Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rivariasuminen niin paljon halvempaa ja helpompaa

Vierailija
27.12.2024 |

Varsinkin näillä sähkönhinnoilla. Ja vesilaskuiltakin säästyy. Rivarit menevät myös helpommin kaupaksi tämän syyn takia ja sen helppouden, kun ei ole pihatöitä.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivarissakin on paljon yhteisiä vastuita ja töitä. Vapaamatkustajat eivät sitä huomaa.

Vierailija
2/36 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Ja auton osto, kun julkiset kulkee päin uittua.

-helsinki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on rivari, jossa ei ole vesijohtoa? Jos vesijohto on, niin asukas ei säästy vesilaskulta. Jos rivari on sähkölämmitteinen, kyllä joudut sähkön hintaa tarkkailemaan. Omistan rivarikolmion 80 m2, joka on kaukolämmössä, vastikkeeni on 230 €/kk, sis. lämmön, veden, pihatyöt, jätehuollon, irt.vakuutuksen, korjaukset. Meillä on asuntokohtainen vedenmittaus, maksan siis vain vedestä, jonka itse kulutuan, samoin tietysti sähkö. Meillä ei ole mitään yhteisiä tiloja, jokaisella on oma sauna ja pyykinpesukone, joten turhia kuluja ei yhteisistä tiloista tule.

Vierailija
4/36 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Mä inhoan kerros- ja rivitaloissa asumista. Maksan ihan mielelläni siitä, että saan asua omakotitalossa.

Vierailija
5/36 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rivarissakin on paljon yhteisiä vastuita ja töitä. Vapaamatkustajat eivät sitä huomaa.

Huoltoyhtiö hoitaa.

Vierailija
6/36 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko mintä ne ovat? Olen asunut nyt 21 vuotta rivarikodissa, pihatyöt ostamme, samoin remontit, ja esim. rännien puhdistuksin. Tämä on vaivatonta edullista ja mukavaa, meillä on äänieristys erinomainen ja talo tehty niin, ettei pihalta näe toisen pihaan ja yhteistä seinää on vain pikkupätkä. 

Vierailija
7/36 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin mikä?

Vierailija
8/36 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Mä inhoan kerros- ja rivitaloissa asumista. Maksan ihan mielelläni siitä, että saan asua omakotitalossa.

Minäkin inhosin, mutta kun ikä alkaa seiskalla tuli jaksaminen vastaan, yksin asuminen 168 m2 talossani alkoi tuntua työltä, pihaakin oli tolkuttomasti. Nyt on kivaa, kaikki hoituu ja rahaa jää kaikkeen mukavaan. 

Vierailija
9/36 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän riippuu ihan siitä, miten asiat on järjestetty. Naapuritaloyhtiö näkyy esim. huhkivan talkootöissä, meidän taloyhtiö ostaa pihatyöt kiinteistöhuollolta. On muuten joka pennin väärti!

Vierailija
10/36 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu. Ja auton osto, kun julkiset kulkee päin uittua.

-helsinki

Minulla julkiset kulkee tuosta kadulta. Toki auton omistan, ei viitsisi olla julkisten varassa, inhoan kulkea niissä. 

Vierailija
11/36 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän riippuu ihan siitä, miten asiat on järjestetty. Naapuritaloyhtiö näkyy esim. huhkivan talkootöissä, meidän taloyhtiö ostaa pihatyöt kiinteistöhuollolta. On muuten joka pennin väärti!

Ehdottomasti, kustannus/osakas on niin pieni, ettei ole mitään järkeä tapella pihatyövuoroista. 

Vierailija
12/36 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä on rivari, jossa ei ole vesijohtoa? Jos vesijohto on, niin asukas ei säästy vesilaskulta. Jos rivari on sähkölämmitteinen, kyllä joudut sähkön hintaa tarkkailemaan. Omistan rivarikolmion 80 m2, joka on kaukolämmössä, vastikkeeni on 230 €/kk, sis. lämmön, veden, pihatyöt, jätehuollon, irt.vakuutuksen, korjaukset. Meillä on asuntokohtainen vedenmittaus, maksan siis vain vedestä, jonka itse kulutuan, samoin tietysti sähkö. Meillä ei ole mitään yhteisiä tiloja, jokaisella on oma sauna ja pyykinpesukone, joten turhia kuluja ei yhteisistä tiloista tule.

Näin eläkeläisenä mikään ei ole niin mukavaa kuin asua hyvin hoidetussa rivariyhtiössä, meillä on pieni yhtiö, kaikki asukkaan moikkausväleissä mutta emme kylälle, yhtiökokouksissa asiat hoituu, hallitus, jonka pj. olen, toimii hyvin, kaikki palvelu ostamme. Edullista, hiljaista ja mukavaa. 

Vierailija
13/36 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille ei omakotitaloasumine sovellu

Se vaatii että ei ole ihan kädetön laiskamato

Vierailija
14/36 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vastuita? Voiko joku kertoa? 

Vierailija
15/36 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin inhosin, mutta kun ikä alkaa seiskalla tuli jaksaminen vastaan, yksin asuminen 168 m2 talossani alkoi tuntua työltä, pihaakin oli tolkuttomasti. Nyt on kivaa, kaikki hoituu ja rahaa jää kaikkeen mukavaan. 

Mun isä on 78v ja hyvin hän pärjää edelleen omakotitalossa. Käy edelleen metsätöissä. Lumen lykkimisen hän on ulkoistanut jo muutama vuosi sitten, mutta muut jutut tekee itse.

Vierailija
16/36 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, jos osa väestä haluaa talkoilla se on heidän ongelmansa, talkoot ovat vapaaehtoisia, köyhät yrittää säästää, siinäpä huhkivat, ei kiinnosta, olen sanonut, etten osallistu ja haluan, että kaiki työ ostetaan. Ei kelpaa, siis talkoilkoot ja piha pitää olla auki klo 7 joka aamu. 

Vierailija
17/36 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoltoyhtiö hoitaa.

Miksi?

Vierailija
18/36 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim? Meilläkin ekat viisi vuotta ahkerasti tehtiin pihatöitä yhteisillä alueilla yhdessä ja vuorolistan mukaan. Oli lumenluonnit jne. No, ihmiset kun eivät ole samanlaisia, niin osa hutiloi ja olivat omasta mielestään tehnyt osuutensa ja toiset sitten nuolivat paikat ja pahastu, kun toiset tekee huonompaa jälkeä. Tuli riitoja. Ja tietty voi omalle viikolle sattua sairastuminen tai sellainen työvuoro, ettei ehdi tehdä kuin mahdottomaan aikaan... ja siitäkin tulee sanomista.

Ostettiin palvelut ulkopuolelta ja taas naapurisopu kukoistaa, eikä tarvii kenenkään hötkyillä ja stressata.

ohikulkija ilmoittautuu

Vierailija
19/36 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivarissa yhdistyy omakotitalon ja kerrostalon huonot puolet mut niitä hyviä ei sit ookaan.

Lumitöitä ja ruohonleikkuuta joutuu tekemään oman pihan osalta ja seinän takana saattaa asua joku mölyapina.

Ei enää ikinä rivariin. Mieluummin asun vaikka kerrostalossa. Nyt okt kävelymatkan päässä ison kaupungin keskustasta ja silti metsän reunassa.

Vierailija
20/36 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun isä on 78v ja hyvin hän pärjää edelleen omakotitalossa. Käy edelleen metsätöissä. Lumen lykkimisen hän on ulkoistanut jo muutama vuosi sitten, mutta muut jutut tekee itse.

Ja kaikkien pitäisi pystyä tai haluta elää samoin? Minä olen nainen, eikä kyllä tulisi mieleenikään lähteä raatamaan metsätöihin vaikka perintömetsää omistankin mukavan hehtaarimäärän. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi