Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11882)

Vierailija
9901/11882 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjestin serkulle taannoin 50 v juhlat. Hommasin ruoat ja paikan ja olin työssä sen päivän siellä. Kutsutuille ilmoitin, että 10 euron korvaus olisi kiva tililleni, että saataisiin osa juhlien kuluista kerättyä yhdessä.

Muutama tuon rahan tililleni laittoikin, kiitos heille, mutta törkeän tempun tekivät eräät sukulaiset, tuli 2 aikuista ja 4 kamalaa kakaraa ja toivat 2 litraa maitoa, jossa oli -30 % tarrat....

Söivät ja joivat tyytyväisenä, taisivat viedä vielä kotiinkin ruokaa siitä.

Ne olivat viimeiset juhlat, jotka hyvää hyvyyttäni järjestin.

En ymmärrä tuollaista juhlien järjestelyä ja sitten valitusta "hyvää hyvyttäni järjestin", vaikka rahaa olit vailla.

Miksi järjestätte näille sukulaisreppana - miehille juhlia? Jokainen järjestää juhlansa itse tai sitten läheiset järjestää ilman valituksia ja vaatimuksia. 

Vierailija
9902/11882 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun Helsingissä ja omistan auton. Oulussa asuva vanha kaveri käy työmatkoilla ja muillakin reissuilla Helsingissä aika usein. Hän ei ole koskaan opetellut bussireittejä tai ratikkareittejä. Kun hän saapuu niin hän odottaa automaattisesti, että olen autolla hakemassa ja viemässä lentokentälle ja vielä Ikean reissut ja muut kuskaamiset päälle. Hän kehtaa kysellä kuskaamista myös silloin kun menee jonkun toisen kaverin luokse ja mun kans ei ole tarkoitus viettää aikaa. Kerran majoitin ja kuskailin häntä viikonlopun ajan häiden vuoksi. Lentokentät, hääpaikalle Espoon perukoille, illalla jatkolta nouto.. tuliaisia hän ei tuo koskaan.

Seuraavan kerran kun on tulossa, ilmoita, että jouduit myymään auton, kun sen pito tuli niin kalliiksi.

Sitten näet, onko vanha vai suorastaan entinen kaveri.

Mielestäsi siis valehteleminen on hyvä ratkaisu? Sen sijaan että puhuisi totta ja sanoisi sen asian niin kuin se on? Aikuisia ihmisiä vielä.

Tuollainen, ilmeisesti jo vuosia kestänyt hyväksikäyttö ei ole kovin aikuista. Ainakaan minun mielestäni. En ihmettele, jos moiseen kuskailuun kyllästyy. Asun samoilla eteläisillä seuduilla, joten pystyn hyvin eläytymään noihin ap:n ajopalveluihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9903/11882 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pim pom. Mä tuun teille hengaa. Olis niin kiva jutskata ja ottaa pari kaljaa. Eiks oo kaljaa. Mä voin vaik hakee jos joku antaa rahaa ja avaimet. Vois ottaa tupakkaa kanssa kun mulla on loppu, annaks vähän lisää rahaa.

Naapuri soitti ovikelloa. Multa puuttuu 1 leima pizzapassista. Käytkö hakemassa itsellesi pizza, laita leima siitä tähän ja tuo mulle pizza.

Vierailija
9904/11882 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porin muija kirjoitti:

Yli 20v toimin ilmaisena hotelli/ruokailu/lastenhoito palveluna Pori jazzien aikana kaikille Helsingin ym. ympäri suomea asuville sukulaisille.

Tarvis kyllä Porin jazzeilta kunnon korvauksen ylläpidosta! Koskaan minulta ei kysytty haluaisinko hoitaa heidän mukuloitaan/laittaa heille omilla vähäisillä varoillani ruokaa/ pitää yö ja ylläpitopaikkana heitä ja heidän lapsiaan! Kyllä oli rankkoja kesiä! Sitten kun lopetin palvelut ja sanoin ei käy! Niin eipä oo sen jälkeen sukulaisiakaan enää näkynyt näillä huudeilla!

Yli 20 vuotta? Mikä tässä suomalaisessa yhtkunnassa on vialla kun tollanen hyväksikäyttö on niin yleistä?

Mä olen myös ollut serkkuni luona väh 20 v Jazzeilla.

Heillä on iso omakotitalo ja laitetaan teltta pihalle ja auto parkkiin sivuun. Krittiötä lainataan aamiaisen aikaan ja vessassa ollaan käyty.

Kunnon tuliaiset ollaan aina viety ja joka vuosi toivotetaan tervetulleiksi ensi vuonna. 

Vierailija
9905/11882 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun naapuri sai tietoonsa, että olin hankkinut uuden asuntovaunun, niin jostain syystä he alkoivat ottaa yhteyttä ja halusivat keskustella. Keskustelun aiheena olikin se asuntovaununi, jota he voisivat käyttää lomamatkoillaan. Sanoin, että olen hankkinut vaunun itseni ja perheeni käyttöön, enkä lainaa sitä kenellekään. Naapuri tästä kimmastui, poistui ovia paukuttaen eikä enää ole edes tervehtinyt kadulla.

Samanlaisia naapureita tuntuu olevan aika monella ihmisellä, Milloin lainattaisiin autoa, peräkärryä, päältä ajettavaa ruohonleikkuria, lumilinkoa, työkaluja, sähkögrilliä, pihakalusteita jne.

Meillä toisinpäin. Ystäväni mies hommasi vaunun ja aattelin olla kohtelias ja kysellä siitä. Mies oli kertonut vaimolleen kohta minä pyydän vaunua lainaan ja hän ei saa luvata mitään, ennen kuin ovat yhdessä päättäneet hinnsn js ehdot.

En ole kertaakaan pyytänyt, enkä myös omista autoa. 

Vierailija
9906/11882 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuo ihmisten röyhkeys jaksaa aina vaan hämmästyttää. Itselläni on yksi lapsuudesta tuttu ihminen, joka on koko ikänsä sössinyt asioitaan ja jonka elämäntapa on ollut pääsääntöisesti muiden hyödyntäminen ja jatkuva valehteleminen, teki sitä jo lapsena. Aikuisiällä katkaisin kaikki välit, muutaman kerran hän onnistui selvittämään yhteystietoni, ja soitteli jopa eri puhelinnumeroista siten, etten nähnyt kuka oli soittaja. Aloitti aina  ensin mairealla äänellä kuulumisten kyselemisen (vanhempamme olivat aikanaan perhetuttuja) ja sitten hetken päästä tuli joku  "lapset nääntyvät " tai tänä vuonna lapset eivät  saa joululahjoja kun ei ole varaa"- tarina, tai vanha isä tarvitsi sitä ja tätä, ja lopuksi aina että "nyt olisi pakko saada 500 euroa lainaksi tai muuten emme selviä.  Pari kertaa ollessani  nuorempi ja hölmö, lainasinkin ja tietenkään rahoja ei koskaan kuulunut takaisin. Onneksi olen nykyisen työni luonteen vuoksi saanut sekä osoitteeni että puhelin numeroni salatuksi jo vuosien ajan. Nyt on sitten tullut yhteydenottopyyntöjä sosiaalisen median kautta, en todellakaan aio olla yhteyksissä. 

Vierailija
9907/11882 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Härski, mutta samalla hauska juttu tapahtui, kun meidän pihaamme tuotiin autokuormallinen kivituhkaa. Eräänä päivänä, kun tulimme kotiin, oli kasasta viety kottikärryillä muutama kuorma sitä kivituhkaa ja jäljet johtivat naapurin pihalle.

Kun sitten kunnostimme pihaa ja levittelimme sen kivituhkan ja samalla keskusteltiin naapurien kanssa, kun nekin olivat pihaansa laittamassa. Sanoin sitten jossain vaiheessa keskustelua, että tilasimme tämän kivituhkan yrittäjältä, joka laittoi pyynnöstämme tuholaisten karkottamiseen ja hävittämiseen käytettävää ainetta kuorman sekaan. Naapuri meni jostain syystä ihan hiljaiseksi, ja seuraavana päivänä huomasin, että oli siirtänyt omalle tontilleen viemänsä kivituhkan takaisin meidän pihassamme olevaan kasaan. Selvyyden vuoksi voin kertoa, että ei sitä tuholaismyrkkyä oltu mihinkään levitetty, mutta naapuri . . .

Vierailija
9908/11882 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutettiin uuteen asuntoon. Edelliset asukkaat erosivat poismuuttaessaan.

Kuukausia myöhemin parskunnan nainen soitti ja vaati minulta 500 mk koska olimme saaneet vuokrattua heidän entisen asuntonsa. Kaiken lisäksi hän oli unohtanut henkkarinsa asuntoon (ei niitä kyllä löytynyt mistään).

Hauskinta on se että naapurin perheenisä tuli myöhemmin puhumaan meille samasta asiasta.

Kun mainitsin pihalla asiasta naapurin perheenäidille, tämän ilme meni aika hassuksi...

Vierailija
9909/11882 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista kuinka ratkaisuksi monessa tapauksessa esitetään valehtelemista noille hyväksikäyttäjille. Ettekö pysty puhumaan totta? Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi pystyä sekä myös kuulemaan totuus. Luulisi elämän olevan paljon helpompaa kun ei valehtele.

Vierailija
9910/11882 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä toisinpäin. Ystäväni mies hommasi vaunun ja aattelin olla kohtelias ja kysellä siitä. Mies oli kertonut vaimolleen kohta minä pyydän vaunua lainaan ja hän ei saa luvata mitään, ennen kuin ovat yhdessä päättäneet hinnsn js ehdot.

Miehellä oli ehkä huonoja kokemuksia hyväksikäyttäjistä, ennalta ehkäisi mahdollisen tulevan tilanteen.

Ystävälläsi huono tilannetaju, kun tuon sinulle kertoi, fiksu olisi pitänyt suunsa kiinni.

Vierailija
9911/11882 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin ilmeisesti joskus härski pyytäjä. Itse en tiedä mitä tein väärin, mutta joka tapauksessa minulle suututtiin. Muutin, ja uudessa kodissa oli verhotangot kiskojen sijasta. Näin ollen verhoni olivat järjestäen liian pitkiä. Pääasiassa hankin uudet verhot, mutta yhdet vanhoista verhoista halusin pitää, ja pyysin tuttuani lyhentämään niitä. Itse en siis omista ompelukonetta, ja olen aivan onneton käsitöissä muutenkin. Tuttu taas oli ns. ompelijan koulutuksen saanut, oli pelit ja vehkeet, mutta ei tehnyt sitä työkseen, harrasteli vain.

Tuttu suostui verhot (siis kaksi suorakaiteen muotoista kangaspalaa puuvillakangasta, ei pitsiä, rypytyksiä, joustoa, tai mitään muutakaan hankalaa) lyhentämään. Vein verhot, en kysellyt perään kun ei ollut kiirettä, tehköön kun ehtii ja jaksaa. Kun tuttu ilmoitti niiden olevan valmiit, hain ne, kiitin avusta, ja maksoin pyydetyn korvauksen. Parin vuoden kuluttua olisin saanut siskoltani toiset, kauniit perusverhot jotka olisi pitänyt lyhentää. Kysyin taas tutulta, että lyhentäisikö. Suuttui minulle, ja käski viedä jollekin ammatinharjoittajalle lyhennettäväksi. En sitten ottanut siskolta verhoja, täällä kun ei sadan kilometrin säteellä ainakaan Googlen mukaan ollut ketään ammatinharjoittajaa. Yksi vaatetusalan artesaanin liike oli, mutta he tekivät vain mittatilausvaatteita. Helpommalla ja halvemmalla saa tilattua netistä suoraan oikean mittaiset verhot kuin lähteä raahaamaan niitä ympäri maakuntia ja maksaa lyhennyksestä. 

Ja siis oli kyllä tämän ihmisen kanssa tekemisissä jonkin verran muutenkin oltu tuohon saakka, naapureina kun asuttiin kunnes muutin muutaman kilometrin päähän, mutta siihen se sitten loppui. Tuo eka verhojen lyhennys oli ensimmäinen kerta kun apua pyysin. Ja toinen verhojen lyhennys toinen (ja viimeinen) kerta.

Vierailija
9912/11882 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porin muija kirjoitti:

Yli 20v toimin ilmaisena hotelli/ruokailu/lastenhoito palveluna Pori jazzien aikana kaikille Helsingin ym. ympäri suomea asuville sukulaisille.

Tarvis kyllä Porin jazzeilta kunnon korvauksen ylläpidosta! Koskaan minulta ei kysytty haluaisinko hoitaa heidän mukuloitaan/laittaa heille omilla vähäisillä varoillani ruokaa/ pitää yö ja ylläpitopaikkana heitä ja heidän lapsiaan! Kyllä oli rankkoja kesiä! Sitten kun lopetin palvelut ja sanoin ei käy! Niin eipä oo sen jälkeen sukulaisiakaan enää näkynyt näillä huudeilla!

Yli 20 vuotta? Mikä tässä suomalaisessa yhtkunnassa on vialla kun tollanen hyväksikäyttö on niin yleistä?

Mä olen myös ollut serkkuni luona väh 20 v Jazzeilla.

Heillä

Tuohan ei ole hyväksikäyttöä, jos se sopii serkullesi.

Vierailija
9913/11882 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukausia myöhemin parskunnan nainen soitti ja vaati minulta 500 mk koska olimme saaneet vuokrattua heidän entisen asuntonsa. Kaiken lisäksi hän oli unohtanut henkkarinsa asuntoon (ei niitä kyllä löytynyt mistään).

Hauskinta on se että naapurin perheenisä tuli myöhemmin puhumaan meille samasta asiasta.

Kun mainitsin pihalla asiasta naapurin perheenäidille, tämän ilme meni aika hassuksi...

Mitä naapurin perheenisä tähän kuuluu? Oliko hän eronneen pariskunnan mies? Miksi naapurin rouvan ilme meni hassuksi? Eli nainen vaati korvauksia, kun olitte vuokranneet heidän entisen asuntonsa? Voin olla tyhmä, mutta en täysin ymmärtänyt.

Vierailija
9914/11882 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tuo ihmisten röyhkeys jaksaa aina vaan hämmästyttää. Itselläni on yksi lapsuudesta tuttu ihminen, joka on koko ikänsä sössinyt asioitaan ja jonka elämäntapa on ollut pääsääntöisesti muiden hyödyntäminen ja jatkuva valehteleminen, teki sitä jo lapsena. Aikuisiällä katkaisin kaikki välit, muutaman kerran hän onnistui selvittämään yhteystietoni, ja soitteli jopa eri puhelinnumeroista siten, etten nähnyt kuka oli soittaja. Aloitti aina  ensin mairealla äänellä kuulumisten kyselemisen (vanhempamme olivat aikanaan perhetuttuja) ja sitten hetken päästä tuli joku  "lapset nääntyvät " tai tänä vuonna lapset eivät  saa joululahjoja kun ei ole varaa"- tarina, tai vanha isä tarvitsi sitä ja tätä, ja lopuksi aina että "nyt olisi pakko saada 500 euroa lainaksi tai muuten emme selviä.  Pari kertaa ollessani  nuorempi ja hölmö, lainasinkin ja tietenkään rahoja ei koskaan kuulunut takaisin. Onneksi olen nykyisen työn

Miksi pakoilet? Et sinä ole tehnyt mitään väärin, vastapuoli sensijaan on! Vaadit välitöntä velanmaksua ja tietenkin viivästyskorkoineen, toivottavasti saat järkättyä tarvittavat dokumentit, ja tietenkin viime kädessä voi käyttää "omia keinoja", nimim. Palkkamiehet ovat käytettävissä. Hyi helvetti miten kuvottaa tuollainen paska, ei ansaitse elää

Vierailija
9915/11882 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä naapurin perheenisä tähän kuuluu? Oliko hän eronneen pariskunnan mies? Miksi naapurin rouvan ilme meni hassuksi? Eli nainen vaati korvauksia, kun olitte vuokranneet heidän entisen asuntonsa? Voin olla tyhmä, mutta en täysin ymmärtänyt.

Voisiko asuntoon muuttanut kirjoittaja selventää tätä tapausta?

Vierailija
9916/11882 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. Nämä on viihdyttäviä. 

Vierailija
9917/11882 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin olet tyhmä. Juttu on absurdi että sitä vaikea hahmottaa.

Naapurin sedällä ja poismuuttaneen pariskunnan nuorella naisella oli ilmeisesti (näin myöhemmin kuulin) ollut jotain pikku säpinää. Ilmeisesti olivat olleet yhteyksissä poismuuton jälkeenkin.

Poismuuttaneen pariskunnan nainen tosiaan vaati rahaa. Oli kait aika epätoivoinen ja päätti kokeilla onneaan jos olisin ollut tyhmä ja maksanut.

Vierailija
9918/11882 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin olet tyhmä. Juttu on absurdi että

Onhan tällaisia yrittäjiä. Ostin lapselle vuosia sitten vanha peeceen virittelyä ja pelaamista varten (on vieläkin käytössä). Maksoin 50 e. Pari vuotta myöhemmin myyjän vaimo (tyttöystävä mikälie) soitti ja vaati että maksan hänelle koneesta vielä 200 e. Kysyin että millä perusteella. Hirvee huuto.

Vierailija
9919/11882 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaslomalla, mursin nilkan ja loukkasin samalla vähän käsiäni töissä joten asia oli työpaikalla kaikkien tiedossa kuten myös se että jouduin leikkaukseen ja jalka kipsiin. Työkaverini joka asuu naapurissa kyseli voinko katsoa hänen lapsiaan kun nyt olen kotona lepäämässä, niin hänen ei tarvitsisi maksaa päivähoidosta ja säästäisi aikaa kun ei tarvitsisi ajaa päiväkodille kahden kilsan päähän.

Vierailija
9920/11882 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin ilmeisesti joskus härski pyytäjä. Itse en tiedä mitä tein väärin, mutta joka tapauksessa minulle suututtiin. Muutin, ja uudessa kodissa oli verhotangot kiskojen sijasta. Näin ollen verhoni olivat järjestäen liian pitkiä. Pääasiassa hankin uudet verhot, mutta yhdet vanhoista verhoista halusin pitää, ja pyysin tuttuani lyhentämään niitä. Itse en siis omista ompelukonetta, ja olen aivan onneton käsitöissä muutenkin. Tuttu taas oli ns. ompelijan koulutuksen saanut, oli pelit ja vehkeet, mutta ei tehnyt sitä työkseen, harrasteli vain.

Tuttu suostui verhot (siis kaksi suorakaiteen muotoista kangaspalaa puuvillakangasta, ei pitsiä, rypytyksiä, joustoa, tai mitään muutakaan hankalaa) lyhentämään. Vein verhot, en kysellyt perään kun ei ollut kiirettä, tehköön kun ehtii ja jaksaa. Kun tuttu ilmoitti niiden olevan valmiit, hain ne, kiitin avusta, ja maksoin pyydetyn korvauksen. Parin vuoden kuluttua olisin saanut siskoltani toiset, kauni

Etkä saanut kakaistua suustasi ulos kysymystä mikä on ongelmana niin että olisit voinut sopia asian?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi