Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?
Kommentit (11848)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tässä ketjussa moni, joka kokee olevansa hyväksikäytetty on itse se mulkero.
oletkos sinä koskaan katsonut peiliin?
Miehen serkku olisi tahtonut häneltä tontin lahjoituksena kun omistaa maata kuulemma ihan riittävästi.😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tässä ketjussa moni, joka kokee olevansa hyväksikäytetty on itse se mulkero.
oletkos sinä koskaan katsonut peiliin?
Älä tuhlaa ärhäkkyyttäsi täällä vaan siellä..!
Naapuri. Viereisen talon tontilla tehtiin remppaa, ja sitten piha laitettiin kuntoon. Siihen aika rumat töryt. Eräs naapuri vaati yhtäkkiä että minun pitää hoitaa tontin siivoaminen. Olin vaan että mitä se mulle kuuluu. Nyt se puhui muillekin talon mummoille. No, asia tulee esille asukasfoorumin seuraavassa kokouksessa. Siitä tulee hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs "kaverini" heittäytyy täysin avuttomaksi, kun kyläilen hänen luonaan. Maksattaa aivan kaikki ruuat minulla, ja väittää maksavansa myöhemmin takaisin. Mutta ei se mitään maksa, vaikka pyydänkin edes pientä summaa myöhemmin takaisin. Hän myös käskee kokkaamaan ja siivoamaan hänen luonaan, itse vain laiskottelee sohvalla. Teen aivan kaikki työt. Ensin ajattelin, että on kiva olla avuksi, ja haluan vähän auttaa, vieraana kun olen. Mutta tämä alkaa vaikuttaa jo hyväksikäyttämiseltä. Enpä taida hänen luonaan enää vierailla.
Vieraile toki mutta opettele jo äkkiää toimimaan toisella tavalla äläkä tue ja hyväksy hänen huonoa käytöstä!! Mistähän kaltaisiasi ihmisiä oikein ilmestyy, huoh!!!
Ennemminkin, mistä tuollaisia toisten hyväntahtoisuutta hyödyntäviä mulkeroita ilmestyy? Ootkohan itse sellainen? Huoh!!!
Vierailija kirjoitti:
Oli tuossa takavuosina yksi talon maalauskeikka, joista maksetaan tyypillisesti ostotyönä 4000-20000 euroa talon koosta riippuen. Tämä vanhempi nainen sanoi maksavansa hyvin jos maalataan hänen iso 2-kerroksinen talonsa.Tottakai vanhempia ihmisiä autetaan, hyvät kelitkin oli. Sovittiin työstä ja 2 viikkoa siinä meni, telineet piti rakentaa yms yms yms.
Oli kovin tyytyväinen kun talo oli maalattu ja telineet purettu. Aika monta kertaa saatiin ajella kaupoilla maalia ja tarvikkeita hakemassa. Maksoi sentään maalit ja tarvikkeet kuitin perusteella ok.
Palkka: Maksoi 200 euroa. Tästä kun vähennettiin bensat eli 10 kertaa aamulla töihin ja iltapäivällä takaisin sekä kauppareissut 3x sekä omat eväät niin jäi siitä muutama kymmenen euroa.
Ei ole sen talon pihassa sen koomin käyty.
Kiitos hyvästä esimerkistä! Tämän vuoksi pitää aina olla yrittäjä ja tehdä kirjallinen työsopimus ja hinta kirjallisena allekirjoituksineen. Jos palkataan työsopimuksella pitää tehdä kirjallinen työsopimus hintoineen ja allekirjoituksineen.
Mieheni on kätevä käsistään ja on vuosien saatossa hommannut monen moista konetta ja laitetta.
Se että niitä lainaillaan luvatta ja luvalla ja PALAUTETAAN USEINKIN RIKKINÄISENÄ ottaa mua pattiin niin perkuleesti.
meillä loppuu nyt tää ilmainen lainaus nyt. Ostakaa omat vekottimenne, prkle
ai niin, usein vielä odotetaan kahvitarjoiluja kun haetaan ja kun palautetaan, nekin loppuu n-y-t
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on kätevä käsistään ja on vuosien saatossa hommannut monen moista konetta ja laitetta.
Se että niitä lainaillaan luvatta ja luvalla ja PALAUTETAAN USEINKIN RIKKINÄISENÄ ottaa mua pattiin niin perkuleesti.
meillä loppuu nyt tää ilmainen lainaus nyt. Ostakaa omat vekottimenne, prkle
ai niin, usein vielä odotetaan kahvitarjoiluja kun haetaan ja kun palautetaan, nekin loppuu n-y-t
Vastaisin seuraaville lainaajile että edellinen lainailija rikkonut koneen. Sanoisin nimenkin jos sattuu tuntemaan.
Lapset on lapsia, mutta tuli mieleen että kun voitin peruskoulun urheilukisoista palkinnon, eräs kaverini oli todella kateellinen. Hän vaati, että minun pitää joko antaa palkinto hänelle tai heittää se roskiin. Lopulta jouduin valehtelemaan, että heitin palkinnon roskiin. Oikeasti aina piilotin sen, kun tämä kaveri tuli kylään.
Vierailija kirjoitti:
Miehen sisko perhe oli todella pihiä porukka. Kun kutsuivat heille syntymäpäiville, niin täytekakku olikin loppunut ja limppari. Asuivat ison marketin vieressä, josta olisivat voineet jonku muutaman euron pakastekakun ja limppapullon käydä ostamassa, mutta sehän olisi maksanut. Joka ainut vappu tulivat meille kutsumatta kylään, kun tiesivät, että olin tehnyt simaa ja leiponut munkit. No, simaa meni se 5 litran kanisteri ja kaikki munkit. Tämä toistui joka vappu. Että kyllästytti.
Tyhmyydestä Sakoitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Eräs "kaverini" heittäytyy täysin avuttomaksi, kun kyläilen hänen luonaan. Maksattaa aivan kaikki ruuat minulla, ja väittää maksavansa myöhemmin takaisin. Mutta ei se mitään maksa, vaikka pyydänkin edes pientä summaa myöhemmin takaisin. Hän myös käskee kokkaamaan ja siivoamaan hänen luonaan, itse vain laiskottelee sohvalla. Teen aivan kaikki työt. Ensin ajattelin, että on kiva olla avuksi, ja haluan vähän auttaa, vieraana kun olen. Mutta tämä alkaa vaikuttaa jo hyväksikäyttämiseltä. Enpä taida hänen luonaan enää vierailla.
Olet lapanen, tuosta voit syyttää vain itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Perustele.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku erikoinen syy miksi vapaaehtoisesti menet sinne kiusattavaksi ja taloudellisesti kupattavaksi?
Vuosia sitten meiltä (kahdelta aikuiselta) meni tavallaan talo alta kaupan yhteydessä välittäjän mokan vuoksi, joten tuli äkkilähtö. Tuttu pelasti asumaan luokseen kellariin meidän rakentamisen ajaksi, ja sovittiin tarkasti maksut siten, ettei ollut kyse lokkeilusta. Kehotin moneen kertaan nimeämään hinnan mikä varmasti kattaa asumisen ja sivukulut. Vielä tämänkin summan pyöristin ylöspäin, ja maksoin joka kuukausi sovittua enemmän. Tämän lisäksi lainattiin meidän autoa näille tutuille, kun lähtivät Lappiin lomalle, ja hoidettiin vielä koiraakin sen loman ajan (ja monta muutakin kertaa) ilmaiseksi. Ja tietenkin kotiapua tarjottiin, eli lukemattomat kerrat siivosin talon katosta lattiaan, kävin kaupassa jne.
Kun sitten saatiin talo muuttovalmiiksi ja kannettiin kamamme pois tutun kellarista, oli melkoinen yllätys, kun tuli spostissa lasku ja viesti, miten olemme vielä velkaa useamman sata euroa asumisestamme. Tätä oli perusteltu vaikka ja millä, mutta selvää oli, että tuttavan taloudessa näkyi ikävänä miinuksena meidän lähtö.
Kävi myös ilmi, että hän ei ollut koskaan ilmoittanut verottajalle saavansa meiltä säännöllistä vuokratuloa useita satoja euroja kuukaudessa, ja kun tämä tulo lakkasi meidän lähdettyä, piti omaa elintasoa laskea jotta sai taas rahat riittämään mm. lomiin ja bensaan.
Kun toimitin tuttavalle laskelman kaikista kuluista ja todistin ettemme voi mitenkään olla enää velkaa mistään, tuli vain tyly vastaus miten olemme hyväksikäyttäjiä ja loisineet hänen kustannuksellaan siellä kellarissa. Niinpä maksoin laskun kiltisti, enkä ole sen jälkeen ollut yhteydessä. Sieltä ihmetellään edelleen miksi ei soitella tai käydä, johon olen vain sanonut etten halua olla velkaa enää enempää.
Kellareita, kuten tuttujakin saa vuokrattua paljon halvemmalla, ja ensi kerralla valitsen laadun tarkemmin.
Vierailija kirjoitti:
Estoton kaveri joka vielä muka ns uskossa. Haukkuu kaikki ihmiset varsinkin uskosta osattomat. Tekee ihme juttuja esim eilenkin nyppäsi "pois hiuksen" mun kasvoilta ja paidasta olin että älä koske mun hiuksiin....muutossa piti auttaa: Mä kannoin laatikot ja hän läähätti, puuskutti ja valitteli selkäänsä ( on huomattavasti ylipainoinen), vainoharhainen: häntä jahdataan, häntä jumalattomat vainoaa yms yms. Kokoajan vinkkailee ja on palveluksia vailla.
Mä en tiedä kuinka kauan kestän. Oon laittanut rajat mut silti on aika estoton. Lähes jatkuvasti vaan valittaa, marisee ja on negatiivinen. Toisaalta hänen kanssa olen voinut jutella eri asioista ja kun olen aika yksinäinen niin kai sitten vaan
Sä kuulostat sekavalta itsekin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Estoton kaveri joka vielä muka ns uskossa. Haukkuu kaikki ihmiset varsinkin uskosta osattomat. Tekee ihme juttuja esim eilenkin nyppäsi "pois hiuksen" mun kasvoilta ja paidasta olin että älä koske mun hiuksiin....muutossa piti auttaa: Mä kannoin laatikot ja hän läähätti, puuskutti ja valitteli selkäänsä ( on huomattavasti ylipainoinen), vainoharhainen: häntä jahdataan, häntä jumalattomat vainoaa yms yms. Kokoajan vinkkailee ja on palveluksia vailla.
Mä en tiedä kuinka kauan kestän. Oon laittanut rajat mut silti on aika estoton. Lähes jatkuvasti vaan valittaa, marisee ja on negatiivinen. Toisaalta hänen kanssa olen voinut jutella eri asioista ja kun olen aika yksinäinen niin kai sitten vaan
Sä kuulostat sekavalta itsekin
Kiitos samoin:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niin, kerrothan miksi?
Baariin mennään juomaan ja tutustumaan uusiin ihmisiin. Jos nainen pyytää tarjoamaan juoman ja sanoo vain kiitos ja häipyy, niin käyttää hän hyväksi miehen hyväntahtoisuutta.
Kyllä ja muutenkin naiset ovat keskenään kovin tarkkoja siitä että kaikki on tarjoomiset ja maksut ovat sentilleen tasan. Mutta miehiltä odotetaan juomia ja sitten ihmetellään että miksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän vanhin serkku pyysi että toisten serkkujen vanhemmat tekisivät testamentit hänen tyttärelle! En ymmärrä miten tuommoinen tulee edes mieleen! Että eno ja täti antaisivat omaisuutensa hänen tyttärelle eikä omilleen!
Rintaperillisillä on aina oikeus lakiosaan perinnöstä, vaikka vainaja olisi määrännyt omaisuudestaan testamentilla.
Ei pidä paikkaansa. Perillinen voidaan kyllä sulkea pois testamentilla.
Kurkatkaa itse pykälät asiasta.
- - -
Höpöt sinulle.
Minilex:
>>Jos vainaja puolestaan on laatinut testamentin, jolla omaisuus on määrätty jollekin muulle, saa kukin lapsi vain lakiosansa verran, eli 1/8 perittävän omaisuudesta. Loput omaisuudesta jaetaan niin kuin testamentissa on määrätty. Testamentilla ei pysty loukkaamaan lapsen oikeutta lakiosaan. Jos perittävä on määrännyt testamentillaan, että hänen koko omaisuutensa perii joku muu, kuin hänen lapsensa, on lapsella tästä huolimatta oikeus lakiosaan. <<
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieraile toki mutta opettele jo äkkiää toimimaan toisella tavalla äläkä tue ja hyväksy hänen huonoa käytöstä!! Mistähän kaltaisiasi ihmisiä oikein ilmestyy, huoh!!!
No kyllä tuo härski työnteettäjä tässä pitäisi olla haukkumisen kohde eikä hyväntahtoinen vierailija , joka ensin ajattelee että tekee mielellään osansa kun on kylään kutsuttu. Mutta ei sitä heti osaa uskoa että onkin piiaksi kutsuttu kun ei se nyt ihan tavallista kuitenkaan ole. Joo, ei kannata mennä enää kylään, mutta jos on muuten kiva ihminen, voi varmaan tavata jossain muualla kunhan etukäteen varautuu siihen että ei kustanna muuta kuin omat kahvinsa ja muut kulut.
mitäs sinä täällä valitat kun muut valittavat valitusketjussa? Huoh!