Mitä järkeä on tehdä lapsi 40+ iässä?
Korkeat riskit saada vammainen lapsi, on itse vanha kun lapsi on teini. Yövalvomiset vauvan kanssa rasittavat enemmän, synnytys on isompi riski. Minusta todella itsekästä! Ei siinä ainakaan lasta ajattele. Osa on uudella kierroksella ja sitten on mun lapset, sun lapset ja meidän yhteinen lapsi joka olisi pitänyt jättää tekemättä. Voi sitä valituksen määrää raskausaikana ja varsinkin sen jälkeen. Jos on vela kannattaa pysyä siinä päätöksessä loppuun asti eikä enää hankkia lasta vanhoilla päivillä. Miehillä on tietysti eri asia mutta naisten munasolut ne vanhenee ja kroppa kärsii enemmän synnytyksessä. Itse en ikinä lähtisi iltatähti- meininkiin. Noloa.
Kommentit (114)
No älä ihmeessä sitten tee lasta tuossa iässä. Minä tein, kun olin siihen varautunut, että lapsi saattaa valvottaa öisin. Ei tullut yllätyksenä.
On se vähän surullista. T. 21v äiti ♡
-1/5. Sunnuntaisin trollitkaan ei jaksa. Lepopäivä.
Vanhoilla päivillä? Hahaaa! Aloittajan ikä on...?
Pahinta on jos on yrittänyt 24 vuotiaasta ja tärppää monen lääkäri reissun jälkeen vasta 42-vuotiaana...
Ikinä ei saa arvostella ilman kyseisen ihmisen näkökulmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vanhoilla päivillä lastentekoon. Mitä osiota anatomiasta ja fysiologiasta et ymmärrä liittyen lisääntymiseen? Ap
Ensimmäisen lapsen sain 20-vuotiaana ja kolmannen 43-vuotiaana. Keskimmäinen se vaikein oli, vaikka niin rakas. Hänet sain 26-vuotiaana.
No 40+ on liian vanha mutta itse olen 34v enkä vielä ole tehnyt lasta jos nyt koskaan teenkään.
En missään nimessä halunnut uhrata nuoruuttani ja vapauttani, vapautta tehdä mitä haluaa ja mennä minne haluaa.
Jos teen lapsen teen sen sitten kun ei elämässä enää muutakaan ole joten voi keskittyä täysin lapseen. Tosin alle 40v.
Vierailija kirjoitti:
Ok. Mulle muuten yövalvominen ollut huomattavasti helpompaa näin iällä.
Mulla oli myös, kun sain kuopuksen 42-vuotiaana. Yövalvominen ei tuntunut missään eikä koliikki-itkutkaan stressanneet yhtään, toisin kuin esikoisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhoilla päivillä lastentekoon. Mitä osiota anatomiasta ja fysiologiasta et ymmärrä liittyen lisääntymiseen? Ap
Se loppuu sitten kun luonto on sitä mieltä.
Kyllä minua ainakin säälittää jos puistossa lapsen kanssa olevasta henkilöstä ajattelee, että lapsi leikkii siinä mummonsa kanssa ja sitten se lapsi kutsuukin sitä mummoa äidikseen... Oi voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko lestadiolainen? Kyllä ehkäisyllä voi vaikuttaa siihen ettei enää raskaudu vanhana. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minua ainakin säälittää jos puistossa lapsen kanssa olevasta henkilöstä ajattelee, että lapsi leikkii siinä mummonsa kanssa ja sitten se lapsi kutsuukin sitä mummoa äidikseen... Oi voi.
Lapsen näköisen isosisko äidin kanssa pitäisi siis leikkiä 🤔
Ikuinen kaveriäiti.
Ihan mielenkiinnosta: Onko ap:lle madonnat, tyrabanksit sun muut 40+ omilla munasoluillaan lapsia hankkivat myös näitä luusereita?
Vaikka monet biologiset riskit on 4-kymppisillä synnyttäjillä korkeampia kuin 20-30-v:lla, niin ne on kuitenkin matalampia kuin teiniäideilllä. Tiesitkö? Lisäksi sosiaaliset riskit, jotka loppupeleissä määrittävät terveen lapsen pärjäämistä kaikkein eniten, on 40+ äitien lapsilla kaikkein matalampia. Ei tainnut ap-tollolle juolahtaa mieleen? Lopuksi, akateemisten 4kymppisten naisten elinajanodote (jos ap nyt ymmärtää mitä se tarkoittaa) hipoo 90+, jolloin lapsi kerkeää 5kymppiseksi ennen kuin äidistä henki heittää. Onko tämä joku ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko lestadiolainen? Kyllä ehkäisyllä voi vaikuttaa siihen ettei enää raskaudu vanhana. Ap
Mutta kun halusin lapsen vanhana. En siis kuitenkaan ollut liian vanha.
Itse en varmaan olisi tehnyt (en voi varmasti sanoa, kun sain kaksi lasta nuorempana), mutta muutama sukulainen on onnistunut saamaan lapsen vasta 42-vuotiaana. He näkevät siinä paljonkin järkeä ja olen ollut tosi onnellinen heidän puolestaan. Nuo lapset ovat jo vähän toisella kymmenellä ja hyvin ovat vanhemmat jaksaneet menossa mukana.
Eikös 40 ole uusi 30? Näin ne ainakin sanoo hollywoodissa.
Miehillä eri asia? Millä tavalla muka? Ai sori, unohdin että miehet eivät vanhene koskaan, heidän siittiönsä pysyvät aina tuoreena, heidän ei koskaan tarvitse osallistua lastenhoitoon jne. Syytä vaan ap naisia kaikesta.
Ok. Mulle muuten yövalvominen ollut huomattavasti helpompaa näin iällä.