Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?
Kommentit (11848)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vanhalle tulee lavasta kaljaa mieleen kuormalavalla tuotava iso satsi. 24 kpl on meikälle laatikko, koppa tai keissi.
no harvalle ehkä tuodaan kaljaa lava-kaupalla (euro-lava), tuskin edes Viron reissuilta 😉
Eräs "kaverini" heittäytyy täysin avuttomaksi, kun kyläilen hänen luonaan. Maksattaa aivan kaikki ruuat minulla, ja väittää maksavansa myöhemmin takaisin. Mutta ei se mitään maksa, vaikka pyydänkin edes pientä summaa myöhemmin takaisin. Hän myös käskee kokkaamaan ja siivoamaan hänen luonaan, itse vain laiskottelee sohvalla. Teen aivan kaikki työt. Ensin ajattelin, että on kiva olla avuksi, ja haluan vähän auttaa, vieraana kun olen. Mutta tämä alkaa vaikuttaa jo hyväksikäyttämiseltä. Enpä taida hänen luonaan enää vierailla.
Vierailija kirjoitti:
Eräs "kaverini" heittäytyy täysin avuttomaksi, kun kyläilen hänen luonaan. Maksattaa aivan kaikki ruuat minulla, ja väittää maksavansa myöhemmin takaisin. Mutta ei se mitään maksa, vaikka pyydänkin edes pientä summaa myöhemmin takaisin. Hän myös käskee kokkaamaan ja siivoamaan hänen luonaan, itse vain laiskottelee sohvalla. Teen aivan kaikki työt. Ensin ajattelin, että on kiva olla avuksi, ja haluan vähän auttaa, vieraana kun olen. Mutta tämä alkaa vaikuttaa jo hyväksikäyttämiseltä. Enpä taida hänen luonaan enää vierailla.
Oletko läheisriippuvainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vanhalle tulee lavasta kaljaa mieleen kuormalavalla tuotava iso satsi. 24 kpl on meikälle laatikko, koppa tai keissi.
no harvalle ehkä tuodaan kaljaa lava-kaupalla (euro-lava), tuskin edes Viron reissuilta 😉
Kantavuus kai se rajottamassa usein. https://youtu.be/pQmtym83hVA?si=r3qYE1hs3OHmaEHT
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta sitten toteutin pitkäaikaisen haaveeni ja ostin oman hevosen. Tätini oli luvannut alakouluikäisille lapsilleen, että he pääsevät koko kesäksi luokseni auttamaan (täysihoitotallissa asuvan) hevoseni hoitamisessa ja ratsastamisessa ja minä vieläpä maksan tästä auttamisesta heille taskurahaa. No eivät päässeet. Emme edelleenkään ole puheväleissä.
Lapsia on sääli. Ei se heidän vikansa ollut, että tätisi ei sopinut sinun kanssasi ensin. Ehkä voisit pyytää heidät joskus luoksesi hoitamaan hevosta ja vähän ratsastamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niin, kerrothan miksi?
Baariin mennään juomaan ja tutustumaan uusiin ihmisiin. Jos nainen pyytää tarjoamaan juoman ja sanoo vain kiitos ja häipyy, niin käyttää hän hyväksi miehen hyväntahtoisuutta.
No sehän on ihan mukavaa, jos hän sanoo kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaverini pyysi auttamaan hääjärjestelyissä. Pöljänä suostuin.
Visi päivää esivalmisteluja plus juhlapäivän aivan jäätävän isot tiskaukset yms.
Hääyönä ei ollut nukkumapaikkaa, koska oli pitkänmatkan vieraille varattu.
Sain 200 koko hela paskasta ja automatkojen kustannukset omalla rahalla.
NNNNNEEEEEVVVVVEEEEEERRRRRR again.
200 - tankillinen bensaa = 130. Työtunteja 5x8 + 12 = 52 tuntikorvaus sentään yli 2 euroa.
MIKÄ siinä on, ettei voi jo heti pyytäessä sopia kuinka kauan on tarkoitus avustaa ja mitä kaikkea kuuluu siihen avustushommaan???? Kuten huomaat, sun tyylillä jää se pa maku suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta sitten toteutin pitkäaikaisen haaveeni ja ostin oman hevosen. Tätini oli luvannut alakouluikäisille lapsilleen, että he pääsevät koko kesäksi luokseni auttamaan (täysihoitotallissa asuvan) hevoseni hoitamisessa ja ratsastamisessa ja minä vieläpä maksan tästä auttamisesta heille taskurahaa. No eivät päässeet. Emme edelleenkään ole puheväleissä.
Lapsia on sääli. Ei se heidän vikansa ollut, että tätisi ei sopinut sinun kanssasi ensin. Ehkä voisit pyytää heidät joskus luoksesi hoitamaan hevosta ja vähän ratsastamaan.
Oletkos ikinä ollut hevosten kanssa tekemisissä. Eivät ole mitään pikkulasten kokeiluleluja. Eikä talleille haluta mitään häslääviä pienokaisia aiheuttamaan vaaratilanteita itselleen ja muille.
Jos täti tahtoo lapsilleen ratsastuskokemuksen, voi hankkia sellaista viemällä heidät ratsastuskouluun.
Itse en ottaisi vastuulleni vieraiden lasten turvallisuutta tuollaisessa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vieraile toki mutta opettele jo äkkiää toimimaan toisella tavalla äläkä tue ja hyväksy hänen huonoa käytöstä!! Mistähän kaltaisiasi ihmisiä oikein ilmestyy, huoh!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverini pyytää aina kapakassa loppuillasta tarjoamaan juomia hänelle. Ollaan molemmat työelämässä ja yli 30 vuotiaita.
Ei itse tarjoa koskan.
Jos saisin takaisin kaikki luvatut takaisintarjoamiset, saisin olla kännissä viikon. Jos takaisinpäin kaikki tarjoamani juomat, niin kuukauden.
Mitä täällä valitat jos kerran sallit itseäsi kohdeltavan noin, huoh!!
ihan töppöä. älä mene enää noihin juhliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletkos ikinä ollut hevosten kanssa tekemisissä. Eivät ole mitään pikkulasten kokeiluleluja. Eikä talleille haluta mitään häslääviä pienokaisia aiheuttamaan vaaratilanteita itselleen ja muille.
Jos täti ta
Tän ois voinut sanoo tädille ensin ja sitten perään EI.
Vierailija kirjoitti:a
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niin, kerrothan miksi?
Baariin mennään juomaan ja tutustumaan uusiin ihmisiin. Jos nainen pyytää tarjoamaan juoman ja sanoo vain kiitos ja häipyy, niin käyttää hän hyväksi miehen hyväntahtoisuutta.No sehän on ihan mukavaa, jos hän sanoo kiitos.
Jos pelkkä kiitos, niin täyttä lokkeilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverini pyytää aina kapakassa loppuillasta tarjoamaan juomia hänelle. Ollaan molemmat työelämässä ja yli 30 vuotiaita.
Ei itse tarjoa koskan.
Jos saisin takaisin kaikki luvatut takaisintarjoamiset, saisin olla kännissä viikon. Jos takaisinpäin kaikki tarjoamani juomat, niin kuukauden.
Mitä täällä valitat jos kerran sallit itseäsi kohdeltavan noin, huoh!!
Ei se mikään valitus ollutkaan. Enhän olisi edes tarjonnut, jos olisi viimeiset olleet menossa. Olen tarjonnut mielelläni, jos kavereillani on ollut lompsa tyhjä, ja jano päällä. Huvittaa vaan se, että luvataan kyllä tarjota varmasti takaisin, mutta se vaan saattaa kiireessä unohtua.... Lainaajille olen joskus antanut rahaakin, mutta sanonut, että ei ole laina, vaan avustus, koska et ole maksanut edellistäkään (lainaa)... Saan kai olla hyväntahtoinen, jos haluan. Ihmetyttää vain, kuinka jotkut kehtaavat lokkeilla, ja tehdä itsensä naurettavaksi, tyhjillä lupailuillaan. Myöskin olen tarjonnut seurueissa, täysin tuntemattomillekin juoman tai kaksi. Enkä edes oleta että kukaan heistä tarjoaisi takaisin. Mutta jos tarjoaisivat, niin paljon olisi juomista. Pitäisi varmaan pyytää jo kavereita avuksi....
Kyllä tässä ketjussa moni, joka kokee olevansa hyväksikäytetty on itse se mulkero.
Oli tuossa takavuosina yksi talon maalauskeikka, joista maksetaan tyypillisesti ostotyönä 4000-20000 euroa talon koosta riippuen. Tämä vanhempi nainen sanoi maksavansa hyvin jos maalataan hänen iso 2-kerroksinen talonsa.Tottakai vanhempia ihmisiä autetaan, hyvät kelitkin oli. Sovittiin työstä ja 2 viikkoa siinä meni, telineet piti rakentaa yms yms yms.
Oli kovin tyytyväinen kun talo oli maalattu ja telineet purettu. Aika monta kertaa saatiin ajella kaupoilla maalia ja tarvikkeita hakemassa. Maksoi sentään maalit ja tarvikkeet kuitin perusteella ok.
Palkka: Maksoi 200 euroa. Tästä kun vähennettiin bensat eli 10 kertaa aamulla töihin ja iltapäivällä takaisin sekä kauppareissut 3x sekä omat eväät niin jäi siitä muutama kymmenen euroa.
Ei ole sen talon pihassa sen koomin käyty.
Vierailija kirjoitti:
Aluksi ilahduttanut kyläkutsu osoittautuikin tuntien tietokonepäivityskeikaksi.
Pätee myös vuonna 2025. Voitko hoitaa tämän kun se käy sinulta niin näppärästi ja sinä ymmärrät näistä niin hyvin!? No kait sitä osaa jos on harjoitellut näiden parissa tuhansia tunteja, on tutkinto ja toimii yrittäjänä. Pyynnöt loppuivat kun sanoin hinnaksi 50 euroa tunti. Ja AINA vastaus sen jälkeen tyyliin siskon poika tekee ilmaiseksi ja se on niin näppärä. Ihan kuin kaikki tieto jonka omaan olisi jokaisella yläasteikäisellä, todella loukkaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieraile toki mutta opettele jo äkkiää toimimaan toisella tavalla äläkä tue ja hyväksy hänen huonoa käytöstä!! Mistähän kaltaisiasi ihmisiä oikein ilmestyy, huoh!!!
Olen luonteeltani liian kiltti ja haluan miellyttää ihmisiä. Yritän kyllä päästä tästä toimintamallista eroon, yksinkertaista se ei ole, kun poden syyllisyyttäkin helposti. Elämä on koetellut.
Vierailija kirjoitti:
Se on just noin. Lava on lava ja laatikko on laatikko. Kuonoon sanojen väärinkäyttäjiä