kerro pahimmat piheilysi
usein kun piheilen niin ei ehkä ollutkaan vaivan arvoista. jos ajattelee että aikaaki kului enemmä vaikeimman kautta
Kommentit (291)
Vierailija kirjoitti:
Ostan kyllä muovipusseja kun menevät roskispusseiksi, hassua olisi erikseen ostella roskspussirullaa. Keittiön sieniliina pesty jo monet kerrat 90asteessa, hyvin kestää. Syön paljon pakastevihanneksia, ovat halpoja. Vaatteet käytän ihan loppuun ennenkuin on pakko hankkia uusia. Nytkin taitaa olla yhdet reiättömät pikkarit. Lopetin maidon juonnin.
Täähän on sama kun meillä, paitsi että juon maitoa. En ole jaksanut pestä noita liinoja, jos likaisia olisi koko koneellinen, niin sitten se olisi taloudellisesti kannattavaakin, kun veden lämmityskin maksaa. Liinat ja sienet olen tosin kierrättänyt keittiön kautta vessaan, eli ne saavat vielä toisen elämän. Pakastevihannekset todella ovat halpoja, kesällä tosin tulee käytettyä tuoreita. Välillä vaan naurattaa kun pakkasessa on halvemmalla kun tuoreosastolla, vaikka niitä joudutaan siellä pitämään kylmässä, kylmäkuljetukset, prosessointi yms.
Sinkkumies
Yksin ollessani syön ruoan aina suoraan kattilasta, pannulta, vuoalta tai vaihtoehtoisesti kattilankannelta koska silloin ei tarvitse tuhlata tiskiainetta lautasen tiskaamiseen kun taas edellämainitut ovat jo likaisia ja ne pitää tiskata joka tapauksessa :-)
Tuli vain mieleen että onkohan yhdelläkään pihillä ihmisellä ystäviä? Tarkoitan semmoisia aina ja ikuisesti-piheinä pysyviä, tuntuu että ei, pihiys näkyy kaikenlaisen muunkin jakamisen puutteena, valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
np_ kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo tilillä paljoa rahaa. Oon joskus joutunu säästämään wc-paperin ostossakin. Silloin nakkelin pissapaperit ämpäriin ja käytin kuivumisen jälkeen uudestaan. Todella ällöä, tiedän.
Tässä hyvä vinkki wc-paperin pöllijälle.
No enpä sanoisi että on HYVÄ vinkki, vaikka ei ole varastaminenkaan järkevän ihmisen toimintaa. Montakohan virtsatien tulehdusta mahdoit sairastaa tuolla toiminnalla. Älyätkö kuinka paljon bakteereita tuollaisessa roskapöntössä kuivatettavissa käytetyissä papereissa muhii. Urpo!
Sori vaan mutta suunnaton tyhmyys pistää kyllä vihaksi varsinkin kun sitä tyrkytetään vielä muille.
Fiksumpaa olis ehkä huuhtaista suihkulla ja kuivata pyyhkeeseen...
Tai käyttää samaa wc-paperiarkkia useammin esim kakalla. Mä saan taiteltua 2 palaa niin moneen osaan, että niillä pyyhkii jo kuusikin kertaa kakkapepun. Eli ei sitä paljoa saa kulutettua jos käyttää kaikki puhtaat osat paperista hyödyksi. Eri asia jos pyyhkäsee parilla palalla vaan kerran pepun ja sit ottaa uuden palan...
Vierailija kirjoitti:
Yksin ollessani syön ruoan aina suoraan kattilasta, pannulta, vuoalta tai vaihtoehtoisesti kattilankannelta koska silloin ei tarvitse tuhlata tiskiainetta lautasen tiskaamiseen kun taas edellämainitut ovat jo likaisia ja ne pitää tiskata joka tapauksessa :-)
Minä kierrätän tiskiainetta. Jos pesen esim. lautasen niin laitan toisen lautasen alle, että se saa tiskiainekylvyn jo valmiiksi edellistä tiskatessa.
Tai sitä kattilaa tiskatessa voi samalla aineella pestä sen lautasenkin ;)
Sinkkumies
Minä olen jo iäkkäämpi nainen. Yleisistä vessoista otan rullasta reilummin wc-paperia, laitan osan käsilaukkuuni. Samoin jos on irtonaista käsipaperia, laitan sitäkin laukkuun. Kokonaisia rullia en ole koskaan pöllinyt. Vaalien aikaan käytän hyväkseni kaikkien puolueiden kahvitarjoilut- ja hernekeitot.
Laitan Fairyyn ja nestesaippuoihin puolet vettä. Riittävät pidempään.
Kumiallerginen mies pesee aina erikoiskortsunsa ja rullaa ne valmiiksi yöpöydälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukkahousuissani on enemmän rikkinäistä kuin ehjää.
En käytä sukkahousuja enkä rintaliivejä. Kesäisin olen monesti myös ilman alushousuja (pelkät leggarit esim.) niin eivät kulu.
Mikä tässä alapeukututtaa?
Onko sulla usein hiivatulehduksia, tai bakteerivaginoosi? Vai pesetkö legginsit joka päivä 60c?
Hyi hitto.
Vierailija kirjoitti:
Olen kerännyt koko ylellisen astiastoni huoltoasemilta ja kahviloista lainatuista kupposista ja lautasista. Etupäässä Shelliltä lainatut kahvikupit. Lautaset ABC:n noutopöydistä. Myös veitset ja haarukat ovat lainattuja. Pitkän pennin olen säästänyt.
Miten ihmisiltä menee varastaminen ja piheily sekaisin? Luulin, että säästämisestä oli kyse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kerännyt koko ylellisen astiastoni huoltoasemilta ja kahviloista lainatuista kupposista ja lautasista. Etupäässä Shelliltä lainatut kahvikupit. Lautaset ABC:n noutopöydistä. Myös veitset ja haarukat ovat lainattuja. Pitkän pennin olen säästänyt.
Miten ihmisiltä menee varastaminen ja piheily sekaisin? Luulin, että säästämisestä oli kyse?
Piti olla pahimmat piheilyt eli kun menee jo ylitse tai kolahtaa omaan nilkkaan kun on pihi. Mutta tästä tuli jokin näin säästät ja näin olet pihi varastaen ketju.
Liiallinen piheys yhdistettynä ahneuteen luo vastenmielisen ihmisen. Usein ei pysty anatamaan itsestään mitään vaan kohtelee muitakin välineellisesti. Välttäkää ihmeessä sitä! En pysty antamaan hyviä neuvoja piheyteen, joita ei olisi jo tullut. Kirjastoissa myydään melkein ilmaiseksi poistokirjoja ja lehtiä. Niitä kannattaa hyödyntää divareiden lisäksi. Myönteisiä tunteita ja tekoja kannatta tuhlata eikä pihistellä.
Piti ostaa auto työmatka-autoksi ja nuukailin hinnassa ja kyllä riepoi korjautella joka välissä sitä lahoa paskaa.. Jos olisin sijoittanu 400e enemmän ja saanu siten paremman kiesin, olisin säästänyt korjauksissa ja harmeilta, myöhästymisiltä sekä harmailta hiuksilta olis säästyny. Auto siis maksoi 600e ja sain onneksi tingattua ostohetkellä 500e. Typerä kauppa, ei uusiksi enää vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Siivosin vanhempien hyllyjä ja otin sieltä 15 - 20 vuotta vanhoja mausteita kotiini :)
Juma. Tässä on melkee 30 alapeukkua, miksi ??
Vierailija kirjoitti:
Käytiin Tallinnassa edullisella päiväristeilyllä ja tein eväsleivät kotona mukaan. Mutusteltiin niitä satamassa ja juotiin olutta, jota ostettiin paikan päältä Rimistä
Mä rakastan eväitä! Teen aina pienellekin reissulle voileivät mukaan. Ovat paljon parempia kuin jotku ABC:n avaruusssämpylät.
Vierailija kirjoitti:
Piheys on kyllä sairasta. Ihme mielihyvää tuottaa sairas säästäminen joillekin, vaikka rahaa on. Mihin sitä rahaa säästetään?
En tiedä mihin muut säästävät, mutta itse pihistelen ja säästän juuri sille kuuluisalle pahan päivän varalle. Siltä varalta, että itse joudun tai puolisoni joutuu työttömäksi, tai jos sairastun vakavasti tai jos puolisoni sairastuu vakavasti tai kuolee. Ylipäänsä sitä ajatellen, että jos jotain pahaa tapahtuu, oli se sitten mitä tahansa, koska on vain vähän sellaisia asioita, joista ei selviäisi jos vain on tarpeeksi rahaa.
Mitään mielihyvää ei pihistely minulle tuota, mutta mitä enemmän rahaa tilillä on, sitä turvallisemmaksi tunnen oloni.
Vierailija kirjoitti:
Piti ostaa auto työmatka-autoksi ja nuukailin hinnassa ja kyllä riepoi korjautella joka välissä sitä lahoa paskaa.. Jos olisin sijoittanu 400e enemmän ja saanu siten paremman kiesin, olisin säästänyt korjauksissa ja harmeilta, myöhästymisiltä sekä harmailta hiuksilta olis säästyny. Auto siis maksoi 600e ja sain onneksi tingattua ostohetkellä 500e. Typerä kauppa, ei uusiksi enää vastaavaa.
Minua taas tympäisee se tämä:
Ostin 500 euron töissäkäyntiauton, jolla ajoin 3 vuotta ilman mitään sen kummempaa korjailua. Öljyt ja suodattimen vaihdatin ja jotain pyyhkijänsulkaa yms. piti uusia. Autoon tuli vika, jonka korjauttaminen olisi maksanut arviolta noin 250 euroa. En raskinut korjauttaa tuon hintaista autoa niin kalliilla. Myin tosi halvalla rikkinäisen auton ja ostin itselleni uuden, 1500 euroa maksaneen auton. Auto on ollut minulla nyt vuodan ja olen joutunut korjauttamaan sitä jo yli 1000 eurolla eikä se ole kunnossa vieläkään. Lähes vituttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukkahousuissani on enemmän rikkinäistä kuin ehjää.
En käytä sukkahousuja enkä rintaliivejä. Kesäisin olen monesti myös ilman alushousuja (pelkät leggarit esim.) niin eivät kulu.
Mikä tässä alapeukututtaa?
Onko sulla usein hiivatulehduksia, tai bakteerivaginoosi? Vai pesetkö legginsit joka päivä 60c?
Hyi hitto.
Vastasin jo aiemmin, että leggingsit on käytössä päivän, sitten pesuun ja puhtaat ylle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivosin vanhempien hyllyjä ja otin sieltä 15 - 20 vuotta vanhoja mausteita kotiini :)
Juma. Tässä on melkee 30 alapeukkua, miksi ??
Ehkä ne ajattelevat, että varastat eikä asia ole ok vanhemmillesi?
Joskus nuorena köyhänä opiskelijana olin puoli vuotta ilman paperia. Pyyhin kostutettuun mainoslehtiseen ja käsisuihkulla.
Sinkkumies