Vähemmän yleiset vaihdevuosioireet.
Onko muita joilla ei ole kuumia aaltoja eikä alakerran kuivuutta mutta jotain muuta jonka mieltää vaihdevuosioireeksi?
Mulla aamuöinen heräily, painonnousu (valtava vatsa ilmestyi aivan yhtäkkiä), korvien tinnitus ja kutina, nivelkivut, sydämen muljahtelut, välillä joutuu ihmeellisellä tavalla henkäisemään syvään ja äänekkäästi...
N50
Kommentit (23)
Kannattaa lukea/kuunnella kirja "V***n vaihdevuodet." Siinä on käyty läpi kaikki mahdolliset vaihtarioireet ja muutenkin hyvä kirja.
Normaalin migreenin muuttuminen auralliseksi. Kuiva suu.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lukea/kuunnella kirja "V***n vaihdevuodet." Siinä on käyty läpi kaikki mahdolliset vaihtarioireet ja muutenkin hyvä kirja.
Itseasiassa tuo on just kuuntelussa, siitä vähän havahduinkin miettimään. Olen vain odotellut milloin ne hikoilupuuskat alkaa ja yllätyin että niitä tuleekin vain 70-80%:lle.
Ap
Mullakaan ei ollut missään vaiheessa mitään kuumia aaltoja, kuivuutta tms. Mutta AIVOSUMU oli niin paha, varsinkin esivaihdevuosien keskivaiheilla, että sain kerran kirjallisen varoituksen töistä, koska en suoriutunut koulutukseni ja kokemukseni edellyttämällä tavalla. Ja mä siis en laiskotellut, vaan tosissani yritin. Mutta kun työmuisti ja keskittymiskyky oli yhtäkkiä täysin surkeat, ei ajattelutyöstä tullut mitään.
Onneksi alkoi mennä ohi tuo oire jo esivaihtarien loppupuolella, ja nyt kun menopaussista on vuosi, ei ole enää ollenkaan aivosumuoiretta. EIkä mitään muitakaan oireita.
En tiedä johtuuko esivaihdevuosista vai mistä, mutta palelen nykyään ihan koko ajan.
Ennen mulla oli aina kuuma, en palellut oikeastaan koskaan, ja hellettä en kestänyt yhtään.
Nyt on parisen vuotta ollut niin, että helteet tuntuu ainoastaan mukavilta (kerrankin ei palele!) ja sitten aina muuten palelen koko ajan.
Nyt jo kuljen välihousut päällyhousujen alla, pitkähihaisessa paidassa ja neuleissa ja huivi kaulassa/hartioilla + villasukat.
Kamalaa, kun talvi tulee...
Vierailija kirjoitti:
Peräsuolen äkillinen laskeuma
Sama. Lisäksi vetää silmiä kieroon.
Vierailija kirjoitti:
Pienentää ja viiva on kuiva kun korppu. Leukaperät nykii....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienentää ja viiva on kuiva kun korppu. Leukaperät nykii....
Siis mitä?!?
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli ennen aurallinen migreeni, yleensä kohtauksia tuli kuukausia edeltävällä viikolla erityisesti. Mutta menopaussin myötä loppui koko migreeni, ei yhtäkään kohtausta moneen vuoteen. Muutenkin mulle vaihdevuosista on ollut lähinnä iloa. Vuodot loppui, PMS-vaivat loppui, migreenit loppui, mieliala on tasaisempi.
Kuiva suu ja peräpään kutina(!) alapään kuivuuden lisäksi. Kamala ihmisviha, ahdistus yms. Lihominen,vitutus. Libidoa ei kauheasti ole.
Miulla oli vaikka mitä. Aloin ontua, kuunnella Abbaa, nenästä meni tunto, ahmin keksejä jne.
Munasarjakipu kuukautisten aikaan, yleensä toispuoleisena.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä johtuuko esivaihdevuosista vai mistä, mutta palelen nykyään ihan koko ajan.
Ennen mulla oli aina kuuma, en palellut oikeastaan koskaan, ja hellettä en kestänyt yhtään.
Nyt on parisen vuotta ollut niin, että helteet tuntuu ainoastaan mukavilta (kerrankin ei palele!) ja sitten aina muuten palelen koko ajan.
Nyt jo kuljen välihousut päällyhousujen alla, pitkähihaisessa paidassa ja neuleissa ja huivi kaulassa/hartioilla + villasukat.
Kamalaa, kun talvi tulee...
Minä myös palelen lähes koko ajan. Mutta ei kovat helteetkään kyllä tunnu hyvältä. Aivan kuin olisi termostaattivika.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Munasarjakipu kuukautisten aikaan, yleensä toispuoleisena.
Tarkennuksena: Mulla oli tätä siis n. parin vuoden ajan ennen kuin kuukautiset loppuivat kokonaan.
Korvat menee lukkoon helpommin esim. lentokoneessa, junassa ja 0RGASMIN aikana!
Kuukautiset niukentuneet.
Pyörryin yhden kerran tuossa keväällä ekaa kertaa elämässäni.
Voimakkaan hajuinen kainalohiki ajoittain.
Mulla on nuo sydämen muljahdukset ja tinnitus. Oli alussa myös järkyttävä palelu pari vuotta.
Kuukautiset reistailevat, viimeksi oli 3 kk sitten. Vuotokin kestää melkein viikon. Väsyttää jo muutenkin ja hermot kireellä.
Peräsuolen äkillinen laskeuma