Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun kutsutte kotiinne vieraita, niin voisitteko hoitaa seuraavat asiat kuntoon

Vierailija
11.07.2016 |

– Eteisessä on tyhjiä henkareita tai tilaa naulakossa. Vaikka omassa kodissani voisin heittää takkini vaikka lattialle, niin kylässä se ei oikein tunnu luontevalta.

– Wc:ssä on paperia, saippuaa, puhdas pyyhe ja roskis (!) Ei ole kivaa kärrätä jotain sidettä tai tamponia koko huushollin läpi ja etsiä roskista, puhumattakaan siitä, ettei ole pystynyt pesemään käsiään kunnolla ilman saippuaa tai pyyhettä, joka ei ole roikkunut likaisena viimeistä kuukautta. Vessapaperin loppuminen on kuitenkin ehkä kaikista pahinta.

– Vieraille on tarpeeksi istumapaikkoja. Jos ei ole, niin herrasväki yleensä itse sitten seisoo, eikä valtaa sitä kaikista mukavinta nojatuolia itselleen.

Nämä kolme kohtaa siis vain, jos haluatte, että vieraat viihtyvät teillä. Jos haluatte olla moukkia, niin koko viestin voi ignoorata.

Kommentit (245)

Vierailija
121/245 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä kerran-kaksi vuodessa käyvien vieraiden takia ala hommata roskista vessaan. Muut kohdat kyllä ovat jo tiedossa mutta ei paljon kiinnosta toisten tamponeja tai siteitä kaivella vessan roskiksesta, keittiön roskis on helpompi tyhjentää. Itselleni ei ole ylitsepääsemättömän vaikeaa roudata siteitä keittiöön kun matkaa on noin kaksi metriä.

Tajuatko, että vaikka itsellesi olisi ihan ok heilutella tamponia narusta matkalla keittiön roskikseen, niin vähänkään vieraammassa porukassa se ei ole muille kovin kivaa?

Miksi se tamponi pitää vaihtaa just siellä kylässä?

Vierailija
122/245 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko myös huolehtia ennen vieraiden saapumista että vessa ei haise kuselta ja pöntössä ei ole paskarantuja *hyrr*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/245 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hei jos meillä on paperirulla loppunut vessassa niin reippaasti vaan kysymään missä on lisää. esillä ei voi pitää kauheeta kasaa rullia koska sitten joutuisi itse ja vieraatkin pyyhkimään persuksensa suikaleilla kun kissat tykkää repiä vessapaperia. en hirveesti tykkäis niistä menkkaverisiteistä vessan roskiksessa kun sitä ei tyhjennetä joka päivä ja jos et mainitse että laitoit sinne siteen niin huomaisin sen varmaan vasta kun se alkaa siellä haista...tosi kivaa. 

käsipyyhettäkin saa kysästä jos valmiiksi roikkuva epäilyttää tai oon unohtanu uuden laittaa. 

suun saa avata. 

Tällä palstallahan oli joskus ketju jossa henkilön kaverin kotona ei saanut käydä vessassa kun kuluu paperia.

Vierailija
124/245 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme olleet tunnin (kutsuttuina) kylässä kun isäntä alkoi haukotella ja valitella kun väsyttää. Aha, oltiinko me tosiaan niin tylsiä vieraita vai oliko isäntä vain moukka... Ja kellokin oli jotain 18 eli ei tosiaan iltamyöhällä oltu tultu.

Vierailija
125/245 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä kerran-kaksi vuodessa käyvien vieraiden takia ala hommata roskista vessaan. Muut kohdat kyllä ovat jo tiedossa mutta ei paljon kiinnosta toisten tamponeja tai siteitä kaivella vessan roskiksesta, keittiön roskis on helpompi tyhjentää. Itselleni ei ole ylitsepääsemättömän vaikeaa roudata siteitä keittiöön kun matkaa on noin kaksi metriä.

Tajuatko, että vaikka itsellesi olisi ihan ok heilutella tamponia narusta matkalla keittiön roskikseen, niin vähänkään vieraammassa porukassa se ei ole muille kovin kivaa?

Miksi se tamponi pitää vaihtaa just siellä kylässä?

No jos se vaikka vuotaa läpi (ei kaikilla ole minikuukautiset)? tai jos ollaan pidemmällä kaavalla, esim. yökylässä?

Vierailija
126/245 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ei tulisi mieleenkään jättää paskavaippaa kyläpaikan sisäroskikseen haisemaan! Laitan pussiin ja vien ulkoroskiin tai kotiin. Samalla tavalla voi tehdä siteiden ja tamponien kanssa. Meillä on yksi roskis sekajätteille sisällä, enempää tyhjennettävää ei ole eikä tule. Minä en muiden jätöksiä siivoa. Ap ottakoon oman roskiksen mukaan, jos talon tapa ei kelpaa. Talo elää tavallaan.

Nimenomaan, tuossa on se oikea toimintatapa vieraille. Ei kukaan järkevä ihminen jätä kylässä mitään paskavaippa/kuukautisveri -jätettä roskakoriin, vaikka sellainen kylpyhuoneessa sattuisikin olemaan.

Vierailija
127/245 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko myös huolehtia ennen vieraiden saapumista että vessa ei haise kuselta ja pöntössä ei ole paskarantuja *hyrr*

mun pitäisi lähteä vanhemmille, on sen verran kaukana, ettei päivä reissu onnistu. Koko pöntö yläosa täynnä sitä itseään (kuivettunutta)ja lavuaari likainen, käsipesuaineita ei käytetä ja matolla hyppii jotain ihme ötököitä.  Suuttui kun aiommen mennä hotelliin. Siivosin joku aika sitten ja niin pinttynyttä että ei voi m,itään. Ei suostu pöntön vaihtoon ja vessaremppaan.

Vierailija
128/245 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme juttua jostakin tamponin naruista. Tietenkin veskissä on roskis. Kun vieraita tulee, satsaa tunnelmaan. Keitä vaikka kahvia!

Vierailija
129/245 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampoonin voi laittaa myös käsilaukkuun tai taskuun.

Vierailija
130/245 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 20 vuotta heittänyt tamponit vessaan eikä mikään vessa ole ikinä mennyt tukkoon. Ei ole ikinä ollut roskista vessassa eikä tule. Ällöä.

Vierailija
131/245 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 20 vuotta heittänyt tamponit vessaan eikä mikään vessa ole ikinä mennyt tukkoon. Ei ole ikinä ollut roskista vessassa eikä tule. Ällöä.

Hyi saatana! Et kyllä vierailla heitä helvetin kakara!

Vierailija
132/245 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti kuka ihme vie persiissä olleita tuotteita keittiöön ruokatavaroitten roskiksiin? Missä on hygieniatajunne? Hyh hyh!

Vierailija
133/245 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vierailupaikan vessassa ei ole roskista, laitan kaikki roskat pönttöön. Tamponit, siteet, kaikki. Niitten on ongelma jos menee tukkoon. En todellakaan ala kuljettelemaan mitään kääröjä minnekään vessasta.

Vierailija
134/245 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ihan hyvä ystäväni laittoi jotain sellaista mitä ei laiteta pönttöön ehkä kuukautisside. En heti huomannut että oli tulos. Aika monta ämpärillistä sain kaataa vettä ja silti tuntu että ei oo ok. Välillä laitoin kiehuvaa vettä. Meni muutaman päivän kuluttua normaaliksi. Mulla on muoviämpäri jossa roskapussi ja siihen laitetaan sellaiset mitä ei saa pönttöön laittaa. Jokainen tietää että verisidettä ei jätetä näkösälle vaan kääritään paperiin. Samaten vaippa omaan pussiin ja kiinni.

Vierailija
135/245 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ällöttävää on se, kun kutsujana on lapsiperhe ja wc:ssä on PALAsaippuaa ja/tai YKSI pyyhe.

Vierailija
136/245 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks jollain ei ole roskista vessassa?

Mulla on kämpässä tietoisesti vain yksi isokoinen roskis johon menee musta jätesäkki. Se on sijoitettu huoneidenväliseen "aulatilaan" niin että sinne on helppo tuoda roskat niin vessasta, työhuoneesta, keittiöstä kuin makuuhuoneestakin. Tämä siksi että yhden roskiksen tyhjentäminen on helpompaa ja nopeampaa kuin neljän erillisen kanssa näpertely. Vien ulos kerran viikossa, lauantaiaamuisin. Roskis on kanneton joten roskia on helpompi talloa tiiviiksi kuin pieniä erillisiä roskiksia käyttämällä, jos uhkaa täyttyä ennen tyhjennyspäivää.

Vierailija
137/245 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti täytyy olla vessassa edes pussi mihin laittaa tamponi jne jos joku tulee kylään. Mun keittiöön ei laiteta haisevia vaippoja eikö muutakaan asiaankuulumatonta. Ojennan jopa roskapussin että laita vaippa siihen. Ja minä vien sen roskiin saatellessa ystävää autolle.

Vierailija
138/245 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei keittiöroskis-tyypit. Tajuutteko edes kuinka vaivaannuttavaa ja piinaavan noloa on tulla kylässä vessasta joku vessapaperikäärö kädessä ja käydä kysymässä vaikka sieltä olohuoneesta istuvalta emännältä, että anteeksi missäköhän täällä ois roskis? Tai mennä vieraassa paikassa availemaan keittiön kaappeja että missäköhän täällä on roskis ja anteeksi mihin voi laittaa sekjätettä? Juu ei ole palavaa eikä biöjätettä, ai mitäkö? Öööööö.

Teitä varten vois omissa bileissäni siirtää vessapaperin keittiöön. Voitte sitten sieltä pyytää tai hakea...

Nyt on uusavuttomuus kunniassaan. Keittiöroskikset on AINA suomalaiskeittiöissä tiskipöydän alla. Ja roskista näkee, missä on sekajäte. Jos ei näe, niin sitten tyrkkäät siihen isoimpaan. Simple as that. Jos on noin avuton ja kaino, kannattaa pysyä kotonaan.

No eipä ole keittiöroskis esim. meillä tiskipöydän alla. Et kiitti vaan, jos roudaat mun kierrätysroskiksiin tampoonis. Tosin meillä sun ei niin tarvitse tehdä, koska meillä on vessassa roskis. Tietenkin on.

Vierailija
139/245 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus ala-asteikäisenä serkkuni luona kesäisin monta yötä ja heillä ei ollut vessassa roskista. Muistan vieläkin miten tuskallista sen siteen vieminen keittiön roskikseen oli. Usein jemmasin ne taskuun ja yritin sitten päivän aikana jossain välissä salaa ne sinne tiputtaa. Se oli niin noloa 11-12-vuotiaalle, kun oli menkat.

En todellakaan ymmärrä, miten joillakin ei ole vessassa roskista.

Vierailija
140/245 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäisit ap kyläreissuilla kuukuppia, niin ei tarvitse roskista vessaan.

Ja sitten huuhtelisi sitä kuppiaan toisten lavuaarissa? Yök!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi