Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11849)

Vierailija
6001/11849 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli yksi ylipainoinen tuttu mökillä käymässä 4 päivää. Hän ei tuonut mitään ruokaa tms. mukanaan, vain itselleen siidereitä, joita piti jemmassa (ts. ei antanut muille). Rikkoi yhden vuoteen rungon, sai polkupyörän rikki ja hajotti riippumattotelineen -- mitään ei tarjoutunut korvaamaan. Söi hyvällä halulla meidän ostamia ruokia ja joi myös meidän viinejä.

Lähtöpäivänä soitti 30 minsaa sen jälkeen kun oli lähtenyt, että "Unohdin omien siidereiden tölkit siihen eteiseen. Annattehan sitten panttirahat minulle, kun olette palauttaneet tölkit?"

Vierailija
6002/11849 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienituloinen yksinhuoltaja ja säästän usein rahaa, jotta voin kerran parissa kuukaudessa kutsua ystäviä viettämään iltaa (olen ystäväporukkamme pienituloisin). Sain kasaan rahaa sen verran rahaa, että järjestin koko porukalle tapas-illan, omaa rahaa meni noin 150euroa. Muutama vieras oli sentään niin kohtelias, että toi mukanaan pullon viiniä. Itse olin ostanut kaksi laatikkoviiniä ja alkudrinkeiksi kuohuviiniä.

Illanvieton jälkeisenä aamuna ovikello soi: siellä oli yksi vieraista, joka halusi tulla tarkastamaan paljonko olin "netonnut" illasta. Ryntäsi lupaa pyytämättä jääkaapilleni, jossa oli jäljellä jonkun vieraan ostama puolikas pullo valkoviiniä -- siinä kaikki. Hän nappasi pullon ja ilmoitti, että juo sen pois ja istahti sohvalle sitä juomaan. Käytös oli mielestäni todella röyhkeätä -- erityisesti, koska hänen perheensä ei koskaan järjestä illanistujaisia ystäväporukallemme ja tuo vain itselleen juotavaa (ja vahtii niitä tarkasti).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6003/11849 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pienituloinen yksinhuoltaja ja säästän usein rahaa, jotta voin kerran parissa kuukaudessa kutsua ystäviä viettämään iltaa (olen ystäväporukkamme pienituloisin). Sain kasaan rahaa sen verran rahaa, että järjestin koko porukalle tapas-illan, omaa rahaa meni noin 150euroa. Muutama vieras oli sentään niin kohtelias, että toi mukanaan pullon viiniä. Itse olin ostanut kaksi laatikkoviiniä ja alkudrinkeiksi kuohuviiniä.

Illanvieton jälkeisenä aamuna ovikello soi: siellä oli yksi vieraista, joka halusi tulla tarkastamaan paljonko olin "netonnut" illasta. Ryntäsi lupaa pyytämättä jääkaapilleni, jossa oli jäljellä jonkun vieraan ostama puolikas pullo valkoviiniä -- siinä kaikki. Hän nappasi pullon ja ilmoitti, että juo sen pois ja istahti sohvalle sitä juomaan. Käytös oli mielestäni todella röyhkeätä -- erityisesti, koska hänen perheensä ei koskaan järjestä illanistujaisia ystäväporukallemme ja tuo vain itselleen juotavaa (ja vahtii niitä tarkasti).

Et saanut sanottua tuolle törkimykselle hänen käytöksestään? Kai tiputat hänet vieraslistalta seuraavalla kerralla? Tuskin on kovin ihana ystävä muutoinkaan.

Vierailija
6004/11849 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sihteerinä pienessä yrityksessä ja toimitusjohtaja oli muuttanut ulkomaille. Hän pyysi, että menen tyhjentämään hänen asuntonsa ja säilytän kaikkia hänen tavaroitaan kotonani, kunnes hän pääsee niitä hakemaan yli puolen vuoden päästä.

Ilmoitin, että ei käy -- kotini ei ole mikään varasto. Niitä voi vuokrata, jos tarvetta on.

Vierailija
6005/11849 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi puolituttu saksalainen kaveri ehdotti, että kasvatan hänelle kannabista. "Laita viisi kasvia niin saat pitää yhden" Menin niin hämilleni etten saanut sanaa suustani ihan heti.  Ei tullut minusta puutarhuria :D

Vierailija
6006/11849 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kun pyydetään usein viikonloppuna lapsenvahdiksi. Ei siinä itsessään mitään mutta sille on aina joku selitys tai juhlinnan aihe vaikka tiedän että nää tyypit juo vaan huvikseen joka viikonloppu eikä voi myöntää sitä. Jos kieltäydyn niin alkaa suostuttelu juomaan niiden kanssa ja pelkkä ein sanominen ei riitä vaan sitä vääntöä jatkuu pitkään. Sitten saattaa vielä soittaa aamuyöllä kännissä että ne tulee porukalla käymään vaikka olisin pari tuntia aikasemmin sanonut että mun työt alkaa aamulla aikasin

LaSu

Siis ei ne lapset siellä sillon ole. Niille löytyy aina joku hoitopaikka

Vierailija
6007/11849 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yh äiti ja teen pitkiä työpäiviä, joten olen usein väsynyt, ja viikonloput vietän yleensä lepäen.

Viime talvena eräs tuttu halusi tulla kahville, ja tämä oli ok, ei oltu nähty yli puoleen vuoteen, joten ihan kiva.

Hän sitten tuli perjantai iltana, ja kysyikin pian löytyisiko kahvien lisäksi vaikkapa valkoviiniä. Löytyihän minulta, ja ajatelin että mitäpä siinä, voidaan ihan hyvin avata pullon. Toin pullon pöytään, mutta sortti ei rouvalle kelvannut, hän kun ei koskaan juo rieslingiä. Hämmennyin pikkasen, mutta menin katsomaan mitä muuta kaapista löytyy. Olin juuri käynyt matkalla, joten minulla oli kaikkiaan 3 pulloa vähän paremman laatuista viiniä. Yksi näistä kelpasi hänelle.

Juotiin se pullollinen sitten, juteltiin ja kerroin siinä mm väsymyksestäni ja tosi kovasta tahdista töissä, ja siitä että aion nyt viikonloppuna ihan vain levätä.

Sitten hän kysyi että avataanko toinen pullo. No, olin pikkasen huvittunut hänen aika älyttömistä tarinoista, joten ajattelin että miksipä ei, ja hän sitten joi tämän pullon lähes kokonaan itse. Ja kysyi avataanko vielä kolmas pullo. Jolloin sanoin että nyt löytyy vain sitä pahaa rieslingiä. Tässä vaiheessa se kelpasi. Kun sekin pullo oli tyhjä ilmoitti että lähtee nyt kotiin, minä saan juoda loput. Ai ei jäänytkään pulloon mitään, oho.

Eipä tässä mitään, olin lähinnä huvittunut hänen vaatimuksistaan.

Seuraavana päivänä hän ilmestyy olohuoneeseni, oli tullut sisälle koputtamatta, mukanaan halpis-viinipullo ja olutta. Hän istahtaa sohvaan ja rupeaa juomaan olutta, ja ihmettelee sitten että miksi en avaa pulloa. No kun en aio mitään juoda. Tästä hän suuttu, kaataa oluensa veimäriin ja lähtee.

Sunnuntai-aamuna hän soittaa. Voisinko tulla siivoamaan hänen vanhempiensa taloa, kun ovat muuttamassa pois eikä hän jaksa siivota. No en voinut. Kotoakin löytyi ihan tarpeeksi siivottavaa, ja olin tosiaan uupunut.

Tästäkin suuttui, eikä ollut pitkiin aikoihin yhteydessä, kunnes olisi tarvinnut yösijan viiikoksi kesällä, silloin sopi taas kysellä minulta.

Sanokaa jos olen väärässä, mutta minusta kuulostaa, että on aika hyvä viinapää, jos nainen kiskaisee yhden illan aikana n. 2-2 ½ pulloa viiniä. Jos on siis normikokoinen viinipullo eikä kaikista laimeinta ainetta. Hänhän siis tuli illalla ja lähti saman illan aikana kotiin.

Mulla on tällainen kaveri :D naispuolinen, juo etkoilla 2 pulloa yksin, ja baarissa suunnilleen saman verran lisää. Joskus vielä ilta kruunataan terävillä. Oon sitä ihmeissäni katsonut, mutta mikäs siinä. Tosin ei ne jutut 2 pullon jälkeen mitään huipputasoa oo :D

sori ohis. Huippu ketju!

Vierailija
6008/11849 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Kun puheeksi tuli ammattini IT-alalla, niin mä voisin koodata jonkun web-sovelluksen marjojen- ja sienienpoimintaan. Kun kyselin tarkemmin liiketoimintaideaa tai mitä sen sovelluksen pitäis tehdä ja onko tarkoitus olla vaan joku html-sivusto vai känny-appi, niin ei mitään tullut ulos. Mutta kun se tykkää niin poimia sieniä ja marjoja

Toihan on vaan smalltalkkia, ei mikään pyyntö.

Munkin mielestä toi kuulosti perus humalaiselta small talkilta ja sellaiselta kun äijät saa humalassa huippuideoita ja ollaan firmaa perustamassa.

Vierailija
6009/11849 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kerran yksi kaveri pyysi oikein härskisti yhtä juttua. En suostunut.

Pyysikö hän kertomaan jotain?

Ei, kun olisi pitänyt tehdä härskisti yksi juttu. Sitä se pyysi.

Syödä surströmmingiä?

Vierailija
6010/11849 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelin kaverini kanssa mökkiviikkoa pohjoiseen. Homma kuivui kasaan siinä kohtaa, kun kaverini ilmoitti ottavansa mukaan työttömän rahattoman miehensä, ja minun olisi pitänyt kuulemma maksaa puolet miehen mökkivuokraosuudesta ”tasapuolisuuden” vuoksi. Matkaan olisi tietenkin lähdetty vielä minun autollani ja bensoillani.

Vierailija
6011/11849 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

joululahja kirjoitti:

Esikoisen kummit (puolison veli ja hänen vaimonsa) ottivat yhteyttä, että saisivatko antaa lapselle joululahjaksi Lontoon matkan, lähtisivät itse mukaan "oppaiksi" ja kaveriksi kun kaupunki oli heille tuttu. Olimme vähän hämmentyneitä niin arvokkaasta lahjasta, mutta annoimme heille kuitenkin luvan, lapseton ja hyvätuloinen pariskunta, niin eihän se varmaan heille kauheasti kirpaisisi, ajattelimme.

Esikoinen oli seitsemännessä taivaassa jouluna, kun luki kummiensa lahjakirjettä ja matkaa alettiin suunnitella innolla.

Meidän intomme lopahti siihen, kun kummit ilmoittivat, että lennot maksavat näin ja näin paljon, majoitus tämän verran...

ja että heidän lahjansa on siis se "oppaana oleminen"...

Aivan järkyttäviä ihmisiä. Puhuitteko koskaan kummien kanssa asiasta?

Vierailija
6012/11849 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki nämä hylätyt, unohdetut vanhukset ovat työnsä ja lastensa lisäksi hoitaneet omat vanhempansa?

Vierailija
6013/11849 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talkoohenkeä on jos kysytään etukäteen, maksetaan matkakulut, bensat, ruoka tms. Jos on harrastelijalla kamera on ihan eri asia kuin valokuvaajayrittäjä jonka toimeentulo on riippuvainen siitä että hänen tekemästään työstä maksetaan. Eikä näiltä jotka näitä palveluksia pyytävät koskaan irtoa vastapalvelusta, kuten täällä jo 29 sivua asiasta kertoo.

Näinpä. Esimerkiksi minun valokuvaajamieheni tekee tosi ison arvovalinnan jo ylipäätään osallistuessaan toisen häihin - siinä menettää kesälauantaina helposti 3000-5000 euroa rahaa, mikä olisi kilahtanut tilille, jos olisi mennyt jonkun maksavan asiakkaan häihin kuvaamaan saati sitten "oman mukavuusalueen" työkeikalle vaikkapa ulkomaille.  Saati sitten, että juhlapaikalla oletetaan, että mies tekee tämän monen tonnin työn ilmaiseksi, ilman assaria ja valmistautumista.

- sen lääkäri-valokuvaaja-parin toinen osapuoli

Sori, mutta 5000 euroa PÄIVÄN kuvauksesta? Pari tonnia vielä ymmärrän, kolmekin, jos on huippukuvaajasta kyse, mutta 5000 egeä? 

Onhan niitä halpojakin kuvaajia, ottaa sellaisen jos halpa kelpaa. Ottaisin mieluusti itsekin työstäni 5000 euroa päivässä jos tekisin niin laatua että jotkut olisi sellaisia summia valmiita maksamaan :D 

6014/11849 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi nyt voi torpata kaikki idioottimaiset ehdotukset, ”koska korona” 🙄

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
6015/11849 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen kaveri pyysi saada minun henkkareita lainaan, että pääsee baariin, kun ei itse vielä ollut täyttänyt 18. En antanut.

Vierailija
6016/11849 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrattiin vanha omakotitalo. Vuokralaiset kysyivät saako tuoda hevosen. Annoin luvan. Kotvan kuluttua puhelin soi taas: KAI ME vuokranantajina maksetaan myös sähköistetty aita / hevoselle juomakaukalo (ja joku kolmas jota en nyt muista).... juu EI makseta

Vierailija
6017/11849 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuommoinen vieras lähtisi kuin paukku Saharaan luotani, ei ehtisi avata jääkaapin ovea eikä sohvalle istahtaa, juoksuttaisin niskasta ulos alta aikayksikön.

Vierailija
6018/11849 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

näille jotka ovat sitä mieltä ettei vanhempiaan tarvi auttaa niin opettakaa myös omat lapsenne samanlaisiksi. sittenpähän tiedätte miltä se tuntuu.

Minä en aio soitella öisiä kännipuheluita tyttärelleni ja tyttärentyttärelleni, puhuen rivouksia.

Kuten isäni teki, yhteydenpito loppui siihen, 16 vuotta meni, viimeisen 10 vuotta oli hyvin sairas, asui tuossa ihan lähellä, en käynyt kertaakaan, olisi kyllä apuantarvinnut, äskettäin kupsahti hän. Hautajaisiin menin tavan vuoksi, pääsin helpommalla niin ja vähemmän puheita ja kyselyitä.

Vierailija
6019/11849 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä lukee _aatonaattona_

Vierailija
6020/11849 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä lukee _aatonaattona_

Missä lukee?