Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut kaksi viikkoa lasten kanssa lomalla ja olen väsyneempi kuin ennen lomaa

Vierailija
27.06.2026 |

Onko normaalia? 

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olet tehnyt? Ehkä olet kokematon? Järjestä lapsille jotain tekemistä. Minkä ikäisiä lapsesi ovat?

kokenut äiti

Vierailija
2/31 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, synnytit lapsia, jotta joku muu hoitaisi ne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Kyllä päivät töissä on paljon helpompaa ainakin itsellä! Tämä jatkuva ruuanlaittaminen, kukonpierun aikaan herääminen, riitely, kohnaaminen jne. uuvuttaa.

Vierailija
4/31 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia lomaillaan miehen kanssa aina samaan aikaan.

Vierailija
5/31 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vau, synnytit lapsia, jotta joku muu hoitaisi ne.

Vau hei!

Vierailija
6/31 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä olet tehnyt? Ehkä olet kokematon? Järjestä lapsille jotain tekemistä. Minkä ikäisiä lapsesi ovat?

kokenut äiti

Mitä kokemusta se vaatii? Lasten kanssa voi todellakin olla rankkaa ja nimenomaan tuo jatkuva tekemisen keksiminen ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/31 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sun pitää alkaa lomailla. Ei suorittaa. Missä toinen vanhempi tai mummo.

Vierailija
8/31 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitinä kaikki sujuu lomilla paremmin, kuin muulloin ja homma on hyvin handussa, mutta palkkatöissä uurtavalle äidille loma-aika on äkkihyppy syvään päätyyn ja lapsetkin ovat silloin poissa totutulta mukavuusaslueeltaan, kun eivät käy hoidossa. Järjestä kehittävää ohjelmaa. Sinun tulee tietää miten lapset rytmitetåäh, väsytetään ja tarjotaan heille ikätasoisiaan virikkeitä. Kun vielä osaisit tehdä sen niin, että lähinnä itse vierestä katselisit, lomailisit;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/31 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä olet tehnyt? Ehkä olet kokematon? Järjestä lapsille jotain tekemistä. Minkä ikäisiä lapsesi ovat?

kokenut äiti

Joku päiväretki joka päivä. Ulkoillaan päivittäin lisäksi. 3v ja 7v. 

3v kanssa hermot kovilla. Hän on ihana mutta kovin raskas myös hyvin usein. Koululaisen kanssa jo helpompaa. 

Vierailija
10/31 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiäitinä kaikki sujuu lomilla paremmin, kuin muulloin ja homma on hyvin handussa, mutta palkkatöissä uurtavalle äidille loma-aika on äkkihyppy syvään päätyyn ja lapsetkin ovat silloin poissa totutulta mukavuusaslueeltaan, kun eivät käy hoidossa. Järjestä kehittävää ohjelmaa. Sinun tulee tietää miten lapset rytmitetåäh, väsytetään ja tarjotaan heille ikätasoisiaan virikkeitä. Kun vielä osaisit tehdä sen niin, että lähinnä itse vierestä katselisit, lomailisit;)

Hohhoijaa. Kotiäitien ruikutusta sitä vasta kuuleekin, etenkin, jos osa on jo koululaisia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/31 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä olet tehnyt? Ehkä olet kokematon? Järjestä lapsille jotain tekemistä. Minkä ikäisiä lapsesi ovat?

kokenut äiti

Joku päiväretki joka päivä. Ulkoillaan päivittäin lisäksi. 3v ja 7v. 

3v kanssa hermot kovilla. Hän on ihana mutta kovin raskas myös hyvin usein. Koululaisen kanssa jo helpompaa. 

3-4 vuotta on pahin ikä lapsella! 

T. kahden jo teinin äiti

Vierailija
12/31 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt sun pitää alkaa lomailla. Ei suorittaa. Missä toinen vanhempi tai mummo.

Toinen vanhempi ehkä lomailee toisen pätkän lasten kanssa? Kaikilla ei tosiaan ole mitään auttavia mummoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/31 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä olet tehnyt? Ehkä olet kokematon? Järjestä lapsille jotain tekemistä. Minkä ikäisiä lapsesi ovat?

kokenut äiti

Mitä kokemusta se vaatii? Lasten kanssa voi todellakin olla rankkaa ja nimenomaan tuo jatkuva tekemisen keksiminen ym.

Miksi tekemistä pitäisi olla? Omassa lapsuudessa lapset keksivät itse tekemisensä. Ei vanhempi ole "lapsen kaveri" vaan eräänlainen kaitsija. Näin teen esikoisemmekin kohdalla. M45

Vierailija
14/31 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomana sekä elämä että loma on ihanaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/31 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä olet tehnyt? Ehkä olet kokematon? Järjestä lapsille jotain tekemistä. Minkä ikäisiä lapsesi ovat?

kokenut äiti

Joku päiväretki joka päivä. Ulkoillaan päivittäin lisäksi. 3v ja 7v. 

3v kanssa hermot kovilla. Hän on ihana mutta kovin raskas myös hyvin usein. Koululaisen kanssa jo helpompaa. 

3-4 vuotta on pahin ikä lapsella! 

T. kahden jo teinin äiti

Ihana kuulla, että myös helpottaa joskus. Tai ainakin muuttaa muotoaan. 😊

Vierailija
16/31 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi tekemistä pitäisi olla? Omassa lapsuudessa lapset keksivät itse tekemisensä. Ei vanhempi ole "lapsen kaveri" vaan eräänlainen kaitsija. Näin teen esikoisemmekin kohdalla. M45"

 

No, anna jonkun 3- ja 5-vuotiaan keksiä sitten itse tekemisensä.

Vierailija
17/31 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie lastenkotiin ne pikkuraggarit ja itse terassille.

Vierailija
18/31 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tse päätät olla lapsesi ystävä, niin aivan varmasti joudut tekemään paljon. Kannattaa kuitenkin kuunnella tieteellistä näyttöä kaverivanhemmuuden haitoista.

Vierailija
19/31 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, muistan miten helppoa oli olla kotiäitinä ilman palkkatyöpaineita. Lomat olivat sitä, että  puolisokin oli vapaa ja yhdessä seikkailtiin, matkusteltiin ja oltiin vaan kotona. Kesä on lasten kanssa erityisen helppoa aikaa. Ruokaa säännöllisesti, jäätelöä, vaatteita ei tarvita paljon, sotkut voi jättää ulos, illat voivat venyä ja saa elää melkein kuin kuin pellossa ilman että lapset siitä menevät rikki. LaPset keksivät omaa tekemistä, niin voi lukea kirjaakin. Jotain uusia pelejä ja askartelutarvikkeita hankin aina lomaa ennen. Lapset vopi laittaa pilkkomaan vaikka salaattiainekset tai siivoamaan.

Vierailija
20/31 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaistahan se oli. Itse työvuoden jälkeen väsynyt, lapset väsyneitä.

 

Me ratkaistiin se isllä, että otettiin kesäkuun alkuun heti all inclusive loma jonnekin lämpöön. Levättiin eikä tehty yhtään mitään sen viikon aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi