Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?
Kommentit (11850)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua on pyydetty ilmaiseksi lapsenvahdiksi, koska "sulla ei oo omia lapsia niin mitä muutakaan tekisit?"
Joo o, koska heille lapset on ainoa elämä niin lapsettomuus = ei elämää
Minulla on yksi lapsi koska se on se määrä jonka siedän ja jonka koen voivani kasvattaa. Veljeni vaimoineen on tuutannut pihalle puolen tusinaa, kenelläkään ei ole käytöstapoja ja jatkuvasti yrittävät tyrkyttää laumaansa meille tai vaatia minua hoitamaan heitä koska "Minulla on niin helppoa". Sanoin kerran kun veljeni piti minulle palopuhetta siitä miten helppoa meillä on ettei pitäisi tehdä enempää kuin mistä voi huolehtia ja sen jälkeen kälyni alkoi levittää huhua miten olen vain kateellinen heille ja katkera kun en voi saada enempää lapsia.
Kehtasi vielä mainita asiasta joulupöydässä jossa oli meidän kaikkien sukua läsnä. Huhut yllättäen loppuivat kun kysyin että Mistä ihmeestä hän puhuu? Olen keskeyttänyt kaksi raskautta esikon jälkeen ihan vain sen takia etten halua samanlaista elämää kuin heillä. (En ollut oikeasti, halusin vain hiljentää hänet ja pystyisin kyllä saamaan lisääkin lapsia en vain halua enempää). Älkää tehkö enempää lapsia kuin joista voitte itse huolehtia/maksaa hoidosta. Jos joku haluaa lapsen hoitoon niin se on plussaa, ei velvollisuus. Ja opettakaa lapsille käytöstavat, silloin ihmiset ottavat lapsianne mielellään hoitoon.
Eli halusit sukusi pitävän sinua lapsenmu.
Rhaajana jotta saat kälyn hiljennettyä. Oletkohan sinä ihan terve? Tuossa tilanteessa olisin ajanut kaltaisesi m. UR.
Hajan ulos talostani ja olisin kieltäytynyt koskaan sinua tapaamasta.
Jotenkin on hemmetin keksitte kuuloinen juttu.tai olet päästäsi pahasti vialla.Lastenhoito-lokkiko siellä raakkuu?
Minun läheiseni kyllä tietävät ettei se ollut totta ja useampi jopa naureskeli sitä minulle jälkikäteen. Useimpien kanssa olin jopa puhunut tuosta tilanteesta jo useampia kertoja ennen tuota ja heillä oli samanlaisia kokemuksia veljeni perheestä.
Ja tämä saattaa tulla sinulle yllätyksenä, mutta suurin osa ihmisistä ei kokisi valtavana menetyksenä sitä, että joku kaltaisesi hyväksikäyttäjä kieltäytyisi tapaamasta heitä enää koskaan.
On kyllä aikuisella ihmisellä keinot vähissä jos noin rivoon väitteeseen pitää turvautua. En kehtaisi suustani tuommoista älyttömyyttä päästää. Joulupöydässä! Aborteilla kehumaan? Hulluja koko suku? Sinä etunenässä.
Ihanan jouluista, yksi alkaa kehumaan aborteillaan.
Voi luoja, mistä näitä typeryksiä oikein sinä juttujaan keksimään.
Huh, huh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua on pyydetty ilmaiseksi lapsenvahdiksi, koska "sulla ei oo omia lapsia niin mitä muutakaan tekisit?"
Joo o, koska heille lapset on ainoa elämä niin lapsettomuus = ei elämää
Minulla on yksi lapsi koska se on se määrä jonka siedän ja jonka koen voivani kasvattaa. Veljeni vaimoineen on tuutannut pihalle puolen tusinaa, kenelläkään ei ole käytöstapoja ja jatkuvasti yrittävät tyrkyttää laumaansa meille tai vaatia minua hoitamaan heitä koska "Minulla on niin helppoa". Sanoin kerran kun veljeni piti minulle palopuhetta siitä miten helppoa meillä on ettei pitäisi tehdä enempää kuin mistä voi huolehtia ja sen jälkeen kälyni alkoi levittää huhua miten olen vain kateellinen heille ja katkera kun en voi saada enempää lapsia.
Kehtasi vielä mainita asiasta joulupöydässä jossa oli meidän kaikkien sukua läsnä. Huhut yllättäen loppuivat kun kysyin että Mistä ihmeestä hän puhuu? Olen keskeyttänyt kaksi raskautta esikon jälkeen ihan vain sen takia etten halua samanlaista elämää kuin heillä. (En ollut oikeasti, halusin vain hiljentää hänet ja pystyisin kyllä saamaan lisääkin lapsia en vain halua enempää). Älkää tehkö enempää lapsia kuin joista voitte itse huolehtia/maksaa hoidosta. Jos joku haluaa lapsen hoitoon niin se on plussaa, ei velvollisuus. Ja opettakaa lapsille käytöstavat, silloin ihmiset ottavat lapsianne mielellään hoitoon.
Eli halusit sukusi pitävän sinua lapsenmu.
Rhaajana jotta saat kälyn hiljennettyä. Oletkohan sinä ihan terve? Tuossa tilanteessa olisin ajanut kaltaisesi m. UR.
Hajan ulos talostani ja olisin kieltäytynyt koskaan sinua tapaamasta.
Jotenkin on hemmetin keksitte kuuloinen juttu.tai olet päästäsi pahasti vialla.Lastenhoito-lokkiko siellä raakkuu?
Minun läheiseni kyllä tietävät ettei se ollut totta ja useampi jopa naureskeli sitä minulle jälkikäteen. Useimpien kanssa olin jopa puhunut tuosta tilanteesta jo useampia kertoja ennen tuota ja heillä oli samanlaisia kokemuksia veljeni perheestä.
Ja tämä saattaa tulla sinulle yllätyksenä, mutta suurin osa ihmisistä ei kokisi valtavana menetyksenä sitä, että joku kaltaisesi hyväksikäyttäjä kieltäytyisi tapaamasta heitä enää koskaan.
On kyllä aikuisella ihmisellä keinot vähissä jos noin rivoon väitteeseen pitää turvautua. En kehtaisi suustani tuommoista älyttömyyttä päästää. Joulupöydässä! Aborteilla kehumaan? Hulluja koko suku? Sinä etunenässä.
Veit sanat suustani, joulupöydässä tuommoista käytöstä, en nyt oikein osaa sanoa kuka tuossa voittaa ääliön tittelin! Olisi hirveää olla tuo idio. otin lapsi, mitähän kummallista se lapselleen sepustaa?
Ihan viihdyttävää seurata kun keskustelet itsesi kanssa, jatka vaan.
Tajusin tätä keskustelua lukiessani, että olen rotta ja lokki. En tosin tee sitä tahallani vaan pakosta ja koitan pyytää nätisti. Sitten kun itsellä on rahkeita, niin toisaalta myös antaudun auliisti apuun pikkuasioissa, jos vain osaan auttaa tai kuskaan ihmisiä pitkin kyliä autollani.
Jotkut tässä keskustelussa on selkeesti pikkumaisia. Siis ihan oikeesti jos haluaa käyttää toisen rantaa uimiseen niin come on... Ei näkynyt uimareita enää loppukesästä, no ei varmaan koska nolasit itsesi totaalisesti toisten silmissä...
Oletteko ajatelleet, että ne ihmiset, jotka pyytävät teiltä palveluksia, eivät välttämättä ole sellaisia ihmisiä kaikille. He ovat sitä VAIN SINULLE. Ja siihenkin on joskus syynsä.
- Pekka Mulqvist, Lukihäiriyden ammattilainen, tasa-arvon kannattaja, puolueisiin kuulumaton.
Täytyy vetää tähän TINDER-kortti esiin. Todella monet naiset Tinderissä "kutsuu treffeille" ja sanoo esim että "saat samalla asentaa mulle lampun kattoon", "jos tavattas Ikeassa ja auttaisit mua siirtään hyllyn autoon..saisit kahvit"...
Joo kiitos, mun käsitys ensitreffeistä on vähän romanttisempi...
- Pekka Mulqvist, Lukihäiriyden ammattilainen, tasa-arvon kannattaja, puolueisiin kuulumaton.
Vierailija kirjoitti:
Surullista kirjoitti:
Aivan huippua lukea näitä. Itseäni on käytetty hyväksi mutta yleensä vain kerran per henkilö.
Tuntuu kaikissa tarinoissa olevan aika yleinen kaava. Ensin kutsutaan paikan päälle ja sitten vasta kerrotaan, että joutuu orjaksi milloin mihinkin.Olen ravintolakokki joten osa teistä tietää kuinka paljon kysytään juhliin mukaan. Opin jo nuorena tämän kaavan..
Sukulaiset joskus kyseli kiertelemällä minkälainen homma olisi vähän auttaa juhlissa. Olen aina ottanut tilauskirjan käteen ja aloittanut kysymällä montako henkilöä tulossa, mitä ajattelit tarjota jne. Sitten hetken hiljaisuus ja katse tilauskirjassa.
Sen jälkeen heitän jonkun hinta-arvion paljonko laskutan. Ja kysyn vielä haluatko ilman kuittia vai mennäänkö ihan lain mukaan. Tässä vaiheessa yleensä aikovat miettiä pitäisikö niitä juhlia järjestää ollenkaan.Toinen on tuo auton lainaus. Nuorena en omistanut autoa ja olisi pieni tarve päästä käymään toisella paikkakunnalla. Kysyin kaverilta ja kysyessä tarjosin kunnon korvausta rahalla. Alkoi kiertelemään asiaa eikä uskaltanut sanoa suoraan että ei onnistu. No sanoin että no menen bussilla vaikka onkin työlästä tavaramääräni takia.
Meni muutama vuosi ja samainen kaveri oli vailla uutta pakuani (olin siis hankkinut uuden pakun). Vetosi että hänhän lainasi aikoinaan autoa mulle.. kysyin kohteliaasti että miten se oikein meni. Oli jälleen hauskaa.Anoppini suuttui loppuelämäksi kun en perunut työvuoroja koko viikonlopuksi ja lähtenyt hänelle kuskaamaan jotain muuttokuormaa. Ja ei ollut kyseessä anopin muutto. Oli luvannut jollekin kaverille minut ja auton.
Kaikille hyväksikäytetyille todella paljon tsemppiä. Ja opetelkaa pitämään parin sekunnin mietintö ennen vastausta. Jos ette uskalla valehdella menoja. Niin sanokaa että on todella paha suolitulehdus. Takausta vailla oleville voi sanoa, että ei nimi kelpaa takaukseen. Tuli nuorena möhlittyä ja en halua puhua siitä.
Kylläpä oli taas sellainen sepustus ettei mitään rajaa. Hohhoijakkaa.
Hohhoijjakkaa itsellesi. Tuossa sepustuksessa ei ollut mitään vikaa, hyvä vaan että joku osaa pitää puolensa. Vai satuitko tunnistamaan että olet itse yrittänyt hyväksikäyttää edellisessä kerrotulla tavalla.
Tiedän muuten yhden joka käyttää sanaa hohhoijjakkaa ja syyttää aina jopa täysin asiaan kuulumattomiakin ongelmistaan, jotka on ihan itse omatoimisesti sössinyt. Rahkeita olisi vaikka mihin, mutta säätää, säätää eikä nää kuin tämän hetken. Sit on kaikkien muiden vika kun fyffet on loppu ja koko elämä menee sekaisin jostain pienestäkin yllättävästä. Eikä oo mikään pienituloinen, mut kaikki menee nopeammin kuin tulee.
Ei järjen hiventäkään.
Lukihaerikko kirjoitti:
Tajusin tätä keskustelua lukiessani, että olen rotta ja lokki. En tosin tee sitä tahallani vaan pakosta ja koitan pyytää nätisti. Sitten kun itsellä on rahkeita, niin toisaalta myös antaudun auliisti apuun pikkuasioissa, jos vain osaan auttaa tai kuskaan ihmisiä pitkin kyliä autollani.
Jotkut tässä keskustelussa on selkeesti pikkumaisia. Siis ihan oikeesti jos haluaa käyttää toisen rantaa uimiseen niin come on... Ei näkynyt uimareita enää loppukesästä, no ei varmaan koska nolasit itsesi totaalisesti toisten silmissä...
Oletteko ajatelleet, että ne ihmiset, jotka pyytävät teiltä palveluksia, eivät välttämättä ole sellaisia ihmisiä kaikille. He ovat sitä VAIN SINULLE. Ja siihenkin on joskus syynsä.
Eli pitäisi vahtia koko kulmakunnan uimataidottomia mukuloita jatkuvasti ilman, että näiden omat vanhemmat sen vertaa on kupeittensa hedelmistä kiinnostuneet, että suostuisivat aikaansa heidän vahtimiseen uhraamaan.
Loppuis nopeasti minultakin huumori tuossa tilanteessa. Ja minä sentään mielelläni ruokien omat ja toisten tenavat jos niitä meillä käy.
Eri asia jos opettaisivat lapsensa uimaan, niin sitten vois olla makuja mun rantaan uimaan useamminkin.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun sisareni halusi muuttaa työttömän miesystävänsä ja vauvan kanssa appivanhemmilleni koska he halusivat säästää rahaa (asua ilmaiseksi) minä ja mieheni asuimme siellä silloin kun olimme parikymppisiä. Sisareni on tavannut appikseni kerran. Häissämme. Sisareni suuttui verisesti kun en edes suostunut ehdottamaan tätä järjestelyä heille. On "lainaillut" myös 100-200€ euroa kuussa minulta jo useamman vuoden ajan.
On siis ”lainaillut”, eli et ole saanut rahojasi takaisin, ja silti ilmeisesti annat joka kuukausi sen 100-200€? Tyhmä ei ole se joka pyytää vaan se joka antaa.
Totta. On vaan helpompaa ja eivät ehkä sitten mene äitini pienelle eläke-pussille. Häntä lähinnä yritän suojella. Kylmä todellisuus varmaan iskee sitten kun hänestä aika jättää ja ei voi käyttää häntä kiristykseen. "Ai no pitää varmaan pyytää mutsilta"
Miksi luulet, ettei siskosi joka tapauksessa kävisi muidenkin pusseilla?
Eikös ne ollut appivanhemmillesi menossa? Ei äidillesi, vaan miehesi vanhemmille...
Tässä nyt ei jokun täsmää...
Nimenomaan mieheni vanhemmille. Heillä on isompi talo, äitini asuu pienehkössä kaksiossa.
Äidiltäni siskoni pummii vain rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutin ja lapseni ystävystyi muiden taloyhtiön lasten kanssa, porukassa oli poika joka ei edes ollut tyttäreni kaverini, ei esim. käynyt meillä vaikka pihalla toki leikkivät yhdessä muiden mukana. No yhtenä aamuna ovikello soi ja oven takana seisoi aamutakissa nainen "moi, oisko sulla kahvia lainata".Tunnistin naisen tämän pojan äidiksi ja hämmentyneenä annoin desimitan täynnä' kahvinporoja. Mittaa ei muuten sen jälkeen näkynyt! Kului jonkin aikaa ja sitten tämä nainen oli taas ovella "oisko sulla särkylääkettä?" vastasin ettei ole kuin migreenilääkkeet johin tiedusteli, olenko kenties menossa apteekkiin. Huh huh mikä röyhkeys! Ilmeisesti se, että lapsemme juoksentelivat pihalla yhdessä ja että asuimme samassa rapussa teki minusta kaupan ja apteekin.
No voi voi ettäs kehtasi käydä naapurin ovella. Nyt on aihetta sulla kimpaantua aivan totaalisesti. Särkylääkkeen pyynnön ymmärrän kyllä täysin, kun kerran sain äkillisen todella pahan virtsatietulehduksen, ja oli viimeinen kipulääke tai jotain enää jäljellä. Itse en mitenkään olisi voinut lähteä minnekän kun pissaa tulli sekunnin varoitusajalla ulos paineen kanssa ym.
Aikuinen ihminen pitää huolen että särkylääkettä on aina kaapissa,eikä lähde naamatutun ovelle että "moi onko sulla särkylääkettä tai jos ei niin juoksetko kuule apteekkiin".
1€ kirjoitti:
Yhtenä Jouluna kaverini tuli pyytämään autoa lainaksi. sanoin että bensaa on aika vähän tankissa, ehkä 10 litraa, ja että tankkaisi sen verran minkä edestä tulee ajelleeksi. Kaverini sanoi että tottakai, ja että tarvitsee autoa vain puoleksi tunniksi korkeintaan. No meni yli kuusi tuntia, eikä kaverista eikä autostani kuulunut mitään. Kahdeksan tunnin jälkeen palautti auton ja häipyi nopeasti. Seuraavana aamuna kun yritin lähteä ajamaan, niin auto ei lainkaan käynnistynyt. Ihmettelin vikaa pitkään, kunnes huomaisin, että bensamittari nollilla. Kaveri oli ajanut tankin TÄYSIN tyhjäksi, eikä tankannut. Kuulin myöhemmin yhteiseltä tutulta kuinka tämä "kaverini", piti minua töykeänä kun olin lainannut hänelle auton jossa ei tarpeeksi bensaa hänen tarpeisiinsa. Hänen oli kuulemma ollut pakko käydä tankkaamassa YHDELLÄ EUROLLA, jotta sai ajettua autoni takaisn parkkipaikalleen. Tältä kaverilta jotenkin unohtui se, että sanoi tarvitsevansa autuoa vain puolen tunnin ajoa varten, eikä 8 tunnin. Häneltä myös kummasti unohtui, että sanoi autossa oleva vain noin 10 litraa bensaa, minkä tosin ei olsi pitänyt paljoa merkitä, koska hän lupasi tankata ajojensa edestä. Se myös jotenkin unohtui. Mutta MINÄ olin se törkeästi käyttäytynyt, kun lainasin autoa, johon jopa auton lainaaja joutui omistaan 1€ verran tankkaamaan!
Niin tuttua, ystäväni lainasi autoa ja palautti auton päivän päätteeksi polttoainevalo palaen.
Oma vikanihan tämä oli kun emme keskustelleet että polttoainekulut olisi suotavaa kustantaa omien ajojen mukaan.
Minun velipuoleni odotti että hän saisi osan perinnöstä kun äitini menehtyi. Meillä on siis sama isä, mutta eri äiti.
Hän alkoi ensin kysellä perinnönjaosta ympäri pyöreästi ja sitten vähän suoremmin. Ensimmäisen kerran hän suuttui kun kuuli ettei ole äitini testamentissa, koska hehän olivat samaa sukua ja kävivät samoissa kissanristiäisissä jne. Toisen kerran hän suuttui kun minä en suostunut kertomaan hänelle testamentin yksityiskohdista esim. paljon sain.
Sitten hän alkoi pudotella vihjeitä miten hänen pitäisi ostaa sitä ja tätä ja auto uusia. Kun esitin vain ymmärtämätöntä ja aloin välttelemään häntä ihan tosissaan. Tästä hän raivostui niin paljon että jouduin blokkaamaan hänet joka paikassa.
Ei mene minun ymmärrykseeni. Hänellä on kaksi vanhempaa jotka tulee perimään ja minulla on/oli kaksi vanhempaa jotka perin. Ei tulisi mieleenkään mennä vaatimaan osuutta hänen äitinsä perinnöstä kun aika koittaa. Hän ei ole edes köyhä vaan ihan keskituloinen.
Lukihaerikko kirjoitti:
Jos vaikka opettelisit lukemaan, niin ehkä huomaisit että tuossa rantatarinassa ei ollut kyse siitä, ettei rantaa saisi käyttää, vaan siitä, että kirjoittajan vahdittavaksi nakitettiin uimataidottomia(!) lapsia tuntitolkulla päivästä toiseen. Minä en suostuisi ottamaan edes sitä ensimmäistä kertaa vastuulleni vierasta uimataidotonta lasta syvällä rannalla, saati sitten laumaa lapsia. Kirjoittaja lisäksi sanoi, että olisivat tervetulleita jos vanhempi tulisi mukaan vahtimaan, mutta yllätys yllätys ei kiinnosta tulla kun tällaisia vanhempia ei kiinnosta se että lapsilla on mukavaa tekemistä vaan se, että saavat heidät pois jaloista ilmaisen lapsenhoitajan vastuulle.
Tähän ja noihin autokeikkapyyntöihin pätee vanha totuus, tyhmä ei ole se joka pyytää vaan suostuu. Onneksi olen sen verran suorasanaisen maineessa että harva edes haluaa kysyä jotain typerää palvelusta itseltäni. Autan kavereita jos pyyntö on kohtuullinen ja kaveri samanlainen auttaja sitä muiden suhteen, mutta kaikenlaiset pihit joilla yleensä olisi vielä hyvät rahavarat maksaa ko. asiasta, saavat kyllä jäädä apuani vaille. Suomalaiset joilla on ihan hyvät tulot ja varat, ovat yleensä älyttömän pihejä ja saattavat olla jopa asiasta ylpeitä. Ei kannattaisi ostaa niitä sijoitusasuntoja velkavivulla jos sitten pihistellään normaali menoissa. Voin kuvitella pakettiauton omistavan ihmisen tuskaa, varmaan saisi keikkailla jokaisena vkl.
Seppo Rädyn haastattelu takavuosilta tuli mieleeni kun hän sanoi sukunsa periaatteista : mitään ei pyydetä anteeksi eikä anneta anteeksi, mitään ei pyydetä eikä anneta lainaan:D
Autoa ei kannata kyllä lainata ihan heppoisin perustein, ainakaan tuollaisille kahden kerrotun jutun idiooteille. Olisin käynyt varmaan livauttamassa avokämmenellä tuollaista bensarosvoa joka kehtaa vielä seläntakana puhua paskaa.
Tämä ei ole sattunut suoraan itselleni, vaan parille ystävälleni. Yhteinen ystävämme tapasi yhteen aikaan "käskeä" näitä ystäviä viikonloppuna useaksi tunniksi vahtimaan kolmea villiä lastaan ILMAISEKSI. Ainoa vaivan palkka oli, että saavat syödä yhdessä lasten kanssa pitsaa, johon antoi rahat. Taustatietona, niin nämä vahtijat olivat köyhiä opiskelijoita, joilla todella olisi ollut käyttöä lisätienesteille, ystäväni puolestaan suht. varakas ihminen. Ja tämä siis useita kertoja ja aina useita tunteja. Ystävät suostuivat kiltteyttään - nykyään enää eivät.
Minua harmittaa se, että tuollaisessa tilanteessa usein itse häkeltyy ihan jääkalikaksi eikä jotenkin ehdi järjestää ajatuksiaan niin että sanoisi suoraan vaan että "ei sovi".
Olen jo keski-iän ylittänyt ja nyt vasta alkaa tuo lause tulemaan vakiona kun joku ilmiselvä lokkiröyhkimys ruikuttaa ja pyytää ja vaatii.
Olisin niin monta kertaa nuorempana jo tarvinnut tätä taitoa.
Kaikenlaisiin ihan hulvattomiin rakoihin sitä on itsensä venyttänyt jonkun röyhkimyksen takia, voi vee.
Vierailija kirjoitti:
Minun velipuoleni odotti että hän saisi osan perinnöstä kun äitini menehtyi. Meillä on siis sama isä, mutta eri äiti.
Hän alkoi ensin kysellä perinnönjaosta ympäri pyöreästi ja sitten vähän suoremmin. Ensimmäisen kerran hän suuttui kun kuuli ettei ole äitini testamentissa, koska hehän olivat samaa sukua ja kävivät samoissa kissanristiäisissä jne. Toisen kerran hän suuttui kun minä en suostunut kertomaan hänelle testamentin yksityiskohdista esim. paljon sain.
Sitten hän alkoi pudotella vihjeitä miten hänen pitäisi ostaa sitä ja tätä ja auto uusia. Kun esitin vain ymmärtämätöntä ja aloin välttelemään häntä ihan tosissaan. Tästä hän raivostui niin paljon että jouduin blokkaamaan hänet joka paikassa.
Ei mene minun ymmärrykseeni. Hänellä on kaksi vanhempaa jotka tulee perimään ja minulla on/oli kaksi vanhempaa jotka perin. Ei tulisi mieleenkään mennä vaatimaan osuutta hänen äitinsä perinnöstä kun aika koittaa. Hän ei ole edes köyhä vaan ihan keskituloinen.
Itseä hämmästyttää kuinka vähän ihmiset tietävät perimysjärjestyksestä. Meillä oli kaukaisempi täti-ihminen äidin puoleleta joka alkoi esittää vaatimuksia meidän (sisarusten) kesämökistä.
Toisessa tapauksessa eräs serkku vaati myymään maatilan taatan kuoltua vaikka isäni oli ostanut sen itselleen omilla rahoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuri vaati jmalauta hiipimään päivisin! Askelten äänet muka häiritsivät. Oudoksi asian tekee se, että kyseessä oli yläkerran naapuri...
Siinä talossa oli ihme simputusta alusta alkaen jo isännöitsijänkin toimesta.
Alakertaani on myös muuttanut kanta-astuja töminästä päätellen ja mietin miten otan puheeksi....vinkkejä?
1. Ota korva pois lattiasta
2. Hanki elämä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseä hämmästyttää kuinka vähän ihmiset tietävät perimysjärjestyksestä. Meillä oli kaukaisempi täti-ihminen äidin puoleleta joka alkoi esittää vaatimuksia meidän (sisarusten) kesämökistä.
Toisessa tapauksessa eräs serkku vaati myymään maatilan taatan kuoltua vaikka isäni oli ostanut sen itselleen omilla rahoillaan.
MInua hämmästyttää että poika ei saanut osaansa äidin perinnöstä.
Mulla on kaveri, joka kertoo aina niitä juttuja, kuinka häneltä pyydetään graafista suunnittelua ilman palkkaa. Hän oli kuitenkin itse erittäin hämmästynyt, kun en jaksanut ilmaiseksi analysoida hänen liiketoimintasuunnitelmaansa.
Veit sanat suustani, joulupöydässä tuommoista käytöstä, en nyt oikein osaa sanoa kuka tuossa voittaa ääliön tittelin! Olisi hirveää olla tuo idio. otin lapsi, mitähän kummallista se lapselleen sepustaa?