Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11853)

Vierailija
8341/11853 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleva X anoppi haki lapsemme lasten klinikalta viikko syntymän jälkeen minulle kertomatta 60km.päähän kotiinsa. Sängyn ym. oli hankkinut jo ennen pojan syntymää. kävin päivittäin katsomassa lasta sairaalassa, kunnes eräänä päivänä hoitajat kertoivat että vahempi nainen oli hakenut hänet. Jatkosta voisi kirjoittaa vaikka jonkunlaisen jännitysromaanin.

Tuohan on ihmisryöstö. Ei voi pitää paikkaansa, ellet sitten kuulu etniseen ryhmään, jossa isän suku määrää kaikesta.

Vierailija
8342/11853 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti vi....taa lukea näitä ja huomata, että kuinka paljon ihmisiä käytetään hyväksi.

Itselle sattunut liian paljon hyväksikäyttöä ja osassa kohtaa onneksi olen huomannut ennen kuin päässyt pidemmälle.

On lainattu autoa ja tankki tyhjänä takaisin. Lainattu työkaluja joita saanut kerjätä takaisin. Peräkärry se vasta onkin mielenkiintoinen kapine. Säilytän kärryä nykyisin pääasiassa mökillä ettei tarvitse lainata. Kotipihalla ollessa voi sanoa, että joka viikko joku tuttu tai naapuri tuli kysymään lainaan.

Annoin yllättävän helposti siihen asti kun oli kuskattu lehmän lantaa kasvimaalle ja palautti pesemättä.

Sanoin lainaajalle että peset sen ja sitten tuot takaisin. Viikon päästä piti itse hakea kärry takaisin ja edelleen pesemättä. Kaveri sanoi että kerran saa pitää niin kauan kun ei pese sitä niin ajatteli pitää pidempään. Siis todella röyhkeää käytöstä.

Tämän jälkeen sanoin muutamalle kysyjälle että päivä 30€ sekä pesu ja mahdolliset vahingot on myös korvattava. Oli liikaa naaman vääntelyä että helpompi säilyttää houkutus muualla.

Suku on yleensä pahin. Teen töitä ruuan kanssa ja se on aika mielenkiintoinen kohtalo. Aikoinaan muutama kysyi häihin hommiin niin onneksi minua oli vanhemmat golleekat opettaneet näitä tilanteita varten. Erän lähisukuun kuuluva rouva soitti ja kysyi pitopalvelua. Sanoin että tulen käymään niin katsotaan paketti kasaan. Otin tilauskirjan mukaan ja istuimme alas suunnittelemaan tapahtumaa tarjoiluineen. Olin kirjannut kaiken ylös ja sanoin että odottaa hetken että saan laskettua kustannusarvion. Siinä vaiheessa hän kysyi että enkö muka tee talkoilla. Niin vastasin kohteliaasti että joudun jättämään palkallisen työvuoron pois enkä saa raaka-aineita mistään ilmaiseksi. No sain laskettua hinnan niin sanoi että hän vielä miettii.

Meni ehkä viikko ja hänen tyttärensä soitti ja pyysi että enkö voi tehdä talkoilla. Niin sanoin että toki voin mutta odotan myös toisin päin apua ja ruokaa en siltikään saa ilmaiseksi.

Hän kuitenkin kysyi mitä apua tarvitsen niin sanoin, että käykää siivoamassa mun luona pari kertaa kunnon peruspesu.

Ei tullut kauppoja..

Äitini oli sitten ollut juhlissa ja tarjoilut olivat itse hoitaneet. Puolet vieraista mahatautiin jne.

Kertokaa lisää että saa kunnolla veren kiertämään ilman lenkille lähtöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8343/11853 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisetovat kirjoitti:

Mieheni isoveli (36v) ja hänen tyttöystävänsä (28v). Kysyivät kuukauden päästä kun ostimme meidän ensimmäisen asunnon, voidaanko pantata se, jotta voisivat ostaa maata ja rakentaa kavereittensa kanssa sinne talon jonka myyvät sitten eteenpäin..

Kaiken tämän asuntosähläyksen/säästämisen jälkeen, olin myös 7kk raskaana, olin todella ihmeissään miten joku kehtaa.

Samat henkilöt pyysivät myös rahaa (muisti hän 8 vuoden takaisen lainamme häneltä) viikko sen jälkeen kun olin synnyttänyt, eivät tulleet katsomaan edes vauvaa, rahaa baari reissuun kaipasivat.. ei sitten löytänyt parempaa aikaa. Annoimme sen 200e tilisiirrolla samantien.

Ja nyt sitten eivät tule ristiäisiin, koska ovat menossa mökille, ja jos pitäisi keretä Helsinkiin takaisin sunnuntaina klo 13 joutuvat he liian aikaisin heräämään ja menettävät tunteja mökkivuokrasta..

Lapsemme on esikoinen, heillä ei vielä ole lapsia.. mieheni ja minun vanhemmista tuli ekaa kertaa isovanhempia..

Mieheni mielestä ylireagoin, kun sanon että on aika törkeetä.

Ei ihan saman tapainen, mutta tuli mieleen.

Miehen veli ei tullut häihimme, oli keskellä yötä viestittänyt heidän sisarelleen syyksi, että "elämä vituttaa". Oli siis ottanut sinä iltana yhteen alkoholisoituneen eksänsä kanssa. Minusta tuntui pahalta mieheni puolesta, koska oletti tietenkin että koko perheensä tulisi meidän tärkeänä päivänä paikalle. Ei siis ilmoittanut meille suoraan mitään ettei aio tulla paikalle, oli vieläpä toisena bestmanina.

Kuukautta myöhemmin vietettiin syntymäpäiviä mökillä. Sinne olisi kelvannut tulla, vaikka silloinkin elämä vitutti yhtälailla kuin häiden aikaan. Mieheni totesi, että hänellä ei ole asiaa paikalle, kerta bestmanin virka ei kiinnostanut. En tiedä muiden mielipidettä, mutta minusta mieheni teki ihan oikean ratkaisun.

Vierailija
8344/11853 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jotkut voi olla noin törkeitä että edes keksivät tuollaisia ehdotuksia ja vaatimuksia ja käyttäytyvät yleensä hyvin tökerösti ja inhottavasti.

Sitten vain mennä porskutetaan kuin ei mitään ja ovat ihmeissään kun seura ei enää oikein kelpaa.

Siis mitä he kuvittelevat hyötyvänsä pitemmän päälle?

Vierailija
8345/11853 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttu yritti aikoinaan hoidattaa koiriaan ihan jatkuvasti meillä maksamatta siitä mitään koska tiesi että tykkäämme koirista. Hän jopa yritti määräillä meidän menemisiä siten että hän saa koirat hoitoon kun juoksenteli jonkun miehen petässä.

Ko ihminen yritti käyttää meitä muutenkin hyväkseen kun meillä oli auto ja hänellä ei.

Tehtiin tälle stoppi, ensin sivuuttamalla ja keksimällä tekosyitä, sitten sanomalla suoraan, että mitä jos hoitaisit itse asiasi aikuinen ihminen ja osta oma auto niin elämä helpottuu huomattavasti. Emme ole onneksi tavanneet ko ihmistä sen jälkeen.

Vierailija
8346/11853 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei multa kukaan koskaan pyydä mitään härskisti? Vai olenko niin tossu, että teen vaan enkä tajua että kusettavat...

Vierailija
8347/11853 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin muuttamassa yhtä harrastuskaveria, yllätys oli melkoinen kun paljastui, että isäntäväki ei osallistu muuttoon lainkaan, oli kuulemma tärkeää menoa. Teimme 5 henkisen perheen muuton kahteen pekkaan jonkin heidän toisen tuttunsa kanssa. En vieläkään tajua miksi suostuin jäämään, olin nuorena oikeasti liian kiltti. Asiasta (paikalta häipymisestä) kyllä keskusteltiin muuton aikana sen toisen muuttajan kanssa moneen otteeseen. No, välit kyseisen perheen kanssa kyllä viilenivät olemattomiksi sen jälkeen. Ai niin, ja ukko lupasi hövelisti tarjota ruuat muuton päätyttyä, toi grilliltä rasvassa kelluvat limaiset makkaraperunat (en syö makkaraa). En tiedä oliko jossain puskassa kyttäämässä, kun tuli paikalle juuri kun oli kaikki kamat saatu kannettua sisään.

Toinen tuttu ehdotti, että tulen kesäloman ajaksi remontoimaan heidän ostamaansa perinnetaloa maalla. Palkkaa en saisi, mutta voisimme "jutella henkeviä". Voisin myös yöpyä työmaalla teltassa, niin voitaisiin aloittaa aikaisemmin. Omat eväät mukaan! No, olin jo vanhempi ja tästä sentään kehtasin kieltäytyä päättäväisesti.

Tajusin lopulta, että osa ihmisistä solmii kaveruussuhteita vain voidakseen käyttää kilttejä ihmisiä hyväkseen. Nykyään olen tod. varovainen ihmisten kanssa ennen kuin edes harkitsen ystävyyttä. Ja välite menee poikki välittömästi ja lopullisesti jos edes mitään hyväksikäyttöön vivahtavaa on ilmassa.

Tuosta lihavoidusta niin samaa mieltä. Olen psykologi ja huomannut, että aikuisiällä esim. harrastuspiireissä tosi moni rändom tyyppi olisi innolla tutustumassa minuun sen jälkeen kun kuulee ammattini. :(

Olet samanlainen psykologi kuin on siinä tv-sarjassa kumman kaa se Ellu Jokinen. Omasta mielestään psykologi, mutta koulutukseltaan terveydenhoitaja.

Vierailija
8348/11853 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutun tuttu ajatteli, että meiltä saa helposti hienon hääauton. Museorekisterissä oleva vanhus, voidaan helposti ja halvalla ajaa useiden satojen kilometrien päähän ihan vain siitä ilosta että viedään se hääväelle näytille.  

Bensa kulujakaan ei olisi tarvinnut maksaa, kun  tuttuhan tulisi sinne häihin joka tapauksessa.  Meille ei tulisi siitä mitään vaivaa kun tuttu ajaoisi. Kohan ensi haetaan auto museolta, ( jossa se on seisonnassa, koska häät eivät olleet edes kesällä jolloin auto omassa ajossa) ja opastetaan tutulle miten vanhusta ajetaan. 

Loukkaantuivat kun ehdotettiin ihan firmaa joka vuokraa hienoja  vahoja autoja hääautoikisi kuskeineen.

Vierailija
8349/11853 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen yksinhuoltaja äiti, joka silloin oli kotona hoitamassa kolmea alle kouluikäistä lasta, niin eräs tuntemani nainen kehtasi kysyä minulta, että enkö joskus voisi siinä sivussa hoitaa myös hänen viitä lastaan, joista kaksi oli alakoulussa ja kolme alakoulussa. Yksi oli vielä erityislapsi, joka tarvitsi erityisen paljon hoitoa, johon minulla ei olisi ollut mitään kokemusta ja taitoa. Hän oli silloin jo 9v, mutta häntä ei pystynyt jättämään kovin pitkäksi aikaa yksin. Olisin siis monena päivänä viikossa monta tuntia päivänä hoitanut kahdeksaa lasta, ruokkinut heitä ja vahtinut heitä edes ilman mitään palkkiota, vaikka hänellä oli itsellä apuna puoliso, omat ja puolison lapset sekä heidän luonaan asuva sukulainen, joka myös auttoi lasten hoidossa. Hänellä itsellään oli siis useita henkilöitä apuna lasten hoidossa ja hän myös tarvitsi heitä apuun, mutta minun olisi pitänyt yksin pärjätä kaikesta.

Vierailija
8350/11853 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavaperhe kysyi meitä kaukana maalla olevalle mökilleen auttamaan, piti peräkärryllä viedä rakennustavaraa rautakaupasta remonttia varten. Puhuivat että saunotaan ja grillataan sitten yhdessä ilta. Heillä ei autoa eikä peräkärryä, vuokrattavan peräkärryn olivat hommanneet. Kun painava kivi-puu-laastipussi-lasti oli purettu mökillä, ilmoittivat että peräkärryn laina-aika loppuukin jo tunnin päästä ja meidän pitäisi nyt lähteä äkkiä palauttamaan että peräkärry ehtii ajallaan takaisin vuokraamoon, joten saunomisen joutuukin jättämään toiseen kertaan. 

Kutsua saunomaan ei ole näkynyt, eikä autokaan ole enää heidän avukseen irronnut useammista pyynnöistä huolimatta.

8351/11853 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi autoilija pyysi työntämään autoa kun se oli juuttunut kiinni. En viitsinyt kun oli kiire kauppaan.

Meillä alkoi auton moottori oudosti pätkiä ja sitten konepellin alta tulikin jo jotain savua juuri kun olimme ajamassa ison kauppakeskuksen parkkihalliin. Sammutin auton. Ei sentään onneksi syttynyt tuleen. Aloimme välittömästi työntämään autoa puolisoni kanssa syrjään.

Auton siirtämiseen meni ehkä minuutti.  Taakse kertyneestä jonosta ei tullut apuja, ellei raivokasta äänimerkkien huudattamista lasketa kannustamiseksi.

Mun sukulaisella sammu vanha jenkki liikennevaloihin,takana ollut hemmo alkoi jatkuvan tööttäyksen.viimein tää mun sukulainen nous autosta ja tokas tööttäilijälle että käys kokeilemassa saatko ton käyntiin ni mä voin sillä aikaa painaa sitä torvea.

Vierailija
8352/11853 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin muuttamassa yhtä harrastuskaveria, yllätys oli melkoinen kun paljastui, että isäntäväki ei osallistu muuttoon lainkaan, oli kuulemma tärkeää menoa. Teimme 5 henkisen perheen muuton kahteen pekkaan jonkin heidän toisen tuttunsa kanssa. En vieläkään tajua miksi suostuin jäämään, olin nuorena oikeasti liian kiltti. Asiasta (paikalta häipymisestä) kyllä keskusteltiin muuton aikana sen toisen muuttajan kanssa moneen otteeseen. No, välit kyseisen perheen kanssa kyllä viilenivät olemattomiksi sen jälkeen. Ai niin, ja ukko lupasi hövelisti tarjota ruuat muuton päätyttyä, toi grilliltä rasvassa kelluvat limaiset makkaraperunat (en syö makkaraa). En tiedä oliko jossain puskassa kyttäämässä, kun tuli paikalle juuri kun oli kaikki kamat saatu kannettua sisään.

Toinen tuttu ehdotti, että tulen kesäloman ajaksi remontoimaan heidän ostamaansa perinnetaloa maalla. Palkkaa en saisi, mutta voisimme "jutella henkeviä". Voisin myös yöpyä työmaalla teltassa, niin voitaisiin aloittaa aikaisemmin. Omat eväät mukaan! No, olin jo vanhempi ja tästä sentään kehtasin kieltäytyä päättäväisesti.

Tajusin lopulta, että osa ihmisistä solmii kaveruussuhteita vain voidakseen käyttää kilttejä ihmisiä hyväkseen. Nykyään olen tod. varovainen ihmisten kanssa ennen kuin edes harkitsen ystävyyttä. Ja välite menee poikki välittömästi ja lopullisesti jos edes mitään hyväksikäyttöön vivahtavaa on ilmassa.

Tuosta lihavoidusta niin samaa mieltä. Olen psykologi ja huomannut, että aikuisiällä esim. harrastuspiireissä tosi moni rändom tyyppi olisi innolla tutustumassa minuun sen jälkeen kun kuulee ammattini. :(

Olet samanlainen psykologi kuin on siinä tv-sarjassa kumman kaa se Ellu Jokinen. Omasta mielestään psykologi, mutta koulutukseltaan terveydenhoitaja.

Ja sinä olet koulutukseltasi ilkeilijä. Taisi mamma opettaa käytöstavat?

Vierailija
8353/11853 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aart kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi autoilija pyysi työntämään autoa kun se oli juuttunut kiinni. En viitsinyt kun oli kiire kauppaan.

Meillä alkoi auton moottori oudosti pätkiä ja sitten konepellin alta tulikin jo jotain savua juuri kun olimme ajamassa ison kauppakeskuksen parkkihalliin. Sammutin auton. Ei sentään onneksi syttynyt tuleen. Aloimme välittömästi työntämään autoa puolisoni kanssa syrjään.

Auton siirtämiseen meni ehkä minuutti.  Taakse kertyneestä jonosta ei tullut apuja, ellei raivokasta äänimerkkien huudattamista lasketa kannustamiseksi.

Mun sukulaisella sammu vanha jenkki liikennevaloihin,takana ollut hemmo alkoi jatkuvan tööttäyksen.viimein tää mun sukulainen nous autosta ja tokas tööttäilijälle että käys kokeilemassa saatko ton käyntiin ni mä voin sillä aikaa painaa sitä torvea.

Tämä vitsi on ikivanha.

Vierailija
8354/11853 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun velipuoleni odotti että hän saisi osan perinnöstä kun äitini menehtyi. Meillä on siis sama isä, mutta eri äiti. 

Hän alkoi ensin kysellä perinnönjaosta ympäri pyöreästi ja sitten vähän suoremmin. Ensimmäisen kerran hän suuttui kun kuuli ettei ole äitini testamentissa, koska hehän olivat samaa sukua ja kävivät samoissa kissanristiäisissä jne.  Toisen kerran hän suuttui kun minä en suostunut kertomaan hänelle testamentin yksityiskohdista esim. paljon sain. 

Sitten hän alkoi pudotella vihjeitä miten hänen pitäisi ostaa sitä ja tätä ja auto uusia. Kun esitin vain ymmärtämätöntä ja aloin välttelemään häntä ihan tosissaan. Tästä hän raivostui niin paljon että jouduin blokkaamaan hänet joka paikassa.

Ei mene minun ymmärrykseeni. Hänellä on kaksi vanhempaa jotka tulee perimään ja minulla on/oli kaksi vanhempaa jotka perin. Ei tulisi mieleenkään mennä vaatimaan osuutta hänen äitinsä perinnöstä kun aika koittaa. Hän ei ole edes köyhä vaan ihan keskituloinen. 

Itseä hämmästyttää kuinka vähän ihmiset tietävät perimysjärjestyksestä. Meillä oli kaukaisempi täti-ihminen äidin puoleleta joka alkoi esittää vaatimuksia meidän (sisarusten) kesämökistä.

Toisessa tapauksessa eräs serkku vaati myymään maatilan taatan kuoltua vaikka isäni oli ostanut sen itselleen omilla rahoillaan.

MInua hämmästyttää että poika ei saanut osaansa äidin perinnöstä. 

Eihän se hänen äitinsä ollut vaan kirjoittajan. Poika perii sitten oman äitinsä aikanaan.

Vierailija
8355/11853 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä lakitoimistossa ja jäin lomalle kun töissä oli saatu hoidettu aivan karmea työmäärä, ylitöitä paukkui niin että lomani piteni muutamalla päivällä kun otin osan takaisin aikana. Olin rätti väsynyt ja ajattelin vain levätä pari päivää ja lähteä kavereiden kanssa kaupunkilomalle ja sitten kylpylään.

Äitini oli tietämättäni sopinut että menen heti lomani alettua suvun tilalle, kioskille myymään jäätelöä  yms. turisteille ja tekemään kaikenlaisia hanttihommia.  En suostunut ja siitähän syntyi kunnon p**kamyrsky, ketään muutakaan ei siihen hommaan saisi, ei vaikka suvussa on 6 yläasteella tai lukiossa olevaa jotka lomailivat. Lopulta selvisi ettei kukaan siihen orjatyöhön halunnut, joten äitini oli ilmoittanut minut siihen. Isovanhempani lopulta tajusivat ettei minulta oltu kysytty, ja palkkasivat kesätyöntekijän. Kaksi kuukautta on nyt mennyt eikä vieläkään olla puheväleissä äitini kanssa...

Vierailija
8356/11853 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä lakitoimistossa ja jäin lomalle kun töissä oli saatu hoidettu aivan karmea työmäärä, ylitöitä paukkui niin että lomani piteni muutamalla päivällä kun otin osan takaisin aikana. Olin rätti väsynyt ja ajattelin vain levätä pari päivää ja lähteä kavereiden kanssa kaupunkilomalle ja sitten kylpylään.

Äitini oli tietämättäni sopinut että menen heti lomani alettua suvun tilalle, kioskille myymään jäätelöä  yms. turisteille ja tekemään kaikenlaisia hanttihommia.  En suostunut ja siitähän syntyi kunnon p**kamyrsky, ketään muutakaan ei siihen hommaan saisi, ei vaikka suvussa on 6 yläasteella tai lukiossa olevaa jotka lomailivat. Lopulta selvisi ettei kukaan siihen orjatyöhön halunnut, joten äitini oli ilmoittanut minut siihen. Isovanhempani lopulta tajusivat ettei minulta oltu kysytty, ja palkkasivat kesätyöntekijän. Kaksi kuukautta on nyt mennyt eikä vieläkään olla puheväleissä äitini kanssa...

Ihanaa kun pidit puolesi.

Vierailija
8357/11853 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käly on aikamoinen pummi. Hän yrittää sekä itse että sukulaisten välityksellä syyllistää meitä antamaan kesämökkiä hänen isohkon pesueensa käyttöön koska heillä ei ole kesämökkiä. Hänen puolelleen sukua oli tulossa perinnön kautta kesämökki, mutta he valitsivat myydä osuutensa, koska saivat siitä riihikuivaa rahaa, ja mökeistä on työtä, kuluja ja vaivaa. Silti aina leuka väpättäen kaihotaan että kun ei ole mökkiä, ja luuhataan lomilla muiden sukulaisten mökeillä.

Hän ei suoraan pyydä mutta vihjailee läpinäkyvästi ja on suuri marttyyri kun kutsua ei tule. Enpä muista että olisivat itse koskaan tarjonneet mitään vastaavaa etua, tai esimerkiksi edes nimellistä korvausta mökin käytöstä. Muiden sukulaistenkin mökeillä elelevät "vieraina". Ovat ihan työssäkäyviä kohtuutuloisia aikuisia ihmisiä.

Muissakin asioissa pyrkii aina olemaan saamapuolella. Mikäs siinä jos haluaa elää tällaista elämää.

Vierailija
8358/11853 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kouluttautunut ja työskennellyt ravintola-alalla, aikoinaan lähes kaikki sukulaiset pyysi järjestämään heidän penskojensa rippi- ja yo juhlien tarjottavat ja itse tarjoilunkin. Usein kävi vielä niinkin että jouduin myös siivoamaan koko edellisen illan jotta saatiin paikat kuntoon juhlaa varte.

Olin siis matkustanut joko junalla tai myöhemmin omalla autolla satoja km /suunta ja tehnyt töitä vähintäänkin 3 työpäivää ja palkkioksi saatoin saada tarjoiluista yli jääneen sitruunakakun, joskus sain kuoharipullon ja 50€, kerran huiman 100€.

Tämä palvelumuoto lopahti niin että viimeisille kyselijöille ilmoitin olevan jossain päin välimerta juurikin juhla ajankohtana.

Vierailija
8359/11853 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8360/11853 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kouluttautunut ja työskennellyt ravintola-alalla, aikoinaan lähes kaikki sukulaiset pyysi järjestämään heidän penskojensa rippi- ja yo juhlien tarjottavat ja itse tarjoilunkin. Usein kävi vielä niinkin että jouduin myös siivoamaan koko edellisen illan jotta saatiin paikat kuntoon juhlaa varte.

Olin siis matkustanut joko junalla tai myöhemmin omalla autolla satoja km /suunta ja tehnyt töitä vähintäänkin 3 työpäivää ja palkkioksi saatoin saada tarjoiluista yli jääneen sitruunakakun, joskus sain kuoharipullon ja 50€, kerran huiman 100€.

Tämä palvelumuoto lopahti niin että viimeisille kyselijöille ilmoitin olevan jossain päin välimerta juurikin juhla ajankohtana.

Miksi et tajunnut aiemmin pyytää rahaa korvaukseksi noin suuresta ajan käytöstä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän