kerro pahimmat piheilysi
usein kun piheilen niin ei ehkä ollutkaan vaivan arvoista. jos ajattelee että aikaaki kului enemmä vaikeimman kautta
Kommentit (291)
Käytiin Tallinnassa edullisella päiväristeilyllä ja tein eväsleivät kotona mukaan. Mutusteltiin niitä satamassa ja juotiin olutta, jota ostettiin paikan päältä Rimistä
En käy parturissa kuin kolmen vuoden välein. Oma väri ja pitkät hiukset niin ei mielestäni tarvitse kuin joskus tasata latvat, ihan piheyttäni en käy, kun kuitenkin haaveilen kunnon kampauksesta ja väristä.
Vierailija kirjoitti:
Siis joku käyttää kertakäyttöpiilaireita kolme päivää! En todellakaan uskaltaisi pilata silmiäni likaisilla kertakäyttöpiilolinsseillä...
Eihän ne nyt automaattisesti likaisia ole. Käytetäänhän kestopiilareitakin moneen kertaan.
- En osta kaupasta muovipusseja vaan käytän kangaskassia tai hätätapauksessa hedelmäpusseja
- roskapusseja ei myöskään ole tarvinnut ostaa vaan sitä virkaa toimittavat hedelmäpussit, leipäpussit, wc-rullapussit jne
- biojätteisiin taittelemisen pussin mainossanomalehdestä
- lehtiä en tilaa vaan luen kirjastossa/netistä ilmaiset/artikkelit
- ei myöskään netflixejä tms. eli normitarjonta riittää tai vuokraan leffan makuunissa tai lainaan kirjastosta
- vaatteet, kosmetiikat, pesuaineet alesta
- ruoka halvimman mukaan eli esim maitorahka halvinta merkkiä, lihat jne päiväystarjouksista jos vaan suinkin osuu kohdalle
- valojen ja sähkönkäyttö minimissään, kesällä lämmitykset nollassa
- vedenkulutuksen osalta suihkut ja saunominen salikäynnin yhteydessä
- puhelimen akun lataaminen työpaikalla
- Hesessä syöminen vain kupongeilla, ja tällöinkin pariskuntana jaetaan yhden aterian juoma ja ranet, toiselle ei siis tarvitse ostaa kuin hampurilainen vrt 2 ateriaa
- leffakäynnit vain alepäivinä
- lastenvaatteet suurimmaksi osaksi kirpputoreilta
- Tallinnan risteilylle oli mukana omat aamupalaleivät ja viileät juomat, joo hinnan vuoksi mutta myös siksi että laivan tarjonta on syvältä
- reikäiset sukkahousut käy vielä talvella housujen alla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukkahousuissani on enemmän rikkinäistä kuin ehjää.
En käytä sukkahousuja enkä rintaliivejä. Kesäisin olen monesti myös ilman alushousuja (pelkät leggarit esim.) niin eivät kulu.
Mikä tässä alapeukututtaa?
Ihan ensimmäisenä tulee mieleen, että aika epähygieenistä, ellet pese niitä leggareita joka päivä aina käytön jälkeen.
Toisekseen - anteeksi, mutta tätä ei voi sanoa kauniimmin - se tekee ihmisen aika halvan oloiseksi, jos hän ei käytä normaaliin vaatetukseen kuuluvia alusvaatteita. Veikkaan, että useimmat kanssaihmiset ovat aika kiusaantuneista seurassasi, mutta ovat liian hienotunteisia mainitakseen asiasta sinulle suoraan.
Minä oon ollut monelle miehelle pihi. En oo antanut, vaikka on pyytäneet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tällä hetkellä shampoo loppu enkä halua ostaa uutta vielä, joten olen nyt parin viikon ajan käyttänyt koirieni shampoota.
Sori mutta repesin tälle :D
Nauroin myös :DD mutta siis oikeasti, jotkut kuulemma käyttävät ihan vakituisestikin koiran shampoota, kun se on kuulemma hellävaraisempaa kuin ihmisten. En ole koittanut itse, mutta miten on?
Tämä on alunperin hevosten shampoota ja on saavuttanut jonkinlaisen kulttimaineen http://manentail.com/
Vierailija kirjoitti:
En oo ostanut silmälaseja, vaikka lääkärin mukaan tarvin ne jo 4 vuotta sitten. Ne maksaa niin pirusti. En kuitenkaan aja autoakaan niin en tarvi laseja.
Nettikaupoissa ei muuten maksa kuin muutaman kympin ja tulee just sinun näöllesi tehdyt. Tiedoksi vaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukkahousuissani on enemmän rikkinäistä kuin ehjää.
En käytä sukkahousuja enkä rintaliivejä. Kesäisin olen monesti myös ilman alushousuja (pelkät leggarit esim.) niin eivät kulu.
Mikä tässä alapeukututtaa?
Ihan ensimmäisenä tulee mieleen, että aika epähygieenistä, ellet pese niitä leggareita joka päivä aina käytön jälkeen.
Toisekseen - anteeksi, mutta tätä ei voi sanoa kauniimmin - se tekee ihmisen aika halvan oloiseksi, jos hän ei käytä normaaliin vaatetukseen kuuluvia alusvaatteita. Veikkaan, että useimmat kanssaihmiset ovat aika kiusaantuneista seurassasi, mutta ovat liian hienotunteisia mainitakseen asiasta sinulle suoraan.
Leggingsit ovat käytössä päivän, sitten pesuun. Ne ovat vähän kuin "alushousut" eli ymmärrän mitä tarkoitat. En todellakaan voisi pitää samoja useampia päiviä.
Enpä usko että kanssaihmiset tietävät alushousuttomuudestani :D
Vierailija kirjoitti:
- En osta kaupasta muovipusseja vaan käytän kangaskassia tai hätätapauksessa hedelmäpusseja
- roskapusseja ei myöskään ole tarvinnut ostaa vaan sitä virkaa toimittavat hedelmäpussit, leipäpussit, wc-rullapussit jne
- biojätteisiin taittelemisen pussin mainossanomalehdestä
- lehtiä en tilaa vaan luen kirjastossa/netistä ilmaiset/artikkelit
- ei myöskään netflixejä tms. eli normitarjonta riittää tai vuokraan leffan makuunissa tai lainaan kirjastosta
- vaatteet, kosmetiikat, pesuaineet alesta
- ruoka halvimman mukaan eli esim maitorahka halvinta merkkiä, lihat jne päiväystarjouksista jos vaan suinkin osuu kohdalle
- valojen ja sähkönkäyttö minimissään, kesällä lämmitykset nollassa
- vedenkulutuksen osalta suihkut ja saunominen salikäynnin yhteydessä
- puhelimen akun lataaminen työpaikalla
- Hesessä syöminen vain kupongeilla, ja tällöinkin pariskuntana jaetaan yhden aterian juoma ja ranet, toiselle ei siis tarvitse ostaa kuin hampurilainen vrt 2 ateriaa
- leffakäynnit vain alepäivinä
- lastenvaatteet suurimmaksi osaksi kirpputoreilta
- Tallinnan risteilylle oli mukana omat aamupalaleivät ja viileät juomat, joo hinnan vuoksi mutta myös siksi että laivan tarjonta on syvältä
- reikäiset sukkahousut käy vielä talvella housujen alla
Ei ole kauhean pihiä, jos käy Hesessä, elokuvissa, Tallinnassa ja salilla. Mä olen liian pihi noihin paikkoihin. Kirpparilla käyn.
- käsitiskiaineen laimennan erilliseen käyttöpulloon ja täytän sitä
- tiski- ja siivousrätit pesen 60 asteessa muun sopivan pyykin mukana
- talouspaperin ostan puoliarkkeina, puoliarkki riittää yleensä mainiosti, muutenkin talouspaperia kuluu hyvin vähän sillä tiskirätti on kovassa käytössä talouspaperin sijasta
- leivinpaperina käytän kestoleivinpaperia ja jos tarpeen käyttää normaalileivinpaperia niin se uusiokäytetään vielä monta kertaa
Vierailija kirjoitti:
Pyrin elämään ja olemaan siten, että en osta muuta kuin ruokaa. Hygienia-ja siivoustarvikkeita ostan vasta kun edellinen loppuu. Esim. pyykinpesuaineita(yksi valkopyykille, yksi värillisille, yksi mustille) shampoota, hoitoainetta, deodoranttia jne. on vain yksi kappale kerrallaan käytössä. Meikkien käytön lopetin kokonaan. Ihovoiteita on vain yksi, ja se on apteekin perusvoide. Vaatteita, kenkiä, käsilaukkuja ostan vain kun olen todellisessa tarpeessa eli kun menee rikki tai huonoksi, tai tulee todellinen kyllästyminen käytettävään tuotteeseen. Olen karsinut vaatevalikoiman minimiin, ja nyt löytyy vaatehuoneesta aina päälle pantavaa. Toisin oli silloin kun vaatehuone pursui kenkiä, vaatteita ja käsilaukkuja.
Miten ihailtavaa! Haaveissani on kylppäri, jossa on YKSI sampoo, YKSI kosteusvoide jne. Hoitoaineista olen jo opetellut pois.
Samoin vaatekaapissa on paljon "ihania turhuuksia", värikkäitä ja näyttäviä asusteita ja vaatteita, joita käytän harvoin. Enimmäkseen käytän niitä muutamia täydellisiä ja ne ovat yleensä mustia. Lisää siis niitä ja muut pois.
Säästän perheen joululahjojen pakettikortit ja hyödynnän ne uudelleen seuraavina jouluina.
Joululahjoja ostan ympäri vuoden ja joulun aikaan otan ilmaiset paketointi materiaaleja vähän ekstraa kaikkiin lahjoihin.
Vierailija kirjoitti:
Säästän perheen joululahjojen pakettikortit ja hyödynnän ne uudelleen seuraavina jouluina.
Joululahjoja ostan ympäri vuoden ja joulun aikaan otan ilmaiset paketointi materiaaleja vähän ekstraa kaikkiin lahjoihin.
Luin tätä ketjua ja mietin etten osaa olla pihi, mutta sitten viimeisenä oli tämä. Minäkin hyödynnän käärepaperit ja lahjapussit ja kortit, kaikista lahjoista jos mahdollista.
Myyn tavaraa huuto.netissä tai tori.fi ja otan pakkaustavarat työpaikan tarvikevarastosta.
Nuorempana olin pihi siinä etten laittanut rahaa karvojenpoistoon eli vahaukseen tai sokerointiin. Mutta niihin ei aina olisi ollut varaakaan mutta olin niin pihi etten edes kertakäyttöhöyliä käyttänyt. Kuitenkin halusin olla siistitty niin nypin sitten karvat pinseteillä yksi kerrallaan. Nykyään se jo naurattaa ja käyn ihan suosiolla vahattavana.
Käyn vessassa töissä pääsääntöisesti ettei kotona kulu vettä, sähköä ja wc-paperia. Varsinkin isolla hädällä ja kuukautisten aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyrin elämään ja olemaan siten, että en osta muuta kuin ruokaa. Hygienia-ja siivoustarvikkeita ostan vasta kun edellinen loppuu. Esim. pyykinpesuaineita(yksi valkopyykille, yksi värillisille, yksi mustille) shampoota, hoitoainetta, deodoranttia jne. on vain yksi kappale kerrallaan käytössä. Meikkien käytön lopetin kokonaan. Ihovoiteita on vain yksi, ja se on apteekin perusvoide. Vaatteita, kenkiä, käsilaukkuja ostan vain kun olen todellisessa tarpeessa eli kun menee rikki tai huonoksi, tai tulee todellinen kyllästyminen käytettävään tuotteeseen. Olen karsinut vaatevalikoiman minimiin, ja nyt löytyy vaatehuoneesta aina päälle pantavaa. Toisin oli silloin kun vaatehuone pursui kenkiä, vaatteita ja käsilaukkuja.
Miten ihailtavaa! Haaveissani on kylppäri, jossa on YKSI sampoo, YKSI kosteusvoide jne. Hoitoaineista olen jo opetellut pois.
Samoin vaatekaapissa on paljon "ihania turhuuksia", värikkäitä ja näyttäviä asusteita ja vaatteita, joita käytän harvoin. Enimmäkseen käytän niitä muutamia täydellisiä ja ne ovat yleensä mustia. Lisää siis niitä ja muut pois.
Totta, hoitoainettakaan ei tarvitse joka pesun yhteydessä, mutta pitkät hiukset tykkäävät välillä kevyestä hoidosta. Minulla on myös värikkäitä vaatteita vaikka olin aikeissa luopua niistä, ja siirtyä pääosin mustiin vaatteisiin. Kun kerroin tämän puolisolleni, niin hän oikein karjaisi, että ei ikinä :). Pidän siis värillisiä vaatteita jatkossakin.
Siis ainakin tämä mun käyttämäni sisältää niiiiin paljon vähemmän kemikaaleja ja hajusteita kuin ihmisten vastaavat. Eli ei nää nyt hiuksille ja päänahalle ainakaan huonompia ole.
- Tää koirashampoon käyttäjä