Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun kutsutte kotiinne vieraita, niin voisitteko hoitaa seuraavat asiat kuntoon

Vierailija
11.07.2016 |

– Eteisessä on tyhjiä henkareita tai tilaa naulakossa. Vaikka omassa kodissani voisin heittää takkini vaikka lattialle, niin kylässä se ei oikein tunnu luontevalta.

– Wc:ssä on paperia, saippuaa, puhdas pyyhe ja roskis (!) Ei ole kivaa kärrätä jotain sidettä tai tamponia koko huushollin läpi ja etsiä roskista, puhumattakaan siitä, ettei ole pystynyt pesemään käsiään kunnolla ilman saippuaa tai pyyhettä, joka ei ole roikkunut likaisena viimeistä kuukautta. Vessapaperin loppuminen on kuitenkin ehkä kaikista pahinta.

– Vieraille on tarpeeksi istumapaikkoja. Jos ei ole, niin herrasväki yleensä itse sitten seisoo, eikä valtaa sitä kaikista mukavinta nojatuolia itselleen.

Nämä kolme kohtaa siis vain, jos haluatte, että vieraat viihtyvät teillä. Jos haluatte olla moukkia, niin koko viestin voi ignoorata.

Kommentit (245)

Vierailija
161/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon vessanroskis juttuun pitää sanoa yksi asia.

Meillä vessaroskis täyttyy niin hitaasti, että sinne en ole mitään siteitä koskaan

laittanut, keittiön roskis tulee vietyä joka päivä, joten eivät jää sitten haisemaan. Vessaroskikseen laitetaan ainoastaan topspuikot, pumpulit, muovit jne. Vessapaperirullat on huuhtoutuvaa mallia. Se tyhjennetään todella harvoin, koska täyttyykin niin hitaasti.

Kerran ihmettelin, että mikä kamala haju vessassa on, no kaverini oli todella kauan aiemmin laittanut sinne siteen meillä käydessään, oli piilotettuna paperin alle. Avoroskis, joten alkoi todellakin haisemaan.

Kannattaa ehkä tutkailla, että mitä käyttöä varten se kyläpaikan roskis on, ennenkuin sinne laittaa siteitään

Miten se tutkaillaan? Mistä vieras voi tietää ettei sinne saa siteitä laittaa kun se järjestely on yleensä vessoissa jos siellä roskis on?

Pitääkö kaivella että olisiko siteitä vai kysyä isäntäväeltä.

Minä tarkistan automaattisesti vieraiden lähdettyä vessan roskiksen, en kaivele mutta jos näkeehän sen jos on vähänkään täydempi niin vien pois keittiöroskien kanssa saman tien.

Ja teen tämän oman vessakäynnin yhteydessä eli ei ole vaivalloista.

Vierailija
162/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän ryynäri kirjoitti:

Hyvä langan aloitta, joudun vastaamaan teille näihin kolmen täysin narsistisiin kohtiin.

– Eteisessä on tyhjiä henkareita tai tilaa naulakossa. Vaikka omassa kodissani voisin heittää takkini vaikka lattialle, niin kylässä se ei oikein tunnu luontevalta.

• Ei meillä täällä Helsingissä käytetä henkareita tuo on täysin Lama-Suomi syndroomaa, jättäköön vieraat takinsa autoon, ei ole kohteliasta tulla Helsinkiläisen asuntoon käyttämään henkareita.

– Wc:ssä on paperia, saippuaa, puhdas pyyhe ja roskis (!) Ei ole kivaa kärrätä jotain sidettä tai tamponia koko huushollin läpi ja etsiä roskista, puhumattakaan siitä, ettei ole pystynyt pesemään käsiään kunnolla ilman saippuaa tai pyyhettä, joka ei ole roikkunut likaisena viimeistä kuukautta. Vessapaperin loppuminen on kuitenkin ehkä kaikista pahinta.

• Ensinnäkin Heksinkläisessä asunossa pitää olla vain Wc-paperi. Saippua on täysin rahan tuhlausta ja yli hygienia neuroosin oireita, ei ihme että Helsingin ulkopuolella on niin niinpaljon työpaikka sairaslomia. Minä en päästä yhtäkään hilloviikoilla olevaa naista minun töölöläiseeb kattohuoneistoon sotkemaan paikkoja vaippoineen, pistäköön taskuunsa veriset vaippansa ja sitten kotona hävittäisivät ne, ei minun roskikseeni.

– Vieraille on tarpeeksi istumapaikkoja. Jos ei ole, niin herrasväki yleensä itse sitten seisoo, eikä valtaa sitä kaikista mukavinta nojatuolia itselleen.

Nämä kolme kohtaa siis vain, jos haluatte, että vieraat viihtyvät teillä. Jos haluatte olla moukkia, niin koko viestin voi ignoorata.

• Kyllä se on niin että minun minua varten teetetyssä nahka tuolissa istuu vain minä, ei siihen mikää naapurin pirjo mene istumatyössä hankitulla "istumaperseellään" istumaan, minun täydellisesti treenattujeni pakaroiden kuoppa menisi ihan vääränlaiseksi josta minulle seuraisi todella paha välilihan tulehdus. Vieraat kyllä viihdyttävät itseään en minä.

Nämä kolme sinun mainitsemaa kohtaa on täysin vanhanaikaisia, olen Helsinkiläinen en maalainen pikkuaikuinen.

TEIDÄN RYYNÄRI

Kyllä ihmiset sitten osaavat olla naurettavia:D Ei saippua ole rahan tuhlausta. Mieti, kun jollain on oikein likaiset kädet tai pieni lapsi on tuhrinut kätensä tussilla... Pelkällä vedelläkö ajattelet niiden lähtevän. Näyttää siltä että koko viestin tarkoitus oli vain ja ainoastaan vittuilla muille. Kehuskele sinä vain treenattuja pakaroitasi, mutta isäntäväen on tarkoitus tehdä vieraiden olo mukavaksi etenkin, jos he ovat kutsuttuja vieraita. Enpä todellakaan tahtoisi tulla teille kyläilemään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toteutuu tuo kaikki paitsi roskista ei ole aina ollut. Roskis kun jää tyhjentämättä helposti. Silloin sen tyhjensin vähintään kerran päivässä kun meilleä oli lapset vauvaikäisiä ja kertakäyttövaipat meni roskiin.

Nyt olen harkinnut roskista vessoihin taas kun topseja menee muuten pönttöön teininkin jäljiltä, ettei menisi vessa tukkoon.

Muuten kiikutan itsekin siteeni keittiön roskikseen hyvin käärittyinä paperiin.

Enkä ainakaan henk,koht. mieluusti laittaisi sidettäni tai tamponia vieraiden roskikseen. Jotenkin henkilökohtainen asia milloin vuotaa ja enkä tahdo jättää sellaisia toisten siivottaviksi edes roskiksen tyhjäyksen muodossa. Saatanhan olla ainoa vieras ja mun siteeni olisi vessan roskiksen ainoa roska. Ei kiitos.

Ehkä olen ystäväni kanssa läheinen, mutta en koko perheen kanssa ihan niin läheinen, että kenties perheen isä veisi käytetyt siteeni roskikseen.

Eli otan ne mukaani ja laitan kotona roskiin. :)

Vierailija
164/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kierrätän taloudessani sen minkä pystyn. Wc-roskista kiertoon menee pahvihylsyt (kartonki), muovittomat pumpulipuikot (biojäte), vanulaput (uuniin), tyhjät muoviputelit ja siteiden muovikääreet (muovien keräys). Eli ainoita sekajätteeseen meneviä ovat todellakin nämä käytetyt kuukautissuojat sekä kondomit satunnaisen hammastahnatuubin lisäksi. Minusta olisi erikoista laittaa näille hajupommeille oma roskis vessaani. Mutta kommentteja lukiessani olen alkanut ymmärtää, että vieraita varten voisi olla kohteliasta olla olemassa. Niinpä innovoin vierasroskiksen: pienehkö pahvilaatikko ilman kansia vuorattuna sanomalehdellä. Ottaa tavakseen laittaa sellaisen, kun on porukkaa kutsuttuna.

Vierailija
165/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kuulehhan ap, jokainen joka on yli 13 tietää että kuukautisten aikana pitää varautua terveyssiteen/tamponin vaihtoon ajallaan. Nykyaikaiset teveyssiteet kestää verta  6-8 tuntia, tamponi 6 tuntia. onko sinulla joku pakko änkäytyä jonkun viattoman uhrin kotiin "kylään" siis asumaan juuri nuina päivinä kun siulla on runsaat tai holtittomat, tai siis täysin hallitsemattomat kuukautiset? ei. Vaan teet itsestäsi jonkun asukkaan heille? Pysy kotonasi jos on noin hallitssematon veri tilanne. 

Miksi sinä haluat niitä veririepujasi juuri muiden rioskiksiin tulla varastoimaan? Käy wc:ssä enne kylään lähtöä, tai jos pakko, pysähdy huoltoasemalla. Parempi kun et lähde ollenkaan. Pyydä tutkimuksia lääkäriltä miksi et hallitse kk-vertasi.

Jos pitäisin samaa sidettä 6-8 tuntia, niin yli lainehtisi, ja reippaasti. Johtuu (osittain) kuparikierukasta. Mahdollisuuksien mukaan toki vältänkin vierailuja pahimpina vuotopäivinä, mutta on sitä joskus kiva käydä ihmistenkin ilmoilla. Jos olen menossa vaikka tunnin bussimatkan päähän iltaa istumaan, niin ei minulla ole mitään mahdollisuutta olla koko iltaa käymättä wc:ssä. Ei siis auta, että olen jo kotona vaihtanut siteen viisi kertaa ennen lähtöä. Enpä ole ennen ajatellutkaan, etten sidettäni saisi kylässä vaihtaa. 

siis kyse onkin sinun seksi asioistasi ja itse valitsemastasi ehkäisystä, jonka ongelmat haluat heittää muiden ratkaistaviksi. 

Minua inhoittaisi jos joku tulisi minun kotiini, menee wc: hen, ja jättää käytetyn terveyssiteen roskiksen ja lähtee. Mikä ihmeen kaatopaikka minä olen? menkää muualle niiden roskienne kanssa.

Ei kai sinunkaan kotiin tule kukaan pelkästään vessassa käymään?

Olet kutsunut jos vieraita tulee ja vieraanvaraisuutta silloin kyllä vähän saisi olla.

Minä en mene sellaisten ihmisten luo toista kertaa jotka selvästi kokevat vieraat rasitukseksi vaikka ovat itse kutsuneet.

Punaista mattoa en odota mutta jos todella on niin etten saa tulla kuukautisten aikaan , niin en kyllä viitsi mennä muulloinkaan, sen verran luonnollinen ja usein toistuva asia on kyseessä.

Tuollainen ihminen keksii jostain muusta nillittämistä kuitenkin.

Vierailija
166/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2 vessaa, joista toisessa on roskis. Vieraat joilla on roskaamisen tarvetta, voivat käyttää sitä vessaa. Toiseen vessaan en viitsi hankkia roskista pelkästään vieraita varten.

Vierailija
167/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon vessanroskis juttuun pitää sanoa yksi asia.

Meillä vessaroskis täyttyy niin hitaasti, että sinne en ole mitään siteitä koskaan laittanut, keittiön roskis tulee vietyä joka päivä, joten eivät jää sitten haisemaan. Vessaroskikseen laitetaan ainoastaan topspuikot, pumpulit, muovit jne. Vessapaperirullat on huuhtoutuvaa mallia. Se tyhjennetään todella harvoin, koska täyttyykin niin hitaasti.

Kerran ihmettelin, että mikä kamala haju vessassa on, no kaverini oli todella kauan aiemmin laittanut sinne siteen meillä käydessään, oli piilotettuna paperin alle. Avoroskis, joten alkoi todellakin haisemaan.

Kannattaa ehkä tutkailla, että mitä käyttöä varten se kyläpaikan roskis on, ennenkuin sinne laittaa siteitään

Kuinka usein siivoat vessan? Miksi et tyhjennä ja vaihda roskapussia jokaisen siivouskerran yhteydessä? Kas siinä sinulle kätevä vinkki hajuhaittojen torjumiseen (oletan että siivoat vessan kerran viikossa).

Vierailija
168/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että nainen ottaa vessassa verisen maxisiteen pöksyistään, kääräisee sen vähiin jäävään vessapaperiin ja kulkee se kädessä olohuoneen poikki keittosyvennökseen ja asettelee sen ylipursuavan roskiksen päälle? Jep jep.

Vierailija
169/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieras on hyvä ja ilmaisee emännälle, että vessapaperi on muutes loppu...kai sitä nyt herranjumala voi unohtaakin tuollaisen asian, tuskin tahallaan näin kukaan toimii?

Vierailija
170/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks jollain ei ole roskista vessassa?

Käytän yleensä kestositeitä, niin en tarvitse :) Veisi myös tilaa pienessä kylppärissä. Mulla on kyllä jonkinlainen roskis lähellä vessaa, sen ulkopuolella.

Vierailija
171/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä kerran-kaksi vuodessa käyvien vieraiden takia ala hommata roskista vessaan. Muut kohdat kyllä ovat jo tiedossa mutta ei paljon kiinnosta toisten tamponeja tai siteitä kaivella vessan roskiksesta, keittiön roskis on helpompi tyhjentää. Itselleni ei ole ylitsepääsemättömän vaikeaa roudata siteitä keittiöön kun matkaa on noin kaksi metriä.

Minulla on kylppärin roskiksessa roskapussi, aivan kuin keittiön roskiksissakin.

Vierailija
172/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä kerran-kaksi vuodessa käyvien vieraiden takia ala hommata roskista vessaan. Muut kohdat kyllä ovat jo tiedossa mutta ei paljon kiinnosta toisten tamponeja tai siteitä kaivella vessan roskiksesta, keittiön roskis on helpompi tyhjentää. Itselleni ei ole ylitsepääsemättömän vaikeaa roudata siteitä keittiöön kun matkaa on noin kaksi metriä.

Minulla on kylppärin roskiksessa roskapussi, aivan kuin keittiön roskiksissakin.

Niin ja se on kannellinen roskis, jalalla polkaisee auki.

Vierailija
173/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oo

Vierailija kirjoitti:

Meillä toteutuu tuo kaikki paitsi roskista ei ole aina ollut. Roskis kun jää tyhjentämättä helposti. Silloin sen tyhjensin vähintään kerran päivässä kun meilleä oli lapset vauvaikäisiä ja kertakäyttövaipat meni roskiin.

Nyt olen harkinnut roskista vessoihin taas kun topseja menee muuten pönttöön teininkin jäljiltä, ettei menisi vessa tukkoon.

Muuten kiikutan itsekin siteeni keittiön roskikseen hyvin käärittyinä paperiin.

Enkä ainakaan henk,koht. mieluusti laittaisi sidettäni tai tamponia vieraiden roskikseen. Jotenkin henkilökohtainen asia milloin vuotaa ja enkä tahdo jättää sellaisia toisten siivottaviksi edes roskiksen tyhjäyksen muodossa. Saatanhan olla ainoa vieras ja mun siteeni olisi vessan roskiksen ainoa roska. Ei kiitos.

Ehkä olen ystäväni kanssa läheinen, mutta en koko perheen kanssa ihan niin läheinen, että kenties perheen isä veisi käytetyt siteeni roskikseen.

Eli otan ne mukaani ja laitan kotona roskiin. :)

Mieluummin kyllä laitan siteen vessan roskikseen kuin keittiön roskiin jota koko ajan availlaan.

Vessan kannellinen roskis on takuulla huomaamattomampi ja sellaisessa paikassa jossa muutenkin noita alapään tarpeita ja asioita hoidetaan eikä syödä tai laiteta ruokaa.

Ja vieraista on paljon enemmän muuta vaivaa kuin nypätä sieltä roskiksesta se muovipussi

Vierailija
174/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskista ei kyllä vessaan tule! Kääri vaikka paperiin ja vedä pöntöstä, huonot on putket jos tukkoon menee. T. Paskapaperi loppu käytä paikallislehteä eikä vielä ole tukkoon mennyt.

Vierailija
175/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vain ekan sivun, kun alkoi nyppimään suomalaisten tietämättömyys. Laita roskis vessaan, se voi olla pienehkö korikin, ämpäri tms., ellei sinulla ole varaa ostaa muunlaista.

Heiluriroskiksia myydään useissa kaupoissa, edullinen hinta, tässä Orthexin 10 litrainen 9.99 euroa:

http://www.anttila.com/shop/fi/netanttila/orthex-heiluriroskis-10-l-501…

Poljinroskis sopii vessaan:

https://www.prisma.fi/fi/prisma/saima-roskakori-polkimella-3-l-teras

Reiitetty roskakori:

http://hotellitavarat.fi/roskakorit/1255-reiitetty-roskakori-10-l.html

Nämäkin:

http://www.kodin1.com/shop/fi/kodin1/roskakori-kannella-9025180--malli

Laita roskapussiksi vaikka kaupasta mukana tullut hedelmäpussi, siis se pussi, johon hedelmät laitetaan ostettaessa ja johon tulee hintalappu päälle. Hintalappu saa jäädä paikalleen. Voit käyttää tavallisia muovipussejakin roskapussina, ellet halua ostaa erikseen rullassa olevia roskapusseja, tai sankopusseja.

Kun sisällä on roskapussi, laitat koko pussin vaihdon aikana roskiin. Vaihda täyttymässä oleva pussi mieluummin usein, kun odotat sen täyttymistä. Roskapussi suojaa roskiksen laitojakin, joten roskista ei tarvitse aina pestä. Pese kuitenkin joskus -tarpeen mukaan. Ja varsinkin jos roskiksen ulkopuolelle roiskuu vesipisaroita tms.

Käytetyt kuukautissiteet kääritään ensin vessa- tai käsipaperiin ja sitten roskakoriin.

Vieraskäsipyyhkeen voi korvata käsipapereilla, käytetyt paperit roskakoriin.

Laita yksi vessapaperirulla näkyville, jos käytössä oleva paperi on vähissä. Näin vieras voi itse vaihtaa rullan.

Vierailija
176/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

btyumdr kirjoitti:

Vieras on hyvä ja ilmaisee emännälle, että vessapaperi on muutes loppu...kai sitä nyt herranjumala voi unohtaakin tuollaisen asian, tuskin tahallaan näin kukaan toimii?

Vessapaperia pitää olla ettei tarvi pyytää erikseen. Laittaa uuden rullan kehiin. Monella pyykkikone vessakylppäri yhdistelmässä niin laittaa siihen rullan pari. Ei mitään palasaiputtaa vaan nestesaippuaa ja pyyhe jossa lukee vieraspyyhe. Itse pyyhin paperiin jos näyttää siltä että pyyhkeitä rivissä ja ei oo mainittu että olisi vieraspyyhe. Tosiaan se roskakori on hyvä olla. Olkoot vaikka muovipussi. Tuulettakaa hyvin koska monesti saattaa olla tunkkainen haju jos on koiria ja kissoja.

Vierailija
177/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 2 vessaa, joista toisessa on roskis. Vieraat joilla on roskaamisen tarvetta, voivat käyttää sitä vessaa. Toiseen vessaan en viitsi hankkia roskista pelkästään vieraita varten.

Älä ihmettele jos vessa menee tukkoon kun sinne menee pikkuhousunsuojista lähtien. Ne jotka ovat leväperäisiä niin asuvat kaupungin vuokrakämpässä. Mitäpä väliä sillä on.

Vierailija
178/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiöön roskiin ei laiteta mitä tulee alapäästä. Johan sen sanoo järkikin. Samaten vaippa laitetaan muovipussiin ja se visusti kiinni ja muovipussi pitää olla itsellään varsinkin joilla vaippaväkeä. Ottaa sitten mukaan kun lähtee.

Vierailija
179/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

teillä veriset siteet ja tamponit haisevat siellä, missä tehdään ruokaa?? Hyi helvetti. Ei tulisi kylässä kuuna päivänä mieleenkään viedä keittiöön likaista tamponia! Kun ei tulisi mieleenkään, että kukaan tekee mitään niin ällöttävää. Kivaa vieraiden nolaamista muutenkin.

En ole vielä tavannut naista, jonka side/tamppooni ihan sanalla sanomalla haisee. Taitaa olla aika likainen tapaus? Lienee myös syytä tarkistaa vaihtoväli ja mahdolliset taudit, jos jollakin oikeasti haisee.

Vierailija
180/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kun kutsutte kylään etenkin yövieraaksi tai koko päiväksi, niin voisitteko ystävällisesti vähän ennakoida sen aiheuttamia toimenpiteitä. Ärsyttävää kun kyläpaikkaan saapuessa aletaan pohtia mitähän sitä voitaisiin tehdä lounaaksi ja päivälliseksi. Ensin tunti menee tähän jahkailuun. Sitten joko miehet tai naiset lähtevät prismaan tms. hankkimaan näitä ruokia. Ja sitten aletaan vasta vääntää sitä lounasta.

Muutamalla tuttavaperheellä on käsittämättömän vaikeaa hoitaa näitä asioita ennakkoon, vaikka vierailu olisi 2kk etukäteen tiedossa. On ihan ok viinilasin äärellä kokkailla yhdessä ruokaa ja viettää leppoisaa pariskuntaikaa aikuisten kesken. Mutta kun paikalla on molempien perheiden lapsetkin niin vituttaa se, että saa ensin lähteä kauppaan rahtaamaan ostoksia, sitten joko tehdä kahdelle perhekunnalle ruoat tai vahtia kahden perheen lapset. Mitä iloa on siis lähteä kyläilemään?! Hepommalla selviäisi kotona ja hermotkaan ei menisi.

Meillä osataan ennakoida. Kaupassa on käyty ja hankittu sopivaa lounastarviketta, nopeaa ja simppeliä välipalaa, päivällisjutut ja iltapalat valmiiksi. On huomioitu lapset ja aikuiset. Juomapuoli myös jos aikuiset haluavat istua iltaa lasten käytyä nukkumaan. On aikuisten makuun pientä iltapurtavaa. Ainakin toinen ruokailu on etukäteen valmisteltu, pilkottu, katsottu tarvikkeet valmiiksi ja suunniteltu muutenkin sellaiseksi, että ruoan saa nopeasti kasaan ja emäntä/isäntä (saatika vieraat!!) ei joudu kökkimään keittiössä tuntitolkulla ja vieraat joudu pyörittelemään peukaloita yksin. Kauppaan ei meillä vieraita passiteta koskaan.

Kaksi alapeukkua? Wtf? Onko tämä käytös teistä kohteliasta vieraita kohtaan? Ilmeisesti olette juuri näitä organisointikyvyttömiä moukkia, jotka kutsuvat vieraita innokkaasti, mutta eivät kuitenkaan noteeraa heitä millään tavalla. Meinaateko, että kaupassa käynti, ostosten rahtaaminen, ruoanlaitto, lasten piikominen jne. on vieraista houkutteleva tapa viettää päivää? Miten se sitten eroaa tavalisesta arkipäivästä kotona?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan