Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?
Kommentit (11848)
Vierailija kirjoitti:
Oli tuossa takavuosina yksi talon maalauskeikka, joista maksetaan tyypillisesti ostotyönä 4000-20000 euroa talon koosta riippuen. Tämä vanhempi nainen sanoi maksavansa hyvin jos maalataan hänen iso 2-kerroksinen talonsa.Tottakai vanhempia ihmisiä autetaan, hyvät kelitkin oli. Sovittiin työstä ja 2 viikkoa siinä meni, telineet piti rakentaa yms yms yms.
Oli kovin tyytyväinen kun talo oli maalattu ja telineet purettu. Aika monta kertaa saatiin ajella kaupoilla maalia ja tarvikkeita hakemassa. Maksoi sentään maalit ja tarvikkeet kuitin perusteella ok.
Palkka: Maksoi 200 euroa. Tästä kun vähennettiin bensat eli 10 kertaa aamulla töihin ja iltapäivällä takaisin sekä kauppareissut 3x sekä omat eväät niin jäi siitä muutama kymmenen euroa.
Ei ole sen talon pihassa sen koomin käyty.
Ei kai kukaan järkevä ala maalaamaan toisen taloa tai tekemään mitään muutakaan urakkaa ellei ole etukäteen sovittu maksuista. Ei kai nainenkaan välttämättä halunnut olla kitupiikki, mutta ei vaan ymmärtänyt paljonko hänen talonsa maalaus tulisi maksamaan. Jos olisitte olleet järkeviä, asia olisi selvitetty paperilla viimeistä pensselin hintaa myöten ja näin nainen olisi saanut tietää tulevan summan ja olisi voinut harkita pystyykö hän rahallisesti toteuttamaan talonsa maalauksen.
Siperia opettaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverini pyytää aina kapakassa loppuillasta tarjoamaan juomia hänelle. Ollaan molemmat työelämässä ja yli 30 vuotiaita.
Ei itse tarjoa koskan.
Jos saisin takaisin kaikki luvatut takaisintarjoamiset, saisin olla kännissä viikon. Jos takaisinpäin kaikki tarjoamani juomat, niin kuukauden.
Mitä täällä valitat jos kerran sallit itseäsi kohdeltavan noin, huoh!!
Huoh, sinulla tuntuu olevan periaate että härski saa olla ja hyväksi saa käyttää, jos toinen ei osaa heti pitää puoliaan ( = ei ole tottunut siihen että härskisti käytetään hyväksi).
Olen eri, mutta kyllähän sinä ainakin luultavasti olet jo tottunut siihen, että sinua käytetään härskisti hyväksi. Olet sellainen lepsu, että sen vuoksi joudut hyväksikäytetyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs "kaverini" heittäytyy täysin avuttomaksi, kun kyläilen hänen luonaan. Maksattaa aivan kaikki ruuat minulla, ja väittää maksavansa myöhemmin takaisin. Mutta ei se mitään maksa, vaikka pyydänkin edes pientä summaa myöhemmin takaisin. Hän myös käskee kokkaamaan ja siivoamaan hänen luonaan, itse vain laiskottelee sohvalla. Teen aivan kaikki työt. Ensin ajattelin, että on kiva olla avuksi, ja haluan vähän auttaa, vieraana kun olen. Mutta tämä alkaa vaikuttaa jo hyväksikäyttämiseltä. Enpä taida hänen luonaan enää vierailla.
Olet lapanen, tuosta voit syyttää vain itseäsi.
Oikeastiko sinä ja kaikki yläpeukuttajat ojette sitä mieltä että saa käyttää toisia hyväksi ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverini pyytää aina kapakassa loppuillasta tarjoamaan juomia hänelle. Ollaan molemmat työelämässä ja yli 30 vuotiaita.
Ei itse tarjoa koskan.
Jos saisin takaisin kaikki luvatut takaisintarjoamiset, saisin olla kännissä viikon. Jos takaisinpäin kaikki tarjoamani juomat, niin kuukauden.
Huoh, sinulla tuntuu olevan periaate että härski saa olla ja hyväksi saa käyttää, jos toinen ei osaa heti pitää puoliaan ( = ei ole tottunut siihen että härskisti käytetään hyväksi).
Olen eri, mutta kyllähän sinä ainakin luultavasti olet jo tottunut siihe
Kyllä sinunlaisesi tunnistan jo enkä ala yhtään mihinkään kanssasi. Vältän hyväksikäytön kun itselläsi ei ole mitään moraalia , pidäkkeitä eikä käytöstapoja.
Ei siitä nyt kannata itseensä ottaa, jos neuvotaan ettet antaisi itseäsi käyttää hyväksi. Kieltäydy tarjoamasta juomia. Se on hyvin yksinkertaista. Totuus on, että sellaisia käytetään hyväksi, joista tiedetään, etteivät ne osaa kieltääkään.
Mahdatko pelätä?
On helppoa sanoa: Ei, en tarjoa enää sinulle, koska sinä et koskaan tarjoa minulle takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli tuossa takavuosina yksi talon maalauskeikka, joista maksetaan tyypillisesti ostotyönä 4000-20000 euroa talon koosta riippuen. Tämä vanhempi nainen sanoi maksavansa hyvin jos maalataan hänen iso 2-kerroksinen talonsa.Tottakai vanhempia ihmisiä autetaan, hyvät kelitkin oli. Sovittiin työstä ja 2 viikkoa siinä meni, telineet piti rakentaa yms yms yms.
Oli kovin tyytyväinen kun talo oli maalattu ja telineet purettu. Aika monta kertaa saatiin ajella kaupoilla maalia ja tarvikkeita hakemassa. Maksoi sentään maalit ja tarvikkeet kuitin perusteella ok.
Palkka: Maksoi 200 euroa. Tästä kun vähennettiin bensat eli 10 kertaa aamulla töihin ja iltapäivällä takaisin sekä kauppareissut 3x sekä omat eväät niin jäi siitä muutama kymmenen euroa.
Ei ole sen talon pihassa sen koomin käyty.
Ei kai kukaan järkevä ala maalaamaan toisen taloa tai tekemään mitään mu
Tuo täti on ymmärtänyt asian niin, että ne hänen maksamansa maalit ja maalusvälineetkin ovat osa työstä maksettavaa korvausta.
Joko ei ymmärrä mitään tai ei ole ymmärtävinään. En asiaa olisi tuohon jättänyt vaan tapellut palkkani puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Lapset on lapsia, mutta tuli mieleen että kun voitin peruskoulun urheilukisoista palkinnon, eräs kaverini oli todella kateellinen. Hän vaati, että minun pitää joko antaa palkinto hänelle tai heittää se roskiin. Lopulta jouduin valehtelemaan, että heitin palkinnon roskiin. Oikeasti aina piilotin sen, kun tämä kaveri tuli kylään.
Meillä Ols Ovet Auennu Vain Ulospäin. Joten Ei Olis Joutunu Halveksittujen ryhmään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulta ei suoraan ole pyydetty, mutta eräs sukulainen pyytää ja vaatii ihan pokkana julkisesti ihmisiltä mitä ihmeellisimpiä apuja. Hän on aika persaukinen, ja olettaa olevansa jokin hyväntekeväisyyskohde. Aina pitäisi jonkun hyväsydämisen antaa rahaa tai ostaa bensoja tai kuskata ilmaiseksi, kun hänellä nyt ei vaan ole taaskaan rahaa ja se on sossun syytä, itse ei ole valmis tekemään mitään elintasonsa parantamiseksi. Paras oli kun pyysi että joku ottaisi auton vakuutuksen omiin nimiinsä kun omat luottotiedot menneet, ja kun kukaan ei tietenkään suostunut, niin kyllä huudettiin miten tässäkin nyt aidot ystävät tunnistaa ja että hänellä ei sellaisia ole :D kaikki neuvot mitä hänen tulisi tehdä ei kelpaa, kaikkeen löytyy ihan naurettavat tekosyyt.
Tyyppi on jo kolmekymppinen, eikä omista kuin vaatteet päällään.
Ja jos nyt joku hairahtuisikin ottamaan su
Haluaako joku Maksaa Vieraan Vakuutuksia???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverini soitti minulle töihin että onko mulla vielä tietyn automerkin moottorin jakohihnan vaihtotyökalusatsi? Kerroin että on. Se piti sitten saada kiireellä korjaamolle jossa poikansa auto oli ja hän tuli hakemaan sen about heti kun olin tullut kotiin. Kysyi vielä että myynkö vai lainaksi? Sanoin että lainaksi. Oli outo kysymys koska tarvitsen sitä itse vielä.
Sitten odotin saavani sen takaisin. Ja odotin. Oli hirveä kiire kyllä hakea se, mutta palauttamisella ei ollut sitten yhtä kiire.
Mietin että katsotaan kuinka kauan menee. Nyt on jo yli 5kk mennyt. Aika pitkään korjaamolla menee jakohihnan vaihtamisessa sitikkaan..
Ounastelin tätä kyllä ja otin satsista ja mukana olleista ohjeista kuvat siltä varalta että jäisi jotain puuttumaan. Mikäli en saa satsia takaisin, on se kallis lasku. Maksoi 248e aikanaan fiksuksella.
Kaveri on ammatiltaan
Jos olet sinkku niin hae papin vaimo lainaan, jos on tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähdin tyttöporukalla tallinnan risteilylle. Naapuri sai tästä tietää, kun mieheni puhui ohi suunsa jutellessaan hänen kanssa. Siitä alkoi pommitus että mitä kaikkea voisin hänelle tuoda kun kerta sinne menen. Mm. Kalja ja lonkerolava olisi kelvannut. Kieltäydyin, sanoin että en lähde junassa roudaamaan mitään muuta kun omat tavarani ja laukkuni. Kuulemma olisi tietenkin maksanut omat juomansa. Sanoin, ettei ne kaljalavat siitä yhtään kevene vaikka maksaisikin. (Miksi ei olisi maksanut?!?!). Noh, pitkän pommittamisen jälkeen uskoi vihdoin ettei kauttani saa halpoja viinoja.
Palatessani naapuri oli kytillä ikkunassa, että enkö ihan tosissaan tuonut hänelle mitään. Suorastaan suuttui kun tajusi että minulla oli toinen käsi vapaana, millä olisin tietenkin voinut kantaa edes yhden kaljalavan hänelle.
Mikähän siinä on, että ihmiset eivät nykyään ta
Ehkäpä nyt naisihmisen ei tartte välttämättä tietääkään.
Vai kuuluuko yleissivistykseen?
Hitto te ootte kaikki ihan sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Hitto te ootte kaikki ihan sekaisin.
Hitto kun sä oot sekaisin kun eksyit tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:a
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niin, kerrothan miksi?
Baariin mennään juomaan ja tutustumaan uusiin ihmisiin. Jos nainen pyytää tarjoamaan juoman ja sanoo vain kiitos ja häipyy, niin käyttää hän hyväksi miehen hyväntahtoisuutta.No sehän on ihan mukavaa, jos hän sanoo kiitos.
Jos pelkkä kiitos, niin täyttä lokkeilua.Miksi tuntemattomalle tarjosit ? Omaa tyhmyyttään valittaa täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei itse tarjoa koskan.
Ei se mikään valitus ollutkaan. Enhän olisi edes tarjonnut, jos olisi viimeiset olleet menossa. Olen tarjonnut mielelläni, jos kavereillani on ollut lompsa tyhjä, ja jano päällä. Huvittaa vaan se, että luvataan kyllä tarjota varmasti takaisin, mutta se vaan saattaa kiireessä unohtua.... Lainaajille olen joskus antanut rahaakin, mutta sa
Seli, seli...
Naapurin perhe, johon olen moikkailuväleissä, oli lähdössä etelään viikoksi, Kreetalle tai Kyprokselle tms. Sitten yksi ipanoista katkoi kätensä ja sai siihen kipsin olkavarresta ranteeseen asti. No, olihan selvää, että kipsin kanssa ei paljon hiekkarannalla ja uima-altaalla ilakoida. Naapurit kysyivät, voisinko ottaa lapsen viikoksi hoitoon, jotta muu perhe pääsisi reissuun. Heillä kuulemma ei isovanhemmat tykänneet hoitaa lapsenlapsia. Enpä sitten ottanut. Isä jäi kipsiveikon kanssa kotiin, äiti lähti kahden muun kanssa rantalomalle.
Olimme juuri ostaneet asunto-osakkeen. Kesäsää kun oli, nostin itse ostamani vaatetelineen omaa pikku pihaan jossa tuuletin petivaatteita. Naapurin rouva oli nähnyt telineemme ja pisti miehensä soittamaan ovikelloa että lainaisimme Halpa-Hallista vähän yli 10€ maksanutta telinettä heille että hekin saisivat kuivattaa rannassa pestyt painavat mattonsa siinä (jumaleissön terassin kaiteelle muutkin kosteat mattonsa laittoivat kuivumaan) Kylmästi totesin että kaupasta näitä saa, sieltä mekin se ostettiin. Ei pyydellyt enää.
Olimme juuri ostaneet asunto-osakkeen. Kesäsää kun oli, nostin itse ostamani vaatetelineen omaa pikku pihaan jossa tuuletin petivaatteita. Naapurin rouva oli nähnyt telineemme ja pisti miehensä soittamaan ovikelloa että lainaisimme Halpa-Hallista vähän yli 10€ maksanutta telinettä heille että hekin saisivat kuivattaa rannassa pestyt painavat mattonsa siinä (jumaleissön terassin kaiteelle muutkin kosteat mattonsa laittoivat kuivumaan) Kylmästi totesin että kaupasta näitä saa, sieltä mekin se ostettiin. Ei pyydellyt enää.
Myös sukulainen aikanaan soitti ettå kun pyöräilet töistä kotiin, voitko tuoda 10 kg käsipainon hälle ettå saa alkaa kuntoilla. Juu en vienyt, kehoitin ottaa jalat alle ja kävellä itse kauppaan, hällä kun oli sitä aikaa päivisin (eläkkeellä hyväkuntoinen).
näpp kirjoitti:
[/quote]
Mikä kauppa on auki jouluaattona klo 16?????[/quote]
Ei varmaankaan aattona olekaan mutta viestissä oli aatonaattona, eli aattoa edeltävä päivä.
24/7 kauppa on auki aìna
Vierailija kirjoitti:
Lapset on lapsia, mutta tuli mieleen että kun voitin peruskoulun urheilukisoista palkinnon, eräs kaverini oli todella kateellinen. Hän vaati, että minun pitää joko antaa palkinto hänelle tai heittää se roskiin. Lopulta jouduin valehtelemaan, että heitin palkinnon roskiin. Oikeasti aina piilotin sen, kun tämä kaveri tuli kylään.
Mitä hemmettiä?😝🤪😜😛