Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11850)

Vierailija
7501/11850 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli kutsu kaukaisen sukulaisen hautajaisiin. Kutsussa oli tilinumero ja "pyyntö" laittaa summa jonka käyttäisimme kukkiin rahana ainoan perillisen tilille ja tulla ilman kukkia, koska vainaja ei ollut kuulemma "kukkaihminen". Matkaa olisi ollut 600 km ja kutsussa oli myös, jotta vain kahvia tarjolla, (omat eväät sallittu).

Juu, skippasimme tilaisuuden, emmekä laittaneet rahaa.

On kyllä todella härskiä pyytää vainajan muistamiseen varatut rahat itselleen :o 

Vainajalle tärkeä hyväntekeväisyyskohde olisi oikea osoite, mikäli kukkamuistamisia ei jostain syystä haluta. 

Noh, tämä on oikeasti vähän vaikea. Jos minä olisin vaikka vähävarainen vainaja ja läheiseni jäisivät puille paljaille, niin kyllä minulle ainoa tärkeä hyväntekeväisyyskohde olisivat ne läheiseni, etenkin jos olisi lapsia tai puoliso huonossa tilanteessa. Jos minua *oikeasti* haluaisi muistaa, niin he olisivat oikea osoite, ei kukat tai järjestöt. Jos siis asiat olisivat niin huonosti. 

Mutta toisaalta ei sellaista oikein voi mitenkään arvokkaasti pyytääkään, kun aina reaktio on (ymmärrettävästi) se, että omaiset kerjää rahaa itselleen.

Vierailija
7502/11850 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua on pyydetty ilmaiseksi lapsenvahdiksi, koska "sulla ei oo omia lapsia niin mitä muutakaan tekisit?"

Joo o, koska heille lapset on ainoa elämä niin lapsettomuus = ei elämää 

Minulla on yksi lapsi koska se on se määrä jonka siedän ja jonka koen voivani kasvattaa. Veljeni vaimoineen on tuutannut pihalle puolen tusinaa, kenelläkään ei ole käytöstapoja ja jatkuvasti yrittävät tyrkyttää laumaansa meille tai vaatia minua hoitamaan heitä koska "Minulla on niin helppoa". Sanoin kerran kun veljeni piti minulle palopuhetta siitä miten helppoa meillä on ettei pitäisi tehdä enempää kuin mistä voi huolehtia ja sen jälkeen kälyni alkoi levittää huhua miten olen vain kateellinen heille ja katkera kun en voi saada enempää lapsia.

Kehtasi vielä mainita asiasta joulupöydässä jossa oli meidän kaikkien sukua läsnä. Huhut yllättäen loppuivat kun kysyin että Mistä ihmeestä hän puhuu? Olen keskeyttänyt kaksi raskautta esikon jälkeen ihan vain sen takia etten halua samanlaista elämää kuin heillä.  (En ollut oikeasti, halusin vain hiljentää hänet ja pystyisin kyllä saamaan lisääkin lapsia en vain halua enempää). Älkää tehkö enempää lapsia kuin joista voitte itse huolehtia/maksaa hoidosta. Jos joku haluaa lapsen hoitoon niin se on plussaa, ei velvollisuus. Ja opettakaa lapsille käytöstavat, silloin ihmiset ottavat lapsianne mielellään hoitoon.

Eli halusit sukusi pitävän sinua lapsenmu.

Rhaajana jotta saat kälyn hiljennettyä. Oletkohan sinä ihan terve? Tuossa tilanteessa olisin ajanut kaltaisesi m. UR.

Hajan ulos talostani ja olisin kieltäytynyt koskaan sinua tapaamasta.

Jotenkin on hemmetin keksitte kuuloinen juttu.tai olet päästäsi pahasti vialla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7503/11850 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs vaan kirjoitti:

Olin saanut uuden työpaikan ja olin Hotelli Vantaan Herttaksessa. Eräs tuttu soitti ja onnitteli ja kysyi, että missä olen ja siihen samaan, että tätä täytyy juhlia. Kerroin paikan ja hetken kuluttua saapui puolisonsa kanssa.

Tuttuni istui pöytään ja otti juomastani huikan v-mainen virne kasvoillaan. Tokaisin siihen, että venaa vähän ja marssin suoraan baaritiskin ohi hotellin puolelle ja ostin 30 euron lipun.

Hetken kuluttua puhelin soi. Tuttuni raivoissaan kysyi, että missä olen. Vastasin siihen, että hotellin puolella ja, että tulkaa sinne. Tuttuni kirosi ettei heillä ollut varaa sinne johon vastasin, että harmi. Toisesta päästä kuului kiroilua mitä en enää jaksanut kuunnella ja suljin puhelimen.

Kyseinen tuttu oli samassa tilanteessa töiden suhteen ja oli mahdollisuus päästä töihin, mutta käyttäytyi uhkaavasti kouluttajaansa kohtaan. Ei muuten soitellut enää. En minäkään ja poistin hänen numeronsa.

Myöhemmin hieman ihmetellen joidenkin röyhkeyttä tulin siihen tulokseen, että toimin oikein. Kyllä noita lokkeja piisaa. Olisi heidän juomingit maksanut minulle sen verran paljon, että ei kiitos.

Minulle satasella samaa mitä olet vetänyt, herraisä miten sekavaa settiä. Eihän tuossa tekstissä ole mitään tolkkua. Miten joku voi kirjoittaa tuommoista soopaa?

Vierailija
7504/11850 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä ne olikaan ne jotka  tarttuu kirjotusvirheisiin? ei ole niitä terävimpiä kyniä  tutkimusten mukaan.

Vierailija
7505/11850 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä tapahtui useamman vuoden ajan. Kaukaisemmatkin Suomen sukulaiset ottivat yhteyttä minuun tänne ” etelän auringon alle”, jossa asun vakituisesti...lähimmäisistä sukulaisista puhumattakaan; kun heille tuli ajatus mahd. ”etelän matkasta.” *Majoitus (sullahan on hyvin tilaa, todettiin)

*Tarv. kuljetusta

*Nähtävyyksiin tutustuminen (sullahan on aikaa, vai mitä; taas todettiin) jne.jne.

Pitkin vuotta ei sitten pidetty minkäänlaista yhteyttä, vaikka etenkin alkuun, tänne muuttaessani, yritin itse olla säännöllisesti yhteydessä heihin. Ilmoitin heille kyllä hienovaraisesti, ettei minulla ole aikaa (työelämässä) eikä muutenkaan mahd. järjestää majoitusta, grilli- iltoja uima-altaan äärellä , nähtävyyksiin tutustumista jne.

Vierailija
7506/11850 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs vaan kirjoitti:

Olin saanut uuden työpaikan ja olin Hotelli Vantaan Herttaksessa. Eräs tuttu soitti ja onnitteli ja kysyi, että missä olen ja siihen samaan, että tätä täytyy juhlia. Kerroin paikan ja hetken kuluttua saapui puolisonsa kanssa.

Tuttuni istui pöytään ja otti juomastani huikan v-mainen virne kasvoillaan. Tokaisin siihen, että venaa vähän ja marssin suoraan baaritiskin ohi hotellin puolelle ja ostin 30 euron lipun.

Hetken kuluttua puhelin soi. Tuttuni raivoissaan kysyi, että missä olen. Vastasin siihen, että hotellin puolella ja, että tulkaa sinne. Tuttuni kirosi ettei heillä ollut varaa sinne johon vastasin, että harmi. Toisesta päästä kuului kiroilua mitä en enää jaksanut kuunnella ja suljin puhelimen.

Kyseinen tuttu oli samassa tilanteessa töiden suhteen ja oli mahdollisuus päästä töihin, mutta käyttäytyi uhkaavasti kouluttajaansa kohtaan. Ei muuten soitellut enää. En minäkään ja poistin hänen numeronsa.

Myöhemmin hieman ihmetellen joidenkin röyhkeyttä tulin siihen tulokseen, että toimin oikein. Kyllä noita lokkeja piisaa. Olisi heidän juomingit maksanut minulle sen verran paljon, että ei kiitos.

Minulle satasella samaa mitä olet vetänyt, herraisä miten sekavaa settiä. Eihän tuossa tekstissä ole mitään tolkkua. Miten joku voi kirjoittaa tuommoista soopaa?

Aivan selkeä juttu? Ap oli saanut työpaikan mitä ei nyt kerrota tässä, että mistä. Oli ollut vapaa-ajalla (ei siis uudessa työpaikassaan) Vantaan Herttaksessa baaritiskillä, kun kaveri tuppautunut seuraan että juhlistetaan nyt uutta työpaikkasi, samalla alkanut juomaan ap:n ostamaa juomaa. Mielessä siis että kännätään hänen laskuun nyt, kun on uusi työpaikkakin ja kaikki. Oletan, että ko. rakennuksen yhteydessä sijaitsee baari hotellin puolella, missä pääsyliput 30e. Ap siis siirtynyt sinne, jolloin lokkikaveri jäänyt väljähtyneen juoman kanssa aulabaarin puolelle ihmettelemään että minne se kävelevä lompakko hävisi ja soitellut perään. Näin minä tämän käsitin

Vierailija
7507/11850 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nöyrä nilkki kirjoitti:

Ammatti koulun aikaan asuin noin 100km päässä pienessä solu yhteisössä koulu rakennusten yhteydessä. Mitään viihdykettä saati kulku yhteyksiä ei ollut joten aloin harrastaa lenkkeilyä aina koulun jälkeen illasta.

Eräs nais henkilö (koulu kaveri?) huomasi että käyn usein lenkillä ja kysyi voisinko myös ulkoiluttaa hänen kultaista noutajaa samalla kun itse ulkoilen.

Suostuin koska en kokenut sitä haitaksi, tosin hieman outo tunne siitä jäi miksi koiran omistaja ei omaa koiraansa haluaisi hoitaa lenkin muodossa.

Muutaman lenkki kerran jälkeen totesin että kyseinen neiti halusi mieluummin polttaa tupakkaa, juoda viiniä, naureskella kavereiden kanssa ja pellehtiä sen aikaisien kumppaniensa kanssa ja jättää koiran minulle ilmaiseen hoitoon illaksi. Kakun päälliseksi kiitostahan ei palveluksesta ei koskaan tullut.

Neljännen kerran kun annoin kauniin kullan valkoisen Nalan kyntää maantie ojia syys sateilla, alkoi viimein kyseinen neito käymään itse koiran kanssa lenkillä minulle antamisen sijaan.

Luulin hetkellisesti lukeneeni tekstiä otsikolla: etsikää yhdyssanavirheet:D

7508/11850 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni kauppa on jouluaattona auki klo 16, mutta aatonaattona kaikki.😄

Vierailija
7509/11850 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana oltiin kaukana kotoa ystävän autolla. Ystävä ajoi ensin ja vaati, että viihdytän häntä siinä vieressä, ettei ala väsyttämään ajaessa. No, juttelin vaikka olin itsekin tosi väsynyt. Kun tuli minun vuoroni ajaa, ystävä kuorsasi pelkääjän paikalla aivan tyytyväisenä.

Vierailija
7510/11850 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi yllättäen kaksoset vanhemman lapsen ollessa 2-v. Mies palasi isyyslomalta töihin ja vanhempani sanoivat, että voivat tulla päivisin käymään meillä, kun vireitä eläkeläisiä ovat. Ilahduin kovasti, luulin, että se tarkoitti apua. No ei, isäni majoittui sohvalle ja huuteli, että tuo Hesari tai kaukosäädin. Äitini rupesi tilaamaan ruokaa etukäteen, hän laittoi edellisenä päivänä tekstarin, mitä ruokaa haluaisi minun laittavan heille seuraavaksi päiväksi. "Isälläsi tekisi mieli tiikerikakkua jälkkäriksi :)". Pitopalvelun pyörittäminen loppui siihen, ihan kohteliaasti juttelin etten kertakaikkiaan jaksa passata enää aikuisia lasten lisäksi. Nyt he eivät enää käy ollenkaan, lasten synttäreillä pikaisesti, eli tasan kaksi kertaa vuodessa. Olen loukannut heitä.

Vierailija
7511/11850 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys on mun mielestä hyväksyttävä syy pummata apua. Kun ei ole fyrkkaa, mistä ottaa. Samoin vanhukset on usein oikeasti huonokuntoisia.

Vierailija
7512/11850 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin ja lapseni ystävystyi muiden taloyhtiön lasten kanssa, porukassa  oli poika  joka ei edes ollut tyttäreni kaverini, ei esim. käynyt meillä vaikka pihalla toki leikkivät yhdessä muiden mukana.  No yhtenä aamuna ovikello soi ja oven takana seisoi aamutakissa nainen "moi, oisko sulla kahvia lainata".Tunnistin naisen tämän pojan äidiksi ja hämmentyneenä annoin desimitan täynnä' kahvinporoja. Mittaa ei muuten sen jälkeen näkynyt! Kului jonkin aikaa ja sitten tämä nainen oli taas ovella "oisko sulla särkylääkettä?" vastasin ettei ole kuin migreenilääkkeet johin tiedusteli, olenko kenties menossa apteekkiin. Huh huh mikä röyhkeys! Ilmeisesti se, että lapsemme juoksentelivat pihalla yhdessä ja että asuimme samassa rapussa teki minusta kaupan ja apteekin. 

Vierailija
7513/11850 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini pyytää lastensa pakolliset hankinnat synttärirahoina.

Lastensa synttärikutsun mukana tulee tilinumero ja tieto siitä mitä sillä kertaa yhdessä hankitaan lapselle, esim. turvaistuin autoon, sukset, polkupyörä, sänky, koulupöytä. Muita lahjoja eivät lapsilleen halua.

Periaatteessa järkevää, kun eivät halua tyhjää krääsää lapsille, mutta eivät kai edellytä, että osallistujat osallistuisivat kuin sen normaalilahjan(10-20 €) summalla?

Vierailija
7514/11850 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli kutsu kaukaisen sukulaisen hautajaisiin. Kutsussa oli tilinumero ja "pyyntö" laittaa summa jonka käyttäisimme kukkiin rahana ainoan perillisen tilille ja tulla ilman kukkia, koska vainaja ei ollut kuulemma "kukkaihminen". Matkaa olisi ollut 600 km ja kutsussa oli myös, jotta vain kahvia tarjolla, (omat eväät sallittu).

Juu, skippasimme tilaisuuden, emmekä laittaneet rahaa.

Tiedän tällaisen tapauksen myös mutta siinä kerrottiin rahojen menevän vainajan lapselle (koska vainajalla oli ilmeisesti omat raha-asiat retuperällä). Tavallaan ymmärrän, mutta kieltämättä vähän outo tapa.

Tässä lienee tilanne, että vainajan rahat eivät edes kattaneet hautajaisia ja kiveä. Tällaisessa tilanteessa mielellään ottaa hautausavustusta muiltakin sukulaisilta ja monet mielellään antavat.

No voi hemmetti, jos ei vainajan rahat riitä niin kunta kuoppaa, en kyllä ala maksaa kenenkään yli varojensa länteen sontakasaan hautausta. Enkä elättämään kenenkään penikoita.

Kivi ei ole pakollinen.

Vierailija
7515/11850 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautilus kirjoitti:

Köyhyys on mun mielestä hyväksyttävä syy pummata apua. Kun ei ole fyrkkaa, mistä ottaa. Samoin vanhukset on usein oikeasti huonokuntoisia.

Köyhyys ei estä tekemästä vastapalveluksia. Kaikesta ei tartte aina olla lompakko levällään.

Lokki on lokki varallisuudesta huolimatta.

Vierailija
7516/11850 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama vuosi sitten opiskelin ja minulla oli menossa työharjoittelu. Työpaikkaohjaani näytti minulle kuvastoa, että haluaisinko tilata herkkuja, joilla hänen lapsensa keräsi rahaa harrastukseen. Myöhemmin kysyi vielä pariin otteeseen asiasta, ja liian kiltti kun olen, tilasin kohteliaisuudesta. Muistan vieläkin miten harmitti, olin todella pienituloinen yksinhuoltaja ja kirpaisi maksaa karkkirasiasta 7 euroa. Sillä rahalla olisin pari oikeaa ateriaa valmistanut. Nykyään kyllä osaan jo pitää puoleeni ja sanoa tarvittaessa ei.

Ymmärrän, että tutulle voi olla vaikea kieltäytyä, mutta minusta kyseessä ei ihan ollut tämän ketjun aiheen mukainen härski vaatija. Ei ole erityisen härskiä kysyä, haluaako ostaa karkkia…

Ai kolmeen kertaan?

Nämä työpaikalla jankuttajat ovat saakelin rasittavia, koko ajan jonkun lapsista joku (näillä on aina useita) kerää rahaa myymällä ylihintaisia karkkeja, kekesejä, vessapapereita tai sukkia. Ja ei, en osta myöskään kolmea partiokalenteria.

tälläinen pitäisi kieltää työpaikoilla. laita aloitelaatikkoon postia tästä.

Ja sitten näistä syyllistetään että lasten takia, lasten harrastus/seura/leikkikoulu tarvitsee rahaa että lapset saa harrastaa ja pääsee kisamatkalle Saksaan (ennen koronaa). Miksi lapsettomana maksaisin näitä? Haluan laittaa sen kympin ihan omaan matkakassaani että pääsen itse joskus Saksaan!

Oli muutenkin järkytys että partiokalenteri maksaa kympin! Jonkun 3€ voisi ehkä maksaa mutta ei minulla ole varaa heitellä yhtenään kymppejä muiden ihmisten lasten harrastusten maksamiseen.

Eihän tuotteiden myynnissä ole mitään härskiä. Ei niitä ole pakko ostaa. Voi sanoa ihan vain ei kiitos, en osta. Eikä tällä ole mitään tekemistä sen kanssa onko lapsia vai ei. Eikä kukaan välitä siitä ostatko juuri sinä vai et.

Vinkki: Pieni valkoinen valhe ”kiitos, mutta olen jo tilannut serkun lapselta vastaavia asioita. Ehkä seuraavalla kerralla sitten.

Yhtä noloa se on niiden tuotteiden myyminenkin. En ikinä ottanut mitään ”lapsille myyntiin”. Totesin, että maksan sen ”voiton” rahana. Aina selvisi alle 15€ maksulla - eikä tarvinnut ketään piinata.

Vierailija
7517/11850 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytää avoimesti eri suoratoistopalvelujen salasanoja, kun ”samallahan me voidaan katsoa”

Vierailija
7518/11850 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein aikoinaan mökkitalkkarihommia. Vaikka toimenkuvaani kuuluikin puiden kaataminen ja muut metsätyöt ja puuhommat, en ole mikään varsinainen metsuri.

Kerran uusi asiakas, eläkeläismies, otti yhteyttä ja pyysi kaatamaan jotain pajuja tms villiintyneestä mökkinsä lähimetsästä. Saatuani hommat valmiiksi pariskunta tuli yhdessä siihen mökkinsä pihalle ja alkoivat suostutella minua: kaadatko vielä tämän kuusen tästä talon nurkalta?

Kuusi oli julmetun suuri ja kallellaan mökkiä kohti. Sanoin, että en taida, kun se suurella todennäköisyydellä kaatuu tuohon mökkinne päälle. Mies kehotti tekemään loveuksen vastakkaiselle puolelle, niin kyllä se siitä. Nainen hykerteli miehensä vierellä.

No sen verran jokainen tietää, ettei se loveus kallistunutta puuta saa mihin tahansa kaatumaan. Kieltäydyin uudelleen. Mies sanoi, että kyllä tuuli sen puun saa kaatumaan talosta poispäin. Ei ollut mikään erityisen tuulinen  päivä. Kieltäydyin ja lähdin pois.

Ilmeisesti yrittivät saada minut tuhoamaan mökkinsä ja maksamaan sen.

Vierailija
7519/11850 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkku kysyi olenko lähdössä mökille. Hän voisi tulla kyydissä käymään äitinsä luona. Sanoin että se on ok jos pistetään bensakulut puoliksi.

Hän totesi että ei hän sun mökkireissuja maksa kun menisin sinne muutenkin.

Vierailija
7520/11850 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua on pyydetty ilmaiseksi lapsenvahdiksi, koska "sulla ei oo omia lapsia niin mitä muutakaan tekisit?"

Joo o, koska heille lapset on ainoa elämä niin lapsettomuus = ei elämää 

Minulla on yksi lapsi koska se on se määrä jonka siedän ja jonka koen voivani kasvattaa. Veljeni vaimoineen on tuutannut pihalle puolen tusinaa, kenelläkään ei ole käytöstapoja ja jatkuvasti yrittävät tyrkyttää laumaansa meille tai vaatia minua hoitamaan heitä koska "Minulla on niin helppoa". Sanoin kerran kun veljeni piti minulle palopuhetta siitä miten helppoa meillä on ettei pitäisi tehdä enempää kuin mistä voi huolehtia ja sen jälkeen kälyni alkoi levittää huhua miten olen vain kateellinen heille ja katkera kun en voi saada enempää lapsia.

Kehtasi vielä mainita asiasta joulupöydässä jossa oli meidän kaikkien sukua läsnä. Huhut yllättäen loppuivat kun kysyin että Mistä ihmeestä hän puhuu? Olen keskeyttänyt kaksi raskautta esikon jälkeen ihan vain sen takia etten halua samanlaista elämää kuin heillä.  (En ollut oikeasti, halusin vain hiljentää hänet ja pystyisin kyllä saamaan lisääkin lapsia en vain halua enempää). Älkää tehkö enempää lapsia kuin joista voitte itse huolehtia/maksaa hoidosta. Jos joku haluaa lapsen hoitoon niin se on plussaa, ei velvollisuus. Ja opettakaa lapsille käytöstavat, silloin ihmiset ottavat lapsianne mielellään hoitoon.

Eli halusit sukusi pitävän sinua lapsenmu.

Rhaajana jotta saat kälyn hiljennettyä. Oletkohan sinä ihan terve? Tuossa tilanteessa olisin ajanut kaltaisesi m. UR.

Hajan ulos talostani ja olisin kieltäytynyt koskaan sinua tapaamasta.

Jotenkin on hemmetin keksitte kuuloinen juttu.tai olet päästäsi pahasti vialla.

Lastenhoito-lokkiko siellä raakkuu?

Minun läheiseni kyllä tietävät ettei se ollut totta ja useampi jopa naureskeli sitä minulle jälkikäteen. Useimpien kanssa olin jopa puhunut tuosta tilanteesta jo useampia kertoja ennen tuota ja heillä oli samanlaisia kokemuksia veljeni perheestä. 

Ja tämä saattaa tulla sinulle yllätyksenä, mutta suurin osa ihmisistä ei kokisi valtavana menetyksenä sitä, että joku kaltaisesi hyväksikäyttäjä kieltäytyisi tapaamasta heitä enää koskaan.