Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kerro pahimmat piheilysi

Vierailija
20.07.2016 |

usein kun piheilen niin ei ehkä ollutkaan vaivan arvoista. jos ajattelee että aikaaki kului enemmä vaikeimman kautta

Kommentit (291)

Vierailija
161/291 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kerännyt koko ylellisen astiastoni huoltoasemilta ja kahviloista lainatuista kupposista ja lautasista. Etupäässä Shelliltä lainatut kahvikupit. Lautaset ABC:n noutopöydistä. Myös veitset ja haarukat ovat lainattuja. Pitkän pennin olen säästänyt.

Tarkoitat varastettuja?

No älkääs nyt olko noin kapeakatseisia! Ainahan kupposet voi jälkikäteen viedä vaikka kirppikselle ja joku muukin pääsee niistä hyötymään.

Just. Sehän korvaakin niiden yritysten kulut, joilta astat on varastettu.

URPO.

Vierailija
162/291 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilillä muutama kymmentuhat, silti:

Käyn työpaikalla wc:ssä ennen ja jälkeen töihin tuloa (ehdottomasti myös isommalla hädällä), en millään haluaisi käydä kaupassa ruokaostoksilla joten dyykkaan niiden lukitsemattomat roskikset aukiolojen jälkeen (löytyy mielettömästi tuoretta ja käyttökelpoista ruokaa), teen dyykkiruuista eväät töihin, kahvit juon töissä koska ilmainen kahvikone, en käy kampaajalla koska osaan itse värjätä/leikata/laittaa mieheni sekä omat hiukseni, kangaskassi kauppaan, pestävät mikrokuituliinat, rikki menneet vaatteet/lakanat/tekstiili räteiksi ennen roskikseen menoa, en osta joulu/synttäri yms lahjoja koska en kyseisiä juhlia vietä, puolisoa/ystäviä voi ilahduttaa ihan toisella tapaa kuin kaupallisella pakotetulla juhlalla, vaatteet kirppikseltä. Tuossa ne yleisimmät

Osaan kuitenkin nauttia elämästä, käyn pari kertaa viikossa ulkona syömässä koska se on suuri nautinto. Jos löydän jotain kivaa tarpeellista itselleni ostan sen. Matkustelen pari kertaa vuodessa. Alkoholista en pihistele, viinin täytyy olla laadukasta, ei GatoNegroja. Elän onnellista ja juuri sitä ihanaa elämää mitä haluan :)

No huh-huh!

Hommaa jo joku lääkitys, toi ei oo enää normaalia dyykata roskiksia ym.

Tsiisus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/291 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen nälkäisenä nukkuun jotta säästän ruoassa.

Kävelen ettei tarvii ostaa bussilippua.

Tosin kengät kuluu..

En käy kampaajalla.

Vierailija
164/291 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tee mitään. Istun kotona sohvalla ja yritän olla liikkumatta, etten tuhlaisi kaloreita. Näin säästän monta euroa päivässä!

Jep jep.

Pistäkäähän paremmaksi!

Vierailija
165/291 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettepa vähän nähneet kun dyykkaaminen ilmiönä täysin vieras. Monilta roskalavoilta löytyy entisöitäviä aarteita

Vierailija
166/291 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhän tunnistaa siitä, että on onnellinen voidessaan jotakin ostaa. 

Rikkaan siitä, että ostaminen on tuskaa. 

Laupiaan tunnistaa siitä, että maksaa mielellään toiselle palkan.

Ahneen siitä, että kaikki pitää saada ilmaiseksi. 

Vierailija
167/291 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta dyykkaus on ihan hienoa ja minua himottaisi sellainen, mutta tällaisena "tavallisena täti-ihmisenä" jäisin varmaan housuistani kiinni johonkin aitaan tai joku näkisi minut ja sen jälkeen olisin pikkukaupungissa "se dyykkaava höppänä"..

Vierailija
168/291 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni käy meikkaamassa marketeissa. Laittaa testereitä naamaansa ja suihkuttelee hiuslakkaa hiuksiin. Samoin hajuvesiä suihkii oikein ällötykseen asti. Mua nolottaa ja inhottaa tuo touhu ja sanoinkin hänelle kerran, että toivottavasti saat huuliherpeksen niistä huulipunista.

Vierailija
169/291 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä elämässäni ostanut wc-paperia. Aina sitä on jostain irronnut mukaan.

Et ole pihi, vaan VARAS!

Vierailija
170/291 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tee mitään. Istun kotona sohvalla ja yritän olla liikkumatta, etten tuhlaisi kaloreita. Näin säästän monta euroa päivässä!

Jep jep.

Pistäkäähän paremmaksi!

Makoilen sohvalla ja heiluttelen samalla jalkoja. Ei tuu hiki, ei tartte käyä suihkussa. Kaloreita kuluu, kun ei tartte lähtee lenkille. Samoin lenkkarit ei kulu. Selvää säästöä.

Vierailija
171/291 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän tätä aika hölmönä piheilynä, mutta piheily onkin vasta toissijainen juttu. Olen alkanut käydä suihkussa töissä. Säästän siis vettä kotonani. Se vain, että minulla on kiinteä vesimaksu käytöstä riippumatta. Mutta ajattelen, että jos kaikki säästäisi vettä laillani, vesimaksu voisi joskus pienentyä. 

Säästön vuoksi pyrin myös käymään kakalla työpaikalla. Paitsi että säästän vettä ja vessapaperia, saan myös tuolta ajalta palkkaa. Sunnuntaikakka töissä tuntuu aina niin mukavalta. 

Myös puhelimen lataan töissä päivittäin. Siinäkään montaa euroa vuodessa säästä, mutta säästää kuitenkin.

:)

Vierailija
172/291 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että kun kehtaisikin kakkailla jne töissä. Tutkimuksen mukaan 50% ei pysty kakkimaan töissä..

Vierailija
173/291 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua on kyllä hauska lukea! En tunnista itseäni kun ihan muutamasta jutusta, äitin tosi useasta... Ehkä juuri siksi tulee itse tehtyä asiat eri tavalla. Isän perheeltä taas tullut ihan päinvastaisia juttuja.

Esimerkkejä;

- Äiti kierrättää ihan kaiken, ei heitä ruokaa ikinä pois (syö itse vähän pilaantuneet ja antaa koiralle vielä syömäkelpoiset ruuan jämät), ei osta roskispusseja saati kauppakasseja, aina oma kestokassi mukana > käyttää vähäisiin roskiin jota ei voi saunassa pottaa niin juurikin monien mainitsemia wc paperipusseja, leipäpusseja yms..

- Ottaa talouspaperia minimaalisia paloja, ja säilöö vaan vähän käytetyt, käyttää niitä itse uudestaan esim pöydän pyyhkimiseen (ei onneksi mulle tai vieraille anna, mutta ei käytä servettejä vaan talouspaperia ruualla)

- Ostaa edullista ruokaa, herkutkin jotain rainbow tasoa ja niistäkin kokee syyllisyyttä

- Tekee itse omakotitalossa ihan kaiken mahdollisen ja höydyntää jokaisen pihalla kasvavan ruoan (marjat, sienet, kasvattaa perunoita yms), säilöö kellarissa kaikkea mahdollista jostain 20v vanhoista ämpäreistä levitteiden purkkeihin, "jos joskus vaikka tarttee"

- Ostaa ehkä kerran vuodessa vaatteita, sillonkin Tokmannilta

Tässä vaan muutamia, mutta ei onneksi tee mitään piheyksiä sellaisissa asioissa jotka terveydelle vaaraksi yms, eli ei säästä omissa tai lemmikkien lääkärikuluissa yms.

Kaikkea tota koko lapsuuteni ihmetelleenä, teen kotona monet asiat sitten päinvastoin :D en kapinaksi, vaan koska inhoan turhien tavaroiden säästöä. Ostan uuden muovipussin kaupasta jos kestokassi jää kotiin, ja olen erikseen ostanut muovipurkkeja, en käytä jotain vanhoja jäätelöpurkkeja siihen tarkoitukseen. Valoja pidän kyllä mahd paljon kiinni jos ei tartteta, kerrostalossa tuhlaan kyllä mukavuudenhalusta aika paljon vettä. Ruokaan menee aika paljon rahaa, mutta vältän viimeiseen poisheittoa.

Lopputuloksena äiti ihmettelee aina kun ostan kirsikkatomaatteja tavallisten sijaan, tuoretiskiltä lohta pakkausten sijaan jne :D

Vierailija
174/291 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoisä-kohta kauhistutti minua eniten.

Täti puolittaa wc-paperit ja säästää.

Hän lähettää ilmaiskortteja ihmisille. Postimaksun hän sentään raaskii maksaa.

Hän ei koskaan, ikinä, milloinkaan vie kenellekään tuliaisia, mutta syö kyllä tarjottavia tuotteita.  

Hän ihmettelee, kun pyyhkeet, lakanat ja tyynyliinat kuluvat 20 vuoden aikana. Hän pyysi saada lakanoita kotiinsa äitimme kaapista äidin kuoltua. Sisareni antoi luvan ottaa pari lakanaa, mutta pyysi, että liinavaatteita jää isälle. 

Äidin arkulle hän laittoi hautajaisissa huoltoaseman halpiskukkakimpun.

Hän soittaa ja ilmoittaa - pitkään eläkkeellä oltuaan, että "puhutaan lyhyesti, on niin kauhea kiire" ja lyö melkein luurin korvaan muutaman lauseen jälkeen. En kohta enää vastaa, kun hän soittaa. 

Hän ihmettelee, kun vaatteet kuluvat ja rispaantuvat vuosien käytön aikana. 

Vierailija
175/291 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus otan vaatteiden pesukoneesta viemäriin menevän tyhjennysveden osittain talteen ämpäriin ja huuhdon sillä vessan pöntön. En edes maksa vedestä tässä taloyhtiössä, ärsyttää vaan kun se menee hukkaan ja vessa vedetään juomakelpoisella vedellä.

Vierailija
176/291 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

175 jatkaa, P.S. olen 23 vuotias eikä vanhemmillani harrastettu moista.

Vierailija
177/291 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta uusia vaatteita kuin aniharvoin.

Yleensä ostan kirpparilta.

En tilaa lehtiä. Saahan niitä lehtilaatikosta.

Vierailija
178/291 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 78 jatkaa piheilykäytäntöjään...

Totuus on, että en ole ollenkaan pihi tai saita! Itse asiassa olen hyvin antelias, ja kun tulee antamisen aika, niin minä annan. Annan rahaa, lahjoja, ruokaa ym. enkä koskaan mene tyhjin käsin esim. kyläilemään.

En säästä sähköä, en vettä, enkä katso ruuan hintaa. En kuitenkaan lorota vettä turhaan, en "polta" sähköäkään taivaan tuuliin, vaan käytän niitä normaalisti, niin, että ei tarvitse elämän mukavuuksista tinkiä. Vessa vedetään aina silloin kun sinne on tarpeet tehty.Ruokaa ostan monipuolisesti, mutta pyrin harkitsemaan ostokset niin, että laatu korvaa määrän. Muovijätteen määrää yritän vähentää kierrättämällä ja uusiokäyttämällä esim. muovipusseja. Jugurtit ym. maitotuotteet pyrin ostamaan lasipurkeissa, jos mahdollista. Usein ovat kalliimpia, mutta lasi on helposti kierrätettävä ja voi myös kotona uusiokäyttää.

MUTTA kartan turhanaikaisten tavaroiden turhanaikaista ostelua, ja kuten sanoin aikaisemmin, niin jatkuva osteleminen ei anna minulle mitään mielihyvää. Mielihyvää tuottaa se, että tiedostan oman rajallisuuteni tässäkin, että oikeasti ei tarvitse täyttää elämäänsä tavaroilla ollakseen tyytyväinen ja onnellinen. Kun ostaa vähän ja harvoin, niin niistä ostoksista nauttii ihan eri tavalla. Ne tavarat merkitsevät jotakin. Niistä tulee oikeasti hyvä mieli. Esim. kun ostaa uudet ja hyvät kengät vanhojen ja loppuunkuluneiden tilalle, niin ne merkitsevät jotakin.

Vierailija
179/291 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kyllä muovipusseja kun menevät roskispusseiksi, hassua olisi erikseen ostella roskspussirullaa. Keittiön sieniliina pesty jo monet kerrat 90asteessa, hyvin kestää. Syön paljon pakastevihanneksia, ovat halpoja. Vaatteet käytän ihan loppuun ennenkuin on pakko hankkia uusia. Nytkin taitaa olla yhdet reiättömät pikkarit. Lopetin maidon juonnin.

Vierailija
180/291 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olettepa vähän nähneet kun dyykkaaminen ilmiönä täysin vieras. Monilta roskalavoilta löytyy entisöitäviä aarteita

Just joo, pidä hyvänäs roskiksesta dyykatut saastaiset, lutikkaiset, aarteesi.

Sen minkä joku on pois heittänyt on sen silloin jo todennut jätteeksi ja siellähän se muiden paskojen joukossa lilluu. Hei jätevedenpuhdistamoilta jää haaviin aina silloin tällöin tekohampaita - käyppä hakemaan sopivat itsellesi. Jollet vielä tarvii niin hae varastoon. Saat varmasti ilmaiseksi.