Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11850)

Vierailija
6681/11850 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta mun mielestäni on se, että noista käskyistä ja vaatimuksista häkeltyy niin totaalisesti, ettei siihen hätään useimmiten keksi mitään napakkaa vastausta. Jotkut on tietysti saaneet sellaisen lahjan luojaltaan, minä en. Sitten saa jälkeenpäin yrittää söheltää jotain kun ei halua täyttää sukulaisen/tuttavan järjetöntä vaatimusta.

Vierailija
6682/11850 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinaan hetken aikaa työttömänä. Eräs tuolloinen kaverini rupesi sitten laittelemaan viestejä, että voisinko käydä hänelle kaupassa ym. hoitaa muita juoksevia asioita hänen puolestaan sillä aikaa kun hän on töissä tai lastensa kanssa. Kun sanoin että ei ole aikaa juosta hänen asioillaan (kun kuitenkin vietin päiväni lähettelemällä työhakemuksia ja tekemällä muita omia asioitani), niin kaverini tokaisi ihmeissään, että no mitä muutakaan sä tekisit, kun olet työtön ja makaat kuitenkin vaan sohvalla. Joo-o.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6683/11850 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsuin kaveriani, joka oli jäänyt työttömäksi, mukaan Ruotsinlaivalle kesälomallani.

Lupasin laivalipun ja buffetin maksaa.

Sanoi, että voi tulla, jos maksan myös junaliput Tre-Hki meno-paluu.

Mietiskelin, että varmaan yökerho ja kaikki muukin tax freetä myöten menee sitten minun piikkiini. Asia jäi siihen.

No olihan tuo sinulta reilu tarjous. Riippuen laivan lähtöajasta, junamatkan voisi saada aika halvalla. Itse olen matkustanut joskus jopa 10 e tuon välin, kun ostin liput ajoissa. 

Mutta totta kai yökerho olisi mennyt sinun piikkiisi, luuletko että työttömällä on varaa ostella jotain 7 euron siidereitä? Vaihtoehtona se että hän olisi istunut hytissä koko illan, kun sinä biletät. 

Jos et ole itse ollut työttömänä, et ehkä täysin ymmärrä miten vähän siinä tilanteessa voi olla rahaa. 

Vierailija
6684/11850 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ulosotto ottaa tietyn summan kuussa,muuten jäisi enemmän rahaa ,tiedän,oma moka,jos pyydän lainaa joltakin niin olen aina maksanut takaisin,että minun voi ystävät luottaa,ja monesti hävettää pyytää,mutta rehellisyys siinä että maksaa myös takaisin tiettyyn päivään mennessä.

Jos oikeasti maksat takaisin etkä pyydä lainaa ihan joka kuussa, niin se on OK, kuitenkin sillä ajatuksella että pyydät sitä ihmisiltä, joilla oikeasti on rahaa. Etkä sellaisilta hyväsydämisiltä, jotka ovat itsekin tosi tiukilla koko ajan. 

Ongelmana tuossa on, että pitemmän päälle voi ystävyys katketa, jos olet aina rahaa pyytämässä. Lainan antaminen silloin tällöin voi kuuluakin ystävyyssuhteeseen, jatkuvalla syötölllä ei. 

Vierailija
6685/11850 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin aikoinaan hetken aikaa työttömänä. Eräs tuolloinen kaverini rupesi sitten laittelemaan viestejä, että voisinko käydä hänelle kaupassa ym. hoitaa muita juoksevia asioita hänen puolestaan sillä aikaa kun hän on töissä tai lastensa kanssa. Kun sanoin että ei ole aikaa juosta hänen asioillaan (kun kuitenkin vietin päiväni lähettelemällä työhakemuksia ja tekemällä muita omia asioitani), niin kaverini tokaisi ihmeissään, että no mitä muutakaan sä tekisit, kun olet työtön ja makaat kuitenkin vaan sohvalla. Joo-o.

Olisit sanonut että teet palkkaa vastaan.

Ei kai kenenkään tarvitse olla toisen piika, oli tekemistä tai ei.

Vierailija
6686/11850 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei sattunut itselle, mutta on pakko linkittää tähän Feissarimokaan, röyhkeyden huippu.

https://www.feissarimokat.com/2015/02/siina-raha-missa-mainitaan/

Vierailija
6687/11850 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi työkaveri kiertää pyytämässä lainaa kaikilta. 

Tai vain vihjailee tyyliin "voi ei, mulla on vain 10 euroa ennen palkkapäivää, kunpa joku vaikka lainaisi..."

Ollaan pienipalkkaisessa työssä joo ja joskus on vaikeaa, mutta niin on meillä muillakin eikä vain hänellä. Hänen ongelmansa on pikavipit, joita on ottanut niin monta, että rahat menee niihin eikä riitä elämiseen. Mutta eihän se meidän työkavereiden vika ole. 

Ja siis sama tilanne ihan joka kuussa. Jotkut kiertävät hänet jo kaukaa.

Mulla oli esimiehenä tällainen, joka tarvi aina rahaa lainaan. Varaa oli kuitenkin juoda ja syödä ulkona. Viimeeksi valitti, että oli ollut niin noloa kassalla, kun ei ollut tilillä rahaa, kun pankki oli ottanut lainaerän ja palvelumaksut. Hänen kaveri toi laivalta kaljalavoja ja myi niitä pyytäen tuplasumman, joka ei mennyt tietenkään hakijalla vaan omaan taskuun. Oli myös kärkkymässä toisten eväitä ja pullia, kun hän ei oo kerennyt syödä. Näin muutamia esimerkkejä...

Sama oli sillä työkaverilla, kertoi iloisena käyneensä konsertissa ja leffassa ja jopa risteilyllä.

Hänellä oli jossain vaiheessa vuokrat ulosotossa, laskuista puhumattakaan. Periaate oli se, että kun ei ole riittävästi rahaa, niin ei tarvitse maksaa, kyllä se siitä sitten kun saa joskus isomman palkan. 

Vierailija
6688/11850 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden rahan"lainailijoiden" ajatuksenjuoksua en ymmärrä. Miehen entinen työkaveri monen vuoden takaisesta työpaikasta on ottanut usein Facebookissa yhteyttä vain rahaa pummatakseen. Mies on niin kiltti ja kaikista hyvää uskova, että ensimmäiset pari kertaa uskoi nyyhkytarinat ja antoi aina parikymppiä. Siitähän se pyytely tietenkin oikein räjähti käsiin, ja mieskin tajusi, että eihän ne mitään lainoja äkilliseen yllättävään rahapulaan ole vaan pelkkää lokkeilua. (Ja kuten kaikki varmasti arvasi, ei näiden "lainojen" takaisinmaksua ole ikinä kuulunut, vaikka tämä jamppa on aina niin tekevänsä.)

Vierailija
6689/11850 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kutsuin kaveriani, joka oli jäänyt työttömäksi, mukaan Ruotsinlaivalle kesälomallani.

Mietiskelin, että varmaan yökerho ja kaikki muukin tax freetä myöten menee sitten minun piikkiini. Asia jäi siihen.

No olihan tuo sinulta reilu tarjous. Riippuen laivan lähtöajasta, junamatkan voisi saada aika halvalla. Itse olen matkustanut joskus jopa 10 e tuon välin, kun ostin liput ajoissa. 

Mutta totta kai yökerho olisi mennyt sinun piikkiisi, luuletko että työttömällä on varaa ostella jotain 7 euron siidereitä? Vaihtoehtona se että hän olisi istunut hytissä koko illan, kun sinä biletät. 

Jos et ole itse ollut työttömänä, et ehkä täysin ymmärrä miten vähän siinä tilanteessa voi olla rahaa. 

Reilu tarjous? Risteilylipun saa ilmaiseksi milloin minkäkin kylkiäisenä...

En tiennyt tuota, siinä tapauksessa oli pihi tarjous. 

Vierailija
6690/11850 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Lomautus alkoi 4/20.

Ystävä pyysi voinko auttaa.

Pyysi hakemaan sitä, tätä ja tota . Minulla ei ole autoa, julkisiin en uskaltanut koronan vuoksi mennä. Vastasin tämä tarkoittaa n 50 km pyöräilyä. Kuittaisi onhan minulla aikaa.

Oli pakko kysyä oletko maksamassa minulle. Ei. Helpottaisin hänen arkea ja saisin sisältöä elämääni.

Meni pari vkoa ja hän kirjoitti FB ssä tekee ylitöitä päivittäin. Helposti olisi voinut maksaa mulle 20 euroa päivässä . Ihmisillä on kumma käsitys lomautuksella olisi kiva olla. Liiton korvauksella pärjää huonosti. Jokainen extra helpottaa

Vierailija
6691/11850 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Lomautus alkoi 4/20.

Ystävä pyysi voinko auttaa.

Pyysi hakemaan sitä, tätä ja tota . Minulla ei ole autoa, julkisiin en uskaltanut koronan vuoksi mennä. Vastasin tämä tarkoittaa n 50 km pyöräilyä. Kuittaisi onhan minulla aikaa.

Oli pakko kysyä oletko maksamassa minulle. Ei. Helpottaisin hänen arkea ja saisin sisältöä elämääni.

Meni pari vkoa ja hän kirjoitti FB ssä tekee ylitöitä päivittäin. Helposti olisi voinut maksaa mulle 20 euroa päivässä . Ihmisillä on kumma käsitys lomautuksella olisi kiva olla. Liiton korvauksella pärjää huonosti. Jokainen extra helpottaa

"Sisältöä elämään". Ihan kuin sun elämästäsi olisi kadonnut kaikki, kun et ole töissä. 

Ehkä hänellä ei ole itsellä mitään muuta elämää kuin työ, jos kerran tekee ylitöitä päivittäin. Luulee, että työtön tai lomautettu istuu lamautuneena sohvalla eikä keksi mitään tekemistä. 

Vierailija
6692/11850 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sukulainen löytyy, aina pyytämässä kylään, tulkaa koko perheellä yöksi, niin näen lapsiakin. 

Sitten kun päästään perille, alkaa hirveä savotta, mitä kaikkea pitää pihassa tehdä. Koko päivä menee niissä töissä. Välillä syödään ja sitten jatketaan. Nukkumaan hän menee klo 20:30 ja aika samaan aikaan on meidänkin mentävä, ettemme häiritse hänen uniaan. Kun viimeksi käytiin, oli kiukkuinen kun vauva itki yöllä, ei saa nukuttua. Itsepä kutsui meidät kylään, lasten kanssa. 

Ei siinä oikeasti paljon ehdi kuulumisia vaihdella eikä muutakaan, niitä lapsia katsoo sen aikaa kun me huhkimme töissä pihalla. 

Kyseessä 85-vuotias, joten ymmärrän ettei hänellä ole enää voimia hoitaa pihaa, mutta hänellä on omiakin lapsia jotka käyvät auttamassa. 

6693/11850 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin vekarat olivat meillä käytännössä hoidossa sen jälkeen kun kävelemään oppivat - vanhemmilla tai mummolla (joka piti olla se hoitaja) ei ollut mitään huolta asiasta vaikka oli joki ihan lähellä.

No hoidettiin, ruokittiin, ei koskaan vaadittu korvauksia vaikka rikkoivat meillä tosi paljon tavaroita ja mieheni firman kamaa. Tykätään muksuista joten siinähän olivat.

On aurattu pihat lumesta, autettu kun myrsky kaatoi puun - tätä riitti. Pyysivät luvan että saako tuoda remontin jälkeen "lahoa lautaa" meidän kokkoon, ja sitten toivat vanhat kaapistot ja melamiinilevyä ison kuorman. Kaikenlaista, melkoista naapuriapua on meiltä annettu kymmeniä vuosia. Ilmaiseksi.

Jos siltä tontilta tultiin meille jotain tekemään aina piti maksaa palkkaa.

Ja sitten tulee kauhea rähinä kun meidän kääpiövillakoira, nuori poika, karkaili heidän tontilleen kun siellä heidän vanhalla narttukoiralla oli juoksuaika. Oli pissinyt ulkoportaille ja kakkinut pihaan. Tuli videota, kännykkäkuvia ja todella rähinäistä palautetta. Väittivät että meidän molemmat koirat käy siellä kymmenen kertaa joka päivä asioillaan. Mahdottomuus, sillä koirat ovat joka päivä mukanani töissä ja hankimme tutkapannan josta reittejä voi seurata jälkikäteenkin.

En tiedä mutta jotenkin loppui jaksu. Varsinkin kun heidän jälkikasvunsa päästeli vapaasti meidän tontilla minne sattui, heidät ruokittiin toistakymmentä vuotta, viihdytettiin, valvottiin, tarjottiin pieniä palkallisia töitä kun varttuivat...

Kehtaavat vielä pyytää meille töihin! Ja vielä moneen kertaan, ja välillä v*ttuillaan meidän koirista.

Jotenkin tuntuu ettei nyt ole oikein valaistunut miten käyttäydytään.

Temsku

Vierailija
6694/11850 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi työkaveri kiertää pyytämässä lainaa kaikilta. 

Tai vain vihjailee tyyliin "voi ei, mulla on vain 10 euroa ennen palkkapäivää, kunpa joku vaikka lainaisi..."

Ollaan pienipalkkaisessa työssä joo ja joskus on vaikeaa, mutta niin on meillä muillakin eikä vain hänellä. Hänen ongelmansa on pikavipit, joita on ottanut niin monta, että rahat menee niihin eikä riitä elämiseen. Mutta eihän se meidän työkavereiden vika ole. 

Ja siis sama tilanne ihan joka kuussa. Jotkut kiertävät hänet jo kaukaa.

Mulla oli esimiehenä tällainen, joka tarvi aina rahaa lainaan. Varaa oli kuitenkin juoda ja syödä ulkona. Viimeeksi valitti, että oli ollut niin noloa kassalla, kun ei ollut tilillä rahaa, kun pankki oli ottanut lainaerän ja palvelumaksut. Hänen kaveri toi laivalta kaljalavoja ja myi niitä pyytäen tuplasumman, joka ei mennyt tietenkään hakijalla vaan omaan taskuun. Oli myös kärkkymässä toisten eväitä ja pullia, kun hän ei oo kerennyt syödä. Näin muutamia esimerkkejä...

Mun esimies myy arpoja, partiolaisten kalentereita, ylikallista suklaata jne lastensa puolesta.

Nykyään kieltäytyminen käy helposti, ekat vuodet kärvistelin asian kanssa.

Mä mielellään ostelisin partiolais-kalentereita ja suklaata. Meillä nuo myyvät lastensa puolesta jotain  150€:n ooppera- ja teatterilippuja..

Vierailija
6695/11850 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullahan on autossa vetokoukku, voistiko vetää sen tuon pari kilometriä kun ostin sellaisen. Ok, ei iso vaiva, kyllä sen verran jeesaan ilman muuta. Mitä lupasin: puolen tunnin juttu hakea peräkärry paikasta a paikkaan b ja that's it. Mitä tein: Käytin peräkärryn korjaamolla, katsastuksessa, hommasin siirtokilvet, hommasin kokonaan uuden rekisterikilven, laitoin sen paikoilleen, että sain ajaa sillä kärryllä eteenpäin. Kahtena päivänä meni kymmenisen tuntia siihen, kun lupasin vetää kärryn, jossa oli jarruvalot epäkunnossa ja jota ei oltu katsastettu. Sen lisäksi vielä kun pyysin maksamastani katsatuksesta ja rekisteröinnistä korvauksen sain kuulla valittavalla äänellä että ai tulipas sinne hintaa, oikeestiko se maksoi noin paljon, vaikka kuitit oli nenän edessä. 

Vierailija
6696/11850 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sullahan on autossa vetokoukku, voistiko vetää sen tuon pari kilometriä kun ostin sellaisen. Ok, ei iso vaiva, kyllä sen verran jeesaan ilman muuta. Mitä lupasin: puolen tunnin juttu hakea peräkärry paikasta a paikkaan b ja that's it. Mitä tein: Käytin peräkärryn korjaamolla, katsastuksessa, hommasin siirtokilvet, hommasin kokonaan uuden rekisterikilven, laitoin sen paikoilleen, että sain ajaa sillä kärryllä eteenpäin. Kahtena päivänä meni kymmenisen tuntia siihen, kun lupasin vetää kärryn, jossa oli jarruvalot epäkunnossa ja jota ei oltu katsastettu. Sen lisäksi vielä kun pyysin maksamastani katsatuksesta ja rekisteröinnistä korvauksen sain kuulla valittavalla äänellä että ai tulipas sinne hintaa, oikeestiko se maksoi noin paljon, vaikka kuitit oli nenän edessä. 

Ja sinä teit tämän kaiken koska... ?

Vierailija
6697/11850 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reilu tarjous? Risteilylipun saa ilmaiseksi milloin minkäkin kylkiäisenä...

Saako ? Olen kymmeniä kertoja matkustanut näillä Viking Linen tax freestä saaduilla risteilylapuilla.

Ostat 100 eurolla tax freestä, saat alelapun, jolla pääsen su - ke alk 5 eurolla syksystä kevääseen matkustamaan.

Nämä päivät ovat valittu niin, että laivalla ei ole juurikaan muita matkustajia.

Ei silloin discossakaan juuri ketään ole.

Hiljaisiin päiviin saa näitä, muihin ei.

Nyt koronan aikaan on ollut hiljaisempaa, mutta ennen koronaa facebookin ryhmissä tarjottiin ilmaiseksi näitä risteilylippuja (helsinkiläisten eri kaupunginosien ryhmissä) ja olen saanut myös S-Marketista kun ostokset ylitti 25e. 

Vierailija
6698/11850 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä teit tämän kaiken koska... ?

..olen liian kiltti ja toisella ei ollut vetokoukkua vielä asennettuna, lisäksi autan häntä mielelläni pikkujutuissa, mutta tässä meni vähän yli kun ei ottanut asioista etukäteen selvää. Myyjähän häntä tosin mielestäni huijas  ja saikin avullani kyllä hinnasta takaisin hyvitystä. Kärryssä oli kilpi paikoillaan, mutta se oli poistettu rekisteristä. Se jäi, että hän kävi konttorilla itse tekemässä omistajan vaihdoksen ja sitten paljastui tämä ylläri. 

Vierailija
6699/11850 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulainen pyysi heille talovahdiksi. Emme ole juurikaan tekemisissä, mutta päätin suostua viikoksi.

Etukäteen pyysin listan mitä pitää tehdä ja teen päätöksen tulenko tämän jälkeen.

Paikan päällä serkun mies pyysi jos minulla on aikaa, voinko ajaa nurmikon ja sanoi pariin otteeseen olisi kiva, ei pakko.

Heillä on kissa ja 2 koiraa, olin sekä eläin että talovahtina.

Työlista oli äärimmäisen maltillinen . Kerran päivässä postilaatikolla käynti, mielummin illalla valoja ja liikettä, talo on asutettu jne ja koirien ulkoiluttaminen oli myös pientä.

Minulle oli jätetty ruokaa jääkaappiin ja tulin oman ruokakassini kanssa.

Omakotitalo on 3 kerroksinen . Yläkerrassa on makuuhuoneet, keskikerroksessa olohuone ja keittiö, alhaalla vierashuone ja saunat.

Nukuin vierashuoneessa. Vikana aamuna imuroin yläkerran, vaikka en siellä ollutkaan, kuten myös koko kodin, tiskikone päälle, tyhjensin jne.

Ja vein roskat.

Oli väh yhtä siistiä lähtiessä, kuin tullessa.

Lähdin, avain jäi minne pitikin ja tiesin he tulevat 5 h sisällä.

Illalla tuli viesti missä pyydettiin maksamaan majoituksesta tonni.

Piti ottaa puhelin käteen ja kysyä mitä.

Serkkuni oli keväällä kysynyt FB.ssä apua, miten tekisi loman ajaksi.

Oli kysynyt voisiko vuokrata tämän viikoksi ja oli myös kysynyt hintoja ja ehdottanut tonnia .minä olin peukuttanut tätä. Hän ymmärsi tämän suostumukseksi.

Heidän talo on upea ! Minun ei. Kerroin en voi maksaa, koska ei ole varaa ja en tiennyt. Miehen kommentti oli voin maksaa erissä .

Ikävintä tässä on se, ettei me olla enää tekemisissä. Serkku veti herneet nenään, kun sain asua heidän upeassa kodissa viikon. Pitää paikkansa.

Tämä on ihan uskomatonta, miten kukaan voi päätyä sellaiseen ajatus kuvioon että joku maksaa heille talonvahtina olemisesta ja eläintensä hoidosta. Edes vieraalta ihmiseltä ei oteta mitään vuokria jos asumisen vastineeksi hoitaa myös eläimet.

Tästä on jo vuosia ja edelleen surettaa. Asunto oli ja on varmaan edelleen hieno.

Asuin siellä yksin. Mutta jos olisin vuokrannut sen 5 ystäväni kanssa, olisi hinta ollut kohtuullinen. Tai pilkkahintainen.

Koirat päästin vapaalle pihalla. Heitin palloa, leikin niiden kanssa. Kissa oli sisäkissa. Kaikille ruuat eteen muutaman kerran päivässä.

”Työlista” oli hyvin pieniä juttuja.

Minä pidin siellä asumista lomana. Mutta jos olisin lähtenyt lomalle, mistä olisin maksanut, en olisi valinnut sitä kohdetta.

Kävin nuorena hoitamassa kaverin lemmikkejä ihan samalla kuviolla heidän reissujen ajan, ruokin sisäkissat ja päästin koirat ulkoilemaan isolle pihalle. Talo oli hieno, upeat kotiteatterivehkeet ja maksukanavat viihdykkeeksi ja ihanaa luontoa ympärillä. Minä myös pidin sitä lomana. Kaveri osti minulle kahden viikon kaikki ruoat valmiiksi, jätti autonsa käyttööni, maksoi junamatkani toiselta puolen Suomea ja maksoi vielä 100€ vaivanpalkkaa päälle.

Mulla suunnilleen sama. Veljen perheen luona olen ollut koirien kaveri ja talonvahtina kun veljen perhe on lähtenyt lomamatkalle. Ruoat on valmiina ja heillä on luomulihaa pakastimet täynnä toisen sukulaisen maatilalta. Jemmaan on jätetty käteistä rahaa jos tulee joku hätä. Junaliput on maksettu ja auto pihassa käyttöä varten. Siellä mä kesäisin lomailen kauniissa maisemissa kivojen koirien kanssa. Mitään palkkiota mulle ei ole tarjottu, enkä ole sitä vaillakaan. Korona-aikaan tietenkään eivät ole matkustaneet, eikä vielä tänäkään kesänä, menen muuten vaan ehkä kyläilemään. 

6700/11850 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaanpa tänne kaverin tapauksen, toivottavasti ei kukaan tunnista.

Kaverillani on kaunis koti kauniilla paikalla. Nyt hänen työkaverinsa on saanut päähänsä, että kaverini pitäisi JÄRJESTÄÄ TYÖKAVERIN PERHEJUHLAT kodissaan - kolmet juhlat kesän aikana!

Tämän työkaverin omassa kodissa (kerrostalossa) on parvekeremontti tulossa eli ymmärrän että se hankaloittaa, mutta on ihan vetänyt hernettä nenään, kun tälle kaverilleni ei nyt oikein sovi se, että työkaverin tytön lakkiaiset, bonuslapsen esikoisen ristiäiset ja vielä loppukesällä rippijuhlat olisivat kaverini talossa.

Täytyy sanoa, että aika paljon pyydetty! (Muutin nyt vähän noita juhlien kuvauksia, ettei olisi tunnistettava.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan