Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11882)

Vierailija
9841/11882 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohi aiheen, mutta noista sairaalatarinoista tuli mieleen kun kerran makasin yöllä ensiavussa. Siellä joku täti huuteli tosi v-mäiseen sävyyn ohikulkeville hoitajille, että tarjoilija, tarjoilija eikö täällä saa palvelua? Sivusta seuraajana se oli hieman huvittavaa, mutta en ihmetellyt yhtään hoitajien tympääntyneisyyttä.

Vierailija
9842/11882 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäläinen vei kahvimukin sitten alushousut ja ruokaa. Romani vei imurin kaapista sininen. Helluntailainen. Toinen vei lasipöydän olohuoneesta. 

Olisipa vieneet sinutkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9843/11882 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistin aikoinaan vanhan moottoripyöränropposen. Se oli muualla talvisäilössä ja talvella naapurin mamille muutti nurkkiin alkoholiin menevä harvahampainen lipevä ukko. No, hain mopon kämpille ja hetken päästä tämä lipevyys ihaili roppostani. Halusi ajelulle, yksin. Kieltäydyin monen monta kertaa ja kireys ukon äänessä kohosi joka kerta.

Väsyin ukkoon ja kerjäämiseen, valehtelin että mopo hajosi ja puolisoni ajoi sen työpaikkansa konehalliin piiloon. Kerran sitten päätin lähteä ajelulle, ja kävelin pyörän luo. Sain niin pahat rakot että sen kesän ajot oli siinä kun en saanut kenkiä enää jalkaan. Vit**ti.

Vierailija
9844/11882 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesti on niin, että, jos saat perinnön, lahjan tai jonkin voiton, niin ahneet kanssaihmiset pyrkivät hyötymään siitä lainaamalla , käyttämällä jne. Omistajaa voidaan jopa syyllistää, että tämäkin on saanut ko. jutun ilmaiseksi, niin mikseivät täysin sivulliset saisi siitä hyötyä.

Niin, ja jopa pyydetään itselleen siitä jotain : )

Nille on sanottava vaan että sinun osuutesi on jo jaettu sinulle. Näitä ei enää pilkota. Olisit pitänyt aiemmin paremmin huolta osuudestasi

Potku perseelle, helvetti!

Vierailija
9845/11882 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu alkoholisti yrittää pummia rahaa milloin milläkin verukkeella. Selvästi ärsyyntyi, kun joskus toimitin (lähinnä piruuttani) vuorokauden ruokatarpeet, kun aina "on nälkä" ja joka ikisen kerran "maksan huomenna, kun on rahapäivä". Ihan siitä huolimatta, että sattuu olemaan juuri pyhäpäivän aatto tms. Viinaa ei tietenkään olisi vailla, mutta oho hupsis, kun aina on sossu tai muu taho "mokannut" ja rahaa ei tullutkaan sovitusti ja mukamas perustarvikkeet lopussa. Syy ei ole ikinä itsessä.

Jonkin kerran tältä oli "elintärkeät lääkkeet lopussa", jännästi taas juuri kansallisen ryyppyjuhlan aikaan. Paska selitys, koska hänellä on maksusitoumus apteekkiin ja saa lääkkeensä sieltä maksutta, lasku hoituu muuta kautta. Muuten sinällään hyvä yritys, mutta minä käsittelen mm. niitä maksusitoumuksia työkseni. Jätin tämän toki kertomatta, ja kieltäydyin vain.

Ei millään meinaa mennä jakeluun, että vaikka olisin miljonääri, e

Potku perseelle, ja helvetin lujaa!

Vierailija
9846/11882 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin erään vanhan tutun joka on alkoholisoitunut ja kulkee rollaattorin kanssa,n.60v mies. Vaihdoimme numeroita ja pian sen jälkeen alkoi soitot jossa pyysi minua alkosta viinaa hakemaan. Asun n. 4km päässä hänestä. Nyt on myös katkonut käsivartensa joten ajattelin auttaa ja kävin alkossa. Poljin pyörällä n. 10km edestakaisin liukkaalla talvikelillä koska jouduin hakemaan häneltä ensin rahat,itsellä ei ollut. Pullon ja loppurahat saatuaan ei tehnyt elettäkään jotta olisi jotain vaivanpalkkaa antanut, katsoi vain sen näköisenä että koska lähden siitä. Oli eka ja vika kerta kun autoin,sen verran röyhkeätä käytöstä tuollainen. Oli ennen mukava mies.

Itse en suostuisi hakemaan alkoholia henkilölle, jonka tietäisin tai epäilisin olevan päihdeongelmainen. Eli mielestä

Itsehän on tahallaan ja ilkeyttään juomalla aiheuttanut tilanteensa, ei ansaitse minkäänlaista apua, potku perseelle ja kuolkoot pois, t: alkoholistipaskan puoliso, jolla mitta täysi, mies 60 vee

Vierailija
9847/11882 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palsta näemmä rikki, kun piika- ja muuttoketjun viestit änkee tunkee tänne.

Mankää helvettiin saivartelemasta, ketään EI kiinnosta!

Vierailija
9848/11882 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen laittanut joskus kauan sitten äidistäni joka lupailee meidän mökkiä sukulaisille.

Nyt ollaan talvilomalla mökillämme ja äitini soitti, että ettehän ole ensi viikolla.. kysyin jälleen että miten niin.

Hän oli päättänyt luvata mökkimme jollekin tuttavalleen.

Sanoin ettei ole edelleenkään mahdollista. Mökki on vain omaan käyttöön.

Suuttui ja löi luurin korvaan.

Tunnin päästä soitti ja alkoi mahdoton valitus että joutaahan se lainaan.

Kysyin kuitenkin että paljonko ovat valmiita maksamaan vuokraa, niin ei kun ilmaiseksi.

Tässä vaiheessa piti jo korottaa ääntä, että elä ikinä enää lupaa toisen omaa kellekään.

Ei varmaan olla seuraavaan puoleen vuoteen yhteydessä..

Toinen mitä tapahtui juuri ennen lomaa. Ja tämäkään ei ole ensimmäinen kerta.

Kaverini tietää, että haen lomalla ollessa koivurankaa metsästä polttopuiden tekoa varten.

Kaveri kysyi perjantaina että ai

Hyi kun olet ilkeä ja itsekeskeinen! Etkö yhtään kunnioita pummipaskojen oikeuksia? Pitää saada sitä ja tätä ja tietenkin ilmaiseksi

Vierailija
9849/11882 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen, ja nuorempana seurustelin maanviljelijäperheen  pojan kanssa. Ihan kivaa se oli, mutta tämä pojan isä, maatalon isännäksi  reittä pitkin noussut, oli sitä mieltä että minun pitää antaa autoni hänen perheensä käyttöön. Oli aina pummaamassa sitä, mutta sanoin, että en anna, jokainen ajaa omalla autollaan.

Vierailija
9850/11882 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista olenko jo kirjoittanut tästä, mutta vanhempani harrastavat sellaista, että kun järjestetään jotkin isommat juhlat, niihin ei raaskita palkata ketään töihin hoitamaan ruokailuja ja kahvituksia. Sen sijaan hommaan ajautuu jokin vieras, jolla yleensä on taustaa keittiö- tai ravintola-alalta. Yhden kerran äitini jopa kutsui yhden vieraan, jolle kertoi vasta paikanpäällä, että hän on tulossa kahvittajaksi. Toisella kertaa vetovastuu taas kosahti tavallaan automaattisesti erään ystäväpariskunnan rouvalle, joka on ammatiltaan kokki. Oli hermojaraastavaa seurata, kuinka tämä ihana ja ammattitaitoinen nainen hääräsi keittiössä koko juhlan ajan sen sijaan että olisi nauttinut juhlista vieraana ja tullut valmiiseen pöytään. Ruoat ja kahvileivät oli sentään tilattu pitopalvelusta. 

Olen vierestä seurannut tätä touhua, ja halunnut vajota maan alle myötähäpeästä. Äitini mielestä taas on aivan tavallista ja  hyväksyttävää nakittaa hommaan joku tuttu. Yhden ainoan kerran hän on palkannut juhliin apua, ja silloin kyse oli erään sukulaistytön kaverista, joka oli ravintola-alan opiskelija, ja teki kesätyönä keikkaa juhlissa. Olen yrittänyt äidilleni sanoa, että varmaan löytyisi muitakin opiskelijoita joille tällainen keikka kelpaisi, mutta äitini mielestä "tämmöisiin pieniin perhejuhliin ei tarvitse tarvitse palkata ketään". Mutta onhan vaikkapa 50 vieraan ruokkimisessa ja kahvittamisessa jo aika iso työ. Minä eikä veljeni ei ole ainakaan toistaiseksi järjestänyt häitä, mutta äitini varmaan ajattelisi niidenkin kohdalla, että pitopalvelua ei tarvita, ja varmaan joku vieraista joutaa hoitamaan kattaukset ja tiskit. 

Vierailija
9851/11882 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin festareilla, aikaan kun ei vielä älykännyjä oikein ollut, mutta pankkitunnuksilla pystyi maksamaan netissä laskuja. Kaverini soitti pe iltana että hänellä ei ole yhtään rahaa ja pitäisi saada lapselle apteeksita lääkkeitä kun huomasi että ne ovat loppuneet. Sanoin etten voi auttaa että olen festareilla nyt. Hän ehdotti että jos voisin kuitenkin jotenkin siirtää hänen tililleen rahaa. Sanoin ettei minulla ole täällä kuin puhelin ja pankkikortti mukana, että kaikki on 50 km päässä hotellilla. Kysyi sitten että mitä jos nopeasti nyt lähtisin festareilta käymään siellä hotellilla siirtämässä hänelle 20€. 

En lähtenyt, enkä enää koskana vastannut puhelimeen.

Tuohon aikaan siirto olisi tuskin ollut heti perillä. Ois mennyt seuraavaan viikkoon.

Tyypillistä pummipaskoille, vedotaan pakkotilanteeseen, arvaa vain maksaako takaisin

Vierailija
9852/11882 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista olenko jo kirjoittanut tästä, mutta vanhempani harrastavat sellaista, että kun järjestetään jotkin isommat juhlat, niihin ei raaskita palkata ketään töihin hoitamaan ruokailuja ja kahvituksia. Sen sijaan hommaan ajautuu jokin vieras, jolla yleensä on taustaa keittiö- tai ravintola-alalta. Yhden kerran äitini jopa kutsui yhden vieraan, jolle kertoi vasta paikanpäällä, että hän on tulossa kahvittajaksi. Toisella kertaa vetovastuu taas kosahti tavallaan automaattisesti erään ystäväpariskunnan rouvalle, joka on ammatiltaan kokki. Oli hermojaraastavaa seurata, kuinka tämä ihana ja ammattitaitoinen nainen hääräsi keittiössä koko juhlan ajan sen sijaan että olisi nauttinut juhlista vieraana ja tullut valmiiseen pöytään. Ruoat ja kahvileivät oli sentään tilattu pitopalvelusta. 

On käsittämättömän typerää tuolta nakitetulta henkilöltä ettei saa suutaan auki. Itseäni tällaiseen yritettiin kerran ja kieltäydyin saman tien paikan päällä. Tästänän nousi marttyyrimainen meteli mutta pidin pääni. Ilmoitin että olen oman kutsun häihin saanut eikä siinä mainittu mistään työkeikasta. Jotenkin tuon sitten joku sai hoidettua mutta itse keskityin hääjuhlaan.

Vierailija
9853/11882 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venäläinen vei kahvimukin sitten alushousut ja ruokaa. Romani vei imurin kaapista sininen. Helluntailainen. Toinen vei lasipöydän olohuoneesta. 

Kappas varasteluhullu on päässyt suljetulta, tai sitten lääkkeet ovat loppuneet.

Sinua ei olekaan yli vuoteen näkynyt täällä, ellei jopa kahteen.

Ja heti ollaan käsi pitkällä ruokkimassa trollia. Hyvin sä vedät.... 

Vierailija
9854/11882 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex oli alkoholisti (puskenut horsmaa jo monta vuotta) ja hänellä oli hävettävä ja ärsyttävä tapa. Hän saattoi soittaa kavereilleen, että tuu käymään. Ja puhelun lopuksi laittoi aina tekstarin, että olutta mukaan! Yleensä kaljapyyntöä ei huomioitu, mutta yks kaveri oli niin kiltti tai tyhmä, että toi sen kaljapäkin aina tullessaan. Kun sama oli toistunut useita kertoja, niin viimein tuli kerran ilman kaljoja, ja sanoi että miten näihin sun kyläilypyyntöihin liittyy aina kaljan tuominen, ja koskahan sä maksat takaisin ne mitä oon tuonut. Kun eihän sillä juopolla ikinä rahaa ollut. 

Toinen bravuuri oli, että jos kavereilla ei ollut kaljaa tullessaan, niin heidän tehdessään lähtöä ja ollessaan jo ovella tää mun ex hihkaisi aina että hei, olisko sulla heittää kymppi. Aina. Ei se oikein pystynyt edes keskittymään juttelemiseen tai mihinkään, kun se mietti vaan että missä kohtaa pääsee pyytämään kaljarahaa.

Ihmettelen suuresti että oli niinkin pidetty kaveri, että aina oli joku jota höynäyttää, joku joka tiesi ettei niitä kaljoja ja vippejä suurella todennäköisyydellä saa edes takaisin.

Vierailija
9855/11882 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen. Olin ihastunut mieheen joka ei ollut naimisissa ja vannoi kiveen ettei ole ketään/mitään romantiikka kenenkään kanssa. Hänellä oli vain muutamia naispuolisia ystäviä, ja sanoi että ovat ihan sama kuin mieskaveri (mitä ikinä tarkoittikaan). Hän muutti yhteen yhden naisen kanssa ja rahoitti tämän ja hänen lastensa elämää.  Kyseessä oli suomalainen mies ja nainen joku entinen kosovoalbaani tms jolla oli menny elämä romuksi (ero, työttömyys, ajoittainen asunnottomuus, eri maissa asuminen jne). 

Mies oli sitä mieltä että me voidaan olla kavereita ihan kuten ennenkin vaikka asuukin naisen kanssa. Samassa sängyssä nukkuminen oli vain käytännön järestely, koska ei ollut makkareita kaikille. Ihme ja kumma kyllä tämä nainen ei olisi esim hyväksynyt minun mahdollista kyläilyä, joten ei mun mielestä olisi voitu olla kavereita samalla tavalla kuin ennen... ?  Se mies kirjoitti ihan asiallisia viestejä, että hänen näkemyksensä mukaan mikään ei muutu meidän välillämme ja turha kilpailla ystävyydestä. Mutta tavallaan hän voi ymmärtää... 

Tästä on vähän aikaa ja tiettävästi tämä nainen lapsineen on hiljattain muuttanut pois.  En jatkanut kaverisuhdetta silloin ja siihen oli myös toinen, aivan eri syy. Mutta yhteenmuutto kyllä päällimmäisenä.  Miten siis ylipäätään selittäisi kenellekään kavereille, omille vanhemmilleen, että joo tää mies jonka kanssa heilastelin on just perustanut uusperheen, mutta me jatketaan edelleen? En ole poly , ja olis ollut hieman liikaa seurustella miehen kanssa joka mukamas käytännön syistä elättää toista naista ja sen lapsia? Whats in it for me?

Joillekin tämä varmaan sopii, mutta mä koen että korkeintaan olisin saanut sen naisen vihan päälleni enkä mitään muuta. Tjaa, ehkä olisin joutunut myös lapsenvahdiksi.  Oman mielenrauhan takia pistin välit poikki. 

Vierailija
9856/11882 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne ketään joka käyttäisi huumeita, huumeita ei siis ole. Hyvä logiikka hei!

Sama. Enkä tunne yhtään moottoripyöräjengiläistä, joten ei niitäkään ole. 

Minäpä olen Suomen kovimmassa moottoripyöräjengissä: veteraaninimoottoripyöräklubi, jää hells angels toiseksi! t: mies 60 vee

Vierailija
9857/11882 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli sovittu meno ja mieheni oli kotona sairaana. Olin viemässä kolme lastamme maksulliseen hoitopaikkaan, koska sairas mieheni ei jaksanut heitä hoitaa. Ennen lähtöäni mieheni sisko soitti ja kysyi voiko tuoda lapsensa meille hoitoon nyt heti, koska hänellä oli aika varattuna hierojalle. Oli kovin närkästynyt, koska äitinsä oli mennyt sopimaan oman menon eikä pystynyt ottamaan lapsia hoitoon. Tämä lady oli siis varannut ajan hierojalle kysymättä äidiltään, että voiko hän hoitaa lapsia. Oletti, että mamma hoitaa aina, kun tarvitaan ja vielä olemattoman lyhyellä varoitusajalla. Soitettuaan minulle hän närkästyi vielä enemmän, koska minulla oli menoa enkä minäkään pystynyt hoitamaan hänen lapsiaan. Lopulta mieheni, joka siis oli sairaana eikä olisi jaksanut olla omien lastemmekaan kanssa, lähti hoitamaan siskonsa lapsia ja minä vein omat lapsemme alkuperäisen suunnitelman mukaan maksulliseen hoitopaikkaan.

Kerran tämä samainen lady

Jokainen vastaa ITSE kakaroistansa ja sillä selvä! Ei niitä ole mikään pakko hankkia! Heti kun on lapsi(a) on mukamas jotenkin etuoikeutettu!

Vierailija
9858/11882 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokanvalvoja sanoi että minun pitää mennä edustamaan ruotsinkielisiä suvaitsevaisuustapahtuman paneelikeskusteluun. Sanoin etten osaa ruotsia. Jouduin rehtorin puheille. Minulla nyt sattui olemaan hassuhko ruotsalainen sukunimi.

Vierailija
9859/11882 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini sisko sano että äitini on läski. Vaikka äitini on tosi hoikka ja hänen siskonsa on pahasti ylipainone :D

Mitä kuuluu ja kuka käski? Ja kuka käski olla läski?

Vierailija
9860/11882 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tullaan lomalla, meitä ei kutsuta ikinä sinne. Nyt loppu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi