korkea. En halua tuottaa pettymystä.
Olen oinas.
Vesimiehet, paljon kumppaneita, vaikea päästä lähelle. Etäisiä ja pinnallisia parisuhteessa, yäk.
Itse olen jousimies. Myös nouseva jousimies. Luonnekuvaukset jousimiehen kohdalta osuvat melko lailla nappiin. Olen todella suora, kysyn ja vastaan suoraan. Omaan hyvän itsetunnon. En voi sietää minkäänlaista rajoittamista, en aikanaan vanhemmilta enkä nykyään parisuhteessa. Vaadin vahvaa luottamista. Olen todella lojaali, en koskaan pettäisi kumppania, mutta se päätös tulee lähteä minusta itsestäni, mustasukkaisuutta en siedä ollenkaan. Rakastan matkustelua ja tavallaan uuden löytämistä. Olen todella impulsiivinen, mutta lepyn myös nopeasti. En voi ymmärtää pessimistejä ja olenkin todella vahva optimisti. Tuota hyvää tuuria on puhuttu jousimiehillä ja se pätee myös minuun. Luulen kyllä että osaltaan siihen vaikuttaa myös oma suhtautuminen ja määrätietoisuus. Esimerkiksi olen ollut aina todella onnekas työn ja koulun osalta. Ja koen päässeeni elämässä todella helpolla.
Jonkunlaista tunnepuolen ongelmaa ehkä koen. Olen itseäni sekä kumppania kohtaan todella vaativa. En koskaan seurustelisi vain seurustelun vuoksi. Vaadin vahvan tunteen toista kohtaan. Joskus kuitenkin joudun miettimään "mitä minun pitäisi tuntea nyt". Jousimiesten kerrotaan vihaavan rutiineja. Itse taas rakastan tavallisia itselleni asettamia rutiineja. Toisten asettamia rutiineja/sääntöjä ja rutiineihin ajautumista en voi sietää. Kaipaan vaihtelua. Minulla on aina tuhat rautaa tulessa ja kurkottelen kohti tähtiä ja todella suuret unelmat.
Nousen herkästi takaisin jaloille pettymysten jälkeen. Esimerkiksi en kokenut pitkästä todella hyvästä parisuhteesta eroa mitenkään maailmaa kaatavaksi asiaksi. En halua olla riippuvainen kenestäkään taloudellisesti, sosiaalisesti enkä millään tavalla. Luulen tämänkin vaikuttaneen helppoon eroon. Pidän tietynlaisen itsenäisyyden aina. En myöskään halua kenenkään olevan minusta riippuvainen. Tämä mietityttääkin lastenhankinnan kannalta.
Olen ehkä sinisilmäinen, mutta ajattelen aina että mieluummin putoan korkealta ja kovaa kuin epäilisin koko ajan kaikkea. Olen myös todella tunneihminen enkä jaksaisi käyttää elämääni perustellen valintojani. Vaadin aika paljon myös itsenäisyyttä ja yksin oloa. Mutta se on valittua yksinäisyyttä. Tulen helposti toimeen kaikkien kanssa, mielestäni olen hyvä lukemaan ihmisiä ja sopeutumaan tilanteisiin. Olen pidetty ihminen. Minuun ihastuu helposti, mutta itse en taas ihastu helposti.
Vierailija kirjoitti:
No entäs neitsyiden hyvät puolet?
Luotettavia. Mutta teidän itsetunto on surkea.
Jousimiesnainen jatkaa..
Seurustelin aiemmin leijonamiehen kanssa. Hän oli kuin ilmetty leijona kaikista horoskooppi kuvauksista. Meillä suhde oli todella kiihkeä, tulinen ja rakastava. Hän kylläkin vaati todella paljon ihailua ja olikin todella komea. Hän omasi hyvän itsetunnon ja antoi jakamatonta huomiotaan minulle. Koen että yhdessä säihkyttiin ja täydennettiin toinen toisiamme todella hyvin, oltiin näyttävä pari. Oltiin todella hyvä pari, kunnes tämä leijonamies meni ja petti humalassa. Oma ehdottomuuteni ei antanut tätä anteeksi.
Leijonamiehen ego ehkä kasvoi liian suureksi, hän on kovin herkkä ulkopuolisille vaikutteille ja haluaa miellyttää liikaa kaikkia. Ei osannut sanoa ei. Hän myös vaatii paljon ihmisiä ympärilleen, ja se osaltaan auíheutti meidän välille kismaa. Hän ei voinut ymmärtää minun tietynlaista erakkoutta. Kaipasin omaa aikaa ja hän toisinaan syyllisti kun en viettänyt aikaa joka päivä ystävien kanssa. Suhde oli todella fyysinen, kiihkeä ja hyvä. Otettiin rajusti myös yhteen, mutta itse en voisi sietää tasapaksua suhdetta.
Nykyinen kumppani on oinasmies. Hänkin sopii oinaan kuvauksiin täydellisesti. On todella itsepäinen ja itsekäskin. Fyysinen ja jääräpää. Kova väittelemään ja haluaa sanoa viimeisen sanan. Romantikko, omistautuva ja mustasukkainen. Mielenkiintoista nähdä miten suhde etenee, suht tuore suhde kyseessä. Mustasukkaisuus ja liiallinen omapäisyys vähän arveluttaa. Luottavainen kyllä ainakin olen, koska jousimies ja oinas on toisilleen yksi sopivimpia kumppaneita.
Onko jollain jousimies-oinas pariskunnista kokemuksia? Ja etenkin jousimiesnainen-oinasmies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehdäänkö lauantain ratoksi tällainen leikkimielinen ketju, missä pistetään yleisimpiä käsityksiä eri horoskooppimerkkien edustajien luonteenpiirteistä. Itse olen vaakanainen, ja olisi hauska kuulla ihmisten käsityksiä millaisia vaakanaiset ovat. Ja en ota horoskooppeja niin kauhean vakavasti, mutta tällaisten pohtiminen on ihan hauskaa. Muistetaan toki yksilölliset erot. :)
Itse allekirjoitan ainakin sen, etten osaa tehdä päätöksiä ja vitkuttelen niiden kanssa viimeiseen asti. Mietin aina asioiden molemmat puolet ja vertailen perusteellisesti. Esteettisyys ja harmonia on tärkeää, esimerkiksi juuri vaate- tai sisustustyylissä.
Olisi kiva kuulla myös muista merkeistä, esimerkiksi omasta mielestäni kauriit ovat usein vaikeita ihmisiä. Tai itselläni on ollut vaikeuksia tulla toimeen jostain syystä kauriin aikoina syntyneiden kanssa. :D
Oletteko myös onnistuneet arvaamaan livenä jonkun uuden tuttavuuden kohdalla tämän horoskooppimerkin? Itse pystyn, en nyt joka kerta, mutta aika usein arvaamaan oikein suurin piirtein ainakin vuodenajan, jollen kuukaudenkin, jolloin henkilö on syntynyt.
Haha, olen myös vaakanainen! Vitkuttelen, jahkailen, vertailen ja tasapainoilen, ja inhoan kauriita! :D
Vaakoja väitetään usein tosi sosiaalisiksi ja flirttaileviksi. Ei päde ainakaan minun kohdallani. :P
Olet flirtti; tuossakin jo flirttasit, muru.
Olen kaksonen. Hieman siis kaksijakoinen persoona. Ihanimmillani maailman herttaisin ihminen, mutta pahimmillani osaan loukata ja iskeä varsinkin verbaalisesti toisen heikkoihin kohtiin. Olen myös sosiaalisilta taidoiltani hyvä, verbaalinen ja monista asioista laajasti kiinnostunut. Hurmaan ihmisiä, mutta olen hieman tuuliviiri.. Olen kova flirttailemaan. Nuorempana sitoutumiskammoinenkin. Eloisa myös olen. Kaksoseksi olen kuitenkin ujohko, mikä ei ole tyypillistä. Muita samanlaisia?
Pirkko-Liisa kirjoitti:
Kalat on toinen äärimmäisyyksiin asti hermoja koetteleva merkki. He ovat toki erittäin empaattisia ja todella hyvää seuraa. Kalan merkeissä syntyneet ovat yleensä turhan kovia ottamaan alkoholia tai heillä on muita päihderiippuvuuksia. Se mikä kaloissa ärsyttää, on äärimmäinen epäluotettavuus. Kalat tekevät sillä hetkellä mitä sattuu huvittamaan (läheisillekin), mutta eivät ilmeisesti ymmärrä että se syö sitä luottamusta. Kalat esittävät usein jotain aivan muuta kuin mitä todellisuudessa ovat, eivät avaudu yleensä täysin kumppaneillekaan. Ovat yleensä todella huomionhakuisia (kalanaiset, kutsuvat sitä kiinnostavuudeksi ja salaperäisyydeksi) ja erittäin flirttailevia. Monet kalat myös manipuloivat siinä mielessä, että esittävät viatonta ja laittavat muiden piikkiin tekemiään ja sanomiaan asioita. Heillä on usein tietynlaista viisautta mukanaan ja he ovat rentoja. Kovin introverttejä tai taiteellisia kaloja en ole tavannut. Ainakin naispuoliset kalat ovat yleensä ulkoisesti viehättäviä.
Nuo negatiiviset piirteet täytyy myöntää, mutta en osaa muuttaakaan käytöstäni. Ystävyyssuhteita on koeteltu, sillä en jaksa kiinnostua pinnallisista suhteista. Vetäydyn kauemmaksi, jos uusi tuttavuus ei etene syvälliselle tasolle, ja siitä voi saada käsityksen että olen vain esittänyt kiinnostunutta tai vedättänyt. Kuulostaa ehkä raa'alta, mutta vietän aikani mieluummin yksin kuin epäkiinnostavassa seurassa. Arvostan ystävissäni enemmän laatua kuin määrää.
Vierailija kirjoitti:
Vesimies on kaikkien kaveri.
Eikä lopulta kenenkään. Ystävinä silti enemmän edukseen kuin parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Oon vesimies ja löytänyt tästä keskustelusta jokaisen merkin kuvailuista itseeni sopivia luonteenpiirteitä. Samoin niitä sopimattomia. Täysin sattumanvaraisesti, enkä muuten myöskään tunnista läheisistäni stereotyyppisiä piirteitä. En jaksa edes alkaa luetella esimerkkejä, niitä on loputtomasti.
Ette kai te siis ihan oikeasti usko näihin..? Onhan se varmaan hauskaa etsimällä etsiä yhtäläisyyksiä samoihin aikoihin syntyneist0ä ihmisistä. Vähän kuin salaliittoteorioiden kehittely. Mukavaa ajanvietettä ehkä, mutta useimmat jutut täysin tekemällä tehtyjä ilman totuuspohjaa.
Kannattaa tutustua vaikka astronomiaan, jos tähdet ovat vieraita ja tosissaan kuvittelee astrologian olevan johonkin todelliseen pohjautuvaa. Höpönlöpöä se on. Harmitonta toki, eli jos se hauskuutta ihmisiä niin antaa mennä! Kunhan sitä ei väitä tieteeksi tai muuten paikkansa pitäväksi.
Sinä se höpönen olet :-)
Vierailija kirjoitti:
Haha, eikö kenelläkään ole pahaa sanaa ravuista? Se kun tuntuu olevan ainoa merkki, jonka kanssa minulla on vaikeuksia tulla toimeen. Väittävät vastaan, vaikka olisimme samaa mieltä, eivät ehdi kuunnella kun on kiire puhua päälle, ja voi sitä itsekehun määrää! Usein ilmeisesti myös ryystäjiä ja äänekkäitä ruokailijoita. :D T. Pidättyväinen kauris
Mulla on ongelmia rapukavereiden kanssa,koska olen itse töksäyttelevä oinas ja ravut pahoittavat mielensä pienestä.
Kolmetoista sivua huuhaata ja jos joku kirjoittaa täällä kristinuskosta niin teilataan 60-0. Kertoo kyllä tän palstan kirjoittajista jotain, toisaalta tää vois olla huvittava ketjukin.
Vierailija kirjoitti:
Kolmetoista sivua huuhaata ja jos joku kirjoittaa täällä kristinuskosta niin teilataan 60-0. Kertoo kyllä tän palstan kirjoittajista jotain, toisaalta tää vois olla huvittava ketjukin.
Astronomia on tähtitiedettä, kristinusko on USKONTO.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä kaksonen. On sattunut miesystäviksi muutama.
Jakautunut persoonallisuus ts. hullu. Kahdesta on kokemusta.
Meidän perheessä on monta kaksosta. Ulkopuolisten silmissä elämämme varmaan näyttää hullunmyllyltä, mutta me olemme kyllä tosi onnellisia. Jakautunut persoonallisuus- voi tavallaan voi pitää paikkansakin, meillä se näyttäytyy lähinnä monipuolisuutena. Persoonallisuuden piirteiden rikkautena. Mut moni konservatiivinen kontrollifriikki on vähän pihalla meidän kanssa :)
No voi lässynlässy. Tämä se näissä horoskooppiuskovaisissa eniten huvittaa: kaikki on sellaista piiloitsekehua. Olette myös varmasti todella hyviä ihmistuntijoita, kas kun ei tarvitse kuin kysäistä syntymäpäivää, niin johan tunnet sen ihmisen paremmin kuin se itse.
Sisareni on äidillinen, rakastaa kaikkea kodinhoitoon, ruuanlaittoon ja käsitöihin liittyvää. Ei harrasta juuri mitään muuta, eikä häntä kiinnosta syvällisesti mikään muu. Tyypillinen koti-ihminen. Ei kovin älykäs, mutta taitava käsistään. Tarkka, varovainen, hillitty, sovinnainen, konservatiivinen. Tyypillinen rapu-ihminen siis.
Minä olen sisareeni verrattuna huithapeli. Onneton käytännön töissä, kotona enemmän ajattelua vaativissa jutuissa, jonne uppoankin päiväkausiksi tiskivuoren ja pölypallojen vallatessa kämppäni. Olen liberaali, melkoisen radikaalikin, etsin uusia ajatuksia, uusia kuvioita, pidän niistä, en pelkää. Tyypillinen vesimies siis.
Paitsi että olemme kumpainenkin kaksosmerkkisiä. Jos meidät yhdistäisi, meistä saisi 'tyypillisen kaksosen', sellaisen jolla olisi selvästi kaksi puolta. Se, että pitää sekä ulkona käymisestä että yksinäisistä koti-illoista, ei tee vielä kaksoisluonnetta: suurin osa ihmisistä pitää vaihtelusta.
Sain joskus lahjaksi tällaisen syntymäkartan, jossa on myös noista luonteenpiirteistä:
"Aurinko Kaksosissa
Elämäsi perimmäinen tarkoitus on oppia olemaan hiljaa ja seuraamaan ajatustesi jatkuvaa virtaa turhia selittelemättä. Sanat ovat aina ajatuksia hitaampia ja siksi sinun selityksesi ovat suurimmaksi osaksi tahattomia valeita, joista lopulta jäät aina kiinni.
Nousumerkki Leijonassa
Auringon lapsena olet yksi avoimimmista ja vastaanottavimmista tyypeistä ainakin silloin kun sinulle ollaan tarjoamassa jotakin tavallista upeampaa mahdollisuutta. Et juuri jää miettimään oletko ansainnut moisen kunnian vaan heittäydyt innolla mukaan ehtimättä juurikaan tutustua pelin sääntöihin. Pettymyksiltä ei tällä asenteella voi välttyä, mutta sinua se ei kauaa kirvele. Itseäsi täynnä olevana luonteena vedät puoleesi sosiaalisia ja aina kokonaisuutta palvelevia Vesimiehiä, joiden ideaalisuus ei millään saa sinua pysymään kauaa hereillä.
Kuu Leijonassa
Sinä teet elämästä dramatiikkaa olipa siihen aihetta tai ei. Ylireagointi ei ole harvinaista tässä kuumerkissä ja väärinkäsityksiä syntyy niin ihastumisissa kuin vihastumisissakin,kunnes oivallat ettei tunnetta voi koskaan 'esittää'.
Merkurius Kaksosissa
Suu käy ja ajatus juoksee niin että et pysy aina itsekään mukana, puhumattakaan että ehtisit itse kuunnella mitä muilla mahtaisi olla sanottavana. Sinulla on aina joku uusi juttu kehitteillä eivätkä ajatuksesi yleensä ole enää siinä mitä suusi vielä selittää.
Venus Härässä
Sinulle rakkaus on koskettamista, mielihyvää ja ehdottomasti myös turvallisuutta. Kaipaat käsin kosketeltavaa osoitusta rakkaudesta, sillä sanat eivät sinua lämmitä. Vaistoat toisen rakkauden tai rakkaudettomuuden hänen kosketuksestaan.
Mars Härässä
Hommat hoidetaan mieluummin hitaasti ja varmasti kuin vahingossakaan liikaa hätiköiden. Pelkästä tekemisen ilosta et juurikaan evääsi liikauta. Mutta silloin kun asiasta on sinulle kiistatonta hyötyä painat eteenpäin kuin höyryjuna."
On siinä totta ja ei ole. Toisin kuin siinä sanotaan, niin nimenomaan tekemisen ilosta teen paljon, enkä ole järin puhelias, eikä tapanani ole koskaan ollut valehdella mitenkään paljon. Se on totta, että ajatus juoksee nopeasti ja minulla on paljon proggiksia kesken yhtä aikaa, mutta kuuntelen kyllä mielelläni muita ja ideaalisuus kaikkea muuta kuin pitkästyttää minua.
Olen siis varsinaiselta merkiltäni kaksoset. Minulla on myös ollut seurustelukumppaneina kaksi kaksosmiestä, jotka olivat keskenään täysin erilaiset. Ensimmäinen ei ollut järin fiksu eikä mukavakaan, vaan aivan harvinaisen laiska ja itsekeskeinen ihminen, jonka lempipuuhaa oli muiden haukkuminen. Toinen taas oli valtavan energinen, älykäs, herkkä, empaattinen, ajattelevainen ja kaikessa tehokas työnarkomaani.
En usko horoskooppeihin. Olemme kaikki alun perin tähtipölyä, mutta siihen kemian tasolle se jääkin.
Kala-nainen tässä, moi!
-hullu + energinen
-sarkastinen +huumoritajuinen
-manipuloiva + oikeudemukainen
-satuttaa osaan +myönnän virheitä
-yksinäinen +ulospäinsuuntautunut
-luottavainen +rakastava
-laiska +päättäväinen
Näin voi kirjoittaa loputtomiin, sillä kaikki riippuu elämäntilanteista ja mitä tavoitteita asettanut.
Tietyt asiat vievät toki aikaa sulattamiseen,mutta onneksi järki toimii erilleen tunteista niin silloin paljon helpommin pärjätä kun muistaa sitä.Kun päätän niin päätän, toki jälkijunassa voi tulla joku "sääli" itseäni kohtaan, niin siinä vaiheessa kyl tuntuu et pää hajoo et teinkö oikein vai en tehnyt.Mutta siitäkin on selvitetty, elämänkokemusta kertyy.Tuntuu et kaikki osaa lukee mitä sisälläni tapahtuu, jotenkin hyvin pitää yrittää et osaisin peittää sitä.Ja taas jos tilanne vaatii niin peitän kunnolla tunteeni ja vaikeimmassa tilanteissa osaan olla todella kylmäverinen ja järkevä.
Urheilen,nautin joka hetkestä,kaikessa nään pelkkä hyvää))Sellainen 34- kala-beibi oon)))
Mites muuten merkkien yhteensopivuudet,kun kaikissa rakkaushoroskoopeissa väitetään,että Oinas ja Leijona on hyvä pari,mutta miten se on mahdollista,jos molemmat ovat itsepäisiä ja itsekeskeisiä "johtajia"? Tai kai siinä jotain perää on,kun minä Oinas ja mies,Leijona,olemme jo 10 vuotta jaksaneet katsella toisiamme,mutta myrskyisä suhde tämä on ollut.Onko muilla "sopivanmerkkisiä" kumppaneita?
Mä myös tulimerkki jousimies. Ja olen seurustellut kaksi kertaa elämässäni, toinen leijona ja toinen oinas. Molemmat tulimerkkejä. Ja horoskooppikuvausten mukaan sopivia merkkejä jousimiehille.
Olen oinas, nouseva vaaka. En tunnista itsessäni kummankaan merkin luonnekuvausta. Olen ollut ahdistunut, masentunut ja stressaantunut niin kauan että lasken nämä tunteet jo luonteenpiirteikseni. Saan mielihyvää kuolema-ajatuksista ja kaikesta kauniista. Olen vetäytynyt yksinäisyyteen jo aikoja sitten.