Pikaruokalassa lapsi huusi "Läski"
Satuin olemaan jonossa, kun eräs lapsi huusi yhdelle ylipainoiselle naiselle "LÄSKI!" Ei ollut mikään todella ylipainoinen, mutta kuitenkin vähäsen. Tää nainen ei reagoinut oikeastaan mitenkään, taisi olla niin "järkyttynyt". Äiti saman tien puhutteli lapselle niin, että kaikki kyllä kuulivat: Nyt pyydät anteeksi, tämä oli tässä, emme syökään täällä. Lopulta tää lapsi kyllä pyysi anteeksi tälta naiselta ja sitten he lähtivät pois tilaamatta ruokaa. Myös äiti pahoitteli kovasti ja näki, miten paljon häntä hävetti.
Miten te olisitte toimineet tällaisessa tilanteessa? Jos teidän lapsenne huutaisi täysin tuntemattomalle ihmisille lihava/ruma tai jotain vastaavaa. Alkaisitteko jankkaamaan tilanteessa niin kauan, että lapsi pyytäisi anteeksi, vai lähtisittekö saman tien pois? Pahoittelisitteko itse, ja antaisitteko lapsen päästä tilanteesta, että puhuisitte asiasta myöhemmin? Vai olisiko joku jopa "no niimpäs onkin" -asenteella tai niin ettei reagoisi asiaan mitenkään?
Kommentit (15)
En ainakaan olisi niin idiootti, että veisin lapsen pikaruokapaikkaan.
Mulle on aikuinenkin tullut sanomaan kiloistani Hesen jonossa. Lapselta jotenkin odottaa jotakin tuollaista. Äitinsä teki ihan oikein. Mutta että aikuinenkin...
Kyllä minua nolottaisi kasvattajana jos oma lapsi huutelisi toisille ihmisille.
OPPOS kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on aikuinenkin tullut sanomaan kiloistani Hesen jonossa. Lapselta jotenkin odottaa jotakin tuollaista. Äitinsä teki ihan oikein. Mutta että aikuinenkin...
Mitä jos laihduttaisit, läski?
Niinpä, mitäpä jos.... Tai ehkä meen ottaan pullan ensin.
Hah hah ...totuuden kuulee lapsen suusta :)
Hirveen julmia kommentteja.. Tarkoitus oli kysyä, mitä tekisitte tuossa tilanteessa, ei haukkua ketään.
Ja lapsi voi keksiä sanomista ihan mistä vaan, vaikkapa RUMA. Pitääkö sillon mennä kauneusleikkaukseen vältitömästi?
Se oli joku 4-6 vuotias.
Ap
Vetelisin korville. Ai niin, ei mulla onneks olekaan lapsia.
Vierailija kirjoitti:
kuka edes syö Hesen ylihinnoiteltua paskaa? mäkki paljon parempi
Pitäisi miettiä, mikä on mennyt vikaan kasvatuksessa.
Jos kyseessä olisi oikeasti lihava tai minunkin mielestäni ruma ihminen, sanoisin varmaan, että lapsi on oikeassa/olen samaa mieltä, mutta ettei sellaista saa sanoa ääneen, koska siitä voi tulla toiselle paha mieli. Ja että meistäkin varmaan joku ajattelee pahaa, mutta on kohteliasta pitää mölyt mahassaan. Sen jälkeen käskisin pyytämään anteeksi.
Jos mulle joku kakara huutaisi noin, niin kyllä mä sen kävisin nurin potkaisemassa.
Fakta.
Riippuu olisiko se kohde oikeasti läski vai normaalipainoinen.