Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11882)

Vierailija
9861/11882 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni isä oli ehdokkaana eduskuntavaaleissa ja oletti että kaikki kylällä äänestää häntä.

Vierailija
9862/11882 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni isä oli ehdokkaana eduskuntavaaleissa ja oletti että kaikki kylällä äänestää häntä.

Saiko se muitakin ääniä kuin omansa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9863/11882 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pim pom. Mä tuun teille hengaa. Olis niin kiva jutskata ja ottaa pari kaljaa. Eiks oo kaljaa. Mä voin vaik hakee jos joku antaa rahaa ja avaimet. Vois ottaa tupakkaa kanssa kun mulla on loppu, annaks vähän lisää rahaa.

Kuulostaa tutulta. Ja ei sitten meinaa lähteä kotiinsa millään jis kerran päästät sisään, "kun on niin kiva jutskata, en millään haluis lähtee". Kun viimein saat ohjailtua ovelle, "hei mä otan pari bissee tosta mukaan kun niitä vielä on, mähän nää kävin ostaa". Ja kun ne on juotu, Pim pom. Jäiks mun puhelin/lompakko/avaimet tänne, ai ei, mä tuun silti ettiin. Ja sama alkaa taas.

Vierailija
9864/11882 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista olenko jo kirjoittanut tästä, mutta vanhempani harrastavat sellaista, että kun järjestetään jotkin isommat juhlat, niihin ei raaskita palkata ketään töihin hoitamaan ruokailuja ja kahvituksia. Sen sijaan hommaan ajautuu jokin vieras, jolla yleensä on taustaa keittiö- tai ravintola-alalta. Yhden kerran äitini jopa kutsui yhden vieraan, jolle kertoi vasta paikanpäällä, että hän on tulossa kahvittajaksi. Toisella kertaa vetovastuu taas kosahti tavallaan automaattisesti erään ystäväpariskunnan rouvalle, joka on ammatiltaan kokki. Oli hermojaraastavaa seurata, kuinka tämä ihana ja ammattitaitoinen nainen hääräsi keittiössä koko juhlan ajan sen sijaan että olisi nauttinut juhlista vieraana ja tullut valmiiseen pöytään. Ruoat ja kahvileivät oli sentään tilattu pitopalvelusta. 

Olen vierestä seurannut tätä touhua, ja halunnut vajota maan alle myötähäpeästä. Äitini mielestä taas on aivan tavallista ja  hyväksytt

Miksi te lapset ette sitten ole auttaneet näitä jotka äitinne pistää kahvittajiksi?

Tavallaan jatkatte hyväksikäyttöä. Ja nyt jo tulevia häitä ajatellen annatte taas äitinne järjestää juhlat ja kahvittajat. Ei mitään omaa vastuuta aikusilla ihmisillä. 

Vierailija
9865/11882 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex appivanhempani ovat olleet hyviä tässä toisten hyväksikäytössä. Minusta ovat nyt hyötyneet vähemissä määrin koska ex mieheni, poikansa, ollut napakka ja laittanut rajat ihan niiku kuuluukin.

Ihmeissäni olin kun ihan pystyvät kertomaan miten ovat voineet matkustaa hyvänpäivän tutulle ja oleilla siellä öitäkin. Tai saada tekemään asioita heidän puolestaan tai antamaan jotain heille ilmaseksi.

En ollut uskoa korviani kun kertoivat kuinka loukkaantuneita olivat kun ex mieheni lapsuuden ystävä ei kutsunut heitä häihinsä. Oli ollut lapsena pari kertaa heillä yötä ja exäni vanhemmat olivat ystäviä hänen vanhempiensa kanssa. Se että ei ollut kutsunut exääni häihinsä se sivuutettiin täysin. Ihan ymmärrettävää koska eivät olleet enää tekemisissä.

Jännä että tälläset omasta mielestään etuoikeutetut ihmiset saavatkin ympärilleen näitä kynnysmattoja.

Vierailija
9866/11882 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapuri sanoi:  Eiköhän tuo teidän koira olisi jo syytää lopetta kun haukkuu kaiket päivät ja yöt.

Minä: Jotta mitä?

Naapuri: No just sitä, että koira on häiriöksi ollut jo monta vuotta. Jos ensi yönä vielä kuuluu koiranne haukunta, otan yhteyttä isännöitsijään.

Minä: Siinä sitten teet niin.

Kului 2 päivää, sain puhelun isännöitsijältä, jotta koiramme häiritsee naapureita. Jaa, sanoin minä. En ikävä kyllä mahda asialle mitään kun koiramme on ollut koirien taivaassa jo kuusi vuotta, mutta jos hän viestittelee naapurin eukolle pitää hänen ottaa yhteyttä koirien taivaaseen. Sanoin heippa ja suljin puhelimen.

3 kk tämän jälkeen naapurit muuttivat pois, ehkä siksi kun aina kun näimme kysyin, jotta vieläkö Zero-koira on ollut yhteyksissä. Tais muijaa vähän hävettää, ainakin siltä vaikutti, mutta mitä tilaa sitä saa.

No kyllä varmasti hävetti ja siksi muuttivat. Jotain alkavaa muistisairautta, tai ääniharhoja.

Vierailija
9867/11882 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun aikoinaan olin opiskelemassa, siskoni saattoi käydä päivän aikana tuomassa postilaatikkooni hänen ja miehensä laskuja, joissa samana päivänä eräpäivä, maksettavakseni, ettei menisi ulosottoon. Itse eli avoliitossa miehen kanssa, jolla valituinen hyvä palkkainen työ, minä elin opintotuella.

Maksoitko? 

Jos useamman kerran tekee saman tempun niin saan sellasen kästyksen että maksoit. Jos näin on niin tavallaan sinä olet se hölmömpi teistä. Sori vaan.

Vierailija
9868/11882 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun paritalossa, enkä ole juurikaan missään tekemisissä naapurin kanssa. Vähän aikaa sitten vuokrasin lumilingon ja pudettelin katolta lumet. Arvata saattaa, että naapuri ilmaantui tapittamaan pihamaalleni ja sanoi että voisin samalla lingota hänenkin lumet kun pudottaa katolta lumet. Sanoin mitä koneen vuokra on ja tuntipalkan, koska olen yrittäjä. Lähti naama väärinpäin omalle puolelleen eikä sen jälkeen enää tervehtinyt. Hyvä niin. Pummeja ei naapurina tarvita. Pistin talon myyntiin ja ilokseni sen osti 3 lapsinen perhe xD

Vierailija
9869/11882 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs sukulainen ottaa yhteyttä vain, kun tarvitsee jotain. Tarpeet ovat olleet hänen koiriensa ottamista hoitoon (tietenkin ilman korvausta), keittiömme käyttöä isoa ruoanlaittourakkaa varten ja nyt viimeisimpänä meidän kesämökin lainausta, oman lomamme aikaan heinäkuuussa kolmeksi yöksi, ilman että oli edes kahvipakettia jätetty kiitokseksi.

Toinen tuttava lainailee samoin ilman minkäänlaista korvausta tai kiitoslahjaa milloin mitäkin. Peräkärryä, painepesuria, moottorisahaa, ruohonleikkuria, trimmeriä, pensassahaa. Usein kysyy kyytiä ja aika monta kertaa autoakin, kun omansa reistailee. Useimmiten ollaan suostuttu, aina ei. 

Vierailija
9870/11882 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun itsekseni ja olen poissa työelämästä sairauden takia, joten olen autellut muutamaa naapuria tarvittaessa kun aikaa on, ja minulla on heidän vara-avaimet. Kukkien kastelua, kissanhoitoa ym. Tästä tuli puhetta uusien naapureiden kanssa, jotka muuttivat tänne viime syksynä. Kyseessä pariskunta. Halusivat antaa vara-avaimensa "varmuuden vuoksi".

Heistä tulikin varsinainen riesa. Avaimet on "unohtuneet" useamman kerran ja päätin, että en ota enää heidän avaintaan. Sanoin asiasta ihan ystävällisesti. 

Olin muutama viikko sitten risteilyllä ja kotiin tullessani, minua odotti postiluukusta pudotettu lappu ja 80€ lasku oven avauksesta. Tämä pariskunta oli unohtanut avaimen taas kotiin, ilmeisesti yöllä, ja joutuneet pyytämään huoltomiehen paikalle. Oli kuulemma minun syytäni, että näin tapahtui ja oli vain kohtuullista, että minä maksan oven avauksen, koska en enää suostunut ottamaan heidän avaintaan.

Kiikutin laskun tietenkin heille takaisin ja totesin, ettei heidän avaimensa, unohtelunsa tai laskunsa ole minun vastuullani. Suuttuivat. 

Vierailija
9871/11882 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ja sisareni isä kuoli leskenä vajaa 3 vuotta sitten. Isä oli antanut sitä ennen pitkään leskeneläkkeensä sisarelleni n.300 e /kk. Kyllä - mieskin voi saada leskeneläkettä, mitä en tiennyt.

Sisareni on sitä mieltä, että minun jostain kumman syystä pitäisi maksaa hänelle ko. summa joka kuukausi. Lähettelee karhuviestejä ja nyt olen muka velkaa yli 10000e.

Vie kuulemma perintätoimistolle/ulosottomiehelle jos en ala maksaa. 

Perusteena, että perin isäni vaatimattoman asunnon ja hän sai lakiosansa rahana.

Niin, miehetkin voivat olla leskiä. Ei se eläke sukupuoleen ole sidottu. Isänikin saa sitä.

Sisaresi sai siis isäsi eläessä ylimääräistä tuloa 300 euroa/kk ja nyt hän on sitä mieltä, että sinun pitäisi jatkaa sen maksamista omasta pussistasi. Ainoa syy on, että hän haluaisi saada sitä rahaa edelleen.

Anna viedä vaan perintätoimiston hoidettavaksi. Siskollesi tekee hyvää, kun je nauravat hänet pihalle.

Vierailija
9872/11882 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs sukulainen ottaa yhteyttä vain, kun tarvitsee jotain. Tarpeet ovat olleet hänen koiriensa ottamista hoitoon (tietenkin ilman korvausta), keittiömme käyttöä isoa ruoanlaittourakkaa varten ja nyt viimeisimpänä meidän kesämökin lainausta, oman lomamme aikaan heinäkuuussa kolmeksi yöksi, ilman että oli edes kahvipakettia jätetty kiitokseksi.

Toinen tuttava lainailee samoin ilman minkäänlaista korvausta tai kiitoslahjaa milloin mitäkin. Peräkärryä, painepesuria, moottorisahaa, ruohonleikkuria, trimmeriä, pensassahaa. Usein kysyy kyytiä ja aika monta kertaa autoakin, kun omansa reistailee. Useimmiten ollaan suostuttu, aina ei. 

Miksi ihmeessä suostut tuollaiseen? Siitä tulee pahimmillaan ylisukupolvista hyväksikäyttöä. Jos et laita vastaan, saat syyttää itseäsi.

Vierailija
9873/11882 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaverini kysyi kerran, ryhtyisinkö henkilökunnan ja pomon väliseksi viestimieheksi. Eli olisin saanut kaikki kurat päälleni molemmista suunnista. En helkutissa suostunut. En tiedä miksi halusi mut susille heittää.

Eli luottamusmieheksi. Nämähän saavat pitää työpaikkansa, kun YT:t koittaa.

Vierailija
9874/11882 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapuri sanoi:  Eiköhän tuo teidän koira olisi jo syytää lopetta kun haukkuu kaiket päivät ja yöt.

Minä: Jotta mitä?

Naapuri: No just sitä, että koira on häiriöksi ollut jo monta vuotta. Jos ensi yönä vielä kuuluu koiranne haukunta, otan yhteyttä isännöitsijään.

Minä: Siinä sitten teet niin.

Kului 2 päivää, sain puhelun isännöitsijältä, jotta koiramme häiritsee naapureita. Jaa, sanoin minä. En ikävä kyllä mahda asialle mitään kun koiramme on ollut koirien taivaassa jo kuusi vuotta, mutta jos hän viestittelee naapurin eukolle pitää hänen ottaa yhteyttä koirien taivaaseen. Sanoin heippa ja suljin puhelimen.

3 kk tämän jälkeen naapurit muuttivat pois, ehkä siksi kun aina kun näimme kysyin, jotta vieläkö Zero-koira on ollut yhteyksissä. Tais muijaa vähän hävettää, ainakin siltä vaikutti, mutta mitä tilaa sitä saa.

Mukavaa, että ilmottauduit. Kuuletko vieläkin olemattomien koirien haukuntaa?

Vierailija
9875/11882 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitäisi pankeilla olla sen verran moraalista tajua että kysyisivät useaan kertaan takaajalta (vain hänen seurassaan) haluaako hän lainan takaajaksi. En voi kuvitella tosin tilannetta että joku minut noin vain kotoa hakisi lainan takaajaksi. En edes lähtisi mukaan jos ei selitetä kunnolla mihin ollaan menossa ja miksi.

Miksi alapeukutuksia? Tyyppihän kirjoittaa täyttä asiaa!

Vierailija
9876/11882 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raivostuttava ketju. Siis tänne väärinkohteluistaa ovat useimmat raivostuttavan heikkoja ihmisiä.

Lampaat, hävetkää! Teille varmaan saisi myytyä vaikka lunta Etelämantereella.

t. akateeminen mies

Sen sijaan, että käytät aikaasi raivostuttavan ketjun lukemiseen voisit vaikkapa opetella kirjoittamaan.

Ai peräti AKATEEMINEN? Olet sitten mielestäsi muita parempi

Vierailija
9877/11882 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri näki, kun meille tuotiin uusi nahkainen sohvakalusto, sohva ja kaksi nojatuolia. Hän tuli varta vasten niitä ihailemaan ja kehtasi pyytää, että tuokaa ne mun asuntoon kun viikonloppuna tulee kavereita käymään.

Miksei, kunhan vuokrahinnasta sovitaan

Vierailija
9878/11882 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaan omaa tapaustani tuohon, jossa sisko vaati henkilöä maksamaan hänelle heidän isänsä kuoleman jälkeen 300 euroa jotain vanhaa leskeneläkettä.  Minun äitini oletti automaattisesti, että minä olen jonkinlainen omaishoitaja hänen vanhuuden ajan siksi, että ihan laillisesti perin perikunnan jaossa vanhan lapsuudenkotini.

Tuo toinen kertoja olisi voinut vaatia, että siskon saama 300 e / kk olisi huomioitu ennakkoperintönä.  Mutta ilmeisesti koko asia tuli ilmi vasta liian myöhään.

Vierailija
9879/11882 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapahtui n. 10 min sitten: tuleva ex-vaimokkeeni soitti ja vaati 220€, joihinki ostoksiin, on ennestään velkaa ja työtön alkoholisti, riitelimme viime lauantaina ja nyt yrittää käyttää sovinnonhaluani hyväksi, olen yksin omassa kotona. Raivostuin ja heitin luurin korvaan, vaimoke tekee sitä myös. Mitä tehdä? Pärjään yksinkin, mutta kolkkoa on, olemme tunteneet yli 30 . yhdessä yli 11 v.  t: mies 60 vee

Jätä se sika!

Vierailija
9880/11882 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani kinusivat lapsenlapsia. Eivät ole saaneet, eivätkä saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän