Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun kutsutte kotiinne vieraita, niin voisitteko hoitaa seuraavat asiat kuntoon

Vierailija
11.07.2016 |

– Eteisessä on tyhjiä henkareita tai tilaa naulakossa. Vaikka omassa kodissani voisin heittää takkini vaikka lattialle, niin kylässä se ei oikein tunnu luontevalta.

– Wc:ssä on paperia, saippuaa, puhdas pyyhe ja roskis (!) Ei ole kivaa kärrätä jotain sidettä tai tamponia koko huushollin läpi ja etsiä roskista, puhumattakaan siitä, ettei ole pystynyt pesemään käsiään kunnolla ilman saippuaa tai pyyhettä, joka ei ole roikkunut likaisena viimeistä kuukautta. Vessapaperin loppuminen on kuitenkin ehkä kaikista pahinta.

– Vieraille on tarpeeksi istumapaikkoja. Jos ei ole, niin herrasväki yleensä itse sitten seisoo, eikä valtaa sitä kaikista mukavinta nojatuolia itselleen.

Nämä kolme kohtaa siis vain, jos haluatte, että vieraat viihtyvät teillä. Jos haluatte olla moukkia, niin koko viestin voi ignoorata.

Kommentit (245)

Vierailija
221/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan ole tilaa. Mutta ei myöskään tarvetta itsellä. Enkä kyllä jättele verisiä siteitäni toisten siivottaviksi vaikka roskis vessastaan löytyisikin.

Vierailija
222/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kanssa tulijat voitte hillitä lapsia. Itse en tykkää siitä että pöytään ryntää ekana lapset. Kädet pestään ennen pöytään tuloa. Ruokapöydästä lapset ei poistu mun huushollissa ruoka kädessä. En tykkää kutsua lapsiperheitä koska oma lapsi jo täysikäinen. Tapaan mieluummin lapsen kotona. Samalla saatan auttaa jos tarvetta nään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutamalla tuttavaperheellä on mielestäni ällö tapa, että vessassa ei ole kuin yksi pyyhe. Kun siihen samaan pyyhkeeseen pyyhkii kaksi lasta ja kaksi aikuista yhdenkin kerran, se on ihan märkä, eikä se kuivu kovin nopeasti siinä koukussa roikkuen. Ei tunnu kauhean puhtailta kädet, jos pesun jälkeen tarttuu pyyhkeeseen, joka onkin märkä... Meillä on vessassa vähän liikaakin pyyhkeitä kun on kaikille perheenjäsenille omat (eli 4kpl) ja vieraspyyhe.

Minulla on käsipyyhe ja oma pyyhe. Pyyhin omat käteni samaan pyyhkeeseen, jota käytän suihkusta tullessa, joten käsipyyhkeeni on aina puhdas jos vieraita tulee käymään. Vieraiden lähdettyä vaihdan uuden.

Minä desinfioin vessan istuimen kun siinä on joku muu istunut kun perheenjäsen. Vieraspyyhe heti pesukoriin. Se roskis täytyy olla vessassa. Ellei niin pyydän muovipussia ellei sitten itsellä oo. Varaudun hyvin tiettyihin kyläpaikkoihin. Jopa paperia mukana.

Vierailija
224/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin!

Vierailija
225/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

– Eteisessä on tyhjiä henkareita tai tilaa naulakossa. Vaikka omassa kodissani voisin heittää takkini vaikka lattialle, niin kylässä se ei oikein tunnu luontevalta.

– Wc:ssä on paperia, saippuaa, puhdas pyyhe ja roskis (!) Ei ole kivaa kärrätä jotain sidettä tai tamponia koko huushollin läpi ja etsiä roskista, puhumattakaan siitä, ettei ole pystynyt pesemään käsiään kunnolla ilman saippuaa tai pyyhettä, joka ei ole roikkunut likaisena viimeistä kuukautta. Vessapaperin loppuminen on kuitenkin ehkä kaikista pahinta.

– Vieraille on tarpeeksi istumapaikkoja. Jos ei ole, niin herrasväki yleensä itse sitten seisoo, eikä valtaa sitä kaikista mukavinta nojatuolia itselleen.

Nämä kolme kohtaa siis vain, jos haluatte, että vieraat viihtyvät teillä. Jos haluatte olla moukkia, niin koko viestin voi ignoorata.

Fish and visitors stink after three days.

Benjamin Franklin

Vierailija
226/245 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä kerran-kaksi vuodessa käyvien vieraiden takia ala hommata roskista vessaan. Muut kohdat kyllä ovat jo tiedossa mutta ei paljon kiinnosta toisten tamponeja tai siteitä kaivella vessan roskiksesta, keittiön roskis on helpompi tyhjentää. Itselleni ei ole ylitsepääsemättömän vaikeaa roudata siteitä keittiöön kun matkaa on noin kaksi metriä.

Tajuatko, että vaikka itsellesi olisi ihan ok heilutella tamponia narusta matkalla keittiön roskikseen, niin vähänkään vieraammassa porukassa se ei ole muille kovin kivaa?

Sen voi kääräistä paperiin, ei tarvi heilutella yhtään.

Vierailija
227/245 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon aina luullut että roskis vessassa on itsestäänselvyys.

Miettikää nyt ite. Kuka lähtee kuljettamaan menkkasiteitään ja tamponejaan keittiön roskikseen vessapaperiin käärittynä?

Mua ainaki ällöttäis keittiön roskiksessa menkkasiteet, kiva haistella niitä ku tekee ruokaa. Hyi saatana! Ihan hyfienia-asiakin.

Ei sen vessan roskiksen mikää jättikokoinen tartte tietenkään olla. Pieni riittää eikä maksa paljoo. Sinne laitat sitte roskapussin kuten roskiksiin yleensä laitetaan. Ja.viet samalla kertaa kun viet normiroskiksenkin. Ei pitäis olla hirvee vaiva.

Simple as that.

Etkö huomaa, että se menkkaveri haisee siellä vessan roskiksessa ihan yhtä vahvasti ja saa koko vessan käytännössä käyttökelvottomaan kuntoon. Jokainen jälkeesi vessaan menevä joutuu haistelemaan mätänevän tamponin tai siteen hajua ja yökkäilemään sen takia. Haju vain voimistuu minuutti minuutilta.

Siksi meillä on wc:ssä lappu vieraille. Siinä ohjeistetaan kieputtamaan kuukautissuoja paperiin ja laittamaan se muovipussiin (löytyy vessasta) ja viemään samantien roskakatoksen roskikseen. En halua, että meillä koko koti alkaa haista vieraan menkkojen takia, onhan se todella hygieniakysymys, kuten totesit. Yhtä kamalaa keittiössä kuin vessassa ja myös vaarallista, koska mätänevä side kerää raatokärpäsiä. Niitä voi tunkeutua seinärakenteiden läpi.

Vierailija
228/245 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa valittaja vaihtaisi sen tamponinsa kotona kylään lähtiessään. Tuskin kyläreissuilla iin monta tuntia ollaan, että tarvitsee vaihtaa.

Vierailija
229/245 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain vasta ensimmäistä kertaa tietää poikaystäväni luona että jotkut eivät pidä roskista WC:ssä. Hän asuu äitinsä kanssa ja hänellä on myös teini-ikäinen sisko, joten luulisi että on tarvetta. Itse pidän outona sitä että veisi tamponit ja siteet keittiön roskiin.

eikö mieleesi juolahda että ihmisillä on yleensä aina oma rosksi esim. työpöytänsä vieressä. näin itselläni, sii skasksi rosokista, keittiössä ja omassa mh.

Vierailija
230/245 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä lukiessa alkaa tuntumaan siltä, että vierailulle menevät vain ja ainoastaan naiset, joilla on just silloin menkat. Pitääkö tuo varmistaa jo kutsuessa, että onhan sulla sitten varmasti ne ...?

Sekin vielä, että koko vierailun ajan vieras pohtii kuumeisesti, että onko vessassa roskis vai eikö ole.

P.S. Aikaisemmissakin kyläilyä koskevissa keskusteluissa on kumma kyllä, usein noussut keskeiseksi asiaksi vieraan vessakäynnit. Kuka ei kehtaa mennä kylässä vessaan, joku jättää paskaraidat pönttöön, joku tutkii kylppärin kaapit, toinen taas, herra jumala, jättää vessan vetämättä. Usein emäntä on korva ovessa ja huomaa kauhukseen, että vieras ei pese käsiään tai lorottaa äänekkäästi jne ...

Vierailija
231/245 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi nyt on utsestänselvyyksiä, tuli kylään sitten vieraita tai tuttuja.

Vierailija
232/245 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi nyt on utsestänselvyyksiä, tuli kylään sitten vieraita tai tuttuja.

Jatkan: meillä on myös jokaisessa vessassa vessaharja jarruraitojen varalta. Jokainen poistakoot omansa käyntinsä jälkeen

Vierailija
233/245 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestään selvää tamponit ja side laitetaan paperiin .ei jätetä levälleen roskiin jos avoroskis vessassa. Pääasia että siellä on roskis. Tai sujauttaa omaan muovipussiin ja muovipussi eteisen loukkoon ha ottaa sen mukaan. Meiltä tas ei tarvi lähteä roskapussi kainalossa kotiin.

Vierailija
234/245 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pönttöön jos jää jälkiä niin itsestään selvää että suihkutus ja harjalla suitsaitsukkelaan ja vielä kerran suihkutus ja katsoa myös ettei jää gustippoja istuimelle. Pyyhitään varmuuden vuoksi paperilla ja vedetään vessa.

Vierailija
235/245 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä kerran-kaksi vuodessa käyvien vieraiden takia ala hommata roskista vessaan. Muut kohdat kyllä ovat jo tiedossa mutta ei paljon kiinnosta toisten tamponeja tai siteitä kaivella vessan roskiksesta, keittiön roskis on helpompi tyhjentää. Itselleni ei ole ylitsepääsemättömän vaikeaa roudata siteitä keittiöön kun matkaa on noin kaksi metriä.

Tajuatko, että vaikka itsellesi olisi ihan ok heilutella tamponia narusta matkalla keittiön roskikseen, niin vähänkään vieraammassa porukassa se ei ole muille kovin kivaa?

Jos ei olisi vessapaperia eikä roskista, niin en varmaan lähtisi keittiöön veristä tamponia heilutellen, vaan keksisin huutaa emäntää vessan luokse apuun : D

Vierailija
236/245 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on ihan peruskauraa ainakin mun huushollissa.ihan normijuttu pitää roskista ja puhtaita pyyheliinoja, saippuoita sun muita esillä vaikka vieraita ei oliskaan tulossa.miks se nyt niin nyppii ihmisiä?eiks se kuulu yleissivistykseen?

Vierailija
237/245 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kutsutte ja haluatte vieraita yöksikin niin hankkikaa jooko hyvä vieraspatja. Olin siskoni luona kutsuttuna ja nukuin elämäni huonoimmat yöt hänen ilmapatjallaan. Ikinä ei ole ollut näin kipeenä selkä ja hartiat! Koeajakaa itse ostamanne vieraspatjat ennen vieraideb tuloa...

Sen takia EN hommaa mitään hyvää vierapatjaa, ettei yövieraita ala olla nurkissa vähän väliä. Siitäkin kokemusta menneiltä vuosilta ja se oli todella rasittavaa. Menkööt hotelliin, hahaa! Niin minäkin usein mielummin menen, kuin toisten nurkkiin. Tavata voi kuitenkin.

Vierailija
238/245 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi vessaroskiksen puuttuminen mulle mitään ylitsepääsemätöntä ongelmaa tuota, mutta on se kieltämättä vähän kiusallista, että vaikka kuinka sen tamponin käärit vessapaperiin, saattaa veri tulla paperin läpi, ja sit hiipparoit se verinen nyytti kädessä sillain, että anteeksi anteeksi, missä on roskis (kun isommassa asunnossa se keittiön sijaintikin saattaa olla tuntematon, jos vieraat on ohjattu vaikkapa olohuoneeseen), ja sit kun saat tamponin sujautettua sinne keittiön roskikseen, hiipparoit takaisin vessaan, kun tietty sun pitää pestä vielä kädet, kun oot pitänyt sitä tamppooninyyttiä kädessäsi.. Ja parhaassa tapauksessa, jos kyläilijöitä on enemmän, on joku jo ehtinyt siinä välissä sinne vessaan, ja sit odotat vuoroasi sillain, että kyllä, olen taas menossa vessaan, vaikka juuri minuutti sitten kävin.. :D Ei oo helppoo.. ;)

Onneksi valtaosalla ihmisistä on se roskis vessassa! :)

Vierailija
239/245 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks jollain ei ole roskista vessassa?

Koska minua inhottaa vessan roskiksessa lojuvat/haisevat siteet ym (varsinkin vieraiden!!!). Keittiön roskiksen tyhjennän vähintään kerran päivässä.

Miten jollakin voi tulla päivässä niin paljon roskaa, että se pitää tyhjentää vähintään kerran päivässä :/  Tai toki jos ei ole biojätettä, pahvia ja paperia eroteltuna niin ehkä se sitten. Omassa perheessä on aina biojätteet, pahvi, paperit ja pullot sekä tölkit eroteltu. Myöhemmin aloitettiin myös metallin, lasin, vanhojen pattereiden sekä muovin kierrätys ja roskista ei tarvitse läheskään yhtä usein tyhjentää. 

Vierailija
240/245 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko sinne kylään on mennä rättejä ja tamponeja vaihtamaan? Hoida ne asiat kotoa lähtiessäsi. Vai mikä megakyläilijä olet jos täytyy vuorokausisotalla asua toisten luona? Ja vastauksena tulevaan kommenttitulvaan( niin kyllä, meillä on aina siistiä, mahtuu takir naulakkoon, vessa on puhdas ja vara-paperirulla näköetäisyydellä sekä tarpeeksi istuimia vieraille, rupesi vain ketuttamaan tolanen nihilisti aloitus! N34

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän