Horoskooppimerkkien luonteenpiirteiden stereotypiat
Tehdäänkö lauantain ratoksi tällainen leikkimielinen ketju, missä pistetään yleisimpiä käsityksiä eri horoskooppimerkkien edustajien luonteenpiirteistä. Itse olen vaakanainen, ja olisi hauska kuulla ihmisten käsityksiä millaisia vaakanaiset ovat. Ja en ota horoskooppeja niin kauhean vakavasti, mutta tällaisten pohtiminen on ihan hauskaa. Muistetaan toki yksilölliset erot. :)
Itse allekirjoitan ainakin sen, etten osaa tehdä päätöksiä ja vitkuttelen niiden kanssa viimeiseen asti. Mietin aina asioiden molemmat puolet ja vertailen perusteellisesti. Esteettisyys ja harmonia on tärkeää, esimerkiksi juuri vaate- tai sisustustyylissä.
Olisi kiva kuulla myös muista merkeistä, esimerkiksi omasta mielestäni kauriit ovat usein vaikeita ihmisiä. Tai itselläni on ollut vaikeuksia tulla toimeen jostain syystä kauriin aikoina syntyneiden kanssa. :D
Oletteko myös onnistuneet arvaamaan livenä jonkun uuden tuttavuuden kohdalla tämän horoskooppimerkin? Itse pystyn, en nyt joka kerta, mutta aika usein arvaamaan oikein suurin piirtein ainakin vuodenajan, jollen kuukaudenkin, jolloin henkilö on syntynyt.
Kommentit (383)
Vierailija kirjoitti:
Olen kalat, mutta erittäin ulospäinsuuntautunut, organisoiva, suora, innokas, sarkastinen ja iloinen. Aina kun luen horoskopppiani (ehkä kaksi kertaa vuodessa) alkaa ihan naurattamaan kun kaiken mukaan olen luova, introvertti ja mitä lie mikä ei sovi lainkaan :D Täällä näytti muutaman ensi sivun perusteella kyllä olevan montakin sen kaltaista kalaa.
Sä oot joku ihme pallokala!
Minäkin olen kalat ja juuri sellainen kuin täällä on kirjoitettu. Paitsi, en viihdy yksin. Olen sosiaalinen ja yksinäisyys saa masentumaan.
Vierailija kirjoitti:
Hirveän hankalaa ymmärtää, miksi tuo huuhaa-siivilä tuli tänne riehumaan. Kauhean vihamielisesti haukkuu kaikkea. Mitä ihmeen masokistista perversiotaan se ruokkii lukemalla näitä, kun ne kerran tuossa määrin ärsyttävät. Vai onko sillä tarkoitus käännyttää kaikki leikkimieliset höppänät tieteen vakaville ja mutkattomille käytäville. Hahhah.
Kuvittelen DNA:n hintasaarnaajan näköisen skeptikon raahaamassa sätkivää ja kiemurtelevaa kalanaista tieteen käytäville :D
Tämä kala nainen näkee ja kokee myös mystisiä asioita,enneunia ja kaiken kokemani perusteella uskon henkimaailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Hirveän hankalaa ymmärtää, miksi tuo huuhaa-siivilä tuli tänne riehumaan. Kauhean vihamielisesti haukkuu kaikkea. Mitä ihmeen masokistista perversiotaan se ruokkii lukemalla näitä, kun ne kerran tuossa määrin ärsyttävät. Vai onko sillä tarkoitus käännyttää kaikki leikkimieliset höppänät tieteen vakaville ja mutkattomille käytäville. Hahhah.
Ymmärrän hyvin, että sinun on hankala ymmärtää.
Enemmin horoskooppihörhö kun keskustelupalstalla jankuttaja aiheesta joka "ei yhtään kiinnosta".
Olen Kalat, ja jokainen täällä jaettu luonnekuvaus on kyllä osunut oikeaan. Muutamia lisätäkseni:
- Olen sosiaalinen, mutta väsyn helposti ihmisiin. Jos vietän viikonlopun tiiviisti ihmisten seurassa, saatan yhtäkkiä vain vaipua omiin maailmoihini ja käyttäytyä hieman töykeästi. Tarvitsen paljon omaa aikaa.
- Luen ihmisiä hyvin. Ymmärrän heitä ilman, että kenenkään täytyy kertoa minulle tunteistaan. Tästä syystä pystyn manipuloimaan ihmisiä helposti ja esimerkiksi ohjailemaan keskustelun sellaisille raiteille kun itse haluan.
- Olen hyvä kuuntelija, mutta vaivaan ihmisiä harvoin omilla ongelmillani. Minun on vaikea myöntää epäonnistumisia muille, ja saatan pitää kulisseja pystyssä niin pitkään kuin pystyn.
- Suutun todella harvoin. Riitatilanteessa käyttäydyn rauhallisesti, ja yritän selvittää asiat puhumalla, tarkastelemalla näkökulmaa molempien kantilta. Toisaalta, en kuitenkaan ole kenenkään kynnysmatto, ja jos minua loukataan tarpeeksi, olen todella paha suustani ja onnistun aina iskemään heikkoon kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Enemmin horoskooppihörhö kun keskustelupalstalla jankuttaja aiheesta joka "ei yhtään kiinnosta".
Tatuoi käsivarteesi teksti: Haluan olla tyhmä ja elää oikeassa satumaailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ähäkutti, miten mä ikinä pystyn palauttamaan ton syötön...?
Ihan mitä vaan Teidän Itsekylläisyytenne haluaa. Kertokaa toiveenne (ei vaikeita tai pitkiä sanoja).
Neitsyet ajattelevat asiat loppuun asti ja ovat hyvin loogisesti ajattelevia, kun useatmuut merkit ovat vasta alussa.👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mitä vaan Teidän Itsekylläisyytenne haluaa. Kertokaa toiveenne (ei vaikeita tai pitkiä sanoja).
Toistat vain tämän heikkona hetkenäsi:
Minä luovun sinusta, hömppä ja huuhaa, sinusta pahasta ja raa’asta hirmuvaltiasta; en enää pelkää sinun voimaasi. Tiede tuhosi sen, kun teki lopun hömpästä etten iankaikkisesti olisi orja. Minä luovun sinusta, kavalasta ja viekkaasta hölmöilystä. Minä luovun sinusta, joka juonitellen ja ystävyyttä teeskennellen toteutat jokaisen rikoksen ja sait meidän esivanhempamme luopumaan järjestä. Minä luovun sinusta, typeryys, kaiken hölmöyden luojasta ja työtoverista.”
Vaaka on kaikkea muuta kuin vakaa. Vaaka on synonyymi epävakaalle ihmiselle, ainakin keitä tunnen.
Näitä "tämä aihe ei kosketa minua mitenkään"-urpoja pesiytyy aina hauskoihin ketjuihin,pakkohan heidän on saada jotain kiksejä siitä.Ei kai kukaan normaali-ihminen etsiä keskusteluja,joiden aihe ei kiinnosta yhtään ja ala selittää siitä,miten vähän aihe kiinnostaa? Onneksi suurin osa on tajunnut tämän ketjun idean,urputtajat ovat vähemmistö.
Ja minäkin olen mieluummin hörhö kuin tosikko :)
Päivä/viikko/kuukausihoroskoopit ovat yleensä niin ympäripyöreää diiipadaapaa,että saattavat sopia keneen tahansa,mutta yllättävän usein nuo luonnehoroskoopit osuvat kohdalleen.Uskon siis valikoiden horoskooppeihin.
Tietääkö muuten kukaan positiivisia yleistyksiä oinaista?Sehän on selvää,että olemme itsepäisiä ja aggressiivsia pässejä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toistat vain tämän heikkona hetkenäsi:
Minä luovun sinusta, hömppä ja huuhaa, sinusta pahasta ja raa’asta hirmuvaltiasta; en enää pelkää sinun voimaasi. Tiede tuhosi sen, kun teki lopun hömpästä etten iankaikkisesti olisi orja. Minä luovun sinusta, kavalasta ja viekkaasta hölmöilystä. Minä luovun sinusta, joka juonitellen ja ystävyyttä teeskennellen toteutat jokaisen rikoksen ja sait meidän esivanhempamme luopumaan järjestä. Minä luovun sinusta, typeryys, kaiken hölmöyden luojasta ja työtoverista.”
Olen jousimies, joten sinäkin tajuat, ettei minulla ole heikkoja hetkiä ja minua on lähes mahdoton manipuloida sellaiseen, mitä en itse halua.
Skorpioninainen täällä terve :D
Olen masennukseen taipuvainen, herkkä ja hmh, herkkä suuttumaan ja vatvon mielessäni kaikkia loukkauksia :P Tuon teräväkielisyyden ja kostomentaliteetin tunnistan, ainakin nuoremmassa itsessäni. Niitä kamalia, mustia kostoajatuksia, joita haudoin nuorempana minulle ilkeille olleille ihmisille, huhhuh! Positiivisena piirteenä voisin pitää oikeudentajua ja -tuntoa, välillä tuntuu että voisin hyvin lähteä kostoretkelle paskasti käyttäytynyttä ihmistä vastaan, vaikka varsinaisesti minua kohtaan ei olisikaan tehty pahasti. Riittää, että jotakuta ystävääni tai läheistä on loukattu.
Niin, ja mieheni on kanssa skorppari. Hyvin on mennyt, nyt kun vuosien myötä terävimmät kulmat ovat hioutuneet. Uskollisia olemme, halveksumme yli kaiken kaikenlaista kieroilua, puljailua ja paskanpuhumista.
Horoskooppini ja nousumerkkini on leijona. Vihaan huomion keskipisteenä olemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, sinä tieteen kaikkivoipaisuutta melko tosikkomaisesti puolustava soturi. Mikä mahtaa olla oma horoskooppimerkkisi?
Sehän sinun pitäisi tietää kirjoitusteni pohjalta. Ja meitä on täällä useampiakin, niin voit selittää virheesi kertomalla tarkoittaneesi sitä toista kirjoittajaa.
Olet kai sitten neitsyt. Minulla on tutuissa yksi neitsyt ja hän suhtautuu ihan oudon vihamielisesti kaikkeen yliluonnolliseen. Käy jossain vapaa-ajattelijoiden kokouksissa. Ei ole varsinainen tosikko, koska nauraa kyllä vitseille joskus, mutta itse hän ei koskaan kerro mitään hauskaa. Tai siis kertoo joistain itselleen sattuneista jutuista, jotka välillä ovat tosi koomisia, mutta hän ei sitä koomisuutta pysty itse näkemään. Ihan vakavalla naamalla vetää. Aloittaa usein kaikkea harrastusta, kuten esim. lausuntaa, otsa pysyvissä huolen kurtuissa, mutta jättää yhtä usein kesken. Hyvä ruuanlaittaja ja kotinsa on nätti ja viihtyisä. Todella suuttuessaan hyvin kiivas, mutta unohtaa nopeasti. Ei kovin hyvä raha-asioiden hoidossa. Haaveilija, mutta melko ponneton toteuttaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, sinä tieteen kaikkivoipaisuutta melko tosikkomaisesti puolustava soturi. Mikä mahtaa olla oma horoskooppimerkkisi?
Sehän sinun pitäisi tietää kirjoitusteni pohjalta. Ja meitä on täällä useampiakin, niin voit selittää virheesi kertomalla tarkoittaneesi sitä toista kirjoittajaa.
Olet kai sitten neitsyt. Minulla on tutuissa yksi neitsyt ja hän suhtautuu ihan oudon vihamielisesti kaikkeen yliluonnolliseen. Käy jossain vapaa-ajattelijoiden kokouksissa. Ei ole varsinainen tosikko, koska nauraa kyllä vitseille joskus, mutta itse hän ei koskaan kerro mitään hauskaa. Tai siis kertoo joistain itselleen sattuneista jutuista, jotka välillä ovat tosi koomisia, mutta hän ei sitä koomisuutta pysty itse näkemään. Ihan vakavalla naamalla vetää. Aloittaa usein kaikkea harrastusta, kuten esim. lausuntaa, otsa pysyvissä huolen kurtuissa, mutta jättää yhtä usein kesken. Hyvä ruuanlaittaja ja kotinsa on nätti ja viihtyisä. Todella suuttuessaan hyvin kiivas, mutta unohtaa nopeasti. Ei kovin hyvä raha-asioiden hoidossa. Haaveilija, mutta melko ponneton toteuttaja.
Tämä ei osunut eikä uponnut ei minun eikä puolisoni mielestä missään suhteessa. Ainoa, mikä liippasi lähelle oli kiivaus, mikä tässä ketjussa purkautui lähinnä sarkasmina. Pahoittelen, että meni vähän yli.
Mutta olen sanottavani tämän jälkeen sanonut: elämä on paljon hienompaa ja rikkaampaa ilman horoskooppien henkistä falskiutta, laiskuutta ja latteutta, edes "leikin" ja "huumorin" varjolla. Kun tarjolla on esimerkiksi nykytiede ja sen loputtoman mielenkiintoiset paljastukset ja löydöt, miksi tyytyä vähempään. Se on kuin siirtyisi lasten legoista aikuisten maailmaan.
En varsinaisesti usko horoskooppeihin enkä todellakaan tee niiden perusteella ennakko-olettamuksia toisten ihmisten luonteenpiirteistä. Olen kuitenkin sitä mieltä, että esimerkiksi tämän ketjun kaltaiset keskustelut ovat oikeasti hyviä ja mielenkiintoisia, sillä niiden pohjalta on helppo lähteä pohtimaan omia vahvuuksia ja heikkouksia, ja ehkä myös löytää itsestä sellaisia puolia, joita tahtoo tulevaisuudessa korostaa tai häivyttää.
Olen herkkä, tunnollinen ja pedantti. Olen ollut sitä aina. Nuorempana tämä kanavoitui ikävästi turhanpäiväiseen pätemiseen, mutta nyt aikuisiällä olen päästänyt empaattista puoltani enemmän esiin.
Työyhteisössä kannan oman korteni kekoon valittamatta, enkä epäröi auttaa muita omiensa kanssa jos tarve niin vaatii. Silti kieltäydyn kynnysmattona olemisesta, joskin pyrin kiinnittämään huomiota siihen, etten näyttäydy ikävänä tiukkapipona niuhottajana, vaan ennemmin kannustavana ja opastavana työtoverina, jolta uskalletaan jatkossakin tulla pyytämään apua.
Päästän lähelleni vain harvoja ihmisiä, mutta heille olenkin sitten sataprosenttisen lojaali ja seison heidän rinnallaan läpi vaikeidenkin aikojen. Olen ujo ja pidättyväinen ja siksi joskus vähän vaikeasti lähestyttävä. Olen kuitenkin huumorintajuinen, itseironinen ja sarkastinen, mikä osaltaan lisää lähelleni pääsyn vaikeutta - pokerinaamalla viljelty musta huumori tai tilannekomiikka ei aina osu aivan maaliinsa ja siihen on toisinaan haastavaa suhtautua. Tavallaan luon huumorilla suojakuoren, jonka läpi ei niin vain kävelläkään. Haluan pitää langat käsissäni ja siksi vitsailen itsestäni ennen kuin joku muu ehtii.
Olen tarkka järjestyksestä ja siisteydestä - kaikkialla muualla paitsi kotona! Kotona olen tosi laiska, vaikka esimerkiksi töissä jopa kirjahyllyni ovat mahdollisimman esteettisessä järjestyksessä. Kotiini ei kutienkaan sovi tulla yllätysvierailulle, sillä luonnollisesti vieraiden saapuessa tahdon näyttää kotini vain äärimmäisen siistissä kunnossa (ja kun siivoan, olen neuroottinen pikku perfektionisti).
Vaikka kotonani saattaisi olla sukkia lattialla ja lehtipinoja pöytien päällä, olen aina hyvin pukeutunut ja kotini sisustus on harkittu. Minulla on vahva oma tyyli ja maku. Kiinnitän paljon huomiota siihen, että olen huoliteltu lähtiessäni ulos.
Olen neitsyt. Nousumerkin selvitin tämän keskustelun innoittamana, ja se on rapu.