Aidon näköinen peruukki - Apua äidilleni
Hei,
Vanha äitini on surrut koko ikänsä huonohiuksisuuttaan - tukka on ollut aina hento, mutta nyt vanhana hiukset käyvät tietysti vain ohuemmiksi sairauksien ja iän myötä. Kalju paistaa joka suunnasta päätä, ja joka päivä surraan, kun muutamaa karvaa ei saa kammattua kauniiksi. Haluan auttaa äitiä, ja kyselenkin mahdollisimman aidoista, kevyistä peruukeista, jotka eivät näytä karvakypärältä.
Äidin haavetukka on vaalea, polkkamallinen. Mistä kannattaa lähteä etsimään? Mistä löydän laadukkaan peruukin, joka ei kuitenkaan ole myöskään liian tuuhea? Onko paikkoja, minne lähteä sovittamaan äidin kanssa?
Kommentit (30)
Onhan niitä, en kyllä tiedä putiikkien nimiä. Mutta esimerkiksi syöpäpotilaat saavat maksusitoumuksen (noin 300-500e) jonka voivat käyttää peruukin ostoon, jos on sellainen hoito, josta lähtee kaikki hiukset. Hyvinkin aidon oloisia peruukkeja löytyy.
no riippuu missä asutte!
Mutta esim Kuokkasella Helsingissä on hyvät valikoimat ja osaavia ihmisiä neuvomaan, miten peruukki mitataan ja mitä muuta ottaa huomioon. Googlaa.
Ellen Wille peruukit, näistä mulla on 25v kokemus, just kuokkaselta hommattuna
Raquel Welsh peruukit
Voisitte mennä huviajelulle Tallinnaan, siellä on kiva peruukkikauppa kanssa, ihan Viru-hotellin lähellä. https://www.casabella.ee/index.php?page=64
Kalliita ovat peruukit, noin 500,- maksoi omani johon maksusitoumus toi alennuksen (syöpä)... Peruukki oli kuitenkin jotenkin tönkkö ja jäi käyttämättä. Ei ollut aitoa hiusta, hinta olisikin ollut aivan toinen aidolla hiuksella.
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä, en kyllä tiedä putiikkien nimiä. Mutta esimerkiksi syöpäpotilaat saavat maksusitoumuksen (noin 300-500e) jonka voivat käyttää peruukin ostoon, jos on sellainen hoito, josta lähtee kaikki hiukset. Hyvinkin aidon oloisia peruukkeja löytyy.
Miksi tälleen vastasit, ei hänellä ole syöpää! Ihan aidan vierestä tää juttu!
Vierailija kirjoitti:
Niin ja mainittakoon vielä, että tietysti aitoa hiusta. Laadukas, vaikka olisikin hintava.
Wau, no sitten puhutaan jo tuhansista euroista mutta kyllä niitä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Kalliita ovat peruukit, noin 500,- maksoi omani johon maksusitoumus toi alennuksen (syöpä)... Peruukki oli kuitenkin jotenkin tönkkö ja jäi käyttämättä. Ei ollut aitoa hiusta, hinta olisikin ollut aivan toinen aidolla hiuksella.
No miksi ostit huonon! Kannattaa mennä asiantuntijalle eikä ostaa mitään teatteriperuukkia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis ajattelin kertoa, että olen nähnyt hyvinkin aitoja peruukkeja (syöpää sairastavilla) ja ehkä tuo maksusitoumuksen suuruus kertoo myös jotain peruukkien hintatasosta. Mutta ei sit.
Vierailija kirjoitti:
Sain 150 € maksusitoumuksella ja se riittää peruukkiliikkeen tiettyihin malleihin, kaikki kyllä muovihiusta ja kutiavia. Aitohiusperuukit on sitten jo muutama tuhat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aidan vierestä koko sun hössötyksesi!
Synteettiset voi olla jopa paremman näköisiä, kuin aidot.
Tärkeintä on, että viet sen tpeen kampaajalle, joka ohentaa siitä ainakin puolet pois. Noi on ihan liian paksuja ja siksi näyttävät suomalaisessa päässä luonnottomilta.
Kiitos jo tähän asti kommenteista.
Äitini asuu Itä-Suomessa, mutta laadukasta peruukkia ja positiivista kokemusta varten tämän saisin varmaankin myös hoidettua Helsinkiin. (Asun itse Etelä-Suomessa, ja julkisilla pääsee liikkumaan)
Äidillä on monenlaisia sairauksia (myös syöpiä), mutta tukan lähteminen ei ole johtunut syöpähoidoista. Eli maksusitoomusta ei varmaankaan tulla saamaan.
Peruukki ei tosiaan saisi olla tönkkö, koska äiti kuumien aaltojensa takia (puhumattakaan kesän helteistä) tuskailee monesti kuumuutta. Peruukki saisi olla siis kevyt ja hengittävä.
Minä olen ryhmissä nähnyt, että nuo Wishin peruukit oikeesti ovat paljon paremman näköisiä kuin 500 euron aidot peruukit.
Googlettamalla löytyi Helsingistä Hiusextra Heinilä Oy. Aitohius peruukkeja saa sieltä hintaan 1290€ 2790€.
Aika paljon tyyriimpiä kuin kuituhiusperuuki, jota kävin vuosi sitten kokeilemassa Tampereella. 400€ maksusitoumuksen jälkeen maksettavaa jäi vielä pari sataa. Melkein teki mieleni ostaa se, vaikka hoidot sillä lääkkeellä loppuikin kuin seinään.
Joka tapauksessa moni noista peruukiliikkeistä toimii ajanvarauksella. Se kannattaa huomioida ennen kuin lähtee pitkästä matkasta ostoksille.
Vierailija kirjoitti:
Oletpa inhottava! EI ole naurun asia!
Tuo oli todella loukkaavaa ja asiatonta!
Nimim Kalju nainen
Vierailija kirjoitti:
Kiitos jo tähän asti kommenteista.
"Äidillä on monenlaisia sairauksia (myös syöpiä), mutta tukan lähteminen ei ole johtunut syöpähoidoista. Eli maksusitoomusta ei varmaankaan tulla saamaan. " Kysykää lääkäriltä, itse saan sairauden aiheuttamaan hiustenlähtöön maksusitoumuksen. Kannattaa kysyä!
Ja joo, suosittelen kans keinohiuksia, ihan ovat ok. Ja asiantuntija neuvoo, mitä tehdä hikoilun kanssa. Itse käytän ihan tavis vauvatalkkia. Ps itse suosittelen kuokkasta, siinä Kansallisteatterin vieressä)
kierrätyskeskus pääkaupunkiseutu verkkokauppa. myyvät ylijäämää, jossa hintalaput paikallaan.ei tarvi rekisteröityä. maksa ja laita postiosoite niin tuotteet tulee.lähelle sinua.
heillä on välillä asuste osastolla aidon näköisiä peruukkeja myynnissä. tämä tiedoksi köyhille sairaille. ne peruukit pystyy peseen shampoolla tai tiskiaineella ilmeisesti.
Kuokkaselta ostin minäkin aikoinaan, kun syöpähoidot vei hiukset. Siellä oli ajanvarauksella hyvä yksilöllinen palvelu. Voisihan lääkäriltä kysyä, saisiko jonkun sairauden perusteella maksusitoumuksen. Laskisi hintaa vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tein äidilleni peruukin, kun leikkasin häpykarvoistani karvat ja liimasin ne torttutaikinasta tehtyyn kallonpohjamuotoiseen muottiin. Nyt äidilläni on tuuhea peruukki eikä kukaan arvaa, että ei ole hänen omia hiuksiaan.
Paras!
Ilkeää ja asiatonta! Ei naurata!
Ala-arvoista muka hauskaa!
Nimi Kalju nainen
Niin ja mainittakoon vielä, että tietysti aitoa hiusta. Laadukas, vaikka olisikin hintava.