Ruoka
Äitin tekemä ruoka se on parasta ja mitä on sitten kotona oppinut. Sitten sitä tehdään samanlaista, mitä on kotoa saanut mallia, vai mitä.
Kommentit (9)
Meillä syötiin vaan ulkomaalaista ruokaa. Ainoa suomalainen tuote mitä kotona opetettiin syömään oli musta makkara
20 vuoden päästä syödään taas erilailla ja haukutaan nykyruokia junttimaisiksi.
Mun äitikään ei tee samoja ruokia, mitä silloin kun itse olin lapsi. Lapsena syötiin paljon perinteisiä perusruokia: lihaa ja perunaa, spagettia ja jauhelihakastiketta, nakkikastiketta, kotitekoista pizzaa jne jne. Kasviksia oli, aina se sama tomaatti-kurkku-jääsalaatti -salaatti.
Nykyään 55 v äitini syö kasvispainotteisesti tosi monipuolisesti erilaisia kasviksia ja on löytänyt paljon vaihtoehtoja proteiininlähteeksi.
Sitten kun menen kylään ja se kysyy mitä haluaisin syödä, niin hyvä ettei siltä pääse itku kun pyydän jotain nostalgista ruokaa, joka on mielestäni hyvää vain äidin tekemänä. Viimeksi pyysin kananmunakastiketta ja perunamuussia.
Tämä olisi pitänyt olla, että kotiruoka.
Ei. En halua syödä läskisoosia ja jauhoisia perunoita ja säilykepunajuuria ja kaikkea kermaan ja voihin hukutettua.
Omat ruokani on parempia kuin lapsuudenkodin ruuat.
Meillä kotona oli yleensä makkaraa ja perunaa. Joskus vaihtelun vuoksi perunaa ja makkaraa.
Veljeni vaimon kotona on jouluna ollut perinteenä saunareissulla paistaa makkarat löylyjen välissä ja se perinne on säilynyt.
Meillä on jänispaista tässä sunnuntain ruokana ja muutakin lisäksi. Tätä syötiin myös lapsena ja äiti laittoi isän ja veljen ampumat jänikset ruoaksi.
Ei todellakaan. Meilla oli pottuja ja ruskeaa kastiketta, joskus kalaa tai porsaankyljyksia. Kasviksina porkkana ja lanttu ja punajuuri.