Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11882)

Vierailija
9961/11882 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla tavalla kuin tuo moottorivene olisi kelvannut naapurille niiin meillä ilmestyi appivanhempien kuoltua lyhyen ajan sisällä vaikka mitä tavaran vaatijoita. Asuimme samassa talossa appien kanssa, niin että me asuimme yläkerrassa ja vanhukset alakerrassa, mutta tavaramme olivat aikalailla sekaisin niissä huoneissa joita kaikki käyttivät. Esimerkiksi posliinifiguriini-kokoelmani oli alakerrassa, koska iso vitriini mahtui sinne paremmin ja anopin koriste-eineitä oli yläkerrassa. Apen ja miehen työkalut taas olivat ihan sekaisin tallissa ja varastossa. Mutta sukulaisiin: tuntui että kylässä käydessään jokaine "tunnisti" jonkin esineen lapsuudestaan tai kertoi että oli aikoinaan sen lahjoittanut. Figuriinejani vaati muistoksi 3 henkeä, kunnes kerroin että ovat ihan itse hankkimiani ja sitten oltiin niin hämmästyneitä. Keittiöstä meinattiin viedä kitchen aid joka oli minun eikä anoppi ollut siihen koskaan edes koskenut, "eihän sille ole enää tarvetta...

Meillä vähän sama. Vaimon veli huomasi meillä lapsuutensa kahvikuppeja. Ne olimme ostaneet itse kirpputoreja kiertämällä. Samoin hän tunnisti muka isän kellon,  toki isän, mutta minun isäni. Jo aiemmin kerroin, että appiukon auto olisi kelvannut naapurille, mutta toki ilmaiseksi ja perusteli sillä, että samat kuluthan siinä on, oli auto hänellä tai käyttämättä.

Vierailija
9962/11882 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa aiottiin viedä useampi Tynelin aurinkopullo ja muita lasiesineitä joita olen kerännyt yli 30v. Eli vähän sama kuvio, muutimme asumaan appivanhempien isoon taloon kun heidän kuntonsa huononi ja mieheni oli ainoa lapsi joten talo olisi joka tapauksessa jäänyt hänelle. Anoppi keräsi Arabian posliinikannuja ja lautasia, ja kun muutimme laitoimme isot vitriinit kummankin kokoelmille, lisäksi niitä maljakoita, kannuja, koriste-esineiä oli vähän joka puolella. Appi kuoli ensin ja saimme melkein näyttää kuiteista että moottorisaha ja mönkijä ovat mieheni. Kun anoppi kuoli 4v myöhemmin niin tuntui että jokainen vieras oli ottamansa jonkin "muiston" vitriineistä. Eräskin väitti anopin ostaneen hänen kanssaan kirpputorilta ison vihreän aurinkopullon viidelläkympilllä (oikea arvo on miltei tonnin) ja suuttui kun sanoin että voin näyttää huutokaupan kuitin ostostani... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9963/11882 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa aiottiin viedä useampi Tynelin aurinkopullo ja muita lasiesineitä joita olen kerännyt yli 30v. Eli vähän sama kuvio, muutimme asumaan appivanhempien isoon taloon kun heidän kuntonsa huononi ja mieheni oli ainoa lapsi joten talo olisi joka tapauksessa jäänyt hänelle. Anoppi keräsi Arabian posliinikannuja ja lautasia, ja kun muutimme laitoimme isot vitriinit kummankin kokoelmille, lisäksi niitä maljakoita, kannuja, koriste-esineiä oli vähän joka puolella. Appi kuoli ensin ja saimme melkein näyttää kuiteista että moottorisaha ja mönkijä ovat mieheni. Kun anoppi kuoli 4v myöhemmin niin tuntui että jokainen vieras oli ottamansa jonkin "muiston" vitriineistä. Eräskin väitti anopin ostaneen hänen kanssaan kirpputorilta ison vihreän aurinkopullon viidelläkympilllä (oikea arvo on miltei tonnin) ja suuttui kun sanoin että voin näyttää huutokaupan kuitin ostostani... 

Eikö miehesi ainoana lapsena ollut myös ainoa perijä, mitä siihen vieraat sekaantuvat?

Vierailija
9964/11882 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muistoksi veisivät

Vierailija
9965/11882 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri kehui maistelevansa minun alapäätä ilmatteeksi vaikka on mies

Vierailija
9966/11882 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

muutettiin uuteen asuntoon. Edelliset asukkaat erosivat poismuuttaessaan.

Kuukausia myöhemin parskunnan nainen soitti ja vaati minulta 500 mk koska olimme saaneet vuokrattua heidän entisen asuntonsa. Kaiken lisäksi hän oli unohtanut henkkarinsa asuntoon (ei niitä kyllä löytynyt mistään).

Hauskinta on se että naapurin perheenisä tuli myöhemmin puhumaan meille samasta asiasta.

Kun mainitsin pihalla asiasta naapurin perheenäidille, tämän ilme meni aika hassuksi...

Kuka muutti ja mihin? Mitä naapurit liittyivät asiaan? Sekava juttu.

Me muutimme asuntoon, josta toinen pariskunta muutti pois ennen muuttoamme. Kuukausia myöhemmin (poismuuttaneen) pariskunnan nainen soitti ja vaati minulta 500 mk koska olimme saaneet vuokrat

Ei se mitään perusteluja tarvitse. Jotkut vaan kuvittelee kaikenlaista :D

Vierailija
9967/11882 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö miehesi ainoana lapsena ollut myös ainoa perijä, mitä siihen vieraat sekaantuvat?

Mieheni oli ainoa perijä, joitakin tavaroita oli testamentattu muille sukulaisille, mutta kun ne muistot... On ihan eri antaa anopin käsin kirjoittama reseptivihko serkulle joka lähes itkee ilosta sen saadessaan kuin katsoa toista joka tekee mielessään inventaarion ja yhtäkkiä muistaa "kuinka ihanaa oli lapsena ihailla (lisää tähän jokin arvokas esine) voinko saada sen muistoksi? Varsinkin kun kyseessä on esine jonka olet itse ostanut alle  5v sitten.... 

Vierailija
9968/11882 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni isä kuoli joitakin vuosia sitten ja käytännössä mieheni sai hänen jäämistöstään itselleen vain muutaman pahvilaatikollisen tavaroita. Mukana muutamia työkaluja mutta ei mitään arvoesineitä. Mieheni veli jätti itselleen kirjahyllyyn apen arvokkaat lasiesineet, maljakot ym. Mieheni ei tuolloin pitänyt puoliaan kunnolla koska ei jaksanut surun keskellä riidellä. Nyt hänen veljensä kyselee jatkuvasti jotain esineitä takaisin, jotka ei koskaan ole meidän huusholliin edes päätyneet. Mieheni veli on varmaan itse myynyt ne eikä kehtaa myöntää asiaa...

Vierailija
9969/11882 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutut tunnistaa mut tästä mutta ei se mitään. 

Erosimme exän kanssa pitkän avoliiton jälkeen koska exä löysi yli puolet nuoremman naisen. Eikä siinä mitään, liitto oli jo vuosia sitten tullut päätepisteeseen mutta kumpikaan meistä ei oikein osannut tehdä asialle mitään, joten ero oli hyvä asia. Kuitenkin kävi ilmi, että yhteisessä asunnossamme piti maalata ja laittaa uutta lattiaa. 

Lattian laittoon palkkasimme ammattilaisen, mutta exä alkoi väittää, että vain minä olisin vastuussa seiniin tehdyistä rei'istä (lapseni tekemiä jotka kieltämättä vaativat tasoitusta). Exä oli kuitenkin halunnut ainoana nimensä vuokrasopimukseen, kontrollin tarve oli aina hänellä kova. Kieltäytyi myös maalaamasta, koska uusi nainen luuli, että meille syntyisi tuon urakan aikana taas jotain romanttista. Räjähdin ja sanoin, että lain mukaan hän on ainoa vastuullinen ja puolet vaadituista korjauksista tehneenä olin osuuteni hoitanut. Ja että mitään p*skapuheita en enää ala kuuntelemaan. Olin omien töiden päälle ollut joka ilta tekemässä jotain asunnon ilmeen kohentamiseksi samalla, kun exä huiteli ties missä. Romahdin henkisesti, jätin maalitelat sillensä ja ilmoitin exälle, että nyt on hänen valintansa, maalaako itse vai hoitaako ammattilaiset. 

Exäni on aina ollut omaan napaansa tuijottava, mutta näin häikäilemättömäksi en olisi häntä uskonut. Ilmoitin ykskantaan, että jos yrittääkään enää laittaa mitään minun vastuullani, menen vaikka oikeuteen. Laki on puolellani eikä ole minun ongelmani, jos hänen uusi kumppaninsa on yltiömustasukkainen. Miten kukaan voi luulla, että ERILLEEN MUUTTO voi päätyä siihen, että h*ssisin exääni?! 

Tämä uusi nainen vaati myös saada tulla käymään vanhalla asunnollamme. Sanoin ykskantaan ettei onnistu, en ole esteenä heidän suhteelleen mutten käsittänyt, mitä hän vanhalla asunnolla edes tekisi. Emme ole vieläkään tavanneet, ei ole ollut tarvetta. En kuitenkaan halua ketään tuntematonta tavaroideni lähelle edelleenkään; on vaikea antaa edes läheisteni koskea niihin. Exä meni uuden naisensa puolelle ja pyysi miettimään, miltä minusta tuntuisi jos kumppanini exä estäisi minulta pääsyn heidän vanhaan asuntoonsa. En ollut uskoa korviani vaan räjähdin nauramaan ja sanoin, että aika vaikea tietää, koska minulle moinen tuppautuminen ei tulisi pieneen mieleenkään. 

Nyt ilmeisesti exän ja uuden naisensa suhde on melkoista on offia, mutta enää se ei kuulu minulle. Ilmoitin exälleni, etten olisi ikinä uskonut hänen olevan noin totaalinen k*sipää ja etten halua nähdä häntä enää koskaan. Olisin voinut pysyä kavereina, mutta tuo käytös meni yli. 

Vierailija
9970/11882 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan silloin tällöin tavara eriä, pieniä kuolinpesiä yms. ja teen pientä tuloa myymällä tavaraa kirppiksillä, netissä ja huutokaupoissa. Pari kaveriani on saanut asiasta vihiä ja kun viimeksi raahasin autollisen tavaraa lajiteltavaksi he tulivat muka auttamaan. Avunanto loppui lyhyeen kun he tajusivat että tavarat ovat minun ja minä myyn ne eteenpäin ja myynnistä tulleet rahat ovat myös minun. Olisin voinut maksaa palkan jos olisivat oikeasti auttaneet kantamalla laatikoita sisään, mutta kun se "apu" oli itse sisään kantamieni laatkoiden kaivamista ja n. 1000x "Saanko tämän?"  Lopulta ärähdin että elätän itseni niillä tavaroilla, joten en jakele niittä ilmaiseksi. Suuttuivat tietysti ja haukkuivat ahneeksi.

Vierailija
9971/11882 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen kaveri uhosi, kuinka tulee auttamaan, kun joudun leikkaukseen. Lupasi auttaa käymällä kaupassa ja vähän kotihommissa. No, ei tullut vaikka asuu lähellä. Sensijaan yritti rimputella vuorokaudet ympäriinsä jauhaakseen ostamistaan halpahuonekaluista. 

Ja tää kaveri on just niitä "Kavereita ei jätetä-tyyppejä." En olis uskonu, kun olen itse auttanut häntä ja toiminut olkapäänä milloin missäkin tilanteessa. Toivon, että pääsee itse polvileikkaukseen pian. Kosto tulee olemaan suloinen.

Vierailija
9972/11882 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosimme exän kanssa pitkän avoliiton jälkeen koska exä löysi yli puolet nuoremman naisen. Eikä siinä mitään, liitto oli jo vuosia sitten tullut päätepisteeseen mutta kumpikaan meistä ei oikein osannut tehdä asialle mitään, joten ero oli hyvä asia. Kuitenkin kävi ilmi, että yhteisessä asunnossamme piti maalata ja laittaa uutta lattiaa. 

Lattian laittoon palkkasimme ammattilaisen, mutta exä alkoi väittää, että vain minä olisin vastuussa seiniin tehdyistä rei'istä (lapseni tekemiä jotka kieltämättä vaativat tasoitusta). Exä oli kuitenkin halunnut ainoana nimensä vuokrasopimukseen, kontrollin tarve oli aina hänellä kova. Kieltäytyi myös maalaamasta, koska uusi nainen luuli, että meille syntyisi tuon urakan aikana taas jotain romanttista. Räjähdin ja sanoin, että lain mukaan hän on ainoa vastuullinen ja puolet vaadituista korjauksista tehneenä olin osuuteni hoitanu

Siis remontoitte asuntoa, jossa asuitte vuokralla ja vielä palkkasitte ulkopuolisen henkilön tekemään lattiaremontin?

Vierailija
9973/11882 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lattian laittoon palkkasimme ammattilaisen, mutta exä alkoi väittää, että vain minä olisin vastuussa seiniin tehdyistä rei'istä (lapseni tekemiä jotka kieltämättä vaativat tasoitusta). Exä oli kuitenkin halunnut ainoana nimensä vuokrasopimukseen, kontrollin tarve oli aina hänellä kova. Kieltäytyi myös maalaamasta, koska uusi nainen luuli, että meille syntyisi tuon urakan aikana taas jotain romanttista. Räjähdin ja sanoin, että lain mukaan hän on ainoa vastuullinen ja puolet vaad

Niin tietysti. Täytyyhän aiheutetut tuhot korjata kun kyse ei ole normaalista kulumisesta. Kersojen vandalisoimat seinät ei ole normaalia kulumista.

Vierailija
9974/11882 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kersa" oli teinitytär joka aiheutti pari koloa vahingossa kootessaan sänkyä jossa autoin. 

Vierailija
9975/11882 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kersa" oli teinitytär joka aiheutti pari koloa vahingossa kootessaan sänkyä jossa autoin. 

Mitä väliä? Korjattava tai korvattava ne vahingot kuitenkin on. Yleisesti jos tuhoaa toisen omaisuutta niin tekemisistään pitää ottaa vastuu ja se pitää korvata. Luulisi olevan sanomattakin selvää.

Vierailija
9976/11882 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä? Korjattava tai korvattava ne vahingot kuitenkin on. Yleisesti jos tuhoaa toisen omaisuutta niin tekemisistään pitää ottaa vastuu ja se pitää korvata. Luulisi olevan sanomattakin selvää.

Kyllä. 

Tuli vain mieleen, että eikö vuokranantaja yleensä korjauta vahingot jollain firmalla ja sitten vuokralainen maksaa. Se on yleensä myös varmin ja nopein tapa.

Sen vuokralaisen omiin taitoihin remontissa ei ole aina luottamista.

Vierailija
9977/11882 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ystäväni on röyhkeiden pyyntöjen kuningas:

Piti juhlat luonani (oli enemmän tilaa), tämä ok. Sitten sanoi "voitko maksaa puolet juhlatarjottavista?" Tein selväksi, että sun juhlat, sä maksat.

Olisi pitänyt hänen muuttoonsa hommata sukulaisen pakettiauto ilmaiseksi. "Sähän aina saat sen lainaksi."

Lupasin auttaa häntä ansioluettelon tekemisessä. No kuinkas siinä kävi niin, että mä jouduin sen hänelle tekemään. Sitten olis pitänyt vielä työhakemuskin hänen puolestaan kirjoittaa, mutta en todellakaan kirjoittanut. 

Oli joskus synttäripäiväni. Halusi tulla kahville ja toki oli tervetullut. Ovella alkoi selitys "mulla ei nyt oo sulle mitään lahjaa". No sanoin, ettei tarvitsekaan olla. Ystävän pyynnöstä lähdettiin sitten käymään jossain ja hän kehtas pyytää multa bensarahaa. Niin, et "sori mulla ei oo sulle lahjaa ja hyvää synttärit, saat maksaa puolet mun bensoista." Tyhmyyttäni maksoin. 

Joku ilta soitteli, jos lähtisin hänen seuraksi ajelemaan. No tuli hakee ja mentiin. Toki kesken kruisailujen piti käydä tankilla. Kysyi maksamaan puolet bensoista. Silloin ymmärsin todeta, että sinä pyysit mut mukaan, sinä maksat. 

Tämän ihmisen kohdalla on näitä röyhkeyksiä niin paljon, että joskus mietin, olenko ystävä vai lypsylehmä. 

Vierailija
9978/11882 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. 

Tuli vain mieleen, että eikö vuokranantaja yleensä korjauta vahingot jollain firmalla ja sitten vuokralainen maksaa. Se on yleensä myös varmin ja nopein tapa.

Sen vuokralaisen omiin taitoihin remontissa ei ole aina luottamista.

Unohtui kertoa, että kyllä me yritettiin saada isännöitsijään yhteys sen jälkeen, kun oli jättänyt sangen töykeään sävyyn laaditun korjausvaatimuslistansa vanhaan kämppään. Ei sitten kuitenkaan suostunut soittamaan takaisin kertoakseen, voiko seinät maalata itse. Kahden ammattilaisfirman palkkaaminen olisi tullut liian kalliiksi koska maalaaminen kuitenkin onnistui. 

Vierailija
9979/11882 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene nyt muualle haastamaan riitaa sen jälkeen kun olen sanonut tämän: sinä oletit että lapsi aiheutti vahingot tahallaan ja minä oikaisin. Kiitos ja hei 😊

Vierailija
9980/11882 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri pyysi p*llua, annoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä