Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11850)

Vierailija
7481/11850 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitä pyydettiin takaamaan kahden eri ystävän lainaa samana vuonna. Ihan vaan muodollisuus, he kumpikin sanoivat. Toinen laina oli 200.000,- Ja toinen 500.000,-. Kumpikaan ei pystynyt hoitamaan lainojaan ollenkaan.

Jos en olisi ymmärtänyt olla laittamatta nimiä takaukseen, en olisi koko ikänäni pystynyt näitä lainoja maksamaan.

Älä koskaan laita nimeäsi takaukseen. Takaus on oikeasti vara-velallinen. Meiltä meni molempien kanssa välit poikki, kun nimiä ei tullut takaukseen, mutta kyllä kannatti pysyä päätöksessään.

Joskus 80-luvulla tapahtunut? Henkilötakauksia ei ole hyväksytty vuosikymmeniin, pankit haluavat reaalivakuuksia.

Juuri pankista haluttiin henkilötakausta luottotiedottoman ihmisen pankkilainaan, tosin kyseessä oli muutaman tonnin laina. Ainakin näihin pieniin edelleen kelpaa.

7482/11850 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pyydön auttaa pakkaamaan jääkylmässä talossa isoja tavaroita. 

Kun itse pyysin että henkilö ostaisi sinappipurkin, unohti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7483/11850 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko kylän lapset käy meillä pelaamassa kun muiden vanhemmat ei osta niille mitään pelikoneita tai peliaikaa on tyyliin tunti viikossa.

Sitten se on muka ok, että meillä voi luuhata joka päivä tuntikaupalla.

Haistakaa paska.

Vierailija
7484/11850 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimon sisarpuoli  miehineen oli kehitellyt suunnitelman. Mies pyysi minulta lupaa että vaimo lähtisi viikon reissuun hänen kanssaan. Soitin sisarpuolelle ja hänen mukaansa kuuluu lähteä. Tietysti sanoin että vaimo saa päättää. Itse ajattelin että jos lähtee niin osoite vaihtuu ja toiseksi ei ole terve jos näin entiselle sululaisystävälle ehdottaa. Ei tulisi mieleenkään. Eli onko terve? Vitsiksihän sitä yritettiin selitellä. Tosi tapaus kuitenkin nykyajan ihmiskaupasta.

Vierailija
7485/11850 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko kylän lapset käy meillä pelaamassa kun muiden vanhemmat ei osta niille mitään pelikoneita tai peliaikaa on tyyliin tunti viikossa.

Haistakaa paska.

Myykää se pelikone ja rajottakaa myös omien lasten peliaikaa niinkuin muutkin vanhemmat ovat järkevästi tehneet. Ei ravaa enää ja on parempi kaikille. Olette juuri se perhe mistä sitten muut lapset valittaa kotonaan "koska niilläkin saa" kun ei ole mitään rajoja missään.

Vierailija
7486/11850 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on pyydetty ilmaiseksi lapsenvahdiksi, koska "sulla ei oo omia lapsia niin mitä muutakaan tekisit?"

Joo o, koska heille lapset on ainoa elämä niin lapsettomuus = ei elämää 

Vierailija
7487/11850 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiomuistoja kirjoitti:

Jossakin vaiheessa iltaa luokkakaverini kuitenkin yhtäkkiä veti minut syrjään juttelemaan, ja sanoi suoraan, että muuten kun tuo meidän Kalle (nimi muutettu) ei ole vielä koskaan ollu sillai kenenkään kanssa, niin voisitko sinä viedä sen neitsyyden tänään? Näytti vielä sen sängyn patjan alle, johon minun oli määrä käydä yöksi nukkumaan, että "laitoin tänne jo kortsunkin teille". Oli siis oikein suunnitellut asian valmiiksi puolestani.

Ei saamari, tästä tuli mieleeni vähän samantapainen kokemus, jonka olin jo ehtinyt melkein unohtaa...

Olin nuorena silloisen työporukan kanssa työnantajan tarjoamalla risteilyllä. Kesken illan baarissa keski-ikäinen työkaveri, jota olin pitänyt mukavana heppuna, mutta siis selkeästi VAIN työkaverina, alkoi tyrkyttää mulle hyttinsä avainta. En yhtään ymmärtänyt, näytin hölmönä vastineeksi omaa hyttiavaintani tyyliin "mulla on kyllä oma hytti". Ukko vaan tyrkytti sitä avaintaan, että ota varmuuden vuoksi.

Kipeäksi tilanteen teki se, että tiesin ukon olevan perheellinen mies ja hänen oma poikansa (joka oli myös samassa paikassa töissä silloin) istui samassa pöydässä. Katsoin varovaisesti poikaa, että kuuliko hän isänsä puheet ja mitä helvettiä. Poika katsoi takaisin ja sanoi että ei mitään hätää, hän ei kerro tästä äidille. Aiheesta oli siis selvästi keskusteltu etukäteen. 

Tokaisin aika tylysti, että ei ole mitään kerrottavaa ja lähdin pois.

Vierailija
7488/11850 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haistakaa paska.

Miksi et laita rajoja vieraille? Lapset todennäköisesti luulevat olevansa tervetulleita, ei nuoremmat aina ymmärrä kyläilyn kohteliaisuussääntöjä.

Vierailija
7489/11850 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haistakaa paska.

Miksi et laita rajoja vieraille? Lapset todennäköisesti luulevat olevansa tervetulleita, ei nuoremmat aina ymmärrä kyläilyn kohteliaisuussääntöjä.

Nimenomaan. Kyläilijöille voi sanoa, että meillä ei tänään pelata.

Vierailevat tähdet voi myös passittaa kotiinsa, jos ryhtyvät liian riehakkaiksi, sotkevat tai luuhaavat keittiössä herkkuja etsimässä. Omalla lapsellani on yksi tällainen naapuri"kaveri", joka jaksaa hetken leikkiä, mutta tulee sitten norkoilemaan keksikulhojen ja suklaarasioiden luo ja kyselemään kaikkea tyhmää aikuisilta. Hän on siis hoksannut, että meillä on usein jotain hyvää näkösällä. Jos hänelle antaa luvan, että ota vain, hän vetää kaksin käsin. Nykyään komennan suoraan pois keittiöstä, ellei ole juotavaa vailla. Aina ei ole sitäkään vailla, jos tarjottu tiivistemehu ei kelpaa (jos on sattunut näkemään tuoremehupurkin pöydällä).

Vierailija
7490/11850 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli kutsu kaukaisen sukulaisen hautajaisiin. Kutsussa oli tilinumero ja "pyyntö" laittaa summa jonka käyttäisimme kukkiin rahana ainoan perillisen tilille ja tulla ilman kukkia, koska vainaja ei ollut kuulemma "kukkaihminen". Matkaa olisi ollut 600 km ja kutsussa oli myös, jotta vain kahvia tarjolla, (omat eväät sallittu).

Juu, skippasimme tilaisuuden, emmekä laittaneet rahaa.

Tiedän tällaisen tapauksen myös mutta siinä kerrottiin rahojen menevän vainajan lapselle (koska vainajalla oli ilmeisesti omat raha-asiat retuperällä). Tavallaan ymmärrän, mutta kieltämättä vähän outo tapa.

Tässä lienee tilanne, että vainajan rahat eivät edes kattaneet hautajaisia ja kiveä. Tällaisessa tilanteessa mielellään ottaa hautausavustusta muiltakin sukulaisilta ja monet mielellään antavat.

Vierailija
7491/11850 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama vuosi sitten opiskelin ja minulla oli menossa työharjoittelu. Työpaikkaohjaani näytti minulle kuvastoa, että haluaisinko tilata herkkuja, joilla hänen lapsensa keräsi rahaa harrastukseen. Myöhemmin kysyi vielä pariin otteeseen asiasta, ja liian kiltti kun olen, tilasin kohteliaisuudesta. Muistan vieläkin miten harmitti, olin todella pienituloinen yksinhuoltaja ja kirpaisi maksaa karkkirasiasta 7 euroa. Sillä rahalla olisin pari oikeaa ateriaa valmistanut. Nykyään kyllä osaan jo pitää puoleeni ja sanoa tarvittaessa ei.

Ymmärrän, että tutulle voi olla vaikea kieltäytyä, mutta minusta kyseessä ei ihan ollut tämän ketjun aiheen mukainen härski vaatija. Ei ole erityisen härskiä kysyä, haluaako ostaa karkkia…

Ai kolmeen kertaan?

Nämä työpaikalla jankuttajat ovat saakelin rasittavia, koko ajan jonkun lapsista joku (näillä on aina useita) kerää rahaa myymällä ylihintaisia karkkeja, kekesejä, vessapapereita tai sukkia. Ja ei, en osta myöskään kolmea partiokalenteria.

tälläinen pitäisi kieltää työpaikoilla. laita aloitelaatikkoon postia tästä.

Ja sitten näistä syyllistetään että lasten takia, lasten harrastus/seura/leikkikoulu tarvitsee rahaa että lapset saa harrastaa ja pääsee kisamatkalle Saksaan (ennen koronaa). Miksi lapsettomana maksaisin näitä? Haluan laittaa sen kympin ihan omaan matkakassaani että pääsen itse joskus Saksaan!

Oli muutenkin järkytys että partiokalenteri maksaa kympin! Jonkun 3€ voisi ehkä maksaa mutta ei minulla ole varaa heitellä yhtenään kymppejä muiden ihmisten lasten harrastusten maksamiseen.

Eihän tuotteiden myynnissä ole mitään härskiä. Ei niitä ole pakko ostaa. Voi sanoa ihan vain ei kiitos, en osta. Eikä tällä ole mitään tekemistä sen kanssa onko lapsia vai ei. Eikä kukaan välitä siitä ostatko juuri sinä vai et.

Vierailija
7492/11850 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aikanaan tätini toinen muutaman viikon vanhan serkkuni pariksi päiväksi äidileni hoitoon koska oli itse menossa sairaalaan. Täti tuli 3 kk päästä hakemaan vauvansa.

Jätti vauvansa siskolleen hoitoon, kun joutui sairaalaan? Eikö se ole aika luonnollista? Sisareni tai veljeni voisi tuoda vauvojaan vaikka useampia meidän perheeseen ja ne olisivat hoidossa juuri niin kauan kuin vanhemman sairaalassa olo/kunto vaatii! Maksuako siitä pitäisi pyytää? Ruokarahaa ja päivärahaa, yölisät päälle? Siitä että hoitaa omien lasten ohessa niiden serkkua? Kissakin ottaa orvon oravanpoikasen omien pentujensa joukkoon, ruokkii ja hoitaa, mutta nykyihmisten mielestä "jokainen huolehtikoon pentunsa itte". Ja kumpi olikaan petoeläin?

Ei ollut sairaalaan menossa. Saksaan laivalla jonkun miehen mukana. Tuli takas kun ukko kyllästy ja omat rahat loppu.

Vierailija
7493/11850 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatti koulun aikaan asuin noin 100km päässä pienessä solu yhteisössä koulu rakennusten yhteydessä. Mitään viihdykettä saati kulku yhteyksiä ei ollut joten aloin harrastaa lenkkeilyä aina koulun jälkeen illasta.

Eräs nais henkilö (koulu kaveri?) huomasi että käyn usein lenkillä ja kysyi voisinko myös ulkoiluttaa hänen kultaista noutajaa samalla kun itse ulkoilen.

Suostuin koska en kokenut sitä haitaksi, tosin hieman outo tunne siitä jäi miksi koiran omistaja ei omaa koiraansa haluaisi hoitaa lenkin muodossa.

Muutaman lenkki kerran jälkeen totesin että kyseinen neiti halusi mieluummin polttaa tupakkaa, juoda viiniä, naureskella kavereiden kanssa ja pellehtiä sen aikaisien kumppaniensa kanssa ja jättää koiran minulle ilmaiseen hoitoon illaksi. Kakun päälliseksi kiitostahan ei palveluksesta ei koskaan tullut.

Neljännen kerran kun annoin kauniin kullan valkoisen Nalan kyntää maantie ojia syys sateilla, alkoi viimein kyseinen neito käymään itse koiran kanssa lenkillä minulle antamisen sijaan.

Vierailija
7494/11850 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri pyysi 50€ lainaan, vaikka edellistä lainaa oli maksellut hyvin hyvin hyvin rauhalliseen tahtiin ja aina vain pikkuisen, kun erikseen siitä muistutin. Ja sitä edellistä lainaakin oli vielä vajaa satanen maksamatta.

Suuttui, kun kieltäydyin.

Vierailija
7495/11850 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin saanut uuden työpaikan ja olin Hotelli Vantaan Herttaksessa. Eräs tuttu soitti ja onnitteli ja kysyi, että missä olen ja siihen samaan, että tätä täytyy juhlia. Kerroin paikan ja hetken kuluttua saapui puolisonsa kanssa.

Tuttuni istui pöytään ja otti juomastani huikan v-mainen virne kasvoillaan. Tokaisin siihen, että venaa vähän ja marssin suoraan baaritiskin ohi hotellin puolelle ja ostin 30 euron lipun.

Hetken kuluttua puhelin soi. Tuttuni raivoissaan kysyi, että missä olen. Vastasin siihen, että hotellin puolella ja, että tulkaa sinne. Tuttuni kirosi ettei heillä ollut varaa sinne johon vastasin, että harmi. Toisesta päästä kuului kiroilua mitä en enää jaksanut kuunnella ja suljin puhelimen.

Kyseinen tuttu oli samassa tilanteessa töiden suhteen ja oli mahdollisuus päästä töihin, mutta käyttäytyi uhkaavasti kouluttajaansa kohtaan. Ei muuten soitellut enää. En minäkään ja poistin hänen numeronsa.

Myöhemmin hieman ihmetellen joidenkin röyhkeyttä tulin siihen tulokseen, että toimin oikein. Kyllä noita lokkeja piisaa. Olisi heidän juomingit maksanut minulle sen verran paljon, että ei kiitos.

Vierailija
7496/11850 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs vaan kirjoitti:

Olin saanut uuden työpaikan ja olin Hotelli Vantaan Herttaksessa. Eräs tuttu soitti ja onnitteli ja kysyi, että missä olen ja siihen samaan, että tätä täytyy juhlia. Kerroin paikan ja hetken kuluttua saapui puolisonsa kanssa.

Tuttuni istui pöytään ja otti juomastani huikan v-mainen virne kasvoillaan. Tokaisin siihen, että venaa vähän ja marssin suoraan baaritiskin ohi hotellin puolelle ja ostin 30 euron lipun.

Hetken kuluttua puhelin soi. Tuttuni raivoissaan kysyi, että missä olen. Vastasin siihen, että hotellin puolella ja, että tulkaa sinne. Tuttuni kirosi ettei heillä ollut varaa sinne johon vastasin, että harmi. Toisesta päästä kuului kiroilua mitä en enää jaksanut kuunnella ja suljin puhelimen.

Kyseinen tuttu oli samassa tilanteessa töiden suhteen ja oli mahdollisuus päästä töihin, mutta käyttäytyi uhkaavasti kouluttajaansa kohtaan. Ei muuten soitellut enää. En minäkään ja poistin hänen numeronsa.

Myöhemmin hieman ihmetellen joidenkin röyhkeyttä tulin siihen tulokseen, että toimin oikein. Kyllä noita lokkeja piisaa. Olisi heidän juomingit maksanut minulle sen verran paljon, että ei kiitos.

Olipa epäselvästi kirjoitettu. Herätti enemmän kysymyksiä kuin vastauksia. Ensin henkilö on juuri saanut työn hotellista. Sitten kesken työvuoron hänellä on juoma, josta lokki-tuttu hörppää. Henkilö ostaa matkalipun, minne? Henkilö jatkaa työvuoroaan tavintolan jälkeen hotellin respassa, minne lokki-tuttu soittaa kiroillen. Tutulla ei ollut varaa yöpyä kyseisessä hotellissa. Tuttu oli myös saanut töitä samasta hotellista, mutta oli käyttäytynyt uhkaavasti kouluttajaansa kohtaan ja työsude oli ilmeisesti purettu.

….. ?

Vierailija
7497/11850 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on pyydetty ilmaiseksi lapsenvahdiksi, koska "sulla ei oo omia lapsia niin mitä muutakaan tekisit?"

Joo o, koska heille lapset on ainoa elämä niin lapsettomuus = ei elämää 

Minulla on yksi lapsi koska se on se määrä jonka siedän ja jonka koen voivani kasvattaa. Veljeni vaimoineen on tuutannut pihalle puolen tusinaa, kenelläkään ei ole käytöstapoja ja jatkuvasti yrittävät tyrkyttää laumaansa meille tai vaatia minua hoitamaan heitä koska "Minulla on niin helppoa". Sanoin kerran kun veljeni piti minulle palopuhetta siitä miten helppoa meillä on ettei pitäisi tehdä enempää kuin mistä voi huolehtia ja sen jälkeen kälyni alkoi levittää huhua miten olen vain kateellinen heille ja katkera kun en voi saada enempää lapsia.

Kehtasi vielä mainita asiasta joulupöydässä jossa oli meidän kaikkien sukua läsnä. Huhut yllättäen loppuivat kun kysyin että Mistä ihmeestä hän puhuu? Olen keskeyttänyt kaksi raskautta esikon jälkeen ihan vain sen takia etten halua samanlaista elämää kuin heillä.  (En ollut oikeasti, halusin vain hiljentää hänet ja pystyisin kyllä saamaan lisääkin lapsia en vain halua enempää). Älkää tehkö enempää lapsia kuin joista voitte itse huolehtia/maksaa hoidosta. Jos joku haluaa lapsen hoitoon niin se on plussaa, ei velvollisuus. Ja opettakaa lapsille käytöstavat, silloin ihmiset ottavat lapsianne mielellään hoitoon.

Vierailija
7498/11850 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini pyytää lastensa pakolliset hankinnat synttärirahoina.

Lastensa synttärikutsun mukana tulee tilinumero ja tieto siitä mitä sillä kertaa yhdessä hankitaan lapselle, esim. turvaistuin autoon, sukset, polkupyörä, sänky, koulupöytä. Muita lahjoja eivät lapsilleen halua.

Vierailija
7499/11850 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kuumeessa ja kaverini sai painostettua mut muuttoavukseen. Olimme sopineet siitä kun en vielä tiennyt sairastuvani. Yritin kieltäytyä mut asia oli hänelle tärkeä. Makasin raskaan muuttohomman lomassa välillä lattialla kun voin niin huonosti, sitten taas jatkettiin hommia. Anelin voisinko jo lopettaa mut kaveri tartti vielä sitä sun tätä apua. Taudista toipuminen vei pitkän aikaa ja tuli sydänoiretta yms.

Sittemmin olen opetellut ein sanomista.

Vierailija
7500/11850 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo kauan, mutta kaveri pyysi joskus iskemään miehensä. Ei siis viemään sitä loppuun asti, vaan siinä mielessä että olisi halunnut nähdä olisiko ukko valmis pettämään tilaisuuden tullen. Ei hänellä edes ollut mitään erityistä syystä edes epäillä miestä, halusi vain testailla miehen uskollisuutta. En todellakaan lähtenyt noin härskeihin tunnepeleihin mukaan ja käsitykseni kaverista sai kyllä vähän kolausta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme