Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun kutsutte kotiinne vieraita, niin voisitteko hoitaa seuraavat asiat kuntoon

Vierailija
11.07.2016 |

– Eteisessä on tyhjiä henkareita tai tilaa naulakossa. Vaikka omassa kodissani voisin heittää takkini vaikka lattialle, niin kylässä se ei oikein tunnu luontevalta.

– Wc:ssä on paperia, saippuaa, puhdas pyyhe ja roskis (!) Ei ole kivaa kärrätä jotain sidettä tai tamponia koko huushollin läpi ja etsiä roskista, puhumattakaan siitä, ettei ole pystynyt pesemään käsiään kunnolla ilman saippuaa tai pyyhettä, joka ei ole roikkunut likaisena viimeistä kuukautta. Vessapaperin loppuminen on kuitenkin ehkä kaikista pahinta.

– Vieraille on tarpeeksi istumapaikkoja. Jos ei ole, niin herrasväki yleensä itse sitten seisoo, eikä valtaa sitä kaikista mukavinta nojatuolia itselleen.

Nämä kolme kohtaa siis vain, jos haluatte, että vieraat viihtyvät teillä. Jos haluatte olla moukkia, niin koko viestin voi ignoorata.

Kommentit (245)

Vierailija
181/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä kerran-kaksi vuodessa käyvien vieraiden takia ala hommata roskista vessaan. Muut kohdat kyllä ovat jo tiedossa mutta ei paljon kiinnosta toisten tamponeja tai siteitä kaivella vessan roskiksesta, keittiön roskis on helpompi tyhjentää. Itselleni ei ole ylitsepääsemättömän vaikeaa roudata siteitä keittiöön kun matkaa on noin kaksi metriä.

teillä veriset siteet ja tamponit haisevat siellä, missä tehdään ruokaa?? Hyi helvetti. Ei tulisi kylässä kuuna päivänä mieleenkään viedä keittiöön likaista tamponia! Kun ei tulisi mieleenkään, että kukaan tekee mitään niin ällöttävää. Kivaa vieraiden nolaamista muutenkin.

En ole vielä tavannut naista, jonka side/tamppooni ihan sanalla sanomalla haisee. Taitaa olla aika likainen tapaus? Lienee myös syytä tarkistaa vaihtoväli ja mahdolliset taudit, jos jollakin oikeasti haisee.

Päivitä salarakkaasi kuukautissiteet moderneihin hajustettuihin, odottelen verta ja haistapas sitten. Ei liity puhtaaseen ja terveeseen pimppiin.

Vierailija
182/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.[/quote]

En ole vielä tavannut naista, jonka side/tamppooni ihan sanalla sanomalla haisee. Taitaa olla aika likainen tapaus? Lienee myös syytä tarkistaa vaihtoväli ja mahdolliset taudit, jos jollakin oikeasti haisee.[/quote]

Minulla on vanhemmiten hyvin runsaat ja haisevat kuukautiset. Tosi voimakas haju vuodossa. Vaihdan siteen pahimpana vuotopäivänä 1-2 tunnin välein, hygieniasta haju ei ole kiinni. Joskus pelottaa, että muutkin haistavat tuon hajun. Käytän vuodon aikana tavallista enemmän hajuvettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti täytyy olla vessassa edes pussi mihin laittaa tamponi jne jos joku tulee kylään. Mun keittiöön ei laiteta haisevia vaippoja eikö muutakaan asiaankuulumatonta. Ojennan jopa roskapussin että laita vaippa siihen. Ja minä vien sen roskiin saatellessa ystävää autolle.

Eikö sen pussin voi ihan itse varmuuden vuoksi jemmata käsilaukkuunsa menkka-aikana? kuitenkin jonkun pussukan vessaan ottaa mukaan (mistä ne siteet ja tamponit kaivaa). Miksei siellä voi olla esim. minigrip-pussia kaiken varalle? Jos ei ole roskista niin side seuraavan siteen muovikääreeseen ja tiiviiseen suljettavaan pussiin. Ei se siellä laukussa tunnissa parissa todellakaan haise kun ei haise housuissakaan ja viskaatte sitten piharoskikseen lähtiessänne. Ja ei tule mitään ällöbakteereja ja muita kauhistusta herättäviä inhotuksia laukkuun kun on tuplamuoveissa eikä missään kosketuksissa muiden tavaroiden kanssa. Ihme hienohelmoja olette.

Vierailija
184/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

btyumdr kirjoitti:

Vieras on hyvä ja ilmaisee emännälle, että vessapaperi on muutes loppu...kai sitä nyt herranjumala voi unohtaakin tuollaisen asian, tuskin tahallaan näin kukaan toimii?

Syödään, juodaan ja nauretaan, rakko täyttyy ja joku selittää tarinaansa pöydässä. Pakko lähteä kiiruusti silti vessaan. Ensi tulee liri ja väkisin plörö. Siitäkö sitten pitäisi lähteä housut kintuissa toiseen kerrokseen takaisin vieraspöytään ilmaisemaan emännälle että arvaas mikä on loppu. Takapuolessa ruskea vana, mutta vieras on hyvä.

Vierailija
185/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole roskista vessassa koska wc on erillinen pikku vessa jossa on vaan siis pönttö ja käsienpesu allas ( ja käsisuihku) eikä siellä kerta kaikkiaan tule mitään roskaa koskaan kun pesutilat on erikseen.

Puhtaita pyyhkeitä löytyy aina jotain 5-10 kappaleen pino ja saippuaa varmasti ja paperia ( paitsi tietysti jos joku kaveri vaan yllättäen piipahtaa kahville niin voihan se paperi kieltämättä olla vähissä mutta silloin ollaan kyllä niin tuttuja ettei se varmaan kaada maailmaa)

Itse käytän vaan tampooneita ja pakko tunnustaa että heitän pönttöön ... Meneehän pönttöön nyt sama määrä paperiakin joskus ja pissaa ja kakkaa . En ymmärrä miksei sitä tampooneita sinne voisi laittaa?

Meillä ei ihan kamalasti kyläilemään väkeä ja ne jotka käy on aika tuttuja. Täytyy myöntää että en ole ajatellut että jollain voi olla niin runsaat vuodot että parin tunnin kyläilyn aikana on joku jättiside saatava hoidettua roskikseen .... Eikö kaikki siteet ole nykyään niitä yksittäispakattuja jotka voi kääriä siihen paperiin tosi siististi käytön jälkeen?

Meillä keittiökin on vaan keittiö ilman ruokailutilaa joten ei siellä yleensä ole yhtään ketään muuta kuin korkeintaan emäntä jos on jotkut isommat juhlat.

Ehkä pitää alkaa noissa isommissa jutuissa siirtämään roskis vessaan ...

Vierailija
186/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa että nainen ottaa vessassa verisen maxisiteen pöksyistään, kääräisee sen vähiin jäävään vessapaperiin ja kulkee se kädessä olohuoneen poikki keittosyvennökseen ja asettelee sen ylipursuavan roskiksen päälle? Jep jep.

Vaihtoehtoisesti ottaa sen pöksyistään ja laittaa vessan roskikseen, jossa kaikki seuraavat kävijät sen voivat nähdä. Koska eihän naiset ikinä osaa varautua niin, että olisi käytettyä sidettä varten mukana pieni muovipussi, johon sen siteen voi siististi pakata ja laittaa takaisin laukkuun vietäväksi johonkin muualle kuin vieraspaikan roskikseen.

Vierailija
187/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä kerran-kaksi vuodessa käyvien vieraiden takia ala hommata roskista vessaan. Muut kohdat kyllä ovat jo tiedossa mutta ei paljon kiinnosta toisten tamponeja tai siteitä kaivella vessan roskiksesta, keittiön roskis on helpompi tyhjentää. Itselleni ei ole ylitsepääsemättömän vaikeaa roudata siteitä keittiöön kun matkaa on noin kaksi metriä.

teillä veriset siteet ja tamponit haisevat siellä, missä tehdään ruokaa?? Hyi helvetti. Ei tulisi kylässä kuuna päivänä mieleenkään viedä keittiöön likaista tamponia! Kun ei tulisi mieleenkään, että kukaan tekee mitään niin ällöttävää. Kivaa vieraiden nolaamista muutenkin.

En ole vielä tavannut naista, jonka side/tamppooni ihan sanalla sanomalla haisee. Taitaa olla aika likainen tapaus? Lienee myös syytä tarkistaa vaihtoväli ja mahdolliset taudit, jos jollakin oikeasti haisee.

Päivitä salarakkaasi kuukautissiteet moderneihin hajustettuihin, odottelen verta ja haistapas sitten. Ei liity puhtaaseen ja terveeseen pimppiin.

Ihan olen nainen, jonka kirjoitus lainasit. Sinulle suosittelen myös sijamuotojen tarkistamista ;)

Vierailija
188/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kommentoida vessaroskisasiaa. Minä ainakin laitan wc:n roskikseen käytetyt kuukautissuojat, vanupuikot, vanulaput, tyhjät saippua-/kosmetiikkapullot, kondoomit, hiukset hiusharjasta, wc-paperihylsyt.. Mä saisin oksennusraivarit, jos joku veisi intiimituotteensa (siteet, kortsut etc.) mun keittiön roskikseen. Keittiö on mulle puhtauden tyyssija. Mähän saakeli laitan ruokani siellä. En kaipaa sinne eritehajuja. Muutenkin hei ne kädet pitäis pestä puhtaaksi vessatoimituksen jälkeen, eikä alkaa raijaamaan likaisia mitä-lie-mehujaan wc:n ulkopuolelle tahmakäsissään samalla ovia aukoen ja kodin pintoja kosketellen. Oli paperi tai mikä tahansa kääre siinä päällä tai ei. Tämä on mun kotini ja olen puhtaudesta todella tarkka. Olisi minusta todella epäkunnioittavaakin viedä siteensä KEITTIÖN roskikseen. Mikä logiikka tässä? Miesten asunnossa ymmärtäisin, mutta hei.. Itse en muutenkaan halua asettaa vierastani kiusalliseen tilanteeseen, kun ei olekaan roskista vessassa. Itse tyhjennän wc:n roskiksen tarvittaessa vieraiden lähdettyä.

Sinne pönttöön ei saa heittää muuta, kun paperia. Justhan se jätevesilaitoksen mies paasasi olikos se nyt Iltalehdessä siitä, että edes niitä "pöntöstä vedettäviä paperihylsyjä" ei saisi laittaa viemäristöön, koska ne muodostaa sellasia massoja viemäreihin. Myöskään mitään karvoja ei saisi samasta syystä vetää pöntöstä.

Saan sätkyn myös ihmisistä, jotka niistävät keittiössä ja panevat tuotoksensa keittiön roskikseen. Jättävät pahimmassa tapauksessa myös kätensä pesemättä. Minusta niistäminen on ns. vessa-asia.

Anteeksi, jos jota kuta loukkasin. Halusin vaan tuoda oman näkemykseni vessaroskiksesta esille, jos joku vaikka ottaisi onkeensa/ymmärtäisi, mikä vessassa sijaitsevan roskiksen tarkoitus on.

Vierailija
189/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa että nainen ottaa vessassa verisen maxisiteen pöksyistään, kääräisee sen vähiin jäävään vessapaperiin ja kulkee se kädessä olohuoneen poikki keittosyvennökseen ja asettelee sen ylipursuavan roskiksen päälle? Jep jep.

Vaihtoehtoisesti ottaa sen pöksyistään ja laittaa vessan roskikseen, jossa kaikki seuraavat kävijät sen voivat nähdä. Koska eihän naiset ikinä osaa varautua niin, että olisi käytettyä sidettä varten mukana pieni muovipussi, johon sen siteen voi siististi pakata ja laittaa takaisin laukkuun vietäväksi johonkin muualle kuin vieraspaikan roskikseen.

Nimenomaan naiset levittävät veriset siteet kotien roskiksiin side auki, jotta kaikki näkevät mitkä mönjät siinä on, ei todellakaan. Side kääritään rullalle, vähään paperia ympärille jotta pysyisi rullalla ja sitten roskiin. Roskakori on roskia varten.

Vierailija
190/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan olen nainen, jonka kirjoitus lainasit. Sinulle suosittelen myös sijamuotojen tarkistamista ;)

Kirjoitusta! Siinä itsellesi saivarrusta.

Vierailija
191/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen kohta on totta, muut EVVK. Jos joku aikoo tulla siteitään minun huusholliini vaihtamaan, niin saa vaikka syödä ne rätit. Ovat varmaan syöneet istukkansakin.

Istumapaikkoja on, mutta nykyäänhän on muodikasta seistä. Jos istuu liikaa, ranneke piippaa ja ilmoittaa että seisopa välillä.

Vierailija
192/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole roskista vessassa koska wc on erillinen pikku vessa jossa on vaan siis pönttö ja käsienpesu allas ( ja käsisuihku) eikä siellä kerta kaikkiaan tule mitään roskaa koskaan kun pesutilat on erikseen.

Puhtaita pyyhkeitä löytyy aina jotain 5-10 kappaleen pino ja saippuaa varmasti ja paperia ( paitsi tietysti jos joku kaveri vaan yllättäen piipahtaa kahville niin voihan se paperi kieltämättä olla vähissä mutta silloin ollaan kyllä niin tuttuja ettei se varmaan kaada maailmaa)

Itse käytän vaan tampooneita ja pakko tunnustaa että heitän pönttöön ... Meneehän pönttöön nyt sama määrä paperiakin joskus ja pissaa ja kakkaa . En ymmärrä miksei sitä tampooneita sinne voisi laittaa?

Meillä ei ihan kamalasti kyläilemään väkeä ja ne jotka käy on aika tuttuja. Täytyy myöntää että en ole ajatellut että jollain voi olla niin runsaat vuodot että parin tunnin kyläilyn aikana on joku jättiside saatava hoidettua roskikseen .... Eikö kaikki siteet ole nykyään niitä yksittäispakattuja jotka voi kääriä siihen paperiin tosi siististi käytön jälkeen?

Meillä keittiökin on vaan keittiö ilman ruokailutilaa joten ei siellä yleensä ole yhtään ketään muuta kuin korkeintaan emäntä jos on jotkut isommat juhlat.

Ehkä pitää alkaa noissa isommissa jutuissa siirtämään roskis vessaan ...

Siksi, että ne eivät hajoa samalla tavalla kuin wc-paperi. Suosittelen käyttämään roskista, muuten saatte tilata putkimiehen jossakin vaiheessa. Muutenkin tuollainen jätteenpuhdistuslaitoksen kuormittaminen on typerää ja turhaa. Pönttöön kuuluvat ainoastaan paperi, pissa ja kakka.

Vierailija
193/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vessaroskisliputtaja kirjoitti:

Pakko kommentoida vessaroskisasiaa. Minä ainakin laitan wc:n roskikseen käytetyt kuukautissuojat, vanupuikot, vanulaput, tyhjät saippua-/kosmetiikkapullot, kondoomit, hiukset hiusharjasta, wc-paperihylsyt.. Mä saisin oksennusraivarit, jos joku veisi intiimituotteensa (siteet, kortsut etc.) mun keittiön roskikseen. Keittiö on mulle puhtauden tyyssija. Mähän saakeli laitan ruokani siellä. En kaipaa sinne eritehajuja. Muutenkin hei ne kädet pitäis pestä puhtaaksi vessatoimituksen jälkeen, eikä alkaa raijaamaan likaisia mitä-lie-mehujaan wc:n ulkopuolelle tahmakäsissään samalla ovia aukoen ja kodin pintoja kosketellen. Oli paperi tai mikä tahansa kääre siinä päällä tai ei. Tämä on mun kotini ja olen puhtaudesta todella tarkka. Olisi minusta todella epäkunnioittavaakin viedä siteensä KEITTIÖN roskikseen. Mikä logiikka tässä? Miesten asunnossa ymmärtäisin, mutta hei.. Itse en muutenkaan halua asettaa vierastani kiusalliseen tilanteeseen, kun ei olekaan roskista vessassa. Itse tyhjennän wc:n roskiksen tarvittaessa vieraiden lähdettyä.

Sinne pönttöön ei saa heittää muuta, kun paperia. Justhan se jätevesilaitoksen mies paasasi olikos se nyt Iltalehdessä siitä, että edes niitä "pöntöstä vedettäviä paperihylsyjä" ei saisi laittaa viemäristöön, koska ne muodostaa sellasia massoja viemäreihin. Myöskään mitään karvoja ei saisi samasta syystä vetää pöntöstä.

Saan sätkyn myös ihmisistä, jotka niistävät keittiössä ja panevat tuotoksensa keittiön roskikseen. Jättävät pahimmassa tapauksessa myös kätensä pesemättä. Minusta niistäminen on ns. vessa-asia.

Anteeksi, jos jota kuta loukkasin. Halusin vaan tuoda oman näkemykseni vessaroskiksesta esille, jos joku vaikka ottaisi onkeensa/ymmärtäisi, mikä vessassa sijaitsevan roskiksen tarkoitus on.

Bakteerikammoisten elämä on hyvin vaikeaa, ymmärrän sen.

Vierailija
194/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään ei ole roskista vessassa. Johtuu varmaan siitä, ettei ole tarvetta. Tarkoitan, että roskia tulee niin harvakseltaan, että ne voi kiikuttaa muihin talon roskiksiin. Joita myös tyhjennetään harva se päivä.

Vierailija
195/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talossa on kaksi vessaa ja kummassakin aina roskis. Toinen vessa (se missä ne siteet/tampoonit useimmin vaihdetaan) on toisessa päässä taloa verrattuna keittiöön missä on se sekajäte roskis. Tuntuisi äärimmäisen epäkäytännölliseltä alkaa sieltä viemään menkkaroskia keittön roskikseen. En koe, että vessan roskisten tyhjennys olisi kovin vaivolloista. Kuukautisten loputtua ne tyhjennetään ja uusi pussi tilalle (vessan roskikseen laitetaan myös vanulaput yms.). Koen sen myös kohteliaaksi vieraalle, että tampoonin/siteen voi laittaa roskiin vessassa. Itsestä ei tuntuisi kovin kivalta lähteä toisen kodissa, joka olisi esimerkiksi täpötäynnä vieraita, etsimään roskista minne sen verisen käärön voi laittaa.

Muutenkin tuntuu vähän sekopäisiltä jutuilta osa tässä keskustelussa.

Vierailija
196/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vessaroskisliputtaja kirjoitti:

Bakteerikammoisten elämä on hyvin vaikeaa, ymmärrän sen.

Itse en kyllä huomannut tästä mitään järisyttävää bakteerikammoa. Olen aivan samaa mieltä, ällöä pistää verisiä tamponeja/siteitä keittiön roskikseen.

Vierailija
197/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

– Eteisessä on tyhjiä henkareita tai tilaa naulakossa. Vaikka omassa kodissani voisin heittää takkini vaikka lattialle, niin kylässä se ei oikein tunnu luontevalta.

– Wc:ssä on paperia, saippuaa, puhdas pyyhe ja roskis (!) Ei ole kivaa kärrätä jotain sidettä tai tamponia koko huushollin läpi ja etsiä roskista, puhumattakaan siitä, ettei ole pystynyt pesemään käsiään kunnolla ilman saippuaa tai pyyhettä, joka ei ole roikkunut likaisena viimeistä kuukautta. Vessapaperin loppuminen on kuitenkin ehkä kaikista pahinta.

– Vieraille on tarpeeksi istumapaikkoja. Jos ei ole, niin herrasväki yleensä itse sitten seisoo, eikä valtaa sitä kaikista mukavinta nojatuolia itselleen.

Nämä kolme kohtaa siis vain, jos haluatte, että vieraat viihtyvät teillä. Jos haluatte olla moukkia, niin koko viestin voi ignoorata.

Meillä ei ole vessassa roskista, koska sinne ei mahdu kissanvessan takia. Vessapaperi on kaapissa, koska muuten kissa repii ne. Ja istumapaikkoja juu on toki, mutta kissankarvoissa kaikki. Varsinaista naulakkoa ei ole, mutta saippuaa ja käsipyyhe löytyy :)  Tervetuloa !

Vierailija
198/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon vessanroskis juttuun pitää sanoa yksi asia.

Meillä vessaroskis täyttyy niin hitaasti, että sinne en ole mitään siteitä koskaan

laittanut, keittiön roskis tulee vietyä joka päivä, joten eivät jää sitten haisemaan. Vessaroskikseen laitetaan ainoastaan topspuikot, pumpulit, muovit jne. Vessapaperirullat on huuhtoutuvaa mallia. Se tyhjennetään todella harvoin, koska täyttyykin niin hitaasti.

Kerran ihmettelin, että mikä kamala haju vessassa on, no kaverini oli todella kauan aiemmin laittanut sinne siteen meillä käydessään, oli piilotettuna paperin alle. Avoroskis, joten alkoi todellakin haisemaan.

Kannattaa ehkä tutkailla, että mitä käyttöä varten se kyläpaikan roskis on, ennenkuin sinne laittaa siteitään

Miten se tutkaillaan? Mistä vieras voi tietää ettei sinne saa siteitä laittaa kun se järjestely on yleensä vessoissa jos siellä roskis on?

Pitääkö kaivella että olisiko siteitä vai kysyä isäntäväeltä.

Minä tarkistan automaattisesti vieraiden lähdettyä vessan roskiksen, en kaivele mutta jos näkeehän sen jos on vähänkään täydempi niin vien pois keittiöroskien kanssa saman tien.

Ja teen tämän oman vessakäynnin yhteydessä eli ei ole vaivalloista.

No meidän roskiksessa on vain niitä vanulappuja/puikkoja, hammaslankaa, jotain pieniä pakettien muoveja tms, en minä kehtaisi tällaiseen roskikseen laittaa omaa sidettäni kylässä, tiedä kuinka kauan se side siellä roskiksessa joutuu olemaan. Meidän yläkerran vessassa voisi olla vaikka puoli vuotta, kun sitä käytetään niin harvoin, enkä todellakaan tutki omia roskiksiani vieraiden lähdettyä, hyvä jos muistan koko roskiksen olemassaolon, niin harvoin sitä tarvitsen.

Vierailija
199/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaiset on vaan niin juntti kansaa.

olutta kyllä yleensä on, mutta entäpä alkoholittomia juomia ei mitään vaikka alkossa hienot valikoimat

Vierailija
200/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan ains ihmetellä miten se vessan roskis on vaikea tyhjentää! Meillä vessan roskiksessa on muovipussi. Kun käy vieraita, en katso mitä sinne on laitettu vaan heitä pussin keittiön roskiksen sisään ja vien ne ulos näin. Aikaa vessan roskiksen tyhjennys vie siis 5 sekuntia. Nostan kannen, nappaan pussin, laitan sen isomman roskapussin sisään ja homma hoidettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi