Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11849)

Vierailija
5961/11849 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai eläkeläinen - miksi vaadit omaa aikuista lastasi, miniääsi, vävyäsi tai lapsenlastasi jatkuvasti auttamaan ilmaiseksi? Tällä perheellisellä ihmisellä on ihan tarpeeksi työtä omassakin perheessä, ilman sinun jatkuvaa avuntarvettasi! Hyvätuloisella ja varakkaalla eläkeläisellä on myös rahaa maksaa kotipalvelusta, siivouksesta, ruoanlaitosta, puutarhatöistä, kaupassakäynnistä jne. kotitöistä paikalliselle yrittäjälle. 

Nämä vahnat käppyrät on kyllä raskaita tapauksia. "Mihin minä kotuani lähtisin, kyllä tässä minä pärjään issekseni" ja tämä itsekseen pärjääminen tarkoittaa suomeksi sitä, että kotiapu käy 3 kertaa päivässä ja lopun aikaa odotetaan, että joku lapsista tai lapsenlapsista notkuu paikan päällä, painamassa räkä poskella ruoanlaittoa, siivousta, remonttia, lumitöitä ja herra-ties-mitä tämä matriarkka/patriarkka päähänsä sattuu saamaan.

Ja vielä siihen aikaan, kun Kela-taksit toimi hyvin, niin niitäkään ei voinut missään nimessä käyttää, vaan vaadittiin, että joku lähtee ajattamaan pappaa/muorikkaa aamu-neljältä sieltä keskeltä-ei-mitään jonnekin Kajaanin terveyskeskukseen, koko päivän kestävään peräsuolitähystykseen.

Niin näinhän se menee, että isät ja äidit elättää ja hoitaa lapsiaan 24/7 ainakin 18 vuotta mutta kun he tarvitsisivat apua kerran viikossa vanhuksina, kukaan ei lapsista ehdi/jouda/jaksa/viitsi. Kyllä niillä  vanhemmillakin on ihan työpaikat olleet aikoinaan ja silti lapset on hoidettu, isojakin lapsilaumoja kerralla. Nyt vanhuksien pitää maksaa taksista, hoidosta, palveluista ettei lapsia (nuoria, elämänsä kunnossa olevia) vaan väsytä ja ketuta. Tätäkö se on se lähimmäisen rakkaus ja omista huolenpitäminen? Taatusti on opetettu että auttaa pitää mutta aikuiseksi ei suostuta kasvamaan vaan kohdellaan kuin teinit omia vanhempia (pitää pakottaa/käskeä/lahjoa auttamaan) lopun ikää. Onhan ne vanhat ihmiset rasittavia, saattavat puhua samat asiat moneen kertaan ja muisti pätkii, mutta ihan yhtä lailla vanhemmat on nielleet ketutuksen siinä vaiheessa kun lapset oli teiniuhmassa ja haistatteli vuosikaudet kaikelle. Katsokaa nyt peiliin joskus ja miettikää millaisia hoidettavia itse olette olleet.  Muistakaa että olette esimerkkinä omille lapsillenne siitä miten vanhuksia kohdellaan ja miten heistä puhutaan, sillä te olette heidän hoidettavinaan yllättävänkin pian, seuraavana vuorossa.

Omat vanhempanikaan eivät ole huolehtineen vanhemmistaan, koska heillä on ollut me lapset huollettavanaan. Miksi siis minun pitäisi huolehtia vanhemmistani, kun minulla on ne omat haistattelevat teinini ja muut lapset huolehdittavana?

Hmmm perinnönjaossa tai jo ennen sitä näkee kuka auttaa kuka ei sanoi eräs suht varakas mummo.

Ja köyhiä mummoja ei sitten tarvi auttaa, kun niiltä ei tipu perintöä?  

Ei tietenkään. Eiköhän hallituskin ole sitä mieltä, että Suomalainen köyhä joutaa kuolla!

Vierailija
5962/11849 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jaksa enää kirjoitti:

Tuo autottomuuden ylistäminen ja samaan aikaan kyytien kinuaminen, ai että käy hermoon! Minulla on kortti suurin piirtein ainoana lähiperheessäni, samoin olen auton hankkinut ihan omin roposin. Kukaan muu ei ole korttia ajanut, kun "eihän sitä autoa tarvitse". Kumma juttu miten minun puhelin piippaa sitten jatkuvasti kyytiviestejä sinne tänne ja tonne - taksina pitäisi toimia ilmaiseksi tietenkin!

Jos oikein hyvin käy saa vielä lisäksi kuulla kuinka yksityisautoilu olisi kiellettävä kun se saastuttaa niin hirveästi.

Kyllä! Yksi tällainen kyytikinuaja just kommentoi miten autolliset ihmiset on laiskoja, hän kun pyöräilee joka paikkaan - paitsi silloin, kun istuu mun lämpimässä autossa ja matkaa paikasta toiseen ilmaiseksi... Alan pian sanomaan kaikille, että sori laitoin auton seisontaan, kun eihän sitä tarvii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5963/11849 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon kohta sivulla 100...

linssinaksut (hiton hyviä) esiin tässä vaiheessa...

Vierailija
5964/11849 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni oli yhdessä vaiheessa kuvitelma, että kaikki mikä on minun on myös hänen. Olen itse osasyyllinen tähän kehitykseen, sillä annoin äidilleni koriste-esineen ja paidan, joista en pitänyt, mutta hän niitä mankui. Äitini on varakas mutta pihi eläkeläinen, oikea tavaraharakka, joka ei halua maksaa mistään mitään. Hänellä oli vierailuilla luonani tapana katsella ympäriinsä ja kertoa, mitä hän halusi itselleen. Olin haljeta raivosta näiden visiittien aikana, sillä hänen haluamansa oli aina sitä uusinta ja kalleinta juuri hankittua, eikä hänen haluamisillaan tuntunut olevan rajoja. Yhdessä vaiheessa kärräsin häntä mahdollisesti kiinnostavat kamat piiloon vierailua ennen, ettei käynti olisi taas sitä samaa haluamisen jankkaamista, mutta totesin lopulta homman idioottimaiseksi. Ilmoitin vain äidilleni että hän on nyt porttikiellossa, sillä kotini ei ole mikään kauppa, josta hän voi tulla valitsemaan mitä milloinkin haluaa. Se ilmeisesti toimi, ja äitini haluamiset loppuivat, ainakin toistaiseksi. Jotkut ihmiset eivät vain käsitä omaa tökeröä käytöstään, ellei heille siitä suoraan järeästi sanota, ja jotkut eivät sittenkään.

Vierailija
5965/11849 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme puolisoni kanssa hänen lapsuudenkodissa. Hänen sisaruksensa ja pari muuta sukulaista toivat omia tavaroitaan meille säilytykseen, koska meillä on niin paljon tilaa. Tavarat ovat kaikkea sohvista kynttilänjalkoihin. Koskaan tavaroita ei haettu pois. Jos kysyimme, mitä tavarolla aikovat tehdä, eivät aina edes muistaneet tavaroita olevan olemassakaan. Tuleva lastenhuoneemme oli yksi sukulaisten varastohuoneista. Puolisoni pyysi jo ennen lapsemme syntymää hakemaan tavarat sieltä pois. Aina oli liian kiire, ei ollut peräkärryä tai tilaa mihin ne olisi laittanut. Selitys löytyi aina sille, miksi tavaroita ei voinut hakea. Lopulta puolisoni ilmoitti, että vie tavarat kierrätyskeskukseen ja roskiin jos ei kukaan niitä halua. Näin myös lopulta tapahtui. Olimme melko pitkämielisiä, koska lapsemme sai huoneen täyttäessään kolme. Näillä syntymäpäivillä yksi puolisoni sisaruksista meni lastenhuoneeseen ja alkoi penkoa kaappeja, mikä jo sinällään ei mielestämme ollut asiallista käytöstä. Etsi tavaroitaan. Oli ihmeissään, kun kerroimme, että menivät kierrätykseen. Välit menivät pariksi vuodeksi ja ovat edelleen viileät. Enää ei sukulaiset kuitenkaan tuo tavaroitaan meille ja joitain nyssyköitä ovat vieneet mennessäänkin.

Vierailija
5966/11849 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

lillura kirjoitti:

Naapuri tuli soittamaan ovikelloa, oli kuulemma hirvee kiire hakemaan uuden asunnon avaimet jostain huitsin nevadasta, bussilla ei kerkii ja taxi tulis liian kalliiks, joten kysyi kyytiä, korvaus olisi kuulemma ruhtinaallinen ja aikaa udella asunnolla menisi max 5min, no kiltti kun olen suostuin. Mukaan lähti 4 aikuista (ensin vain hän ja mies) matkaa oli reilu 30km suuntaansa, yllättäen  asunnolla meni vajaa tunti ja  taas ajettiin 30km kotiin. Korvaus oli 10e, en viittynyt sanoo mitään vaikka sisällä kiehui. Tyhmä minä, en enää kuskaa ketään minnekkään ilman keskustelua korvauksesta ja rahat haluan etukäteen tai auto pysyy parkissa.

Sinä: ”No mitäs se taksi maksais?”

Naapuri: ”90 €.”

Sinä: ”No jos kuuskymppiä heität, niin voin lähteä.”

Naapuri: ”Ihan liikaa?”

Sinä: ”No sitten ei onnistu.”

Vierailija
5967/11849 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumme puolisoni kanssa hänen lapsuudenkodissa. Hänen sisaruksensa ja pari muuta sukulaista toivat omia tavaroitaan meille säilytykseen, koska meillä on niin paljon tilaa. Tavarat ovat kaikkea sohvista kynttilänjalkoihin. Koskaan tavaroita ei haettu pois. Jos kysyimme, mitä tavarolla aikovat tehdä, eivät aina edes muistaneet tavaroita olevan olemassakaan. Tuleva lastenhuoneemme oli yksi sukulaisten varastohuoneista. Puolisoni pyysi jo ennen lapsemme syntymää hakemaan tavarat sieltä pois. Aina oli liian kiire, ei ollut peräkärryä tai tilaa mihin ne olisi laittanut. Selitys löytyi aina sille, miksi tavaroita ei voinut hakea. Lopulta puolisoni ilmoitti, että vie tavarat kierrätyskeskukseen ja roskiin jos ei kukaan niitä halua. Näin myös lopulta tapahtui. Olimme melko pitkämielisiä, koska lapsemme sai huoneen täyttäessään kolme. Näillä syntymäpäivillä yksi puolisoni sisaruksista meni lastenhuoneeseen ja alkoi penkoa kaappeja, mikä jo sinällään ei mielestämme ollut asiallista käytöstä. Etsi tavaroitaan. Oli ihmeissään, kun kerroimme, että menivät kierrätykseen. Välit menivät pariksi vuodeksi ja ovat edelleen viileät. Enää ei sukulaiset kuitenkaan tuo tavaroitaan meille ja joitain nyssyköitä ovat vieneet mennessäänkin.

Muutimme mieheni lapsuudenkotiin.

Appivanhemmat yrittivät myydä taloa. Me muutettiin tilapäisesti paikkakunnalle ja talo oli myynnissä koko ajan.

Appivanhemmat veivät uuteen kotiin mukanaan kaikki, mitä halusivat.

Aloin myymään huonekaluja, verhoja jne. Aina kysyin mitä tehdään.

Aina !!!! oli vastaus eikö sitä voi jättää. Mihin ?

No jos jne. Ei. Kukaan ei tarvi tätä lähipiiristä.

Yrittivät jotain vuokravarastoa. Kuka maksaa 3000 e vuodessa huonekalujen varastoinnista, jolle ei ole käyttöä.

Onneksi mieheni otti siskon kanssa kopin ja sain luvan tyhjentää kodin.

Kesti 2 v. En kaipaa sitä aikaa.

Vierailija
5968/11849 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AutonKulutOvatBensa kirjoitti:

Yksi parhaista oli, kun harrastin tanssia. Kaupunkimme laidalla oli yksi uusi tanssikoulu, avattiin syksyllä jossa todella hyvät opettajat, minulle sopivat aikataulut, kohtalaisen edullinen verrattuna kaupunkimme toiseen vuosia olleeseen monopoli-tanssisaliin.

Paikkana tämä oli minusta kaukana, eri puolella kaupunginosaa missä minä asuin. No ei siinä, minulla on auto niin eipä se pahasti minua haitannut.

Kevätkaudella yksi kaverinikin ”päätti” liittyä samalle tanssitunnille. Myös hänen kaverinsa aloitti saman tunnin, me emme siis olleet kavereita tämän toisen kaverin kanssa.

Tämä toinen asui tanssipaikan vieressä pyörällä hänellä matkaa noin kilometri.

Tämä kaverini oli luvannut autokyydin minun puolestani tälle toiselle kaverille..!

Hän ei siis asunut mitenkään minun lähelläni vaan tästä tuli minulle noin 30km mutka.

En nyt ihan ymmärrä miten sinulle voi tulla tästä "kaverin kaverin" noutamisesta 30 km lisämatka, jos hän asuu kilometrin päässä tanssipaikasta...

Vierailija
5969/11849 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni oli tutustunut netissä mieheen, jonka kanssa oli mennyt kihloihin. Sormuksen oli itse ostanut itselleen ja miehelle, koska tässä vaiheessa eivät vielä olleet tavanneet, koska mies asui toisella mantereella ja ei töiden vuoksi ollut vielä päässyt matkustamaan Suomeen. Ystäväni kehui tätä miestä kovasti, oli kuulemma niin paljon ihanampi kuin yksikään suomalainen mies. Ystäväporukassa yritimme varoitella rakastunutta naista, mutta huonoin tuloksin. Olimme vain kateellisia, kun epäilimme hänen rakkaansa motiiveja. Noh, siten lähestyi se päivä, kun tämän miehen piti saapua Suomeen. Vaan ikävästi rahat oli hältä loppu ja pankkitili suljettu jonkin virheen vuoksi. Tämä ystäväni sitten ihan pokkana pyysi minua lainaamaan 500e jotta mies saisi ostettua lentolipun. Pyysi samaa summaa myös muilta ihmisiltä, kuten työkavereitaan. 5000e olisi pitänyt saada kasaan matkakassaa. Minä ja muut kieltäydyimme maksamasta ja kehoitimme olemaan lähettämättä rahaa tälle miehelle. Ystävä tästä suuttui kovasti. Hänestä olimme pettäneet hänet ja emme halunneet hänen olevan onnellinen. Kertoi sitten ottaneensa pikavipin. Katkaisi välit heihin jotka eivät rahaa antaneet. Eräs tuttava myöhemmin kertoi ystäväni olleen lentokentällä sormusten kanssa sulhastaan vastassa. Yllättäen sulhasesta ei rahalähetyksen jälkeen ollut mitään kuulunut, eikä tullut Suomeen ilmoittamallaan lennolla.

Siis antoiko joku sun tuttavapiiristä rahaa tälle sinisilmälle? 

Miten hän nykyään suhtautuu niihin, jotka ei rahaa lainanneet?

Vierailija
5970/11849 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni oli tutustunut netissä mieheen, jonka kanssa oli mennyt kihloihin. Sormuksen oli itse ostanut itselleen ja miehelle, koska tässä vaiheessa eivät vielä olleet tavanneet, koska mies asui toisella mantereella ja ei töiden vuoksi ollut vielä päässyt matkustamaan Suomeen. Ystäväni kehui tätä miestä kovasti, oli kuulemma niin paljon ihanampi kuin yksikään suomalainen mies. Ystäväporukassa yritimme varoitella rakastunutta naista, mutta huonoin tuloksin. Olimme vain kateellisia, kun epäilimme hänen rakkaansa motiiveja. Noh, siten lähestyi se päivä, kun tämän miehen piti saapua Suomeen. Vaan ikävästi rahat oli hältä loppu ja pankkitili suljettu jonkin virheen vuoksi. Tämä ystäväni sitten ihan pokkana pyysi minua lainaamaan 500e jotta mies saisi ostettua lentolipun. Pyysi samaa summaa myös muilta ihmisiltä, kuten työkavereitaan. 5000e olisi pitänyt saada kasaan matkakassaa. Minä ja muut kieltäydyimme maksamasta ja kehoitimme olemaan lähettämättä rahaa tälle miehelle. Ystävä tästä suuttui kovasti. Hänestä olimme pettäneet hänet ja emme halunneet hänen olevan onnellinen. Kertoi sitten ottaneensa pikavipin. Katkaisi välit heihin jotka eivät rahaa antaneet. Eräs tuttava myöhemmin kertoi ystäväni olleen lentokentällä sormusten kanssa sulhastaan vastassa. Yllättäen sulhasesta ei rahalähetyksen jälkeen ollut mitään kuulunut, eikä tullut Suomeen ilmoittamallaan lennolla.

Siis antoiko joku sun tuttavapiiristä rahaa tälle sinisilmälle? 

Miten hän nykyään suhtautuu niihin, jotka ei rahaa lainanneet?

Tekstissä sanottiin hänen ottaneen pikavipin.

Vierailija
5971/11849 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi parhaista oli, kun harrastin tanssia. Kaupunkimme laidalla oli yksi uusi tanssikoulu, avattiin syksyllä jossa todella hyvät opettajat, minulle sopivat aikataulut, kohtalaisen edullinen verrattuna kaupunkimme toiseen vuosia olleeseen monopoli-tanssisaliin.

Paikkana tämä oli minusta kaukana, eri puolella kaupunginosaa missä minä asuin. No ei siinä, minulla on auto niin eipä se pahasti minua haitannut.

Kevätkaudella yksi kaverinikin ”päätti” liittyä samalle tanssitunnille. Myös hänen kaverinsa aloitti saman tunnin, me emme siis olleet kavereita tämän toisen kaverin kanssa.

Tämä toinen asui tanssipaikan vieressä pyörällä hänellä matkaa noin kilometri.

Tämä kaverini oli luvannut autokyydin minun puolestani tälle toiselle kaverille..!

Hän ei siis asunut mitenkään minun lähelläni vaan tästä tuli minulle noin 30km mutka.

En nyt ihan ymmärrä miten sinulle voi tulla tästä "kaverin kaverin" noutamisesta 30 km lisämatka, jos hän asuu kilometrin päässä tanssipaikasta...

Tuo alkuperäinen on kyllä oiva osoitus sekavasta tekstistä. Miten joku voi kirjoittaa noin?

Vierailija
5972/11849 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoisia kynnysmattoja aika moni kirjoittajista.

Meilkeinpä annetaan käyttää hyväksi monella tavalla.

5973/11849 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just nää säilytystilaa tarvitsevat ärsyttää kybällä. Tytär olisi halunnut tuoda mummunsa kangaspuut mun kerrostaloon. Olisi mahtuneet eteisen jälkeiseen välikiköön. Juu ei kiitos.

Vierailija
5974/11849 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on aika pientä verrattuna moneen täällä, mutta tulipahan mieleen. Joskus ollessamme teini-ikäisiä vasta kortin saanut ystäväni pyysi minua ajomatkalle seuraksi. Hän oli menossa hakemaan kaveriaan kotiin ja matkaa oli reilu 50km suuntaansa. Suostuin toki, koska teininä pikkukylässä oli aina mukava päästä kotoa jonnekin. Matka kiva ja perillä oltiin kylässä hetki.

No, kun päästiin takaisin kotiin niin yllättäen minulta pyydettiin bensarahoja tästä matkasta. Bensat jaettiin siis meidän kolmen kesken tasan, vaikka automatka oli tehty kokonaan tämän yhden kaverin takia, mitään muuta asiaa ei samalla hoidettu. Tuohon aikaan olin todella huono pitämään puoliani (edelleenkin olen, mutta harjoittelen koko ajan) ja yritin olla aina mieliksi. Hämmennyin tuosta ystäväni pyynnöstä ja maksoin bensat. Nykyään kyllä sanoisin asiasta. Olemme ystäviä edelleen ja tuo oli onneksi vain yksittäinen tapaus koko tuntemisemme ajalla. 

Vierailija
5975/11849 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri pyysi joskus että toisin hänelle mieheni kolmiolääkkeitä kun itse ei saanut enää lääkäriltä. Jostain syystä en suostunut.

Miksi et?

Jos et muka tiennyt, niin reseptilääkkeet on tarkoitettu sille henkilölle, jolle lääkäri on reseptin kirjoittanut. Tarkoituksena on estää liian vahvojen lääkkeiden väärinkäyttöä.

Vierailija
5976/11849 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70-kymppinen miesnaapuri vaatii, ettemme kaada vuosikymmeniä hoitamattomana olleesta ryteikköisestä pihastamme yhtäkään puuta (puita yli 70 rajatulla alueella), koska hän pitää niistä. Hänen omalla pihallaan ei kasva muita puita kuin kaksi omenapuuta ja kirsikkapuu. Hän sanoi kuvauttaneensa kaikki pihamme puut ja tekevänsä kantelun kaupungille, jos yksikään puu kaadetaan. Hän usutti toisen naapurin kirjoittamaan meille ns. lentävinä apinoina ylemmyydentuntoisen kirjelmän, jossa kerrottiin meidän olevan uusina asukkaina ymmärtämättömiä ihmisiä ja asetettiin puutarhanhoito-ohjeita, vaikka tämän naapurin piha on melkoinen ryteikkö vuohenputkineen ja nokkosineen. Hän vaati jo edelliseltä asukkaalta, että lasten leikkimökki pitää maalata tummanruskeaksi, jottei se häiritse hänen näköalaansa. Vaatimuksensa hän esittää raivoisasti pihaltaan valittaen, kun leikki-ikäinen lapsemme leikkii mainitulla leikkimökillä omalla pihallamme, vaikka lapsi kokee käytöksen pelottavana. Vaimo on kuulemma juristi.

Tämä naapuri siis helsinkiläisellä kaupunkialueella

Onko miesnaapurisi nimi kenties Metusalem?

Vierailija
5977/11849 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, tämä ”kaverini” asettui tämän toisen kaverinsa puolelle ja minä olin ilkeä, paska, kusipää ja erittäin itsekäs kun en suostu muita kuskaamaan samalla kun autohan on jo käynnissä ja me olimme kuitenkin menossa samaan suuntaan!

Eipä olla tekemisissä enää tänä päivänä,

Kuulin yhdeltä tutulta ettei heillä ole vieläkään autoa, ovat siis saaneet kaksi lasta tässä vuosien varrella, että tämän kyseisen tyypin työkaverin olisi pitänyt hakea nämä eräänä sade/myrskypäivänä, kaksi lasta ja hänet, viedä nämä lapset tarhaan tarhaan ja sitten mennä töihin tämän työkaverin kanssa, koska miten hän nyt pystyy myrskyssä menemään töihin..

Kävitkö muuten tapauksen jälkeen vielä samassa tanssikoulussa näitten kavereitten kanssa? On tainnut olla aika jäätävät tunnelmat siellä.

Vierailija
5978/11849 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs sukulainen pyytää miestäni  (on sähköasentaja) aina sähkötöitä tekemään ja palkkana aina vaan joku viskipullo jonka on itse saanut lahjaksi. Mies ei juo viskiä ja todella vähän muutenkaan alkoholia käyttää. Voisihan sitä joskus vaikka selvittää mistä pitää ja antaa semmoista palkaksi jos ei viitsi rahaa.

Vierailija
5979/11849 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus teininä mun tuttu teki rikoksen. Hän sitten jäi kiinni tästä rikoksesta ja kysyi minulta, että voisinko sanoa poliiseille tehneeni sen, kun hänellä jo on niin monta rikosrekisterimerkintää ja mulla ei yhtään..

Vierailija
5980/11849 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus teininä mun tuttu teki rikoksen. Hän sitten jäi kiinni tästä rikoksesta ja kysyi minulta, että voisinko sanoa poliiseille tehneeni sen, kun hänellä jo on niin monta rikosrekisterimerkintää ja mulla ei yhtään..

Sanoitko?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan