Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?
Kommentit (11850)
NytLoppui kirjoitti:
Olin kaupassa ja ulkomaalainen mies kysyi voinko ostaa hänelle valmispussillisen mandariineja joka maksoi alle 2 euroa. Hän sanoi että i have big family. Suostuin siihen koska oli palkkapäiväkin ja menimme kassalle. Hän otti kassan vierestä samalla kokispullon ja pani sen myös kassalle. Kysyi vielä että missä isot pullot ovat? Myyjä alkoi valittaa hänelle että this is the last time. Maksoin vain mandariinit ja luikki ulos ja lähti autolla pihasta. Mutta kuka muka ostaa perheelleen ruoaksi mandariineja ja kokista?
Tämä on yleistyvä huijaus ja tuo mies oli scam artist, homma jäi vain kesken jostain syystä. Ehkä tyyppi säikähti kun myyjä tunnisti ja pelkäsi että soittaa vartijat/poliisit ja piti parhaana luikkia pakoon.
Asiaan kuuluu, että ensin huijari suostuttelee uhrin kaupassa ostamaan jonkun sinänsä vähäpätöisen ja halvan tuotteen. Hyväsydämisen ihmisen on helppo haksahtaa tähän: tuote maksaa uhrille vain euron-pari, ja koska huijari pyytää oikeaa ruokaa eikä kerjää rahaa, se tuntuu vilpittömältä ja uhri luulee oikeasti auttavansa varatonta lapsiperhettä.
Sitten kun mennään kassalle maksamaan uhrin lupaamaa tuotetta, niin seuraavaksi aletaan pokkana ladella lisää ja lisää tavaraa hihnalle, ajatuksena että uhri ei kehtaa kieltäytyä siinä kaupan jonossa kaikkien silmien alla. Käytetään röyhkeyttä ja uhrin hämmennystä, ehkä nolostustakin tilanteesta hyväkseen. Sitten kun ostokset on hoidettu, pyritään nappaamaan kuitti ja sujauttamaan se taskuun (niin että ostokset voi myöhemmin palauttaa rahaa vastaan). Jos kuittia ei onnistuta saamaan niin no problem, saahan siitä silti ilmaista evästä ja taloustavaraa perheelle.
Sitten huijari tyypillisesti lähtee kävelemään uhrin kanssa pois kaupasta, ja yrittää vielä ylipuhua uhrin käymään automaatilla nostamassa huijarille rahaa ties minkä verukkeiden ja nyyhkytarinoiden varjolla. Ulkona saattaa joukkoon liittyä myös huijarin perhettä (tai "perhettä"). Nämä ovat yleensä taitavia huijaamaan ja osaavat painostaa uhrin tilaan jossa uhrin on vaikea sanoa ei. Valitettavasti on olemassa ihmisiä jotka näihin huijauksiin lankeavat ja sen takia noita huijareita riittää. Veikkaan että oli joko Romaniasta tai jostain Balkanilta.
Tuohon viittaa sekin, että kassahenkilö sanoi hänelle että ei enää; nämä tuppaavat pyörimään samoilla kulmilla ja kassat tulevat tutuiksi myös kun ovat jatkuvasti kerjäämässä ja kuppaamassa asiakkaita. Kassalta oikea reaktio olisi ollut kutsua vartijat paikalle mutta toisaalta kassa myös ehkä tiesi että vartijoita ei ole niin lähellä että ehtisivät huijarin saada kiinni, kyllähän nämä osaa niitä vältellä.
Vierailija kirjoitti:
Nautilus kirjoitti:
Köyhyys on mun mielestä hyväksyttävä syy pummata apua. Kun ei ole fyrkkaa, mistä ottaa. Samoin vanhukset on usein oikeasti huonokuntoisia.
Köyhyys ei estä tekemästä vastapalveluksia. Kaikesta ei tartte aina olla lompakko levällään.
Lokki on lokki varallisuudesta huolimatta.
Niinpä.Kyllä se köyhäkin voi maksaa vastapalveluksilla takaisin.Olla vaikka lasten vahtina ulkoiluttaa koirat pitää vanhukselle seuraa tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua on pyydetty ilmaiseksi lapsenvahdiksi, koska "sulla ei oo omia lapsia niin mitä muutakaan tekisit?"
Joo o, koska heille lapset on ainoa elämä niin lapsettomuus = ei elämää
Minulla on yksi lapsi koska se on se määrä jonka siedän ja jonka koen voivani kasvattaa. Veljeni vaimoineen on tuutannut pihalle puolen tusinaa, kenelläkään ei ole käytöstapoja ja jatkuvasti yrittävät tyrkyttää laumaansa meille tai vaatia minua hoitamaan heitä koska "Minulla on niin helppoa". Sanoin kerran kun veljeni piti minulle palopuhetta siitä miten helppoa meillä on ettei pitäisi tehdä enempää kuin mistä voi huolehtia ja sen jälkeen kälyni alkoi levittää huhua miten olen vain kateellinen heille ja katkera kun en voi saada enempää lapsia.
Kehtasi vielä mainita asiasta joulupöydässä jossa oli meidän kaikkien sukua läsnä. Huhut yllättäen loppuivat kun kysyin että Mistä ihmeestä hän puhuu? Olen keskeyttänyt kaksi raskautta esikon jälkeen ihan vain sen takia etten halua samanlaista elämää kuin heillä. (En ollut oikeasti, halusin vain hiljentää hänet ja pystyisin kyllä saamaan lisääkin lapsia en vain halua enempää). Älkää tehkö enempää lapsia kuin joista voitte itse huolehtia/maksaa hoidosta. Jos joku haluaa lapsen hoitoon niin se on plussaa, ei velvollisuus. Ja opettakaa lapsille käytöstavat, silloin ihmiset ottavat lapsianne mielellään hoitoon.
Mulle on myös tuotu lapsia, 6 kpl kerralla. Oli pakkorako.
Mentiin läheiseen leikkipuistoon. Sieltä sai raanasta vettä.
Oltiin siellä 7 h. Lapset jaksoi kyllä leikkiä eikä seuraavaa kertaa tullut.
Vanhemmat lapset olivat koulussa ja olisivar halunneet nähdä telkkaria, akkukin loppui.
Mulla oli kudin ja kirja mukana.
Pärjäsin oikein hyvin
Vierailija kirjoitti:
NytLoppui kirjoitti:
Olin kaupassa ja ulkomaalainen mies kysyi voinko ostaa hänelle valmispussillisen mandariineja joka maksoi alle 2 euroa. Hän sanoi että i have big family. Suostuin siihen koska oli palkkapäiväkin ja menimme kassalle. Hän otti kassan vierestä samalla kokispullon ja pani sen myös kassalle. Kysyi vielä että missä isot pullot ovat? Myyjä alkoi valittaa hänelle että this is the last time. Maksoin vain mandariinit ja luikki ulos ja lähti autolla pihasta. Mutta kuka muka ostaa perheelleen ruoaksi mandariineja ja kokista?
Tämä on yleistyvä huijaus ja tuo mies oli scam artist, homma jäi vain kesken jostain syystä. Ehkä tyyppi säikähti kun myyjä tunnisti ja pelkäsi että soittaa vartijat/poliisit ja piti parhaana luikkia pakoon.
Asiaan kuuluu, että ensin huijari suostuttelee uhrin kaupassa ostamaan jonkun sinänsä vähäpätöisen ja halvan tuotteen. Hyväsydämisen ihmisen on helppo haksahtaa tähän: tuote maksaa uhrille vain euron-pari, ja koska huijari pyytää oikeaa ruokaa eikä kerjää rahaa, se tuntuu vilpittömältä ja uhri luulee oikeasti auttavansa varatonta lapsiperhettä.
Sitten kun mennään kassalle maksamaan uhrin lupaamaa tuotetta, niin seuraavaksi aletaan pokkana ladella lisää ja lisää tavaraa hihnalle, ajatuksena että uhri ei kehtaa kieltäytyä siinä kaupan jonossa kaikkien silmien alla. Käytetään röyhkeyttä ja uhrin hämmennystä, ehkä nolostustakin tilanteesta hyväkseen. Sitten kun ostokset on hoidettu, pyritään nappaamaan kuitti ja sujauttamaan se taskuun (niin että ostokset voi myöhemmin palauttaa rahaa vastaan). Jos kuittia ei onnistuta saamaan niin no problem, saahan siitä silti ilmaista evästä ja taloustavaraa perheelle.
Sitten huijari tyypillisesti lähtee kävelemään uhrin kanssa pois kaupasta, ja yrittää vielä ylipuhua uhrin käymään automaatilla nostamassa huijarille rahaa ties minkä verukkeiden ja nyyhkytarinoiden varjolla. Ulkona saattaa joukkoon liittyä myös huijarin perhettä (tai "perhettä"). Nämä ovat yleensä taitavia huijaamaan ja osaavat painostaa uhrin tilaan jossa uhrin on vaikea sanoa ei. Valitettavasti on olemassa ihmisiä jotka näihin huijauksiin lankeavat ja sen takia noita huijareita riittää. Veikkaan että oli joko Romaniasta tai jostain Balkanilta.
Tuohon viittaa sekin, että kassahenkilö sanoi hänelle että ei enää; nämä tuppaavat pyörimään samoilla kulmilla ja kassat tulevat tutuiksi myös kun ovat jatkuvasti kerjäämässä ja kuppaamassa asiakkaita. Kassalta oikea reaktio olisi ollut kutsua vartijat paikalle mutta toisaalta kassa myös ehkä tiesi että vartijoita ei ole niin lähellä että ehtisivät huijarin saada kiinni, kyllähän nämä osaa niitä vältellä.
olen pari kertaa myös joutunut sellaisen yrityksen kohteeksi että ulkomaalainen mies on pyytänyt pääseekö hän edelleni kassalla kun hänellä on vain nämä,muutaman euron edestä jotain pientä. Rahana vain pullokuitti joka ei riitäkkään maksuksi. Kaivelee taskujaan eikä rahaa ole,hitaasti sitten jättää ylimääräset kassalle. Selvästi odotti että autan häntä. Kyllä osaa varmaan laskea ettei euron pullokuitilla osteta 3e tavaroita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun sisareni halusi muuttaa työttömän miesystävänsä ja vauvan kanssa appivanhemmilleni koska he halusivat säästää rahaa (asua ilmaiseksi) minä ja mieheni asuimme siellä silloin kun olimme parikymppisiä. Sisareni on tavannut appikseni kerran. Häissämme. Sisareni suuttui verisesti kun en edes suostunut ehdottamaan tätä järjestelyä heille. On "lainaillut" myös 100-200€ euroa kuussa minulta jo useamman vuoden ajan.
On siis ”lainaillut”, eli et ole saanut rahojasi takaisin, ja silti ilmeisesti annat joka kuukausi sen 100-200€? Tyhmä ei ole se joka pyytää vaan se joka antaa.
Totta. On vaan helpompaa ja eivät ehkä sitten mene äitini pienelle eläke-pussille. Häntä lähinnä yritän suojella. Kylmä todellisuus varmaan iskee sitten kun hänestä aika jättää ja ei voi käyttää häntä kiristykseen. "Ai no pitää varmaan pyytää mutsilta"
Miksi luulet, ettei siskosi joka tapauksessa kävisi muidenkin pusseilla?
Eikös ne ollut appivanhemmillesi menossa? Ei äidillesi, vaan miehesi vanhemmille...
Tässä nyt ei jokun täsmää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua on pyydetty ilmaiseksi lapsenvahdiksi, koska "sulla ei oo omia lapsia niin mitä muutakaan tekisit?"
Joo o, koska heille lapset on ainoa elämä niin lapsettomuus = ei elämää
Minulla on yksi lapsi koska se on se määrä jonka siedän ja jonka koen voivani kasvattaa. Veljeni vaimoineen on tuutannut pihalle puolen tusinaa, kenelläkään ei ole käytöstapoja ja jatkuvasti yrittävät tyrkyttää laumaansa meille tai vaatia minua hoitamaan heitä koska "Minulla on niin helppoa". Sanoin kerran kun veljeni piti minulle palopuhetta siitä miten helppoa meillä on ettei pitäisi tehdä enempää kuin mistä voi huolehtia ja sen jälkeen kälyni alkoi levittää huhua miten olen vain kateellinen heille ja katkera kun en voi saada enempää lapsia.
Kehtasi vielä mainita asiasta joulupöydässä jossa oli meidän kaikkien sukua läsnä. Huhut yllättäen loppuivat kun kysyin että Mistä ihmeestä hän puhuu? Olen keskeyttänyt kaksi raskautta esikon jälkeen ihan vain sen takia etten halua samanlaista elämää kuin heillä. (En ollut oikeasti, halusin vain hiljentää hänet ja pystyisin kyllä saamaan lisääkin lapsia en vain halua enempää). Älkää tehkö enempää lapsia kuin joista voitte itse huolehtia/maksaa hoidosta. Jos joku haluaa lapsen hoitoon niin se on plussaa, ei velvollisuus. Ja opettakaa lapsille käytöstavat, silloin ihmiset ottavat lapsianne mielellään hoitoon.
Mulle on myös tuotu lapsia, 6 kpl kerralla. Oli pakkorako.
Mentiin läheiseen leikkipuistoon. Sieltä sai raanasta vettä.
Oltiin siellä 7 h. Lapset jaksoi kyllä leikkiä eikä seuraavaa kertaa tullut.Vanhemmat lapset olivat koulussa ja olisivar halunneet nähdä telkkaria, akkukin loppui.
Mulla oli kudin ja kirja mukana.
Pärjäsin oikein hyvin
Kiinnostaisi tietää, mikä sellainen "pakkorako" oli?
Vierailija kirjoitti:
Muutin ja lapseni ystävystyi muiden taloyhtiön lasten kanssa, porukassa oli poika joka ei edes ollut tyttäreni kaverini, ei esim. käynyt meillä vaikka pihalla toki leikkivät yhdessä muiden mukana. No yhtenä aamuna ovikello soi ja oven takana seisoi aamutakissa nainen "moi, oisko sulla kahvia lainata".Tunnistin naisen tämän pojan äidiksi ja hämmentyneenä annoin desimitan täynnä' kahvinporoja. Mittaa ei muuten sen jälkeen näkynyt! Kului jonkin aikaa ja sitten tämä nainen oli taas ovella "oisko sulla särkylääkettä?" vastasin ettei ole kuin migreenilääkkeet johin tiedusteli, olenko kenties menossa apteekkiin. Huh huh mikä röyhkeys! Ilmeisesti se, että lapsemme juoksentelivat pihalla yhdessä ja että asuimme samassa rapussa teki minusta kaupan ja apteekin.
No voi voi ettäs kehtasi käydä naapurin ovella. Nyt on aihetta sulla kimpaantua aivan totaalisesti. Särkylääkkeen pyynnön ymmärrän kyllä täysin, kun kerran sain äkillisen todella pahan virtsatietulehduksen, ja oli viimeinen kipulääke tai jotain enää jäljellä. Itse en mitenkään olisi voinut lähteä minnekän kun pissaa tulli sekunnin varoitusajalla ulos paineen kanssa ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutin ja lapseni ystävystyi muiden taloyhtiön lasten kanssa, porukassa oli poika joka ei edes ollut tyttäreni kaverini, ei esim. käynyt meillä vaikka pihalla toki leikkivät yhdessä muiden mukana. No yhtenä aamuna ovikello soi ja oven takana seisoi aamutakissa nainen "moi, oisko sulla kahvia lainata".Tunnistin naisen tämän pojan äidiksi ja hämmentyneenä annoin desimitan täynnä' kahvinporoja. Mittaa ei muuten sen jälkeen näkynyt! Kului jonkin aikaa ja sitten tämä nainen oli taas ovella "oisko sulla särkylääkettä?" vastasin ettei ole kuin migreenilääkkeet johin tiedusteli, olenko kenties menossa apteekkiin. Huh huh mikä röyhkeys! Ilmeisesti se, että lapsemme juoksentelivat pihalla yhdessä ja että asuimme samassa rapussa teki minusta kaupan ja apteekin.
No voi voi ettäs kehtasi käydä naapurin ovella. Nyt on aihetta sulla kimpaantua aivan totaalisesti. Särkylääkkeen pyynnön ymmärrän kyllä täysin, kun kerran sain äkillisen todella pahan virtsatietulehduksen, ja oli viimeinen kipulääke tai jotain enää jäljellä. Itse en mitenkään olisi voinut lähteä minnekän kun pissaa tulli sekunnin varoitusajalla ulos paineen kanssa ym.
No ehkä tuossa on röyhkeää ennemminkin se, että käydään vaan pummimassa asioita ilman minkäänlaista vastavuoroisuutta tai edes yritystä olla ystävällinen. Jos minä jostain syystä kävisin pummaamassa naapurilta kahvia, niin kävisin kyllä seuraavan kauppareissun jälkeen viemässä kahvipaketin kiitokseksi tai vaihtoehtoisesti vaikka pyytäisin kahville. Ja sen mitan nyt ainakin voisi palauttaa, eihän ne paljoa maksa mutta miksi kahvinlainaajan pitäisi lähteä ostamaan jotain uutta desimittaa itselleen ihan vain kun toinen ei jaksa nousta takapuoleltaan palauttamaan sitä.
Kummilapsen vanhemmat ilmoittavat aina mitä lapselle pitää lahjaksi viedä. Klassinen ja varmasti täällä jo satoja kertoja esille tullut aihe, mutta silti kyllästyttää itseäkin tämä lahja-automaattina olo, kun muuten ei olla kumpikaan pidetty yhteyttä enää toisiimme. Olimme lapsuudenystäviä, mutta emme ole olleet enää 15:sta vuoteen muuten tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehkä tuossa on röyhkeää ennemminkin se, että käydään vaan pummimassa asioita ilman minkäänlaista vastavuoroisuutta tai edes yritystä olla ystävällinen. Jos minä jostain syystä kävisin pummaamassa naapurilta kahvia, niin kävisin kyllä seuraavan kauppareissun jälkeen viemässä kahvipaketin kiitokseksi tai vaihtoehtoisesti vaikka pyytäisin kahville. Ja sen mitan nyt ainakin voisi palauttaa, eihän ne paljoa maksa mutta miksi kahvinlainaajan pitäisi lähteä ostamaan jotain uutta desimittaa itselleen ihan vain kun toinen ei jaksa nousta takapuoleltaan palauttamaan sitä.
Jospa hänkin lainaa sitten naapurille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun sisareni halusi muuttaa työttömän miesystävänsä ja vauvan kanssa appivanhemmilleni koska he halusivat säästää rahaa (asua ilmaiseksi) minä ja mieheni asuimme siellä silloin kun olimme parikymppisiä. Sisareni on tavannut appikseni kerran. Häissämme. Sisareni suuttui verisesti kun en edes suostunut ehdottamaan tätä järjestelyä heille. On "lainaillut" myös 100-200€ euroa kuussa minulta jo useamman vuoden ajan.
On siis ”lainaillut”, eli et ole saanut rahojasi takaisin, ja silti ilmeisesti annat joka kuukausi sen 100-200€? Tyhmä ei ole se joka pyytää vaan se joka antaa.
Totta. On vaan helpompaa ja eivät ehkä sitten mene äitini pienelle eläke-pussille. Häntä lähinnä yritän suojella. Kylmä todellisuus varmaan iskee sitten kun hänestä aika jättää ja ei voi käyttää häntä kiristykseen. "Ai no pitää varmaan pyytää mutsilta"
Miksi luulet, ettei siskosi joka tapauksessa kävisi muidenkin pusseilla?
Eikös ne ollut appivanhemmillesi menossa? Ei äidillesi, vaan miehesi vanhemmille...
Tässä nyt ei jokun täsmää...
Sun lukutaito on se mikä ei täsmää.
Vierailija kirjoitti:
Meille syntyi yllättäen kaksoset vanhemman lapsen ollessa 2-v. Mies palasi isyyslomalta töihin ja vanhempani sanoivat, että voivat tulla päivisin käymään meillä, kun vireitä eläkeläisiä ovat. Ilahduin kovasti, luulin, että se tarkoitti apua. No ei, isäni majoittui sohvalle ja huuteli, että tuo Hesari tai kaukosäädin. Äitini rupesi tilaamaan ruokaa etukäteen, hän laittoi edellisenä päivänä tekstarin, mitä ruokaa haluaisi minun laittavan heille seuraavaksi päiväksi. "Isälläsi tekisi mieli tiikerikakkua jälkkäriksi :)". Pitopalvelun pyörittäminen loppui siihen, ihan kohteliaasti juttelin etten kertakaikkiaan jaksa passata enää aikuisia lasten lisäksi. Nyt he eivät enää käy ollenkaan, lasten synttäreillä pikaisesti, eli tasan kaksi kertaa vuodessa. Olen loukannut heitä.
No en tiedä miten teidän keskinäinen viestintä yleensä toimii. Itsehän en kyllä olisi alun perinkään suostunut siihen, että vanhempani olisivat käyneet päivittäin luonani, ei vaikka miten olisin ollut avun tarpeessa - ja meillä oli siis vanhempieni kanssa ihan hyvät välit, mutta liika on kyllä liikaa, näin aikuisiässä. Mutta tosta "ruoan tilaamisesta", etkö voinut vastata, että sinunkin oikeestaan tekisi mieli tiikerikakkua, haluaako he leipoa sen kakun kotonaan vai tulla teille leipomaan.
Naapuri vaati jmalauta hiipimään päivisin! Askelten äänet muka häiritsivät. Oudoksi asian tekee se, että kyseessä oli yläkerran naapuri...
Siinä talossa oli ihme simputusta alusta alkaen jo isännöitsijänkin toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Naapuri vaati jmalauta hiipimään päivisin! Askelten äänet muka häiritsivät. Oudoksi asian tekee se, että kyseessä oli yläkerran naapuri...
Tällaisten voi antaa vaatia vaan ihan rauhassa, ei niistä kannata välittää. Normaalit elämisen äänet ei ole kiellettyjä kerrostaloissakaan.
Vierailija kirjoitti:
Tein aikoinaan mökkitalkkarihommia. Vaikka toimenkuvaani kuuluikin puiden kaataminen ja muut metsätyöt ja puuhommat, en ole mikään varsinainen metsuri.
Kerran uusi asiakas, eläkeläismies, otti yhteyttä ja pyysi kaatamaan jotain pajuja tms villiintyneestä mökkinsä lähimetsästä. Saatuani hommat valmiiksi pariskunta tuli yhdessä siihen mökkinsä pihalle ja alkoivat suostutella minua: kaadatko vielä tämän kuusen tästä talon nurkalta?
Kuusi oli julmetun suuri ja kallellaan mökkiä kohti. Sanoin, että en taida, kun se suurella todennäköisyydellä kaatuu tuohon mökkinne päälle. Mies kehotti tekemään loveuksen vastakkaiselle puolelle, niin kyllä se siitä. Nainen hykerteli miehensä vierellä.
No sen verran jokainen tietää, ettei se loveus kallistunutta puuta saa mihin tahansa kaatumaan. Kieltäydyin uudelleen. Mies sanoi, että kyllä tuuli sen puun saa kaatumaan talosta poispäin. Ei ollut mikään erityisen tuulinen päivä. Kieltäydyin ja lähdin pois.
Ilmeisesti yrittivät saada minut tuhoamaan mökkinsä ja maksamaan sen.
Olen se mökkiläinen, joka on käyttänyt eri asteisia metsureita puiden kaatoon tontilta.
Minun itseni on mahdotonta tietää kuka metsureista on minkäkin tasoinen; en myöskään tiedä kenellä on minkäkinlaiset vakuutukset tai ei ole. Enkä paljon mitään ymmärrä puunkaadostakaan, joskin olen tässä viisi vuotta mökkiä omistaessa palkkaamiltani metsureilta jotakin oppinut. Arvostan kovasti sellaista ihmistä joka suoraan heti sanoo että ei, tuohon hommaan ei minun ammattitaitoni/välineet/vakuutukset riitä, voit hankkia ehkä palvelun paikasta x tai y.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisten voi antaa vaatia vaan ihan rauhassa, ei niistä kannata välittää. Normaalit elämisen äänet ei ole kiellettyjä kerrostaloissakaan.
Sikäli kyllä kannattaa välittää, että tuollainen tyhjästä valittaminen ja syyllistäminen on tyypillisintä kiusantekoa, mihin kyllä on paikallaan puuttua. Meikäläisen papereissa kotirauhan häirintää. Näille ammattivalittajille tulisi jossain vaiheessa antaa varoitus ja lopulta häätö, jos naapureiden kiusaaminen ja kyttääminen tekaistuilla valituksilla ei lopu.
Olin työtön ja kävin työkkärissä pyörähtämässä en saanut tukia työttömyysajalta mutta kävin kuitenkin kokeilemassa näitä työkkärihommia. Nälkä alkoi jo olla porteilla ja taskut tyhjät kun sain työpaikan. Ilmoitin että en ole enää työtön ja peruin kuukausia vetämässä olleet tukihakemukset yms.
Työkkärin täti sitten soitti 2 päivää jälkeen. Oli vihainen. Halusi että perun kokopäivätyöni josta maksetaan palkkaa, kun hän oli onnistunut sopimaan jo minut ilmaiseksi orjaksi. Sain siis vääntää tästä hetken epäuskoisena, että työttömälle suututaan kun työllistyy ja pitäisi työpaikasta luopua että voi mennä ilmaiseksi orjaksi? USKOVITUNMATONTA. Lopulta toivotin mukavaa loppuelämää ja painoin punaista luuria.
Vierailija kirjoitti:
Nuorempana oltiin kaukana kotoa ystävän autolla. Ystävä ajoi ensin ja vaati, että viihdytän häntä siinä vieressä, ettei ala väsyttämään ajaessa. No, juttelin vaikka olin itsekin tosi väsynyt. Kun tuli minun vuoroni ajaa, ystävä kuorsasi pelkääjän paikalla aivan tyytyväisenä.
Tossa kohtaa olis voinut siirtää kaikki kellot eteenpäin. Herättää ystävän ja sanoa, että on ajanut nyt oman vuorosi, että hänen vuoronsa jatkaa. Sitten olisi mennyt takapenkille nukkumaan.
Nautilus kirjoitti:
Köyhyys on mun mielestä hyväksyttävä syy pummata apua. Kun ei ole fyrkkaa, mistä ottaa. Samoin vanhukset on usein oikeasti huonokuntoisia.
Köyhyys ja vanhuus ovat mielestäni hyväksyttävät syyt tarjota vapaaehtoisesti heille apua jos itsestä tuntuu että haluaa auttaa. Mieluummin siis näin päin.
Olisi kannattanut opetella yhdys sano jen kirjoittaminen siellä koulussa.