Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun kutsutte kotiinne vieraita, niin voisitteko hoitaa seuraavat asiat kuntoon

Vierailija
11.07.2016 |

– Eteisessä on tyhjiä henkareita tai tilaa naulakossa. Vaikka omassa kodissani voisin heittää takkini vaikka lattialle, niin kylässä se ei oikein tunnu luontevalta.

– Wc:ssä on paperia, saippuaa, puhdas pyyhe ja roskis (!) Ei ole kivaa kärrätä jotain sidettä tai tamponia koko huushollin läpi ja etsiä roskista, puhumattakaan siitä, ettei ole pystynyt pesemään käsiään kunnolla ilman saippuaa tai pyyhettä, joka ei ole roikkunut likaisena viimeistä kuukautta. Vessapaperin loppuminen on kuitenkin ehkä kaikista pahinta.

– Vieraille on tarpeeksi istumapaikkoja. Jos ei ole, niin herrasväki yleensä itse sitten seisoo, eikä valtaa sitä kaikista mukavinta nojatuolia itselleen.

Nämä kolme kohtaa siis vain, jos haluatte, että vieraat viihtyvät teillä. Jos haluatte olla moukkia, niin koko viestin voi ignoorata.

Kommentit (245)

Vierailija
201/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi hyvä tapa emännillä/isännillä olisi, että he lopettavat ruokailun viimeisenä. Vaikka olisi jo vähän täynnä, niin sitten emäntä/isäntä hidastelee oman ruokansa kanssa, ottaa ehkä vähän lisääkin niin vieraatkin uskaltavat ottaa.

Vierailija
202/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää ruokavieraat voisivat tuoda ruokaa tullessaan tai sopia etukäteen että mites ruokapuoli voisimmeko tuoda jotain? Käytöstavat tämäkin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AAMEN. Nämä nyt ovat vähintäänkin ne, mitä pitää isäntäperheen ottaa huomioon.

Ei ihme, kun meillä vieraat viihtyvätkin niin hyvin ;)

Vierailija
204/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks jollain ei ole roskista vessassa?

Ei yksin asuvana miehenä oikein tee mitään roskiksella vessassa. Toki joskus voisi heittää topstikkuja tai jotain muuta vastaavaa sinne, mutta roskis täyttyisi todella hitaasti tuolla tahdilla ja silloin sen pitäisi ainakin olla kannellinen, koska kasa korvapuikkoja ei olisi kovin kaunis näky.

Eipä ole juurikaan vaivaa kantaa roskia keittiön roskikseen, kun pienessä asunnossa asuu.

Naisvieraita ajatellen voisi toki olla vessassa roskakori, mutta toisaalta heidän ei tarvitse luonani muutenkaan vierailla menkkojen aikaan.

Minulla on asunnossani yksi tuoli ja sänky, enkä ala vieraita varten tänne ahtamaan mitään sohvia. Saa joko mennä sängylle tai tulla istumaan syliini.

Kuten arvata saattaa, niin en tänne pieneen asuntooni mitään isoja vierasmääriä kutsu. Pari kaveria voi kyllä istua tuossa sängyllä, vaikka yleensä menen mieluummin heidän luokseen, koska heillä on enemmän tilaa. Tai sitten mennään puistoon, kahvilaan, ravintolaan tai johonkin muualle.

Vierailija
205/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieras, älä heitä haisevia tamponeitasi tai siteitäsi vessani roskikseen, en tyhjää sitä joka viikko, en edes joka toinen.

Tyhjään sen omien kuukautisteni jälkeen, ja jos olemme eri kierrossa, en kurkkaa sinne 1-3 viikkoon, ja se sun siteesi alkaa siinä ajassa jo kävellä....

Huomaavainen vieras käärii siteensä/tamponinsa paperiin ja panee sen sinne laukkuunsa, jossa on vessaan kantanut puhtaan kk-suojansa. Ja panee kotona roskiin. Näin minä teen, ja kun ap:kin olettaa kaikkien elävän kuin hän itse, niin kerronpa tämän.

Teillä käy siis vain vieraita, jotka ehtivät olla kylässä vain yhden kuukautissiteen ajan? Entäs kolmen päivän vierailulla, miten saan hoitaa asian? En halua kuljettaa sidettä edes vessapaperiin käärittynä vessasta keittiöön, koska kaikki tietävät mitä siinä kuskaan. Kyttäänkö vessan ovensuussa, että reitti on selvä?

Vierailija
206/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä tätä ettei voi vessaan hommata roskista. Ikeasta saa muutamalla eurolla, tyhjentää vaikka vain silloin kun vieraat on lähtenyt jos muuten on niin laiskaa väkeä

Koska siihen ei ole tarvetta. Minä en tarvitse kotonani vessanroskista. Minun vierailleni ei vessanroskiksen puute ole koskaan ollut ongelma, ei ikinä. Aikuiset ihmiset osaavat usein päätellä missä keittiön kaapissa on roskis. Ja jos on jotain roskiin viemässä, niin voi myös kysyä jos ei löydy. Ihan tavallistakin roskaa olen joskus kiikuttanut kylässä roskiin, joskus myös kysynyt roskiksen sijaintia, eikä kukaan ole koskaan kysynyt mitä roskiin olen viemässä. En myöskään omilta vierailtani utele, mitä roskia ovat viemässä. Toisaalta me puhutaan kavereiden kanssa aika avoimesti milloin mistäkin, eikä "mihinkä roskikseen voin laittaa siteeni?" ole todellakaan sieltä noloimmasta päästä, ei lähellekään. 

Lisäksi lähimpään Ikeaan on matkaa 150 km, en lähde sinne yhden tarpeettoman vessaroskiksen tautta. 

Vierailija
207/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole koskaan kukaan ollut kolmen päivän vierailulla :O Mitä ihmettä kukaan täällä niin kauan tekisi?

Vierailija
208/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Hankin juuri roskiksen. Vessapaperi rullia on aina esillä.

Muistan vieläkin kun vein poikaystävän luona tampoonin keittiön roskiin, sen äiti heitti pussin ulos ja yön aika jokin eläin oli levitellyt tampoonini pitkin etupihaa.

Olisiko se jokin eläin erottanut, jos kyse olisi ollut vessan roskiksesta?

Keittiön roskiksessa haisee ruuanjätteet .

Vierailija
209/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieras, älä heitä haisevia tamponeitasi tai siteitäsi vessani roskikseen, en tyhjää sitä joka viikko, en edes joka toinen.

Tyhjään sen omien kuukautisteni jälkeen, ja jos olemme eri kierrossa, en kurkkaa sinne 1-3 viikkoon, ja se sun siteesi alkaa siinä ajassa jo kävellä....

Huomaavainen vieras käärii siteensä/tamponinsa paperiin ja panee sen sinne laukkuunsa, jossa on vessaan kantanut puhtaan kk-suojansa. Ja panee kotona roskiin. Näin minä teen, ja kun ap:kin olettaa kaikkien elävän kuin hän itse, niin kerronpa tämän.

Teillä käy siis vain vieraita, jotka ehtivät olla kylässä vain yhden kuukautissiteen ajan? Entäs kolmen päivän vierailulla, miten saan hoitaa asian? En halua kuljettaa sidettä edes vessapaperiin käärittynä vessasta keittiöön, koska kaikki tietävät mitä siinä kuskaan. Kyttäänkö vessan ovensuussa, että reitti on selvä?

Ei, vaan lakkaat kuvittelemasta, että sun roskas kiinnostais muita ihmisiä. Et sinä niin merkityksellinen ole.

Vierailija
210/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tämä. Yksi vessa ja siellä kissan hiekat. Vaihtakaa hiekat koska mua alkaa yököttämään. Hiekkaa joka menee paakkuun . On kalliimpaa mutta ei haisee niin ja paakut pois ja mielellään ulkoroskiin.

Vierailija
211/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää ruokavieraat voisivat tuoda ruokaa tullessaan tai sopia etukäteen että mites ruokapuoli voisimmeko tuoda jotain? Käytöstavat tämäkin!

Vieraat kutsuvat sitten vuorostaan ja laittavat valmiiksi ja toisten vuoro saada vähän passausta.

Jos ollaan koko viikonlopun tai useamman päivän vaikka mökillä niin sitten vieraat hoitaa osan ruokakuluista ja auttaa valmistuksessa yms.

Mutta yksi ateria kotona ja muutama tunti seurustelua ei ketään uuvuta loppuun tai sitten täytyy kutsua vaan kahville/ yhdelle oluelle jne.

Vierailija
212/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 2 vessaa, joista toisessa on roskis. Vieraat joilla on roskaamisen tarvetta, voivat käyttää sitä vessaa. Toiseen vessaan en viitsi hankkia roskista pelkästään vieraita varten.

Älä ihmettele jos vessa menee tukkoon kun sinne menee pikkuhousunsuojista lähtien. Ne jotka ovat leväperäisiä niin asuvat kaupungin vuokrakämpässä. Mitäpä väliä sillä on.

Jos meille tulee noin juntteja vieraita vahingossa (mitä kyllä epäilen) niin ei ole tulemista toista kertaa. Kyllähän vieras voi kurkata kumpaankin vessaan ja päättää mennä sinne missä näkee roskiksen. Meillä on molemmat vessat vierekkäin eteisessä. 

Vierailija
213/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina luullut että roskis vessassa on itsestäänselvyys.

Miettikää nyt ite. Kuka lähtee kuljettamaan menkkasiteitään ja tamponejaan keittiön roskikseen vessapaperiin käärittynä?

Mua ainaki ällöttäis keittiön roskiksessa menkkasiteet, kiva haistella niitä ku tekee ruokaa. Hyi saatana! Ihan hyfienia-asiakin.

Ei sen vessan roskiksen mikää jättikokoinen tartte tietenkään olla. Pieni riittää eikä maksa paljoo. Sinne laitat sitte roskapussin kuten roskiksiin yleensä laitetaan. Ja.viet samalla kertaa kun viet normiroskiksenkin. Ei pitäis olla hirvee vaiva.

Simple as that.

Vierailija
214/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää nyt ite. Kuka lähtee kuljettamaan menkkasiteitään ja tamponejaan keittiön roskikseen vessapaperiin käärittynä?

Mua ainaki ällöttäis keittiön roskiksessa menkkasiteet, kiva haistella niitä ku tekee ruokaa. Hyi saatana! Ihan hyfienia-asiakin.

Ei sen vessan roskiksen mikää jättikokoinen tartte tietenkään olla. Pieni riittää eikä maksa paljoo. Sinne laitat sitte roskapussin kuten roskiksiin yleensä laitetaan. Ja.viet samalla kertaa kun viet normiroskiksenkin. Ei pitäis olla hirvee vaiva.

Simple as that.

Minun taloudessani ei tule menkkasiteitä ja vaikka tulisikin, niin niitä tulisi sen verran harvoin, että niitä olisi järjetön jättää muhimaan vessan roskikseen, joka tyhjenisi ehkä kerran vuodessa. Juuri mitään muuta en roskikseen laita paitsi ehkä partakarvoja, vanupuikkoja ja uuden hammasharjan pahvit. 

Paljon vähemmän haittaa on siis menkkasiteistä keittiön roskiksessa, joka tyhjenee kuitenkin aika usein, koska kokkailen aika paljon ja tulee jatkuvasti jotain tyhjää rasiaa ja muuta vastaavaa, jotka täyttävät pienen roskikseni nopeasti.

Eihän roskis vessassa varsinaisesti haittaisi, eikä paljon maksaisi, mutta en lähtökohtaisesti viitsi ostaa sellaista tavaraa, jolle minulla ei ole aidosti käyttöä, koska tavaraa on jo muutenkin liikaa.

Vierailija
215/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Simple as that.

Ei se sen enempää haise kuin kalanperkeetkään. Topsipuikot ainut mitä vessassa jätettä tulee.

Vierailija
216/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen vieraanvaraisuuden/kyläilyn ydinongelma: vessan roskis. Minä kait hommaisin sen jo pelkästään vieraiden takia.

Vierailija
217/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamalla tuttavaperheellä on mielestäni ällö tapa, että vessassa ei ole kuin yksi pyyhe. Kun siihen samaan pyyhkeeseen pyyhkii kaksi lasta ja kaksi aikuista yhdenkin kerran, se on ihan märkä, eikä se kuivu kovin nopeasti siinä koukussa roikkuen. Ei tunnu kauhean puhtailta kädet, jos pesun jälkeen tarttuu pyyhkeeseen, joka onkin märkä... Meillä on vessassa vähän liikaakin pyyhkeitä kun on kaikille perheenjäsenille omat (eli 4kpl) ja vieraspyyhe.

Vierailija
218/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkkaroskista kaipaaville voisi varmaan viedä jonkun rasian erikseen vierailun ajaksi vessaan, ja emäntä voi sitten vieraiden lähdettyä käydä tyhjentämässä sen keittiön roskikseen.

Jos ei oma väki käytä vessaroskista (esim. meidän perheessä yhdelläkään ei ole menkkoja, ja ne satunnaiset korvankaiveluvanutupot jaksetaan viedä keittiöön) niin se olisi aika älytön asia pitää vakituisena ahtaassa tilassa. Mutta kelpaako vieraalle sellainen astia josta kaikki tietävät että siellä on vain hänen kuukautissuojiaan?

Vierailija
219/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vasta ensimmäistä kertaa tietää poikaystäväni luona että jotkut eivät pidä roskista WC:ssä. Hän asuu äitinsä kanssa ja hänellä on myös teini-ikäinen sisko, joten luulisi että on tarvetta. Itse pidän outona sitä että veisi tamponit ja siteet keittiön roskiin.

Vierailija
220/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutamalla tuttavaperheellä on mielestäni ällö tapa, että vessassa ei ole kuin yksi pyyhe. Kun siihen samaan pyyhkeeseen pyyhkii kaksi lasta ja kaksi aikuista yhdenkin kerran, se on ihan märkä, eikä se kuivu kovin nopeasti siinä koukussa roikkuen. Ei tunnu kauhean puhtailta kädet, jos pesun jälkeen tarttuu pyyhkeeseen, joka onkin märkä... Meillä on vessassa vähän liikaakin pyyhkeitä kun on kaikille perheenjäsenille omat (eli 4kpl) ja vieraspyyhe.

Minulla on käsipyyhe ja oma pyyhe. Pyyhin omat käteni samaan pyyhkeeseen, jota käytän suihkusta tullessa, joten käsipyyhkeeni on aina puhdas jos vieraita tulee käymään. Vieraiden lähdettyä vaihdan uuden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan