Olen ollut kaksi viikkoa lasten kanssa lomalla ja olen väsyneempi kuin ennen lomaa
Kommentit (31)
Vau, synnytit lapsia, jotta joku muu hoitaisi ne.
Ymmärrän. Kyllä päivät töissä on paljon helpompaa ainakin itsellä! Tämä jatkuva ruuanlaittaminen, kukonpierun aikaan herääminen, riitely, kohnaaminen jne. uuvuttaa.
Tämän takia lomaillaan miehen kanssa aina samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vau, synnytit lapsia, jotta joku muu hoitaisi ne.
Vau hei!
Vierailija kirjoitti:
Mitä olet tehnyt? Ehkä olet kokematon? Järjestä lapsille jotain tekemistä. Minkä ikäisiä lapsesi ovat?
kokenut äiti
Mitä kokemusta se vaatii? Lasten kanssa voi todellakin olla rankkaa ja nimenomaan tuo jatkuva tekemisen keksiminen ym.
Nyt sun pitää alkaa lomailla. Ei suorittaa. Missä toinen vanhempi tai mummo.
Kotiäitinä kaikki sujuu lomilla paremmin, kuin muulloin ja homma on hyvin handussa, mutta palkkatöissä uurtavalle äidille loma-aika on äkkihyppy syvään päätyyn ja lapsetkin ovat silloin poissa totutulta mukavuusaslueeltaan, kun eivät käy hoidossa. Järjestä kehittävää ohjelmaa. Sinun tulee tietää miten lapset rytmitetåäh, väsytetään ja tarjotaan heille ikätasoisiaan virikkeitä. Kun vielä osaisit tehdä sen niin, että lähinnä itse vierestä katselisit, lomailisit;)
Vierailija kirjoitti:
Mitä olet tehnyt? Ehkä olet kokematon? Järjestä lapsille jotain tekemistä. Minkä ikäisiä lapsesi ovat?
kokenut äiti
Joku päiväretki joka päivä. Ulkoillaan päivittäin lisäksi. 3v ja 7v.
3v kanssa hermot kovilla. Hän on ihana mutta kovin raskas myös hyvin usein. Koululaisen kanssa jo helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Kotiäitinä kaikki sujuu lomilla paremmin, kuin muulloin ja homma on hyvin handussa, mutta palkkatöissä uurtavalle äidille loma-aika on äkkihyppy syvään päätyyn ja lapsetkin ovat silloin poissa totutulta mukavuusaslueeltaan, kun eivät käy hoidossa. Järjestä kehittävää ohjelmaa. Sinun tulee tietää miten lapset rytmitetåäh, väsytetään ja tarjotaan heille ikätasoisiaan virikkeitä. Kun vielä osaisit tehdä sen niin, että lähinnä itse vierestä katselisit, lomailisit;)
Hohhoijaa. Kotiäitien ruikutusta sitä vasta kuuleekin, etenkin, jos osa on jo koululaisia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä olet tehnyt? Ehkä olet kokematon? Järjestä lapsille jotain tekemistä. Minkä ikäisiä lapsesi ovat?
kokenut äiti
Joku päiväretki joka päivä. Ulkoillaan päivittäin lisäksi. 3v ja 7v.
3v kanssa hermot kovilla. Hän on ihana mutta kovin raskas myös hyvin usein. Koululaisen kanssa jo helpompaa.
3-4 vuotta on pahin ikä lapsella!
T. kahden jo teinin äiti
Vierailija kirjoitti:
Nyt sun pitää alkaa lomailla. Ei suorittaa. Missä toinen vanhempi tai mummo.
Toinen vanhempi ehkä lomailee toisen pätkän lasten kanssa? Kaikilla ei tosiaan ole mitään auttavia mummoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä olet tehnyt? Ehkä olet kokematon? Järjestä lapsille jotain tekemistä. Minkä ikäisiä lapsesi ovat?
kokenut äiti
Mitä kokemusta se vaatii? Lasten kanssa voi todellakin olla rankkaa ja nimenomaan tuo jatkuva tekemisen keksiminen ym.
Miksi tekemistä pitäisi olla? Omassa lapsuudessa lapset keksivät itse tekemisensä. Ei vanhempi ole "lapsen kaveri" vaan eräänlainen kaitsija. Näin teen esikoisemmekin kohdalla. M45
Lapsettomana sekä elämä että loma on ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä olet tehnyt? Ehkä olet kokematon? Järjestä lapsille jotain tekemistä. Minkä ikäisiä lapsesi ovat?
kokenut äiti
Joku päiväretki joka päivä. Ulkoillaan päivittäin lisäksi. 3v ja 7v.
3v kanssa hermot kovilla. Hän on ihana mutta kovin raskas myös hyvin usein. Koululaisen kanssa jo helpompaa.
3-4 vuotta on pahin ikä lapsella!
T. kahden jo teinin äiti
Ihana kuulla, että myös helpottaa joskus. Tai ainakin muuttaa muotoaan. 😊
"Miksi tekemistä pitäisi olla? Omassa lapsuudessa lapset keksivät itse tekemisensä. Ei vanhempi ole "lapsen kaveri" vaan eräänlainen kaitsija. Näin teen esikoisemmekin kohdalla. M45"
No, anna jonkun 3- ja 5-vuotiaan keksiä sitten itse tekemisensä.
Vie lastenkotiin ne pikkuraggarit ja itse terassille.
Jos on tse päätät olla lapsesi ystävä, niin aivan varmasti joudut tekemään paljon. Kannattaa kuitenkin kuunnella tieteellistä näyttöä kaverivanhemmuuden haitoista.
Ah, muistan miten helppoa oli olla kotiäitinä ilman palkkatyöpaineita. Lomat olivat sitä, että puolisokin oli vapaa ja yhdessä seikkailtiin, matkusteltiin ja oltiin vaan kotona. Kesä on lasten kanssa erityisen helppoa aikaa. Ruokaa säännöllisesti, jäätelöä, vaatteita ei tarvita paljon, sotkut voi jättää ulos, illat voivat venyä ja saa elää melkein kuin kuin pellossa ilman että lapset siitä menevät rikki. LaPset keksivät omaa tekemistä, niin voi lukea kirjaakin. Jotain uusia pelejä ja askartelutarvikkeita hankin aina lomaa ennen. Lapset vopi laittaa pilkkomaan vaikka salaattiainekset tai siivoamaan.
Tuollaistahan se oli. Itse työvuoden jälkeen väsynyt, lapset väsyneitä.
Me ratkaistiin se isllä, että otettiin kesäkuun alkuun heti all inclusive loma jonnekin lämpöön. Levättiin eikä tehty yhtään mitään sen viikon aikana.
Mitä olet tehnyt? Ehkä olet kokematon? Järjestä lapsille jotain tekemistä. Minkä ikäisiä lapsesi ovat?
kokenut äiti