Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi uskot epätieteellisiin terveysväittämiin ja muihin vastaaviin?

Vierailija
10.07.2016 |

Tämä ei ole ilkeilyä, vaan kysyn ihan tosissani.

Miksi uskot detoxiin, FitLineen, maidon myrkyllisyyteen, GMO:n vaarallisuuteen, rokotteiden tarpeettomuuteen... tai mihin muuhun uskot?

Kommentit (193)

Vierailija
61/193 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos maito ei hyväksi niin mitä sen tilalle? Vesi ei ole hyvää ruoan kanssa eikä siitä saa hyvää kaakaota.

Entä piimä? Onko sekin pahaksi?

Hapanmaitotuotteistahan on tutkimuksia puolesta ja vastaan. Meidän perheemme ei käytä mitään maitotuotteita.

Tilalle voi ottaa juurikin sitä vettä, joka on varmastikin paras vaihtoehto, mutta onhan sitten viini, tuoremehut (kovat kalorimäärät ja sokerimäärä), marjamehut vaikka viinimarjoista, kookosvesi, ja aina on kasvismaidot. Meillä lapset ainakin pitävät kovasti mantelimaitoon tehdystä kaakaosta. Vaihtoehtoja on soijasta (epäterveellistä), pähkinöihin ja kauraan.

Viiniä juon harvoin. Tuoremehua joka viikko. Muita mehuja juon harvoin.

Maidon sijaan voin käyttää jotakin muuta. Vaikka kaurajuomaa.

Vierailija
62/193 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on vaarallista. Ja se, että osalla porukasta on liikaa aikaa höyrähtää täysin tällaisiin juttuihin. Itselleen saa tehdä ihan mitä vaan ja työntää omasta suusta alas ihan millaisia chia-siemeniä ja goji-marjoja haluaa, mutta minulla nousee karvat pystyyn heti, jos joku yrittää asettua näissä googlen pohjalta jonkinlaisen gurun asemaan ja alkaa valistaa muita!

Googlen pohjalta nykyään kaikki tehdään -> sieltä löytyy myös ne viralliset lähteet samoin kuin uusimmat tutkimustulokset ihan yliopistojen yms. sivuilta. On se kamalaa, kun nykyään kaikki pääsevät tietoihin käsiksi, vähän maksamalla pääsee lukemaan vaikka minkälaisia tutkimuksia! 

Harva varmaankaan asettuu gurun asemaan, jos toteaa, että chia-siemenet ovat terveellisiä. Niistä saa mm. omega-3 melkein enemmän kuin mistään muusta!

Valitettavasti se lukutaito ja pääsy mihin tutkimuksiin ei tarkoita että niitä osaisi millään tavalla tulkita....

Ilmeisesti näin. Toki en jaksa sekuntiakaan uskoa, että esim. ihmiset, jotka eivät usko maidon olevan vaarallista ovat vaivautuneet asiaa selvittämään tutkimuksista.

Kaurapuurokin on myrkkyä, jos sitä syö ämpärillisen.

Maidossa on biologiselta arvoltaan erittäin hyvälaatuista proteiinia (heraa). On totta, että jotkut ovat allergisia maidonproteiineille tai herkkiä maitosokerille (laktoosi). Miksi maito olisi myrkyllistä muille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/193 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos maito ei hyväksi niin mitä sen tilalle? Vesi ei ole hyvää ruoan kanssa eikä siitä saa hyvää kaakaota.

En kyllä oikein ymmärrä tätäkään ajattelua. Miten ihmeessä vesi ei olisi hyvää ruuan kanssa tai ilman? Miksi on pakko juoda juuri maitotuotteita? Onhan maailma pullollaan kaikenlaisia vichyjä, olutta, mehua, kaura-, kookos- ja soijajuomia. 

En mitenkään vastusta sitä, jos joku haluaa/ei halua juoda maitoa. Minua kiinnostaa se, miksi ihmiset uskovat sen olevan myrkyllistä tai merkittävästi esimerkiksi lihaa haitallisempaa ihmiselle. Kuten täällä onkin jo moneen kertaan todettu, yliannostus on liikaa kaikessa. -ap

Vierailija
64/193 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon että magnesium (+kalium) estää lihaskrampit. Lääkärit väittävät toisin. Harrastan kestävyysurheilua ja olen tutkinut tätä itselläni vuosien ajan. Jos en ota mankkaa saan kramppeja ja jos otan en saa. Näin erityisesti öisin nukkuessani. Mankalla saan myös jo alkaneen kramppijakson pysäytettyä. Läärit ja tiede voivat olla puolestani mitä mieltä tahansa tästä asiasta, mutta omalta kohdaltani aia on kuten esitin. MOT.

Tämähän on ollut tieteen tiedossa jo iät ja ajat. Kuka väittää toisin?

Laita joku artikkeli tai paperi linkiksi. Itse en ole semmoista asiasta nähnyt.

No katso nyt vaikka wikipediasta. Sieltä kävin itsekin varmistamassa, koska olen aina tiennyt sekä magnesiumin, että varsinkin kaliumin vaikuttavan lihaksistoon. Kaliumin puutos aiheuttaa kramppeja ja magnesiumia tarvitaan lihaksen rentoutumiseen.

Wiki ei ole luotettava lähde eikä sitä pidä sellaiseksi uskoa. Tieteellistä, tutkittua tietoahan ei asiasta löydy.

Wikipedia on useassa tutkimuksessa osoitettu luotettavammaksi kuin mm. Encyclopaedia Britannica. Lisäksi jokainen wikipedian sivu sisältää kaikki lähdeviitteet, tai ison ja selkeän huomautuksen puuttuvista lähteistä. Se on siis todennäköisesti luotettavin lähde minkä ihmiskunta tuntee.

Vierailija
65/193 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa "huuhaa" mihin uskon on se, että pitkälle prosessoidut maitotuotteet ja lehmien muokkaus tehotuotantoon sopivammaksi ovat ihmisille vaaraksi pitkällä tähtäimellä. Ja sama pätee ihan kaikkeen pitkälle prosessoituun ruokaan. Siksi pyrin syömään vähiten jalostettuja tuotteita. Kerran elämässäni olen maistanut ainoastaan jääkaapin kautta kulkenutta maitoa. Parasta maitoa mitä olen maistanut, jopa parempaa kuin kaupan punainen maito. Harmi kun sellaista ei saa ostaa, enkä tiedä mitään maatiloja espoossa päin.

Virossa raakamaitoa saa ostaa monista marketeista se on jonkinlaisessa isossa tankissa ja automaatti annostelee sitä pulloon. Maalla vastaavia automaatteja on ihan navetoissa. En tosin ole maistanut, kun maitoa laitan vain kahviin. Juon vain kefiiriä tai piimää ja niissäkin suosin 4% versiota alle 2,5% on kevyempi vaihtoehto. Sen rasvattomampaa maitoa tai piimää täältä ei helposti löydä. Siitä huolimatta ihmiset ovat hoikempia kuin rasvattomia maitotuotteita suosivassa Suomessa.

66/193 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on vaarallista. Ja se, että osalla porukasta on liikaa aikaa höyrähtää täysin tällaisiin juttuihin. Itselleen saa tehdä ihan mitä vaan ja työntää omasta suusta alas ihan millaisia chia-siemeniä ja goji-marjoja haluaa, mutta minulla nousee karvat pystyyn heti, jos joku yrittää asettua näissä googlen pohjalta jonkinlaisen gurun asemaan ja alkaa valistaa muita!

Googlen pohjalta nykyään kaikki tehdään -> sieltä löytyy myös ne viralliset lähteet samoin kuin uusimmat tutkimustulokset ihan yliopistojen yms. sivuilta. On se kamalaa, kun nykyään kaikki pääsevät tietoihin käsiksi, vähän maksamalla pääsee lukemaan vaikka minkälaisia tutkimuksia! 

Harva varmaankaan asettuu gurun asemaan, jos toteaa, että chia-siemenet ovat terveellisiä. Niistä saa mm. omega-3 melkein enemmän kuin mistään muusta!

Valitettavasti se lukutaito ja pääsy mihin tutkimuksiin ei tarkoita että niitä osaisi millään tavalla tulkita....

Ilmeisesti näin. Toki en jaksa sekuntiakaan uskoa, että esim. ihmiset, jotka eivät usko maidon olevan vaarallista ovat vaivautuneet asiaa selvittämään tutkimuksista.

Maidossa on biologiselta arvoltaan erittäin hyvälaatuista proteiinia (heraa). On totta, että jotkut ovat allergisia maidonproteiineille tai herkkiä maitosokerille (laktoosi). Miksi maito olisi myrkyllistä muille?

IGF-1 ei ilmeisesti sano sinulle mitään? Tai kaseiini? Proteiinista huolimatta se sisältää 36 eri hormonia. Mieti nyt hetki. Mihin maito on tarkoitettu? -> kasvattamaan pieni vasikka nopeasti isoksi. Sitäkö sinä haluat? 

Ja millä tavalla kaurapuuro on myrkyllistä, olettaen että se on tehty veteen ja luomuhiutaleista. 

Vierailija
67/193 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla kaikki nykyiset kasvikset mitä ihminen ainakin länsimaissa suuhunsa laittaa "geenimanipuloituja" eli ihmisen toimesta jalostettuja. Miettii jotain banaaniakin, luonnossa se on 2-3 kertaa pienempi kuin kaupasta ostettu Chiquita. Itse en pidä tuota GMO:ta kovin suurena mörkönä.

Jos joskus Jenkkeihin eksyn niin en tule suuhuni laittamaan mitään eläinperäistä. Nähnyt ihan liikaa niitä dokumentteja, jossa eläimet pumpataan täyteen kaiken maailman antibiootteja sun muita.

Vierailija
68/193 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon lähinnä siihen, minkä olen omassa 50-vuotisessa elämässäni hyväksi havainnut. Otan rusinat pullasta kaikessa mahdollisessa, eli käytän esim. lääketieteen saavutuksia hyväkseni, jos on tarvetta, mutta ei ole onneksi ollut lähes 30 vuoteen. Vaihtoehtohoidoista, yrteistä yms. käytän niitä, jotka tehoavat ja hyvin ovat tehonneet, onneksi.

GMO:n haitallisuus on niin selvä asia, että siitä ei luulisi olevan kenelläkään mitään epäselvyyttä. Sama juttu tehomaatalouden kanssa. Muuten mulle on yhdentekevää mihin kukakin uskoo, mitä se mua liikuttaa? En aio itse kuitenkaan turvautua pitkäaikaisiin lääkkeisiin mahdollisissa tulevissa vanhuuden vaivoissa, vaan mieluummin kuolen niihin vaikka sen 10 v nuorempana. En näe mitään järkeä kituuttaa niitä viimeisiä vuosia toisten armoilla, vailla mitään nautintoa. Sen verran läheltä tässä parhaillaan seuraan kolmen huonokuntoisen vanhuksen elämää, että olen nähnyt mitä se on, kun vanhukset itsekin toivovat jo kuolemaa. Oma isäni kieltäytyi hoidoista ja kuoli saappaat jalassa, hyvän elämän eläneenä, sama on tavoitteena itsellänikin.

Jostain kumman syystä muiden peffaa kutittaa valintani, vaikka lukuisat kerrat on tullut jo nyt todistettua, että olen ollut aina oikeassa ja määkivä lammaslauma väärässä. Mua ei kiinnosta muiden mielipiteet, eikä tekemiset, eikä tyhjänpäiväisten ihmisten seura. Suurin osa ihmisistä on niin tyhmiä, että joskus mietin, että ehkä älyllinen elämä on tosiaan peräisin joltain toiselta tähdeltä tulleilta olennoilta ja osa näiden tähteläisten jälkeläisiä ja heillä on vielä jäljellä korkeampaa viisautta. Toiset taas ovat näiden tähteläisten aikanaan luomia työläisiä, joilla ei ole aivotoimintaa kuin sen verran, että juuri ja juuri selviävät jokapäiväisistä toiminnoista. Itseasiassa aika hyvä selitys onkin!

69/193 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä oikein ymmärrä tätäkään ajattelua. Miten ihmeessä vesi ei olisi hyvää ruuan kanssa tai ilman? Miksi on pakko juoda juuri maitotuotteita? Onhan maailma pullollaan kaikenlaisia vichyjä, olutta, mehua, kaura-, kookos- ja soijajuomia. 

En mitenkään vastusta sitä, jos joku haluaa/ei halua juoda maitoa. Minua kiinnostaa se, miksi ihmiset uskovat sen olevan myrkyllistä tai merkittävästi esimerkiksi lihaa haitallisempaa ihmiselle. Kuten täällä onkin jo moneen kertaan todettu, yliannostus on liikaa kaikessa. -ap

Mikset sinä usko sen olevan vaarallista, vaikka sinulle on näytetty tutkimuksia? Tässä vaikka yksi kansantajuinen versio:

http://www.bmj.com/content/349/bmj.g6015

Siinä todetaan runsaan maidonsaannin aiheuttavan ennenaikaista kuolemaa sekä osteoporoottisia murtumia. Missä se raja sitten menee? Kuinka monta savuketta voi polttaa ennen kuin saa keuhkosyövän? Kuinka monta annosta alkoholia voi ottaa raskaana? Moni ei riskeeraa, koska turvallisia rajoja ei ole löydetty. 

Ja maito on minusta haitallisempaa kuin liha, koska me olemme biologisesti sekasyöjiä - lihan ja kasvisten. Biologisesti meitä ei ole tehty juomaan toisen lajin maitoa, joka sisältää huiman määrän hormoneita, mm. kasvuhormonia. Siksi koen maidon vaarallisempana, kuin lihan, joka pienissä määrin on ihmiselle terveellistä.  

70/193 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä uskon lähinnä siihen, minkä olen omassa 50-vuotisessa elämässäni hyväksi havainnut. Otan rusinat pullasta kaikessa mahdollisessa, eli käytän esim. lääketieteen saavutuksia hyväkseni, jos on tarvetta, mutta ei ole onneksi ollut lähes 30 vuoteen. Vaihtoehtohoidoista, yrteistä yms. käytän niitä, jotka tehoavat ja hyvin ovat tehonneet, onneksi.

GMO:n haitallisuus on niin selvä asia, että siitä ei luulisi olevan kenelläkään mitään epäselvyyttä. Sama juttu tehomaatalouden kanssa. Muuten mulle on yhdentekevää mihin kukakin uskoo, mitä se mua liikuttaa? En aio itse kuitenkaan turvautua pitkäaikaisiin lääkkeisiin mahdollisissa tulevissa vanhuuden vaivoissa, vaan mieluummin kuolen niihin vaikka sen 10 v nuorempana. En näe mitään järkeä kituuttaa niitä viimeisiä vuosia toisten armoilla, vailla mitään nautintoa. Sen verran läheltä tässä parhaillaan seuraan kolmen huonokuntoisen vanhuksen elämää, että olen nähnyt mitä se on, kun vanhukset itsekin toivovat jo kuolemaa. Oma isäni kieltäytyi hoidoista ja kuoli saappaat jalassa, hyvän elämän eläneenä, sama on tavoitteena itsellänikin.

Jostain kumman syystä muiden peffaa kutittaa valintani, vaikka lukuisat kerrat on tullut jo nyt todistettua, että olen ollut aina oikeassa ja määkivä lammaslauma väärässä. Mua ei kiinnosta muiden mielipiteet, eikä tekemiset, eikä tyhjänpäiväisten ihmisten seura. Suurin osa ihmisistä on niin tyhmiä, että joskus mietin, että ehkä älyllinen elämä on tosiaan peräisin joltain toiselta tähdeltä tulleilta olennoilta ja osa näiden tähteläisten jälkeläisiä ja heillä on vielä jäljellä korkeampaa viisautta. Toiset taas ovat näiden tähteläisten aikanaan luomia työläisiä, joilla ei ole aivotoimintaa kuin sen verran, että juuri ja juuri selviävät jokapäiväisistä toiminnoista. Itseasiassa aika hyvä selitys onkin!

Siitä vain skientologeihin liittymään. Tilaa pitäisi olla.

Vierailija
71/193 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko ala-asteen ruokailut oli yhtä tuskaa kun maitoa oli pakko juoda.Vahdattiin vieressä että lasi tyhjenee.

En pitänyt maidon mausta ja 6lk jälkeen en ole juonut lasiakaan.

Mun mielestä maito vain maistuu aivan järkyttävältä.

Aikuisiällä oikein ajatuksella mietin et onko syynä sen sopimattomuus mun elimistölle.

Järkeilin sen niin että nisäkkäät juovat vauvoina maitoa ja ihminen on ainoa joka sitä jatkaa.Jos se olisi minulle aivan välttämätöntä kalsiumin vuoksi niin eihän siitä tulisi mitään oksennusreaktiota,eikö?

Kyllä ihan joka ikinen eläin juo maitoa jos vaan sitä jostain saa. Asia on helppo havaita viemällä tassillinen maitoa jonnekin missä eläimiä liikkuu, se ei montaa minuuttia siellä koskematta ole.

Mutta se eläin ei saa toisen eläimen maitoa mistään muualtakaan ja ne saadut määrät ovat todella pieniä. On ihan eri asia suositella ihmisiä kuluttamaan 5-6 dl nestemmäisiä maitotuotteita päivässä kuin juoda lasillinen maitoa silloin tällöin.

Vierailija
72/193 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, minkähän takia?

73/193 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko ala-asteen ruokailut oli yhtä tuskaa kun maitoa oli pakko juoda.Vahdattiin vieressä että lasi tyhjenee.

Aikuisiällä oikein ajatuksella mietin et onko syynä sen sopimattomuus mun elimistölle.

Järkeilin sen niin että nisäkkäät juovat vauvoina maitoa ja ihminen on ainoa joka sitä jatkaa.Jos se olisi minulle aivan välttämätöntä kalsiumin vuoksi niin eihän siitä tulisi mitään oksennusreaktiota,eikö?

Kyllä ihan joka ikinen eläin juo maitoa jos vaan sitä jostain saa. Asia on helppo havaita viemällä tassillinen maitoa jonnekin missä eläimiä liikkuu, se ei montaa minuuttia siellä koskematta ole.

Mutta se eläin ei saa toisen eläimen maitoa mistään muualtakaan ja ne saadut määrät ovat todella pieniä. On ihan eri asia suositella ihmisiä kuluttamaan 5-6 dl nestemmäisiä maitotuotteita päivässä kuin juoda lasillinen maitoa silloin tällöin.

+ syöhän ihminenkin esim. sokeria, ja käyttää alkoholia sekä nikotiinia, vaikkei mikään noista kolmesta ole terveellistä. 

74/193 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, minkähän takia?

Siellä pääsee uskottelemaan itselleen olevansa tuollainen tähteläisen jälkeläinen. Ja ne muutkin uskovat :D

Vierailija
75/193 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito on todettu tutkimuksissa jokseenkin neutraaliksi terveyden kannalta: ei haittoja, ei hyötyjä. Paitsi hapanmaitotuotteilla luultavasti on hyötyjä.

Vierailija
76/193 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähti liian aikaisin.Siis minulle tulee huono olo myös lihasta(kanaa ja jauhelihaa syön),hampurilaisista,aspartaamilla makeutetusta siideristä ja mehuista ja energiajuomista.

Luotan siihen että kroppa kertoo mikä on elimistölle huonoksi.Niinpä en syö keinomakeutettuja tuotteita tai juo maitoa.

En usko että ne on ihmiselle hyväksi jos ne maistuu pahalta tai niistä tulee huono olo.

Tuon uskomuksen mukaan minun pitäisi elää jäätelöllä, suklaalla, porkkanoilla ja salmiakilla sekä juoda olutta. Olisiko se terveellistä?

Ehkä kuitenkin osoittaa sen, että et osaa tulkita kehosi viestejä.

77/193 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maito on todettu tutkimuksissa jokseenkin neutraaliksi terveyden kannalta: ei haittoja, ei hyötyjä. Paitsi hapanmaitotuotteilla luultavasti on hyötyjä.

Niinkö? Paitsi että ei ole todettu neutraaliksi, vaan haitalliseksi.

Vierailija
78/193 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vedessä ei ole mitään makua. Ei maistu hyvälle ruoan kanssa. Juon vettä janoon. 

Nämäkö ovat parempia kuin maito? Ei kiitos. 

vichyjä, olutta, mehua

Vierailija
79/193 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

IGF-1 ei ilmeisesti sano sinulle mitään? Tai kaseiini? Proteiinista huolimatta se sisältää 36 eri hormonia. Mieti nyt hetki. Mihin maito on tarkoitettu? -> kasvattamaan pieni vasikka nopeasti isoksi. Sitäkö sinä haluat? 

Ja millä tavalla kaurapuuro on myrkyllistä, olettaen että se on tehty veteen ja luomuhiutaleista. 

Voi hyvänen aika sä olet kujalla! Mitä sä luulet että kertoo sun tietämyksestä että toistaa tuota samaa "kertooko IGF-1 sulle jotain??" -mantraa? Maito ei kasvata vasikkaa nopeasti isoksi, se kasvattaa vasikan normaali aikataululla. Siinä on energiaa joka kasvattaa vasikkaa, ei ne mitättömän pienet kasvutekijämäärät. Vasikka alkaa saada osan ravinnostaan kiinteästä ruoasta jo muutaman kuukauden ikäisenä vaikka painoa ei ole tullut kuin 10-15 kg (eli about 20% syntympäinosta) lisää. Siinä teoriasi "mahdollisimman isoksi mahdollisimman nopeasti". Ja laitatko vielä nyt oikeasti linkin niistä 36 hormonista please.

Vierailija
80/193 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole ilkeilyä, vaan kysyn ihan tosissani.

Miksi uskot detoxiin, FitLineen, maidon myrkyllisyyteen, GMO:n vaarallisuuteen, rokotteiden tarpeettomuuteen... tai mihin muuhun uskot?

Detox tarkoittaa minulle paastoa ja sitä, että keho - ruuansulatuselimistö - saa levätä ja solut voivat korjata itseään paranemisprosessin kautta. Tähän ei välttämättä tarvita muuta kuin vettä. Toisaalta koen myös nestemäisen, erittäin puhtaan ja terveellisen juotavan olevan hyödyllistä.

Tietyt yrtit ja aineet poistavat mm. nestettä ja tehostavat maksan toimintaa. Toki voisin poimia näitä itsekin ympäri maailmaa, mutta helpommalla pääsen kun ostan valmiit uutteet. Esimerkkinä vaikka maarianohdake.

En tiedä mikä on "fitline".

En usko, että maito on "myrkyllistä", mutta uskon, että se on aikuiselle ihmiselle tarpeeton ja itselleni kipua aiheuttava (paha laktoosi-intoleranssi).

Rokotteet - hyvä juttu, paitsi turhat ja liian hätäisesti markkinoille tuodut turhakkeet. Esim. poliorokote - hyvä. Influenssarokote - turha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan