Kun kutsutte kotiinne vieraita, niin voisitteko hoitaa seuraavat asiat kuntoon
– Eteisessä on tyhjiä henkareita tai tilaa naulakossa. Vaikka omassa kodissani voisin heittää takkini vaikka lattialle, niin kylässä se ei oikein tunnu luontevalta.
– Wc:ssä on paperia, saippuaa, puhdas pyyhe ja roskis (!) Ei ole kivaa kärrätä jotain sidettä tai tamponia koko huushollin läpi ja etsiä roskista, puhumattakaan siitä, ettei ole pystynyt pesemään käsiään kunnolla ilman saippuaa tai pyyhettä, joka ei ole roikkunut likaisena viimeistä kuukautta. Vessapaperin loppuminen on kuitenkin ehkä kaikista pahinta.
– Vieraille on tarpeeksi istumapaikkoja. Jos ei ole, niin herrasväki yleensä itse sitten seisoo, eikä valtaa sitä kaikista mukavinta nojatuolia itselleen.
Nämä kolme kohtaa siis vain, jos haluatte, että vieraat viihtyvät teillä. Jos haluatte olla moukkia, niin koko viestin voi ignoorata.
Kommentit (245)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks jollain ei ole roskista vessassa?
Mulla on kämpässä tietoisesti vain yksi isokoinen roskis johon menee musta jätesäkki. Se on sijoitettu huoneidenväliseen "aulatilaan" niin että sinne on helppo tuoda roskat niin vessasta, työhuoneesta, keittiöstä kuin makuuhuoneestakin. Tämä siksi että yhden roskiksen tyhjentäminen on helpompaa ja nopeampaa kuin neljän erillisen kanssa näpertely. Vien ulos kerran viikossa, lauantaiaamuisin. Roskis on kanneton joten roskia on helpompi talloa tiiviiksi kuin pieniä erillisiä roskiksia käyttämällä, jos uhkaa täyttyä ennen tyhjennyspäivää.
Mahtaa teillä olla kivat hajut kämpässä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten joku voi elää ilman vessassa olevaa roskista. Mihin laittaa esim korvapuikot, niitähän käytetään myös meikkauksessa. Mihin laitetaan silmämeikinpuhdistuslaput? Outoa.
En ymmärrä miten joku viitsii meikata seisten keinovalossa kakanhajuisessa vessassa. Enkä sitäkään, mihin silmämeikinpuhdistuslappuja tarvitaan.
Onneksi on kuukuppi, ei huolta vessanroskiksista:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska minua inhottaa vessan roskiksessa lojuvat/haisevat siteet ym (varsinkin vieraiden!!!). Keittiön roskiksen tyhjennän vähintään kerran päivässä.
Mulla on vessassa sellainen pieni "poljettava" roskis johon menee hedelmäpussi tai joku isompi pakastuspussi. Maksoi 4€ jyskissä. Ja on helppo tyhjentää saman tien eikä tarvitse odottaa että josko milloin täyttyisi.
Lautasliinat kahvipöydässä että ruokailessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten joku voi elää ilman vessassa olevaa roskista. Mihin laittaa esim korvapuikot, niitähän käytetään myös meikkauksessa. Mihin laitetaan silmämeikinpuhdistuslaput? Outoa.
En ymmärrä miten joku viitsii meikata seisten keinovalossa kakanhajuisessa vessassa. Enkä sitäkään, mihin silmämeikinpuhdistuslappuja tarvitaan.
Lattialleko teillä paskotaan jos aina haisee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla huono ilmastointi vessassa? Odottaa että gaganhaju vaimenee. Tee silläaikaa jotain hyödyllistä.
Kyllikki kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kämpässä tietoisesti vain yksi isokoinen roskis johon menee musta jätesäkki. Se on sijoitettu huoneidenväliseen "aulatilaan" niin että sinne on helppo tuoda roskat niin vessasta, työhuoneesta, keittiöstä kuin makuuhuoneestakin. Tämä siksi että yhden roskiksen tyhjentäminen on helpompaa ja nopeampaa kuin neljän erillisen kanssa näpertely. Vien ulos kerran viikossa, lauantaiaamuisin. Roskis on kanneton joten roskia on helpompi talloa tiiviiksi kuin pieniä erillisiä roskiksia käyttämällä, jos uhkaa täyttyä ennen tyhjennyspäivää.
Mahtaa teillä olla kivat hajut kämpässä.
Uusavuttomuus huipussaan. Jopa on hullua touhua. Ikinä nähnytkään että roskapussi näköpaikalla. Huom. Tuulettakaa hyvin koska itse jos huomaan että huono ilma niin sanon voiko ikkunaa laittaa auki.
Meillä ei ole vierasvessassa roskista. Kylässä laitan käytetyn siteen omaan laukkuuni ja tamponin vedän vessasta alas.
En ihan oikeasti ymmärrä, miten te olette niin häveiliäitä, että ette kykene viemään käytettyä sidettä keittiön roskikseen, mutta voitte huolettomasti jättää sen isäntäväen siivottavaksi vessan roskikseen.
Hyvä langan aloitta, joudun vastaamaan teille näihin kolmen täysin narsistisiin kohtiin.
– Eteisessä on tyhjiä henkareita tai tilaa naulakossa. Vaikka omassa kodissani voisin heittää takkini vaikka lattialle, niin kylässä se ei oikein tunnu luontevalta.
• Ei meillä täällä Helsingissä käytetä henkareita tuo on täysin Lama-Suomi syndroomaa, jättäköön vieraat takinsa autoon, ei ole kohteliasta tulla Helsinkiläisen asuntoon käyttämään henkareita.
– Wc:ssä on paperia, saippuaa, puhdas pyyhe ja roskis (!) Ei ole kivaa kärrätä jotain sidettä tai tamponia koko huushollin läpi ja etsiä roskista, puhumattakaan siitä, ettei ole pystynyt pesemään käsiään kunnolla ilman saippuaa tai pyyhettä, joka ei ole roikkunut likaisena viimeistä kuukautta. Vessapaperin loppuminen on kuitenkin ehkä kaikista pahinta.
• Ensinnäkin Heksinkläisessä asunossa pitää olla vain Wc-paperi. Saippua on täysin rahan tuhlausta ja yli hygienia neuroosin oireita, ei ihme että Helsingin ulkopuolella on niin niinpaljon työpaikka sairaslomia. Minä en päästä yhtäkään hilloviikoilla olevaa naista minun töölöläiseeb kattohuoneistoon sotkemaan paikkoja vaippoineen, pistäköön taskuunsa veriset vaippansa ja sitten kotona hävittäisivät ne, ei minun roskikseeni.
– Vieraille on tarpeeksi istumapaikkoja. Jos ei ole, niin herrasväki yleensä itse sitten seisoo, eikä valtaa sitä kaikista mukavinta nojatuolia itselleen.
Nämä kolme kohtaa siis vain, jos haluatte, että vieraat viihtyvät teillä. Jos haluatte olla moukkia, niin koko viestin voi ignoorata.
• Kyllä se on niin että minun minua varten teetetyssä nahka tuolissa istuu vain minä, ei siihen mikää naapurin pirjo mene istumatyössä hankitulla "istumaperseellään" istumaan, minun täydellisesti treenattujeni pakaroiden kuoppa menisi ihan vääränlaiseksi josta minulle seuraisi todella paha välilihan tulehdus. Vieraat kyllä viihdyttävät itseään en minä.
Nämä kolme sinun mainitsemaa kohtaa on täysin vanhanaikaisia, olen Helsinkiläinen en maalainen pikkuaikuinen.
TEIDÄN RYYNÄRI
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska minua inhottaa vessan roskiksessa lojuvat/haisevat siteet ym (varsinkin vieraiden!!!). Keittiön roskiksen tyhjennän vähintään kerran päivässä.
Eikö ne samat siteet sitten häiritse sua keittiön roskiksessa? Missä logiikka??? Sitäpaitsi ei kannelliset roskikset kovin helposti haise, ellei tyhjennysvälit oo tosi pitkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat kummallisia ennen haluavat nolata vieraan kun hommata 5 euron roskista vessaan.
Kyse tuskin on roskiksen hinnasta vaan että eivät halua kotiinsa pyörimään tavaraa, jota tarvitaan vain vieraita varten pari kertaa vuodessa.
On se tietysti jos 2 kertaa vuodessa käy vieraita eikä muuten ollenkaan käytä.
Meillä on pienessä WC:ssa pieni kannellinen roskis ja siellä muovipussi sisällä toki.
Sinne on todella mukava laittaa kaikki roskat mitä tulee hampaiden, kasvojen yms puhdistuksessa ja nenäliina ja tamponit myös.
Tamponiaikana viedään usein muovipussi ulkoroskiin muuna aikana harvakseltaan kun siellä on vain esim hammaslangan pätkiä tai muovihammasväliharjoja tai kasvojenpuhdistuslappuja tms.
Hyvä systeemi itsellekin ja vielä parempi vieraille.
Ja kyllä vieraat käyttääkin , helppo vieraiden lähdettyä wc käynnin yhteydessä tarkistaa onko syytä vaihtaa pussi roskiksessa uuteen.
Voisitteko muutenkin hieman siivota ettei nurkissa pyöri villakoirat ja muut roskat ja että vessa olisi puhdas?
Vierailija kirjoitti:
Siteen tai tamponin voi kääriä vessapaperiin tai nenäliinaan niin ei tarvitse narusta roikottaa matkalla keittiön roskikseen. Ei kai kukaan niitä vessan roskikseenkaan ilman käärettä heitä!
Tottakai heitän. Julkisissa käärin paperiin, vaikken kyllä tiedä mitä varten. Silloin kun työskentelin siivoojana, ei minua pätkääkään haitannut nähdä verinen side roskiksessa. Ne kaikki muut paskaroiskeet kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
En ihan oikeasti ymmärrä, miten te olette niin häveiliäitä, että ette kykene viemään käytettyä sidettä keittiön roskikseen, mutta voitte huolettomasti jättää sen isäntäväen siivottavaksi vessan roskikseen.
Samalla tavalla se vessan roskis kai "siivotaan" kuin keittiönkin 😀 Viedään pussi ulos kun on täysi. Meillä on pieni, n. 3 litran kannellinen roskis, n. kerran viikossa vien pussin ulos. Siellä on mahdollisten siteiden lisäksi esim. paperia, hammaslankaa ja vanulappuja.
Tuohon vessanroskis juttuun pitää sanoa yksi asia.
Meillä vessaroskis täyttyy niin hitaasti, että sinne en ole mitään siteitä koskaan laittanut, keittiön roskis tulee vietyä joka päivä, joten eivät jää sitten haisemaan. Vessaroskikseen laitetaan ainoastaan topspuikot, pumpulit, muovit jne. Vessapaperirullat on huuhtoutuvaa mallia. Se tyhjennetään todella harvoin, koska täyttyykin niin hitaasti.
Kerran ihmettelin, että mikä kamala haju vessassa on, no kaverini oli todella kauan aiemmin laittanut sinne siteen meillä käydessään, oli piilotettuna paperin alle. Avoroskis, joten alkoi todellakin haisemaan.
Kannattaa ehkä tutkailla, että mitä käyttöä varten se kyläpaikan roskis on, ennenkuin sinne laittaa siteitään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuulehhan ap, jokainen joka on yli 13 tietää että kuukautisten aikana pitää varautua terveyssiteen/tamponin vaihtoon ajallaan. Nykyaikaiset teveyssiteet kestää verta 6-8 tuntia, tamponi 6 tuntia. onko sinulla joku pakko änkäytyä jonkun viattoman uhrin kotiin "kylään" siis asumaan juuri nuina päivinä kun siulla on runsaat tai holtittomat, tai siis täysin hallitsemattomat kuukautiset? ei. Vaan teet itsestäsi jonkun asukkaan heille? Pysy kotonasi jos on noin hallitssematon veri tilanne.
Miksi sinä haluat niitä veririepujasi juuri muiden rioskiksiin tulla varastoimaan? Käy wc:ssä enne kylään lähtöä, tai jos pakko, pysähdy huoltoasemalla. Parempi kun et lähde ollenkaan. Pyydä tutkimuksia lääkäriltä miksi et hallitse kk-vertasi.
Jos pitäisin samaa sidettä 6-8 tuntia, niin yli lainehtisi, ja reippaasti. Johtuu (osittain) kuparikierukasta. Mahdollisuuksien mukaan toki vältänkin vierailuja pahimpina vuotopäivinä, mutta on sitä joskus kiva käydä ihmistenkin ilmoilla. Jos olen menossa vaikka tunnin bussimatkan päähän iltaa istumaan, niin ei minulla ole mitään mahdollisuutta olla koko iltaa käymättä wc:ssä. Ei siis auta, että olen jo kotona vaihtanut siteen viisi kertaa ennen lähtöä. Enpä ole ennen ajatellutkaan, etten sidettäni saisi kylässä vaihtaa.
siis kyse onkin sinun seksi asioistasi ja itse valitsemastasi ehkäisystä, jonka ongelmat haluat heittää muiden ratkaistaviksi.
Minua inhoittaisi jos joku tulisi minun kotiini, menee wc: hen, ja jättää käytetyn terveyssiteen roskiksen ja lähtee. Mikä ihmeen kaatopaikka minä olen? menkää muualle niiden roskienne kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mihin minä miehenä tarvitsen roskista vessassa?
Laitat sinne esim käytetyt hammaslangat, hammasväliharjat, loppuunkulutetun hammasharjan, tyhjät hammastahnatuubin ja antiperspiranttipullon jne.
Tyhjän vessapaperirullan, tyhjät shamppoopullot...
Naapuriinko pitäisi mennä?