Kun kutsutte kotiinne vieraita, niin voisitteko hoitaa seuraavat asiat kuntoon
– Eteisessä on tyhjiä henkareita tai tilaa naulakossa. Vaikka omassa kodissani voisin heittää takkini vaikka lattialle, niin kylässä se ei oikein tunnu luontevalta.
– Wc:ssä on paperia, saippuaa, puhdas pyyhe ja roskis (!) Ei ole kivaa kärrätä jotain sidettä tai tamponia koko huushollin läpi ja etsiä roskista, puhumattakaan siitä, ettei ole pystynyt pesemään käsiään kunnolla ilman saippuaa tai pyyhettä, joka ei ole roikkunut likaisena viimeistä kuukautta. Vessapaperin loppuminen on kuitenkin ehkä kaikista pahinta.
– Vieraille on tarpeeksi istumapaikkoja. Jos ei ole, niin herrasväki yleensä itse sitten seisoo, eikä valtaa sitä kaikista mukavinta nojatuolia itselleen.
Nämä kolme kohtaa siis vain, jos haluatte, että vieraat viihtyvät teillä. Jos haluatte olla moukkia, niin koko viestin voi ignoorata.
Kommentit (245)
Talo elää tavallaan ja vieraat saaapuu ajallaan.
Muut käy mutta minä istun aina. Nuorin voi istua lattialla. Mun terveys ei salli pitkään seisomista tai lattialla istumista. Tämä on mun koti.
No en kyllä kerran-kaksi vuodessa käyvien vieraiden takia ala hommata roskista vessaan. Muut kohdat kyllä ovat jo tiedossa mutta ei paljon kiinnosta toisten tamponeja tai siteitä kaivella vessan roskiksesta, keittiön roskis on helpompi tyhjentää. Itselleni ei ole ylitsepääsemättömän vaikeaa roudata siteitä keittiöön kun matkaa on noin kaksi metriä.
Kutsun vieraikseni vain ystäviäni. He osaavat sanoa, jos vessapaperi on loppu, tai kysyä, missä on roskis.
Itse nuo tuppaa itsensä tänne kutsumaan, annanko listan heille?
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä kerran-kaksi vuodessa käyvien vieraiden takia ala hommata roskista vessaan. Muut kohdat kyllä ovat jo tiedossa mutta ei paljon kiinnosta toisten tamponeja tai siteitä kaivella vessan roskiksesta, keittiön roskis on helpompi tyhjentää. Itselleni ei ole ylitsepääsemättömän vaikeaa roudata siteitä keittiöön kun matkaa on noin kaksi metriä.
Tajuatko, että vaikka itsellesi olisi ihan ok heilutella tamponia narusta matkalla keittiön roskikseen, niin vähänkään vieraammassa porukassa se ei ole muille kovin kivaa?
Miks jollain ei ole roskista vessassa?
No jo on odotukset vieraalla. Puhdas vieraspyyhe kylla loytyy ja kaikki muukin tarvittava kylpparista - ei roskista, koska hienotunteinen vieras kietaisee tavaran paperiin ja roudaa sen keittion roskikseen tai jopa laukussaan vie mennessaan.
Ollaan molemmat introvertteja, joten vieraat ovat muutenkin harvinaisia otuksia meilla. My home is my castle.
Jos kutsutte ja haluatte vieraita yöksikin niin hankkikaa jooko hyvä vieraspatja. Olin siskoni luona kutsuttuna ja nukuin elämäni huonoimmat yöt hänen ilmapatjallaan. Ikinä ei ole ollut näin kipeenä selkä ja hartiat! Koeajakaa itse ostamanne vieraspatjat ennen vieraideb tuloa...
"Miks jollain ei ole roskista vessassa?" - Ainoa selitys on, että on jonkun ajattelemattoman nuoren (pooikamiehen) wessa, joka ei ymmärrä, mitä roskiksella tekee wessassa, kun kaikenhan voi vetää pytystä alas. - Vaan ettei voi, ainakaan jollei tavoitteena ole tukkia viemäreitä.
Vierailija kirjoitti:
Kun kaikki ei kaipaa roskista vessaan. Jos se on jollekulle ongelma niin pysyköön kotonaan.
Vierailija kirjoitti:
Koska minua inhottaa vessan roskiksessa lojuvat/haisevat siteet ym (varsinkin vieraiden!!!). Keittiön roskiksen tyhjennän vähintään kerran päivässä.
Älkääkä hokeko kuinka kiire teillä on ollut koska se saa vieraat vaivaantumaan. Ja yrittäkää huolehtia siitä että kaikki saa keskustelussa suunvuoron.jos perhejuhlat niin älkää nolatko lapsianne.
Siteen tai tamponin voi kääriä vessapaperiin tai nenäliinaan niin ei tarvitse narusta roikottaa matkalla keittiön roskikseen. Ei kai kukaan niitä vessan roskikseenkaan ilman käärettä heitä!
Roskis vessassa on turha, sellaista meille ei hommata edes vieraiden takia.
Vierailija kirjoitti:
mihin minä miehenä tarvitsen roskista vessassa?
Meillä ei ole roskista vessassa. Ei ole tullut edes mieleen. Pyyhkeet ja saippuat ja paperit toki löytyy. Voi olla että johtuu siitä että kämpässä asuu vain miehiä niin ei ole noi tamponit pyörineet mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko, että vaikka itsellesi olisi ihan ok heilutella tamponia narusta matkalla keittiön roskikseen, niin vähänkään vieraammassa porukassa se ei ole muille kovin kivaa?
Vähänkin älykkäämpi käärii sen tamponin ympärille vessapaperia :)
Noin mä olen aina toiminutkin! Tosin tuon kolmannen kohdan vuoksi ovat jotkut vetäneet herneen nenäänsä, kun heitä ei ole kutsuttu juhliin. Mutta ei voi mitään, kun ei ole istumapaikkoja.
Meillä ei ole eikä tule vessaan roskista. Itselleni ei ole ollut ongelma viedä tamponia keittiön roskikseen kotona eikä kyläpaikassa.
Samaistun!! Etenkin toiseen kohtaan.