Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11882)

Vierailija
9981/11882 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri pyysi p*llua, annoin.

sulla mitään p**llua oo. Ajaisit ensin naamas ja laihdu vähän

Vierailija
9982/11882 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini ei ymmärtänyt että henkilöstöalennus on henkilökohtainen ja yritti useamman kerran kinuta alennusta tai että hän esim. kerää kasan ja minä maksan ne ja hän maksaa takaisin. Työpaikkani oli todella tarkka alennusten käytöstä ja meillä oli lupa ostaa tavaraa lahjoiksi, mutta henkilöstöalennuksen antaminen toisen henkilän ostoksiin oli ehdottomasti kielletty. Kaverini järjesti minulle hankaluuksia mm. varaamalla kasan vaatteita ja kertomalla että "Maija Meikäläinen" maksaa nämä kun ehtii. En tiennyt asiasta mitään ja kun näin nimeni pussin päällä ja kysyin onko meillä saman niminen asiakas kuin minä? Sain sitten kuulla että pomoni oli jo valmis antamaan minulla varoituksen, kun oli nähnyt että joku varasi tavaraa minun nimelläni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9983/11882 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveripiirissä tapahtunutta: 

Yhden kaverin äiti oli tilitoimistoyrittäjä, teki tilinpäätöksiä, veroilmoituksia yms. Pieni yhden naisen toimisto, jolla oli vakituisia asiakkuuksia. Äiti sairastui syöpään joka eteni nopeasti, muutama kuukausi diagnoosista oltiin saattohoitovaiheessa. Tämä saattohoitovaihe sattui veroilmoitusten jättökaudelle. Siinä kun kaverin äiti veteli viimeisiään, toi yksi vanha asiakas tämän äidin kotiin (jossa siis toimistotilat myös) mapin ja sanoi, että veroilmoituksen määräpäivä on huomenna. Kaverini oli siellä ja kertoi, että tämä vanha asiakas oli alkanut rähjätä että miten kaverin äiti kehtaa jättää hänet pulaan, kun on joka vuosi sen veroilmoituksen tehnyt ja hän kyllä laskuttaa kaveriani siitä, että joutuu viemään paperinsa toiselle yrittäjälle. 

Siis tämä oli jo niin härski juttu että haluaisin ihan oikeasti mennä tämän ihmisen luo ja pitää hänelle pienen luennon siitä, kuinka törkeästi käyttäytyi ja yleisesti antaa vähän tapakoulutusta. Kävi nimittäin suoraan sanottuna ketuttamaan aika paljon tämän jutun luettua.

Vierailija
9984/11882 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kersa" oli teinitytär joka aiheutti pari koloa vahingossa kootessaan sänkyä jossa autoin. 

Mitä väliä? Korjattava tai korvattava ne vahingot kuitenkin on. Yleisesti jos tuhoaa toisen omaisuutta niin tekemisistään pitää ottaa vastuu ja se pitää korvata. Luulisi olevan sanomattakin selvää.

Kyllä. 

Tuli vain mieleen, että eikö vuokranantaja yleensä korjauta vahingot jollain firmalla ja sitten vuokralainen maksaa. Se on yleensä myös varmin ja nopein tapa.

Sen vuokralaisen omiin taitoihin remontissa ei ole aina luottamista.

Ei olekaan luottamista mutta vahingon aiheuttajalle pitää antaa mahdollisuus korjata vahinko itse. Mikäli tämä kieltäytyy tai tekee turskaa niin sitten korjataan hänen kustannuksellaan. Voi se vuokralainenkin hankkia työlle ulkopuolisen tekijän jos ei itse osaa.

Vierailija
9985/11882 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän ohis, koska ei ollut kyse tutusta ihmisestä, mutta onpahan tullut pummeistakin röyhkeitä.

Joku mies tuli kaupungilla kärttämään rahaa. Vastasin, että ei ole käteistä (piti paikkansa.) Pummi katsoi minua närkästyneenä ja vastasi "No hyvänen aika, tuossahan on pankkiautomaatti. Käyt sitten siitä nostamassa mulle setelin."

En edes osannut vastata mitään, pudistelin vain päätäni ja kävelin pois.

Painukoot helvettiin pummimasta, olisit potkaissut munille!

Viime viikolla saksalaisella rautatieasemalla tuli joku kyselemään mistä päin olen ja heti perään, että voisinko auttaa häntä vähän? Sanoin että ei ole käteistä. Sekin osoitteli automaatille päin ja kehotti nostamaan sieltä rahaa, jotta voisin antaa hänelle! Ei tullut diiliä.

Vierailija
9986/11882 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän ohis, koska ei ollut kyse tutusta ihmisestä, mutta onpahan tullut pummeistakin röyhkeitä.

Joku mies tuli kaupungilla kärttämään rahaa. Vastasin, että ei ole käteistä (piti paikkansa.) Pummi katsoi minua närkästyneenä ja vastasi "No hyvänen aika, tuossahan on pankkiautomaatti. Käyt sitten siitä nostamassa mulle setelin."

En edes osannut vastata mitään, pudistelin vain päätäni ja kävelin pois.

Painukoot helvettiin pummimasta, olisit potkaissut munille!

Viime viikolla saksalaisella rautatieasemalla tuli joku kyselemään mistä päin olen ja heti perään, että voisinko auttaa häntä vähän? Sanoin että ei ole käteistä. Sekin osoitteli automaatille päin ja kehotti nostamaan sieltä rahaa, jotta voisin antaa hänelle! Ei tullut diiliä.

Vierailija
9987/11882 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kersa" oli teinitytär joka aiheutti pari koloa vahingossa kootessaan sänkyä jossa autoin. 

Mitä väliä? Korjattava tai korvattava ne vahingot kuitenkin on. Yleisesti jos tuhoaa toisen omaisuutta niin tekemisistään pitää ottaa vastuu ja se pitää korvata. Luulisi olevan sanomattakin selvää.

Kyllä. 

Tuli vain mieleen, että eikö vuokranantaja yleensä korjauta vahingot jollain firmalla ja sitten vuokralainen maksaa. Se on yleensä myös varmin ja nopein tapa.

Sen vuokralaisen omiin taitoihin remontissa ei ole aina luottamista.

Ei olekaan luottamista mutta vahingon aiheuttajalle pitää antaa mahdollisuus korjata vahinko itse. Mikäli tämä kieltäytyy tai tekee turskaa niin sitten korjataan hänen kustannuksellaa

Juuri näin. Me otettiin riski ja maalattiin itse. Jos ei isännöitsijälle kelpaa niin ei ole enää minun ongelmani koska maalaamisella saatiin ihan hyvää jälkeä kuitenkin aikaan. Jatkossa exä vastaa siitä mitä tuleman pitää koska yritti laittaa minut kokonaan vastuuseen eikä hänellä ollut laillista oikeutta siihen. Olisin mielihyvin ottanut itse enemmän vastuuta mahdollisista valituksista jos olisi alusta alkaen tehnyt puolet kaikesta ajallaan eikä syyttänyt minua. Olen luonteeltani varsin kiltti ja auttavainen tiettyyn pisteeseen asti, mutta kun tietty raja ylitetään, sen jälkeen en todellakaan ota enää mitään p*skaa niskaani. Kuten ei varmasti moni muukaan. 

Vierailija
9988/11882 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi entinen ystävä oli minuun aina yhteydessä silloin kun tarvitsi minulta rahaa lainaksi. Aluksi hän kertoi että tarvitsee ruoka rahaa ja että on niin tiukilla että ei ole rahaa ruokaa. Minä lainasin hänelle muutaman kerran, mutta koskaan hän ei maksanut takaisin kun lupasi.  Lopulta minulle selvisi että nää mun lainaamat rahat meni ruoan sijasta viinaan, tupakkaan ja aikaisempien lainojen maksamiseen.

Aina kun nähtiin niin tää oli pummaamassa rahaa ja jos en suostunut , niin hän sitten lähti aika nopeasti vedoten johonkin kiireeseen.

Kerran hän pyysi minua kylään ja menin. Kun menin hänen luokseen niin hän makasi sohvalla ja pyysi että kävisin ostamassa hänelle kaljaa kaupasta ,koska itse oli niin väsynyt ettei jaksanut lähteä ja rahaa ei ollut. Sanoin että minulla ei ole rahaa, niin hän pyysi sitten minua lähtemään, koska halusi ottaa päikkärit.

Viimeksi hän laittoi viestiä että voisinko lainata hänelle 100 eur

Hyvä kun pääsit pummipaskasta eroon, vielä alkoholisti, -hyi saatana ei ansaitse elää!

Vierailija
9989/11882 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jippii! Lopultakin viidessadas sivu! On ollut todellakin terapeuttista lukea millaisia kusipäitä "ihmiset" voivat olla, pitäkööt kaikki oman elämänsä kunnossa älkääkä menkö halpaan! t: mies 60 vee

Vierailija
9990/11882 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjestin serkulle taannoin 50 v juhlat. Hommasin ruoat ja paikan ja olin työssä sen päivän siellä. Kutsutuille ilmoitin, että 10 euron korvaus olisi kiva tililleni, että saataisiin osa juhlien kuluista kerättyä yhdessä.

Muutama tuon rahan tililleni laittoikin, kiitos heille, mutta törkeän tempun tekivät eräät sukulaiset, tuli 2 aikuista ja 4 kamalaa kakaraa ja toivat 2 litraa maitoa, jossa oli -30 % tarrat....

Söivät ja joivat tyytyväisenä, taisivat viedä vielä kotiinkin ruokaa siitä.

Ne olivat viimeiset juhlat, jotka hyvää hyvyyttäni järjestin.

En ymmärrä tuollaista juhlien järjestelyä ja sitten valitusta "hyvää hyvyttäni järjestin", vaikka rahaa olit vailla.

Miksi järjestätte näille sukulaisreppana - miehille juhlia? Jokainen järjestää juhlansa itse tai sitten läheiset järjestää ilman valituksia ja vaati

Missä kohtaa mainittiin, että sukulainen oli mies?

Vierailija
9991/11882 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri kehui maistelevansa minun alapäätä ilmatteeksi vaikka on mies

Oletko kaappihomo vai minkä takia postailet jatkuvasti tämän tyylisiä viestejä?

Vierailija
9992/11882 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entinen kaveri uhosi, kuinka tulee auttamaan, kun joudun leikkaukseen. Lupasi auttaa käymällä kaupassa ja vähän kotihommissa. No, ei tullut vaikka asuu lähellä. Sensijaan yritti rimputella vuorokaudet ympäriinsä jauhaakseen ostamistaan halpahuonekaluista. 

Ja tää kaveri on just niitä "Kavereita ei jätetä-tyyppejä." En olis uskonu, kun olen itse auttanut häntä ja toiminut olkapäänä milloin missäkin tilanteessa. Toivon, että pääsee itse polvileikkaukseen pian. Kosto tulee olemaan suloinen.

Ja siis olisin maksanut vaivanpalkkaa tälle työtävieroksuvalle sekä hänenkin syötävänsä. Tää työnvieroksuja yritti soitella vuorokaudet ympäriinsä tajuamatta, että makaan särkylääkepöhnässä. Sain onneksi toisen, normijärkisen auttamaan. Nyt sit suunnittelemme matkaa yhdessä silläaikaa kun tää vieroksuja saa pärjäillä itsekseen ilman olkapäätä, jota vasten itkeä ja valittaa ja joku muu saa kasata hänen halpis-huonekalunsa.

Vierailija
9993/11882 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ystäväni tuli yllättäen luokseni ja pyysi tukeani. Hän oli riidellyt poikaystävänsä kanssa ja pyysi että voisi olla jonkun aikaa minun luonani. Suostuin sitten ja hän haki tavaroitaan hänen ja poikaystävänsä kämpiltä. No, siinäpä sitten jouduin tälle ystävälleni kunnon palvelijaksi. Hän kun oli vielä työtön ja olisi voinut itse tehdä asioita, mutta kun oli niin masentunut joten minun piti käyttää kaikki voimavarani hänestä huolehtimiseen. Yritin selittää työkiireilläni, että en ehtisi joka hetki olla hänen kanssaan, mutta ei tahtonut ottaa kuuleviin korviinsa. Hän käskytteli minua todella törkeästi. Aamuisin minun pitäisi herätä tuntia normaalia aiemmin, jotta ehtisin tehdä aamupalat valmiiksi ennen töihin lähtöä. Piti pestä hänen pyykkinsä ja lainata rahaa kun hän halusi lähteä yöelämään. Siinä vaiheessa alkoi tulla raja vastaan kun kysyi voisinko ostaa hänelle Netflixin lahjakortin piristykseksi.

Soitin sitten tälle poikaystävälle kysyäkseni heidän tilanteestaan. Poikaystävä pahoitteli että minunko vaivoikseni ystäväni oli tullut. Sain tietää tarkemmin heidän riidastaan. Ystäväni epäili poikaystävänsä pettäneen tätä, kun tämä suunnitteli äitinsä syntymäpäiväjuhlia. Ystäväni sitten väitti että poikaystävä valehtelee eikä uskonut vaikka tämä poikaystävän äitikin yritti selittää. Minä sitten sanoin että nyt riittää, ole hyvä ja häivy. Ystäväni sai oikean itkuraivarin ja alkoi väittämään että minäkin olen yksi niistä joka on pannut hänen poikaystäväänsä. No hän sitten lähti ja sen koommin en ole hänestä kuullut. Poikaystäväkään ei tiedä. Ei me mitään hyviä ystäviä silleen oltu, mutta toivottavasti hänelle ei ole kovin pahasti sattunut. Vakavia ongelmia kyllä hänellä.

Vierailija
9994/11882 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tehnyt/aiheuttanut vahinkoa pitää tietenkin korjata asiat, MUTTA vuokra-asunnon kohdalla asia on niin, että vauriot saa itse korjata vain vuokranantajan luvalla ja valvonnassa, koska muuten korjaus voidaan tehdä huolimattomasti ja jopa lisävaurioita aiheuttaen.

Vierailija
9995/11882 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kuolemasta oli kulunut päivä, ja kaverini kysyi, voisinko lähteä kuskiksi viikonlopun menoja varten. Mulla kun olisi aikaa kun ei tarvitsisi enää sairasta äitiä hoitaa.

Vierailija
9996/11882 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen soitti että voiko hän tulla meille kahville. Olimme jo oppineet aiemmista kerroista ja päätimme syödä myöhemmin, kun tällä kaverilla on tapana syödä kaikki ruoka mitä saa käsiinsä. Vaikka sanoo että joku ruoka on varattu seuraavalle päivälle niin ottaa jääkaapista ja syö. Yhdellä vierailulla söi meiltä jääkaapista kolmen päivän ruuat ja meillä on 3 paljon liikkuvaa, teini-ikäistä poikaa ja yksi tyttö. Otti loput vaikka poikamme sanoi vieressä ettei ole ehtinyt ottaa ruokaa vielä ollenkaan, eikä tarjoa kenellekään vastavuoroisesti kuin paljaat kahvit.

No, kun puhui kahveista niin laitoin kahvit, pullaa ja keksitarjoittimen valmiiksi. Hän tuli kylään ja yritti mennä jääkaapille, ja alkoi valittaa ettei ole ehtinyt syödä mitään koko päivänä. Kerroin ettei meillä ole nyt ruokaa, koska olemme menossa ravintolaan syömään tuttaviemme kanssa. Suuttui, söi kaikki pullat ja keksit, lähti, ei sanonut edes "hei". Oli sitten valittanut toiselle sukulaiselle ettei saanut mitään pääsiäisruokaa tänä vuonna ja suuttui kun tämä kysyi etteikö voinut itse sitä tehdä. Koko suku tietää tämän ahmijan ja välttelee kotiin kutsumista, rahasta ei ole pulaa, käy töissä ihan normaalisti.

Vierailija
9997/11882 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen omilta opiskelija ajoilta samanlainen ahmija. Äitini kävi kämpälläni ja toi minulle jääkaapin täyteen valmista ruokaa, kun rahani menivät eläinlääkärille. Serkkuni, joka on minua vanhempi ja oli jo töissä, tuli vahtimaan lääkekuurilla olevaa koiraani tyttökaverinsa kanssa illaksi ja he söivät minulta 5 päivän ruuat. Olivat vielä kehuneet äidilleni kuinka hyviä ruuat olivat. Äitini raivostui tästä ja sai selittää heille muutaman kerran ettei minulla opiskelijana ole varaa ostaa lisää ruokaa, koska jouduin käyttämään koiraani eläinlääkärillä. 

Vierailija
9998/11882 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni kuolemasta oli jonkin ja kaksi kaveria pyysivät pizzalle piristykseksi, lupasivat tarjota. No, paikan päällä sovittiin että otetaan kaksi pizzaa ja jaetaan ne. No, pizzat tulivat ja kaverini alkoivat niitä syömään. "Et sä nyt taidakaan tästä saada" toinen sanoi. Menin lukkoon ja hymähdin vastaukseksi. Siinä sitten katsoin kun he söivät ja yritin vaikuttaa normaalilta. Sain siis olla vain seurana heille. Loppumatkan sain kantaa heidän kassejaan, saattoi niissä olla yli jäänyttä pizzaakin jos oikein muistan. Kaverini siis pyöräilivät joten kätevästi minä sitten heidän tavarnsa kannoin kävellen. Tuo tuntui niin pahalta ja olisin mielummin jättänyt koko jutun väliin. Ystävyys siinä viileni.

Vierailija
9999/11882 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
10000/11882 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postaan vain 10000. viestin tähän ketjuun. Enkö olekin härski

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän