kerro pahimmat piheilysi
usein kun piheilen niin ei ehkä ollutkaan vaivan arvoista. jos ajattelee että aikaaki kului enemmä vaikeimman kautta
Kommentit (291)
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä elämässäni ostanut wc-paperia. Aina sitä on jostain irronnut mukaan.
Jaa ootkohan eräs joka hotellista pöllii niitä. On tosi usein hotellissa ja aina (joka päivä) tulee pyytämään vessapaperia vaikka huoneessa on aina ylimääräinen telineessä olevan lisäksi. Sitten kun se huone vihdoin siivotaan sitä paperia on siellä vajaa rulla enää... Että mihinköhän ne täydet häviää kun ei roskiksissakaan ole hylsyjä...
Maksan käteisellä ja kun ostan jotain ( esim. bensaa) niin katson että loppusumma on joko 7 tai 2 senttiä jolloin pyöristetään alaspäin.
Käytän mausteina Hesburgerin suolaa, pippuria ja grillimaustetta. Jos vaikka kaveri käy kys. lafkassa, pyydän häntä tuomaan kouralliset kyseisiä mausteita. Pusseista on lisäksi helppo annostella pieniä määriä makua tuomaan.
Omalla kohdallani piheily tulee usein kalliiksi. Monta kertaa on käynyt esim. niin, että olen nähnyt kaupassa omaan budjettiini liian kalliit kengät yms., käynyt ihastelemassa niitä päivittäin, mutta jättänyt ostamatta. Sitten kun olenkin päättänyt mennä ostamaan tuotteen, niin eiköhän se ole myyty loppuun, ja siinä kohtaa minulla tulee kyseisestä tuotteesta pakkomielle, ja haluan sen käsiini hinnalla millä hyvänsä.
Esim. näin aivan ihanat kengät, jotka maksoivat 150 euroa. Kun vihdoin tein ostopäätöksen, niin oli oma kokoni myyty loppuun. Päädyin metsästämään kenkiä netistä ympäri maailman, ja lopulta löysin kyseiset kengät amerikkalaisesta kenkäkaupasta. Postikulujen ja tullien kanssa kengille tuli lopulta hintaa reippaasti yli 200 euroa, joten olisi tullut halvemmaksi ostaa ne saman tien siitä liikkestä, missä ne alun perin näin.
Mulla on tällä hetkellä shampoo loppu enkä halua ostaa uutta vielä, joten olen nyt parin viikon ajan käyttänyt koirieni shampoota.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tällä hetkellä shampoo loppu enkä halua ostaa uutta vielä, joten olen nyt parin viikon ajan käyttänyt koirieni shampoota.
Sori mutta repesin tälle :D
Virtahepo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulitikut. Poltan paljon kynttilöitä ja sytytän ne niin, että puhallan tikun aina kynttilöiden välissä sammuksiin, jottei se palaisi nopeasti, ja otan siihen taas uuden tulen jo sytytetystä kynttilästä (lähinnä olevasta). Näin yksikin tikku voi riittää moneen kynttulään.
Ei siitä paljon rahallista säästöä synny... ;-)
Vinkkinä, sen kerran poltetun tikunpäänkin saa palamaan vielä sillä konstilla, että kastaa sitä kevyesti jo sytytetyn kynttilän sulaneessa steariinissa ja ottaa tulen kynttilästä. Steariini palaa joitain sekunteja täysin hiiltyneessäkin tikussa. :D
Minkä ihmeen takia ette ota tulta suoraan toisesta kynttilästä vaan leikitte niillä tikuilla?
Piheys on kyllä sairasta. Ihme mielihyvää tuottaa sairas säästäminen joillekin, vaikka rahaa on. Mihin sitä rahaa säästetään?
Omat vanhempani olivat pihejä. Äiti vieläkin, mutta isä on kuollut. Rahaa pankkitili pullollaan. Mitään ei raaskittu ostaa normaalihintaan. Kerrankin isä lähti ostaan itselleen semmoisia arkihousuja paikallisesta halpisliikkeestä. Tuli kohta takaisin vihaisena, kun kaikki housut niin kalliita. Kysyin hintaa niin housut oli maksaneet jotain 20 euroa. Kaikessa pihistellään. Äiti jaksaa joka välissä jankuttaa "köyhä leski" -virttä. Mitään ei voi tehdä tai ostaa köyhänä leskenä. Huh hei.
Vierailija kirjoitti:
Virtahepo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulitikut. Poltan paljon kynttilöitä ja sytytän ne niin, että puhallan tikun aina kynttilöiden välissä sammuksiin, jottei se palaisi nopeasti, ja otan siihen taas uuden tulen jo sytytetystä kynttilästä (lähinnä olevasta). Näin yksikin tikku voi riittää moneen kynttulään.
Vinkkinä, sen kerran poltetun tikunpäänkin saa palamaan vielä sillä konstilla, että kastaa sitä kevyesti jo sytytetyn kynttilän sulaneessa steariinissa ja ottaa tulen kynttilästä. Steariini palaa joitain sekunteja täysin hiiltyneessäkin tikussa. :D
Minkä ihmeen takia ette ota tulta suoraan toisesta kynttilästä vaan leikitte niillä tikuilla?
I'm not a smart person
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukkahousuissani on enemmän rikkinäistä kuin ehjää.
En käytä sukkahousuja enkä rintaliivejä. Kesäisin olen monesti myös ilman alushousuja (pelkät leggarit esim.) niin eivät kulu.
Mikä tässä alapeukututtaa?
- käytän suihkusaippuana kanisterisaippuaa tai Marseille saippuaa
- käytän postissa tulleet kirjekuoret ja paperien puhtaat puolet muistilappuina, A4 arkin leikkaan 4 osaan, samoin isot kirjekuoret
- kaupassa laitan aina pakasteet ja rahka- ym purkit pieneen pussiin, näin saan pakastepussin leivonnaisille
Tarkistan kuiteista onko peritty oikea hinta tuotteesta. Välillä noloa valittaa jostain parinkymmenen sentin virheestä mutta joskus virhe on saattanut olla kymmenenkin euroa. Olen varmaankin customer from hell myyjien mielestä (huomautan kohteliaasti asiasta en siis huuda myyjille) mutta minua ärsyttää suuresti jos tuotteesta peritään enemmän kassalla kuin mitä hintalapussa lukee. Joskus on myös sattunut kohdalle myyjä joka ei ole suostunut palauttamaan rahaa liikaa peritystä tuotteesta.
Vierailija kirjoitti:
Virtahepo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liekin siirtäminen kynttilästä toiseen on sotkuisempaa, koska liekki usein nuolee steariinia ja saa sen valumaan.
Vierailija kirjoitti:
- käytän suihkusaippuana kanisterisaippuaa tai Marseille saippuaa
- käytän postissa tulleet kirjekuoret ja paperien puhtaat puolet muistilappuina, A4 arkin leikkaan 4 osaan, samoin isot kirjekuoret
- kaupassa laitan aina pakasteet ja rahka- ym purkit pieneen pussiin, näin saan pakastepussin leivonnaisille
Tällainen on tervettä säästäväisyyttä. Piheys on sitten taas sellaista, että säästetään oman ja läheisten hyvinvoinnin kustannuksella.
Keitän pannukahvin vanhoihin poroihin.
Lisään vettä ja laitan vain vähän uutta kahvinpurua.
Pyrin elämään ja olemaan siten, että en osta muuta kuin ruokaa. Hygienia-ja siivoustarvikkeita ostan vasta kun edellinen loppuu. Esim. pyykinpesuaineita(yksi valkopyykille, yksi värillisille, yksi mustille) shampoota, hoitoainetta, deodoranttia jne. on vain yksi kappale kerrallaan käytössä. Meikkien käytön lopetin kokonaan. Ihovoiteita on vain yksi, ja se on apteekin perusvoide. Vaatteita, kenkiä, käsilaukkuja ostan vain kun olen todellisessa tarpeessa eli kun menee rikki tai huonoksi, tai tulee todellinen kyllästyminen käytettävään tuotteeseen. Olen karsinut vaatevalikoiman minimiin, ja nyt löytyy vaatehuoneesta aina päälle pantavaa. Toisin oli silloin kun vaatehuone pursui kenkiä, vaatteita ja käsilaukkuja.
Ruokien ostossa en pihistä, mutta ostan vain sitä mitä varmasti syödään. Kaupan kierrän aina samassa järjestyksessä, ja otan tietyt tuotteet. Ruuan maku ja terveellisyys ovat etusijalla. Ensin kasvikset ja hedelmät, sitten kala tai liha, sitten maitotuotteet ja viimeiseksi leipä. Joskus poikkean muillakin osastoilla sen mukaan miten tarvitaan esim. kahvia tai puuroaineksia tai muuta.
Kaikesta huolimatta tykkään kuljeksia kaupoissa ja katsella ja tutkia tuotteita hyvillä mielin. Hyvä mieli tulee kauniiden tavaroiden katselusta, ja siitä tiedosta ja ymmärryksestä, että kaikkea ei tarvitse ostaa itselle. Hyvä mieli tulee myös siitä, että jos oikeasti haluan jotakin, niin voin sen ostaa.
Usein tulee myös paha mieli, kun näkee niin paljon halpahintaisia tuotteita ja tavaroita, joiden valmistamiseen ja kuljettamiseen on käytetty paljon energiaa, ja kun tietää, että kaatopaikalle päätyy nekin huonolaatuiset tavarat. Tarvitaanko sata ja tuhat erilaista shampoota ja hoitoainetta tai hiuskiinnettä tai body lotion(!), tai hajusteita, tai siivousaineita. Onko toinen parempi toista, ja jos on, niin kuka sen todistaa? Toki ymmärrän, että on hyvä olla valinnanvaraa, mutta onko menty jo liian pitkälle tässä, niin että tuotteita tehdään ihan liukuhihnalta ison voiton toivossa, ja niitä myydään ihmisille mitä kummallisimmilla mielikuvilla?
Käytän vaatteeni puhki. Puhkikuluneet vaatteet leikkaan vielä pölyräteiksi. n. 10 vuotta sitten ostin rullan siivousliinoja, niitä on vielä jäljellä koska käytän noita vain keittiössä ja muuten vaatteista leikattuja. Oikein tunsin omantunnon tuskia, kun saksin kappaleiksi n. 8-vuotiaan paidan, jossa oli vain yksi pieni reikä. Olisihan se mennyt esim. villapaidan alla. Mutta kun oli niin haalistunut, ja en pidä siitä paidasta enää yhtään. Mutta tuleehan se nyt sitten käytettyä rätteinä... Kiesus. Ja paitoja on kyllä kaapit täynnä. Alennusmyynnistä jokainen. Eihän sitä nyt täysihintaista.
Lakkasin ostamasta muovikasseja pari vuotta sitten. Ajattelin että käytän ensin roskapusseina kaikki muovikassit mitä huushollista löytyy, ja sitten alan taas ostamaan aina kauppareissulla. Ei ole tarvinnut alkaa ostamaan, niitä kasseja löytyy vieläkin. Tuskin loppuvat ikinä.
Käyn subwayssa vaan silloin, kun päivän subi on sellainen josta tykkään. En voisi kuvitellakaan tilaavani "täydellä hinnalla". Hesburgerissa syön vain kupongeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori mutta repesin tälle :D
Nauroin myös :DD mutta siis oikeasti, jotkut kuulemma käyttävät ihan vakituisestikin koiran shampoota, kun se on kuulemma hellävaraisempaa kuin ihmisten. En ole koittanut itse, mutta miten on?
Mulla on käytössä virkatut tiskirätit, joita siiten pesen aina pyyhe- ja lakanapyykin mukana.