kerro pahimmat piheilysi
usein kun piheilen niin ei ehkä ollutkaan vaivan arvoista. jos ajattelee että aikaaki kului enemmä vaikeimman kautta
Kommentit (291)
Vertailen kaupoissa paljon hintoja ja olen todella nuuka ruoan suhteen, mitä itseeni tulee. Ostan itselleni aina ruoaksi halvinta mahdollista ruokaa (pyrin kyllä syömään monipuolisesti, mutta ostan itselleni aina esim kilohinnaltaan halvinta ruisleipää, kun ostan sitä). Silloin harvoin, kun sallin itselleni jotain herkkua, niin ostan niistäkin kilohinnaltaan halvinta tuotetta. Vaikka jostain suklaasta ostan aina kaupasta sitä, mikä on kilohinnaltaan halvinta. Samoin esim. wc-paperi ovat rullien kappalehintaan verrattuna halvinta (vieraiden tullessa on heitä varten parempaa paperia jemmassa, jota laitan telineeseen vieraiden käynnin ajaksi) ja esim. shampoot ja pesuaineet ovat litrahinnaltaan tai kilohinnaltaan halvinta mahdollista.
Opin tälläiseksi jo lapsena. kirjoitti:
Vertailen kaupoissa paljon hintoja ja olen todella nuuka ruoan suhteen, mitä itseeni tulee. Ostan itselleni aina ruoaksi halvinta mahdollista ruokaa (pyrin kyllä syömään monipuolisesti, mutta ostan itselleni aina esim kilohinnaltaan halvinta ruisleipää, kun ostan sitä). Silloin harvoin, kun sallin itselleni jotain herkkua, niin ostan niistäkin kilohinnaltaan halvinta tuotetta. Vaikka jostain suklaasta ostan aina kaupasta sitä, mikä on kilohinnaltaan halvinta. Samoin esim. wc-paperi ovat rullien kappalehintaan verrattuna halvinta (vieraiden tullessa on heitä varten parempaa paperia jemmassa, jota laitan telineeseen vieraiden käynnin ajaksi) ja esim. shampoot ja pesuaineet ovat litrahinnaltaan tai kilohinnaltaan halvinta mahdollista.
Halvin on yleensä huonointa. Pesuaineet on lantrattu vedellä mitä ostat, halvassa ruisleivässäsi on enemmän halpaa vehnää kuin ruista, vessapaperit ovat löysästi keiritettyä höttöä ja muutenkin halvat ovat yleensä sitä halpis pskaa. Köyhällä ei ole varaa osataa halpaa =D Fiksu taas satsaa itseensä eikä feikkaa vieraille =D
Mä en kyllä miellä itselläni muovipussien ostamattomuutta piheilyksi. Käsilaukussa on aina kestokassi milloin mitäkin varten, vaikka jos kirjastosta löytyy useampi hyvä kirja kerralla.
Ruokakauppaan sitten otetaan isommat kassit. Jotenkin ne muovikassit repeää heti jostain maitotölkin kulmasta eikä voi käyttää enää roskapusseina. Kaikenlaisia mainoskangaskasseja on kotona niin paljon, että ne ensin käyttöön. Roskapusseja pitää sitten erikseen kyllä ostaa.
Kosmetiikan lopun leikkaan myös halki, pakkaustyypistä riippuen tavaraa on siellä yleensä melkoisesti.
Rahaa käytetään silloin kun sitä on, mutta huonolaatuista tai tarpeetonta tavaraa ei osteta. Ennemmin hyödynnän alennusmyyntejä, josta sitten joulu- ja synttärilahjoja valmiiksi. Tai jotain muuta mitä vuoden aikana tulee käytettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katson kassalla loppusumman. Jos se päättyy lukuihin 1, 2, 6, tai 7 maksan käteisellä. Pyöristyssääntö tulee alaspäin ja säästän 1-2snt/kerta. Jos viimeinen luku on 3, 4, 8 tai 9 maksan kortilla. Tuolloin maksan juuri tuon summan ja loppusummaa ei pyöristetään, taas säästän 1-2snt. Jos summa päättyy 0 tai 5 on sama miten maksan.
Näistäkin tulee yllättävän paljon, kun kaupassa on käytävä jatkuvasti.Ei tää ole todellista😊
Ei minustakaan.
Jos kävisi kaupassa kerran päivässä vuoden ajan, niin enimmillään säästöä voisi syntyä 7,3€. Oletuksena, että joka kerta säästäisi tuon 2 snt/kerta. Käytännössähän säästö jäisi jokseenkin puoleen tai vähän alle tuosta 7,3 eurosta. On kyllä ylivoimaisesti surkein säästövinkki, mitä voi kuvitella.
Mä käytän niitä 1 ja 2 sentin kolikkoja, mitä tulee ulkomaan matkoilta. Kyllä kassa aina yllättyy kun onkin tasaraha.
Tarkkana niiden vessapaperirullien kappalehintojen kanssa! Kannattaa tarkastaa paketista arkkien koko ja määrä, samanhintaisessa rullassa toisessa voi olla huomattavasti enemmän paperia.
Vierailija kirjoitti:
Kulutan kissan ruokaan enemmän kuin itseni.
Tämä! Kissan ruuan/hiekan laadukkuudesta/hinnasta ei tingitä. Rahasumma ei ole niin iso, mutta ostan aina säästöpakkauksia mistä saa paljousalennuksen, joten kertasumma voi olla suurehko jos kaikki loppuu samaan aikaan. Tosin pakastelihojen säilyttäminen kuluttaa energiaa... Itse voi syödä parina päivänä tarvittaessa vähän huonommin.
Mä ostan vaan palasaippuaa, en halua maksaa siitä pesuaineisiin lisätystä vedestä.
En osta mitään normaalihinnalla, vaan aina alennuksesta ja säilön kaappeihin siltä varalta, ettei kyseinen tarpeellinen tuote tule vähään aikaan tarjoukseen. Hyödynnän kaikki shokkipäivät, superpäivät, hullutpäivät, sikapäivät ja mitä näitä nyt on. Näistä ostan aina varastoon shampoota, suihkusaippuaa, pyykinpesuainetta jne. Kahvia ostan myös aina alennuksesta.
Kerran satuin yhteen myymälään, joka oli muuttamassa toiseen paikkaan. Siellä oli loppuunmyynti ja kaikki -50%. Kärry täyteen kaikkea mahdollista. Nyt minulla on vuoden tarpeet pesuaineita, hammastahnaa, dödöä, käsirasvaa, siteitä, nenäliinoja, vessapaperia, talouspaperia, lemmikin ruokaa, näkkileipää, makaronia, riisiä, teetä, säilykkeitä... Periaatteessa kaupasta tarvitsee hakea vain tuoreet rehut, maidot ja munat.
Ihan hulluksi en tässäkään ole ryhtynyt. Ostan vain sitä mitä varmasti kulutetaan ja kulutan kaiken sen mitä ostan. Hyllyyn etummaiseksi aina se vanhin tuote ja uudet taakse.
Vierailija kirjoitti:
Käytän kertakäyttöpiilareita kolme päivää. Illalla laitan aina niihin kertakäyttöpakkauksiin takaisin, ja jos nestettä on haihtunut, lisään tipan tai pari keitettyä vettä.
Vanha ketju mutta vastaan kuitenkin. Minä käytän myös kertakäyttölinssejä useampana päivänä. Olen jopa nukkunut nämä piilarit päässä. Olen käyttänyt myös day&night linssejä mutta silmät tuntuvat paljon kosteammilta ja paremmilta kertiksillä. Yön jälkeen! Kertikset ovat paljon ohuempia ja läpäisevät happea paremmin, siitä kai tuo johtuu. Kirjoittiko joku että ne kuitenkin keräävät likaa helpommin? Enivei hyvä pesu, varovasti ettei mene rikki. Nyt meinaan käyttää viikon samoja kertiksiä. Ei koskaan ennen mikään tavallinen kk-linssi tai day &night tuntunut näin hyvältä. Yleensä silmät rähmi jos oli päässä yön yli dn - linssi. Kertiksien kanssa ei mitään!
Mulla on nytkin ylläni hame, joka on muokattu äitiysmekostani. Lapseni on 16. Fleece ei todella mene miksikään.
No ihan normi pyöristys sääntöhän tuo. 1 ja 2 senttiä pyöristetään alaspäin eli 0, ja 6 ja 7 pyöristetään alaspäin eli 5. Näin ollen kannattaa maksaa käteisellä, kun taas jos loppusumma on 3 tai 4 senttiä jotka pyöristetään ylöspäin eli 5 tai 8 tai 9 jotka pyöristetään ylöspäin 10 kannattaa maksaa pankkikortilla jolloin tililtä menee pyöristämätön summa. Pyöristys sääntö on ihan oikein mutta se onko tossa mitään järkeä on sitten toinen tarina =)