Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11882)

Vierailija
9881/11882 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä ja omistan auton. Oulussa asuva vanha kaveri käy työmatkoilla ja muillakin reissuilla Helsingissä aika usein. Hän ei ole koskaan opetellut bussireittejä tai ratikkareittejä. Kun hän saapuu niin hän odottaa automaattisesti, että olen autolla hakemassa ja viemässä lentokentälle ja vielä Ikean reissut ja muut kuskaamiset päälle. Hän kehtaa kysellä kuskaamista myös silloin kun menee jonkun toisen kaverin luokse ja mun kans ei ole tarkoitus viettää aikaa. Kerran majoitin ja kuskailin häntä viikonlopun ajan häiden vuoksi. Lentokentät, hääpaikalle Espoon perukoille, illalla jatkolta nouto.. tuliaisia hän ei tuo koskaan.

Vierailija
9882/11882 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit varasi liput konserttiin kertomatta minulle. Tietenkin olisin mennyt mukaan, jos mulle ois kerrottu.  Minä sain pyynnön tulla lapsenlikaksi yhden kaverin lapsille. Menin, mutta en unohda.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9883/11882 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palasin vuorotteluvapaalta töihin ja iäkäs äitini suuttui koska oli olettanut että autan häntä tavaroiden raivaamisessa, että hän pääsee muuttamaan pienempään kotiin. Olen työikäinen (50+) ja äitini on ihan hyväkuntoinen ihminen ikäisekseen, eli pystyy kyllä itsekin karsimaan tavaroitaan. Siivoaa, laittaa ruokaa, pyöräilee, käy tansseissa ja lenkkeilee että ei ole kunnosta kiinni. Olen kyllä tarjoutunut kuskaamaan tavaroita kierrätykseen ja hyväntekeväisyyskirppiksille kun hän on itse ensin valikoinut karsittavat erilleen. Ilmeisesti hän ajatteli että katson vieressä kun hän tavara kerrallaan ihmettelee mitä sille tehdään. Hän on hoitanut lastani tasan yhden kerran - ei kiinnostanut kun oli työn päälle matkustelua ja omia harrastuksia, että ei oikein voi vaatia vastavuoroisuuden periaatteella nyt auttamaan.

Vierailija
9884/11882 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri oli jättänyt sähkölaskut maksamatta ja kämppä oli pimeänä. Surkeana valitteli muka yllättävää tilannetta ja koitti saada minut maksamaan hänen puolestaan rästissä olevan summan, puhuttiin useista sadoista euroista kaikkine kuluineen. Olin opiskelija, koko kuukauden opintotukeni ei olisi riittänyt sen laskun hoitamiseen. Kaveri suuttui kun en suostunut kysymään omilta sukulaisiltani rahaa lainaan hänen sähkölaskuunsa.

Vierailija
9885/11882 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vertaan omaa tapaustani tuohon, jossa sisko vaati henkilöä maksamaan hänelle heidän isänsä kuoleman jälkeen 300 euroa jotain vanhaa leskeneläkettä.  Minun äitini oletti automaattisesti, että minä olen jonkinlainen omaishoitaja hänen vanhuuden ajan siksi, että ihan laillisesti perin perikunnan jaossa vanhan lapsuudenkotini.

Tuo toinen kertoja olisi voinut vaatia, että siskon saama 300 e / kk olisi huomioitu ennakkoperintönä.  Mutta ilmeisesti koko asia tuli ilmi vasta liian myöhään.

Isä oli ilmeisesti ottanut asian huomioon, koska testamenttasi asunnon toiselle sisarukselle. Leskeneläkettä nauttinut sai lakiosan.

Vierailija
9886/11882 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Helsingissä ja omistan auton. Oulussa asuva vanha kaveri käy työmatkoilla ja muillakin reissuilla Helsingissä aika usein. Hän ei ole koskaan opetellut bussireittejä tai ratikkareittejä. Kun hän saapuu niin hän odottaa automaattisesti, että olen autolla hakemassa ja viemässä lentokentälle ja vielä Ikean reissut ja muut kuskaamiset päälle. Hän kehtaa kysellä kuskaamista myös silloin kun menee jonkun toisen kaverin luokse ja mun kans ei ole tarkoitus viettää aikaa. Kerran majoitin ja kuskailin häntä viikonlopun ajan häiden vuoksi. Lentokentät, hääpaikalle Espoon perukoille, illalla jatkolta nouto.. tuliaisia hän ei tuo koskaan.

Seuraavan kerran kun on tulossa, ilmoita, että jouduit myymään auton, kun sen pito tuli niin kalliiksi.

Sitten näet, onko vanha vai suorastaan entinen kaveri.

Vierailija
9887/11882 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava idea, kerro sitten miten meni!

Vierailija
9888/11882 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esikoisemme oli juuri syntynyt, kun tuttavamme, kenellä oli vähän vanhempia lapsia, tarjosi vauvanvaatetta ja muuta tarviketta. Tuli käymään ja toi ne, sitten rupesi mutisemaan, ettei ilmaiseksi kyllä anna... Maksoin parikymppiä hänelle. Aina kun heiltä meni vaatekoko pussiin tai oli jotain tarpeetonta välinettä, otti yhteyttä ja halusi myydä niitä. Sitten tajusin miten helppoa tiliä tuo tekee, kun lastenvaatteista on niin isoa ylitarjontaa, ettei niitä kukaan millään käypähinnalla osta. Sitten aloin sanomaan, ettei tarvita ja mitään ei ole hänestä enää kuulunut.

Tuo, että menee vastasyntyneen vanhemmille heti myymään jotain ja menee käsi ojossa kylään on ihan törkeää. Ei tarvitse omiaan ilmaiseksi antaa, mutta ei ole oikea paikka ja aika alkaa rahastamaan. Jos haluaa rahaa niin myykööt netissä tai kirpparilla, kyllä vastasyntyneelle viedään lahjaksi.

Vastaavia kokemuksia vaatteista pienten lasten äitinä.

Vaatteita ikään kuin tarjotaan ilmaiseksi, mutta sitten perästä sanotaan, että nämä sitten maksais niin ja niin paljon. En minäkään sitä, että pitäisi ilmaiseksi antaa, mutta alun perin voisi ilmaista, että vaatteet ovat myynnissä eivät ilmaisia. 

Olen opetellut sanomaan kaikkiin vaatetarjouksiin ei kiitos, emme tarvitse välttääkseni kiusallisia tilanteita, joissa joku raahaa meille kassillisia vaatteita, joita en halua ja joutuisin vielä maksamaan niistä. 

Vierailija
9889/11882 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä aikamoisen härskiä odottaa kaverin toimivan pk-seudulla ilmaisena taksina 24/7.

Vierailija
9890/11882 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestin serkulle taannoin 50 v juhlat. Hommasin ruoat ja paikan ja olin työssä sen päivän siellä. Kutsutuille ilmoitin, että 10 euron korvaus olisi kiva tililleni, että saataisiin osa juhlien kuluista kerättyä yhdessä.

Muutama tuon rahan tililleni laittoikin, kiitos heille, mutta törkeän tempun tekivät eräät sukulaiset, tuli 2 aikuista ja 4 kamalaa kakaraa ja toivat 2 litraa maitoa, jossa oli -30 % tarrat....

Söivät ja joivat tyytyväisenä, taisivat viedä vielä kotiinkin ruokaa siitä.

Ne olivat viimeiset juhlat, jotka hyvää hyvyyttäni järjestin.

Vierailija
9891/11882 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset muuttivat pois kotoa omilleen niin tämä ystävä suuttui minulle kun en suostunut muuttamaan pienempään asuntoon kun nyt on turhia huoneita... öööö... eeeeiiii... miksi muuttaisin pois omasta kotoani??? Vain siksi kun "ystäväni" sanoi niin, nyt on sitten vihainen kun haluan että kaikilla lapsilla on oma huone kun tulevat kylään enkä suostu siihen että nukkuisivat olohuoneen lattialla kuten hänellä käytäntönä on...

Vierailija
9892/11882 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin itseasiassa eilen lopettää ystävyyden ihmiseen jonka käytös alkoi olla niin härskiä että en vaan enää pysty hyväksymään sellaista. Kyseinen nainen on kokopäivä töissä ja hänellä on hyvin toimeentuleva puoliso sekä yksi lapsi. Nainen tykkää juhlia lähes joka viikonloppu ja lainailee sitten ihmisiltä rahaa tähän. Lupaa maksaa mutta sitten kun on maksun aika, vetoaa siihen että perheellisenä on raha tiukassa. Itse olen kahden lapsen yksihuoltaja eikä mieleenikään tulisi vipata ihmisiltä rahaa ja sitten vedota siihen että ei tarvitse maksaa kun lapsiperheenä on raha tiukassa.

Ostin viime kesänä liput koko kaveriporukalle erääseen tapahtumaan ja tämä nainen oli yksi niistä joka ilmoittautui mukaan. Muut osallistujat maksoivat lippunsa heti, mutta Pari päivää enne tapahtumaa hän ilmoitti ettei olekaan rahaa osallistua. En saanut lippua kaupaksi enää minnekään joten otin takkiini sen reilu 100 e tästä. Hän kehtasi vaatia lippua maksutta itselleen kun muuten jää käyttämättä.

Nyt teki toiselle kaverillemme samankaltaisen tempun- jätti maksamatta. Tuo toinen kaverimme on pienituloinen joten hänellä ei todellakaan ollut varaa ottaa takkiin melko suurta summaa tämän naisen ohareiden takia. Minä laitoin viestiä tälle naiselle että nyt tuo homma on vaan maksettava kaverillemme, ei voi tehdä näin. Nainen maksoi sitten pitkin hampain mutta oli valittanut ystävillemme että minä vaadin häneltä rahaa ja emmekö me muut ymmärrä miten tiukilla hän lapsiperheen äitinä on. Mikään näistä jutuista mitä hän koittaa jättää maksamatta ei ole pakollisia menoja, vaan huvituksia.

Nainen on toiminnallaan suututtanut monet ystävämme ja kun tästä sitten minun lisäkseni otti puheeksi toinenkin ystävä, hän haukkui meidät pataluhiksi ja alkoi marttyyriksi tyyliin "no nyt jää lapselta ruoka saamatta". Minulle hän kehtasi sanoa että koska olen hyvätuloinen, hän ei ymmärrä miksi kyselen muutaman satasen perään. Varmaankin siksi että on eriasia ottaa lainaa ja luvata maksaa takaisin kuin lahjoittaa rahaa.

Vierailija
9893/11882 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs pk-seudun kehyskunnassa asuva kaveri osti tori.fista pk-seudulta tavaran, ja kysyi voinko käydä sen autollani hakemassa kun siellä alueella kuitenkin pyörin. Ei ollut uso vaiva ja kävin kaverinpalveluksena hakemassa tavaran kun tästä ei ollut isoa koukkausta työmatkaani.

Se oli virhe.

Kolmannen noudettavan tavaran kohdalla ryhdistäydyin, ja kehoitin häntä itse hakemaan ostoksensa. Matkaa tälle ostokselle olisi tullut 35 km suuntaansa eikä ollut minkään matkani varrella. Lisäksi hän tarvitsi tavaran mahdollisimman pian, joten minun olisi pitänyt viedä se hänelle. Mainittakoon, että hänellä oli myös auto käytössään ja matkaa kohteeseen ehkä 10 kilometriä enemmän kuin minulla.

Vierailija
9894/11882 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

muumuu kirjoitti:

Olis tästä siskoäitistä vielä lisääkin kerrottavaa... Esimerkiksi menee lapsiensa kanssa vanhemmilleni usein viikonloppuina molempina päivinä, vaikka he haluaisivat levähtää ja tehdä omiakin kotitöitä, kun molemmat tekevät pitkää päivää töissä. Ja sisko olettaa, että aina lapset ovat tervetulleita vanhemmilleni yökylään (tai muutenkin kylään) tai hoitoon ihan milloin vain, vaikka he haluaisivat rauhoittua välillä ihan kahdestaankin. Monesti sisko on myös viikoilla illat lastensa kanssa vanhemmillani, jotta itse pääsisi helpommalla ja lapsilla olisi hoitaja. Hän olettaa, että jos hän on lapsineen yhtäaikaa vanhemmillani jonkun muun sisarensa kanssa, niin me muut olemme velvollisia hoitamaan hänen lapsensa, myös niissä tapauksissa, kun lapsi on itkuinen ja kaipaa selvästi äitinsä huomiota. Esimerkkinä sellainenkin, että ei viitsinyt mennä pesemään lapsensa kakkapyllyä, vaan antoi senkin tehtävän muille, ja it

Jokainen vastaa ITSE omista kakaroistansa! Ei niitä ole pakko hankkia! Heti kun on lapsi(a) on mukamas etuoikeutettu

Vierailija
9895/11882 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Laita jotain" "jos jotain voit maksaa"

Tähän törmää usein ja just härskeissä yhteyksissä.

Joku tuputtaa itse jotain ylimääräisiä kamojaan ja sitten pyytää siitä "jotain"

Tai tarjoaa kyytiä ja pyytää jotain. Sano summa, mitä sä haluat jostain bensasta. Ärsyttää ne bensarahan pyytäjät, ketkä itse tarjoavat kyytiä. Tosi kiusallista sitten perillä ruveta "jonkun summan voisin ottaa"

Ja jos myyt jotain, niin sano millä hinnalla lähtee. Tossa on vaan se ahne taka-ajatus, että jos toinen vaikka ei kehtaa tarjota jotain pikkusummaa niin saakin helposti enemmän. Mitenköhän suu pantais, kun sanoisin että "okei saat euron. Se on jo jotain sekin."

Samaten ärsyttää palkkatoive johonkin isoon firmaan rividuunarin hommaan. Niillä on kyllä ne taulukot mitä enempää ne ei maksa, sanois vaan että tästä maksetaan tämän verran/tunti.

Vierailija
9896/11882 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun teillä on kaksi autoa, niin enkö voisi saada sen toisen lainaksi vähäksi aikaa?  Hmm, tarkennapa vähän? Halusi auton käyttöönsä toistaiseksi. Olisi voinut jopa tankata, jos tankki tyhjenee kun on kauempana, mutta vain sen verran että pääsee kotiin, "omistajahan sen auton täyteen tankkaa". Meidän olisi pitänyt ilmoittaa kun olisin tarvinnut omaa autoani ja hän olisi kertonut jos se sopii. Vakuutukset ja muut kulut, omistajahan ne hoitaa.

No, auton omistaja myös käyttää omaa autoaan kun haluaa, eikä lainaa sitä kitupiikeille. Kumpikin autoistamme on jatkuvasti käytössä, työpaikkamme ovat ihan eri suunnilla joten yhdellä autolla ei arkielämä onnistu.

Vierailija
9897/11882 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavan kerran kun on tulossa, ilmoita, että jouduit myymään auton, kun sen pito tuli niin kalliiksi.

Sitten näet, onko vanha vai suorastaan entinen kaveri.

Mielestäsi siis valehteleminen on hyvä ratkaisu? Sen sijaan että puhuisi totta ja sanoisi sen asian niin kuin se on? Aikuisia ihmisiä vielä.

Vierailija
9898/11882 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei-mies kirjoitti:

Mä olen Ei-mies. Ihailen teitä muita Ei-miehiä ja Ei-naisia. Pitää olla pokkaa sanoa Ei. En lainaa autoani sillä verukkeella että autovuokraamoissa on kallista, sanon Ei. En lainaa mökkiäni sillä verukkeella että vuokramökeistä joutuu maksamaan vuokraa, sanon Ei. En lainaa venettäni sillä verukkeella että käytte ihan vaan vähän selällä, sanon Ei. En lainaa rahaa sillä verukkeella että lapset näkevät nälkää vaikka tupakkaan ja viinaan riittää rahaa, sanon Ei. Olen Ei-mies joka nauttii itse omista työllä ansaituista makeista hedelmistä. Kaiken maailman loisille sanon Ei. Sanon sinäkin.

Hyi kun olet ilkeä ja itsekeskeinen! Etkö yhtään kunnioita pummipaskojen oikeuksia? Pitää saada sitä ja tätä ja tietenkin ilmaiseksi

Vierailija
9899/11882 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

lissää!

Vierailija
9900/11882 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni kaveri, joka ei töissä ja onnistunut sössimään asiansa muutekin lainasi rahaa n. 100 euroa, lupasi maksaa takaisin seuraavista tuista. Mieheni ystävällisesti sitten kyseli rahojen perään, niin vastaus oli aina suoraa valehtelua, että tukia ei ole tullut, kaikki meni laskuihin, netti ei toimi tai automaatista ei saanut rahaa. Loppujen lopuksi meni sellaiseksi jankkaamiseksi, että mieheni antoi olla. Kaveri kuitenkin yritti vielä härskisti maksattaa konserttiliput (hinnaksi olisi tullut yli 200 euroa) ja kun mies ei siihen suostunut, niin suuttui ja haukkui huonoksi ystäväksi. Varas, valehtelija ja huijari on tämä kaveri. Onneksi emme rahaa enää lainanneet hänelle ja yhteydenpito jäi siihen.

Kuula kalloon pummipaskalle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän