Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11985)

Vierailija
5841/11985 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikanaan tuli ero noedellisesta puolisosta erinäisistä syistä. Elätin perusduunarina tätä akateemista ikuisopiskelijaa lähes koko suhteen ajan 10v. , sitten piti saada pari kersaa oheen, kun biologinen kello tikitti niin kovaa. Sai ekan lapsen myötä, vuoden kestäneen raskaudenjälkeisen masennuksen, jonka aikana hoidin koko huushollin. Sapuskat, pyykit, koiranulkoilutukset oman päivätyön ohessa, sekä lapsenhoidon koko sen ulkopuolisena aikana, kun en ollut töissä tai hoitamassa talousasioita, kun hän oli niin rasittunut ja piti opiskella opintoja, joita ei sitten koskaan suorittanutkaan. Omia harrastuksia minulla ei luonnollisesti enää ollut, eikä kavereita saanut tavata, jälkimmäisten kohdalla sai järjettömät raivarit. Sain kuitenkin pakotettua psykologille ja ei kelvannut sekään, kuulemma ei osannut hommiaan. Halusi sitten yllättäen toisen lapsen, josta kieltäydyin ja kas kummaa tuli taas tiineeksi, en tiedä miten. Pyhän hengen vai jonkin sivusuhteen kautta. Erohan tuossa tuli, no eipä suostunut muuttamaan omistamastani kämpästä pois vaan heitti minut pihalle, lasten vuoksi en jaksanut tuostakaan tapella, oletin että saan omani takaisin jossain vaiheessa. Olin käytännössä puoli vuotta asunnottomana, kunnes sain vuokrakämpän itselleni hommattua, jolloin yllättäen sovin lasten viikonloppuhoitajaksi, joita en aiemmin edes saanut nähdäkään. Eli joka toinen viikonloppu lapset olivat hoidossani, kunnes ex-anoppi soitti eräs ilta itkien, että hän ei enää jaksa, lapset olivat olleet hänellä joka toinen viikonloppu hoidossa ja raahasi arkisin sapuskat, kun rahasta oli tiukkaa. Silloin selvisi, että lapset olleet käytännössä vuoden päivät viikonloput muualla hoidossa, kun äippä bilettänyt ja pitänyt useampaa äijää samanaikaisesti, joka selitti tuon rahapulan. Tuon otin puheeksi ko. exän kanssa, niin sai melkoiset hepulit, kun jäi kiinni. Muutin sittemmin toiselle paikkakunnalle, niin siitäkin tuli jumalaton poru, kun lapsia ei saanut enää toimitettua viikonloppuhoitoon, totesin vain, että jos maksat junaliput niin hoidan..Sittemmin pokasi itselleen toisen uhrin, jolla teettätti kolmannen lapsen, tiettävästi tuollakaan äijällä ei ole kovinkaan ruusuiset olot, kun toimii maksumiehenä kaikessa, kuten aikanaan itsekin. Huom! maksamani kämpän rahoja en saanut. Ikävä kyllä lähisukulainen kupsahti näihin aikoihin, niin ilman avioehtoa sai imuroitua tuon asunnon itselleen. Isot perintöverot kolahtivat ja velat siihen päälle, joten pitäkää huolta, että teette avioehdon joka tilanteessa, ettei käy kehnosti.

No nyt on melkoista settiä. Mikähän olisi tarinan naisen versio. Miten se sinun asunto siis päätyi sille tarinan naiselle? Olettaen, että maksoit asunnon kaikki kulut itse. Lapsia et halua nähdä jos heidän äiti ei maksa junalippuja?

Tuossahan tuo sanottiin; miehen lähisukulainen kuoli, mikä kasvatti miehen omaisuutta niin paljon, että ex-puoliso sai osituksessa kämpän kokonaan.

Tässä nyt oletuksena se, että lähisukulainen ehti kuolla ennen kuin avioero oli voimassa.

Peritty omaisuus on henkilökohtainen, ei mene jakoon erotessa.

Kyllä vaan menee, jos avioehtoa ei ole tai perinnönjättäjä ei ole testamentilla sulkenut puolisoa pois.

Vierailija
5842/11985 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi tuli katsomaan vastasyntynyttä poikaamme ja sanoi kahvittelujen jälkeen, että ostaa meille talon jos teemme vielä "hänelle tyttären".

Tytär on tullu mutta välit anoppiin joutui katkaisemaan jo sitä ennen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5843/11985 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverille selvisi että hänen mies oli pettänyt, ja tämä toinen nainen oli minun tuttava.

Kaverin mielestä minun olisi pitänyt osallistua kostotekoihin tätä toista naista kohtaan, ja lähetti vaikka kuin paljon viestejä siitä että onhan hän läheisenä ystävänä minulle tärkeämpi kuin tämä tuttava.

Minun olisi mm pitänyt soittaa tuttavan miehelle ja nimettömänä kertoa että vaimo pettää. Sekä ajaa heidän pihaan aina välillä katsomaan ovatko kotona. Sekä udella aikovatko eroa. Ja myöskin hankkia salaisen numeron josta tälle naiselle olisi lähetetty viestejä.

Jossain vaiheessa hän jopa suunnitteli mitä voisin tehdä jotta tuttava menettäisi työpaikkansa. Bonuksena tässä olisi että silloin jäisi hyvä työpaikka auki, johon kaverini varmasti otettaisiin.

En lähtenyt sekoiluun mukaan, ja muutaman kuukauden päästä alkoikin syyttelyt että minä nyt petän sen kaverin miehen kanssa. No, tätä en tietenkään tehnyt.

Lopulta sitten erosivat, jolloin kaveri pyysi että voinko seurata mitä naisia ex-miehen luo tulee käymään, kun muutti tänne lähelle asumaan. En lähtenyt tähänkään hommaan.

On entinen kaveri.

”Lähelle” eli sun makkariin?

👆🏻Ja niin saapui paikalle katkera jätetty ääliö.

Ei mua ole jätetty, mutta ilmeisesti täällä halutaan vain hymistellä ap:n kantaa eikä oikeasti keskustella.

Haluaisin myös tietää, minkälaista "keskustelua" asiasta kaipaisit?

Minusta asiaa pitäisi avata myös toisesta näkökulmasta.

Nyt vaikuttaa siltä, että tuossa on rakennettu sankaritarinaa siitä, miten kyseinen ap jätti ystävänsä yksin sen jälkeen, kun tälle ap:n kertomuksen mukaan selvästi kehittyi mielenterveydellisiä ongelmia.

AP listasi ystävän vaatimuksia, jotka jätti tekemättä (ihan oikeutetusti), mutta kirjoituksesta ei kuitenkaan käy ilmi minkäänlaista yritystä tukea ystävää vaikeassa elämäntilanteessa, vaan lopuksi kehutaan, miten lempattiin koko ihminen, kun kävi niin rasittavaksi.

Haluaisitteko itse samanlaisen ystävän?

Katsopa ketjun otsikkoa. Lukeeko siellä, että "miten tuen kohtuuttomia vaatimuksia esittävää ystävääni"? Voit avata aiheesta ihan oman ketjun, jos haluat; tämä ketju on niille esitetyille vaatimuksille. Taisi kalikka kalahtaa.

Erikoinen puolustusreaktio. Taitaa omatunto kolkuttaa?

Vierailija
5844/11985 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiselta meni liesi rikki niin ehdotti, että hakee minulta korvaavan tilalle, koska tietää minun tekevän ruokaa harvoin. Perusteli, että mikroaaltouuni riittää minulle varmasti.

Vierailija
5845/11985 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tulossa sukujuhlat, jonne olin luvannut kuskata isovanhempani. Olin varannut tietyn ajan omaan laittautumiseen ja matkoihin. Aamusta veljeni soittaa, että tarvitsevat myös kyydin tyttöystävänsä kanssa. Hetken päästä isäni soittaa, että tarvisi tuoda kaupasta laatikko olutta ettei lopu kesken. Sitten veli soittaa, että tarviysee käydä myös kukkakaupan kautta. Soitan isovanhemmille, että olen vähän myöhässä, koska matkalle on tullut niin paljon mutkia. Tämä ok isovanhemmille. Paitsi, että hetken päästä äitini soittaa, miten kehtaan myöhästyä juhlista ja vielä myöhästyttää samalla isovanhempien tulon. Kerroin, etten voi millään ehtiä tekemään hommia x, y ja z jos olen varannut ajan vain hommalle x. Vanhempani hakivat isovanhemmat itse. Kun pääsimme paikan päälle muun seurueen kanssa, ei äitini puhunut minulle koko iltana, koska oli niin vihainen minulle. Edelleen tunnen katkeruutta.

Vierailija
5846/11985 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija1234566 kirjoitti:

Oli tulossa sukujuhlat, jonne olin luvannut kuskata isovanhempani. Olin varannut tietyn ajan omaan laittautumiseen ja matkoihin. Aamusta veljeni soittaa, että tarvitsevat myös kyydin tyttöystävänsä kanssa. Hetken päästä isäni soittaa, että tarvisi tuoda kaupasta laatikko olutta ettei lopu kesken. Sitten veli soittaa, että tarviysee käydä myös kukkakaupan kautta. Soitan isovanhemmille, että olen vähän myöhässä, koska matkalle on tullut niin paljon mutkia. Tämä ok isovanhemmille. Paitsi, että hetken päästä äitini soittaa, miten kehtaan myöhästyä juhlista ja vielä myöhästyttää samalla isovanhempien tulon. Kerroin, etten voi millään ehtiä tekemään hommia x, y ja z jos olen varannut ajan vain hommalle x. Vanhempani hakivat isovanhemmat itse. Kun pääsimme paikan päälle muun seurueen kanssa, ei äitini puhunut minulle koko iltana, koska oli niin vihainen minulle. Edelleen tunnen katkeruutta.

Oot tyypillinen joojoonainen tai joojoomies.

Mun eksä oli joojoomies. Hän sanoi kaikille aina kiltisti joo. No sitten kusi aikataulut, joku loukkaantui ja jotain ei tapahtunut koskaan, koska kaikki vaan ei ollut mahdollista.

Mä kyllästyin siihen elämään. Joojootelkoon itsekseen. Hän oli ihan hämmästynyt, kun mua ärsytti kun aikataulut kusi. Kun hän ei kertakaikkiaan voinut olla itse topakka, suunnitella menemisiään ja aikataulujaan ja pitää niistä kiinni. Kerta kaikkeen piti sanoa aina joo.

Vierailija
5847/11985 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitikö sinun suostua jokaiseen pyyntöön?

Vierailija
5848/11985 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pitikö sinun suostua jokaiseen pyyntöön?

Hyvä esimerkki siitä, että pitää osata myös kieltäytyä.

Vierailija
5849/11985 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanahäkkiä mä metsästän kirjoitti:

Naapurin rouva hyökkäs ihan pokkana kysymään, voisiko saada mun kanahäkkini. Olin siis jonkun aikaa sitten muuttanut tähän, ja mulla oli jo siellä tavaraa. Shameless :D

Mä oon vuokrannut.

Sinkkuna elin aika minimalistisena. Yksi naapureista taloyhtiön kokouksessa valitti, kun minnekään ei saa vaunut.

Ehdotin vuokraa mun.

Silloin oli markat ja pyysin ehkä 10 markkaa per kk.

Isäni tuli ja laittoi Mak4saa 1000 e vuodessa käteen.

1000 ? Vai 100 ?

1000€/vuosi (n. 84€/kk) on ihan normaali tai jopa edullinen hinta isosta, kuivasta varastosta kaupungissa.

Niin varmaan, mutta tässä kyse oli kanahäkistä?

Lankesin varmaan provoon, mutta tarkennetaan nyt vielä että kanahäkki-varastolla tarkoitetaan kerrostalojen kellari- tai ullakkotiloissa olevia varastokoppeja joissa on seinät usein kanahäkkiverkkoa. Ei siis mitään ulkona olevaa kananhäkkiä.

Tiedän, mitä kanahäkillä tarkoitetaan. Nämähän kuuluvat asunnon vuokraan/vastikkeeseen. Siksi ihmettelen älytöntä hintaa. Mutta jos kerran tavaransäilyttäjä haluaa vapaaehtoisesti maksaa, niin mikäs siinä. 

Kyseinen ”kanahäkki” on 10 neliötä. Hinta on hyvin edukas vst varastofirmojen hintoja.

Vierailija
5850/11985 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverille selvisi että hänen mies oli pettänyt, ja tämä toinen nainen oli minun tuttava.

Kaverin mielestä minun olisi pitänyt osallistua kostotekoihin tätä toista naista kohtaan, ja lähetti vaikka kuin paljon viestejä siitä että onhan hän läheisenä ystävänä minulle tärkeämpi kuin tämä tuttava.

Minun olisi mm pitänyt soittaa tuttavan miehelle ja nimettömänä kertoa että vaimo pettää. Sekä ajaa heidän pihaan aina välillä katsomaan ovatko kotona. Sekä udella aikovatko eroa. Ja myöskin hankkia salaisen numeron josta tälle naiselle olisi lähetetty viestejä.

Jossain vaiheessa hän jopa suunnitteli mitä voisin tehdä jotta tuttava menettäisi työpaikkansa. Bonuksena tässä olisi että silloin jäisi hyvä työpaikka auki, johon kaverini varmasti otettaisiin.

En lähtenyt sekoiluun mukaan, ja muutaman kuukauden päästä alkoikin syyttelyt että minä nyt petän sen kaverin miehen kanssa. No, tätä en tietenkään tehnyt.

Lopulta sitten erosivat, jolloin kaveri pyysi että voinko seurata mitä naisia ex-miehen luo tulee käymään, kun muutti tänne lähelle asumaan. En lähtenyt tähänkään hommaan.

On entinen kaveri.

Ei mua ole jätetty, mutta ilmeisesti täällä halutaan vain hymistellä ap:n kantaa eikä oikeasti keskustella.

Nyt vaikuttaa siltä, että tuossa on rakennettu sankaritarinaa siitä, miten kyseinen ap jätti ystävänsä yksin sen jälkeen, kun tälle ap:n kertomuksen mukaan selvästi kehittyi mielenterveydellisiä ongelmia.

AP listasi ystävän vaatimuksia, jotka jätti tekemättä (ihan oikeutetusti), mutta kirjoituksesta ei kuitenkaan käy ilmi minkäänlaista yritystä tukea ystävää vaikeassa elämäntilanteessa, vaan lopuksi kehutaan, miten lempattiin koko ihminen, kun kävi niin rasittavaksi.

Katsopa ketjun otsikkoa. Lukeeko siellä, että "miten tuen kohtuuttomia vaatimuksia esittävää ystävääni"? Voit avata aiheesta ihan oman ketjun, jos haluat; tämä ketju on niille esitetyille vaatimuksille. Taisi kalikka kalahtaa.

Eip. Mulla ei ole noin typeriä ystäviä, jotka värväisivät kavereitaan eksäänsä kyttäämään. Etkä näköjään itsekään ole saanut kaveria niin tekemään, vaikka pakkomielle eksää kohtaan niin roihuaakin.

Vierailija
5851/11985 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikoinaan rivitalossa naapuri, joka lainasi kananmunia, leivinpaperia ym. eri päivinä. Minusta lainaaminen on sitä, että vastaavat tarvikkeet tuodaan takaisin, mutta hänelle lainaaminen oli tarvikkeiden meiltä hakemista, ei koskaan siis palauttanut. Hän oli miehensä kanssa piheistä pihin ihminen. Kai tuokin oli sitten keino "säästää".

Lisäksi hänen mielestään heidän lapsensa voivat tulla meille leikkimään koska vaan.  Todellisuudessa hän käytti minua lapsenvahtina. Ei siinä mitään jos siitä olisi kerrottu reilusti. Joskus hän lykkäsi omat lapsensa ulos, kun näki, että minä olen pihalla omieni kanssa. Itse hän jäi sisälle. Minun olisi pitänyt vahtia hänenkin lapsiaan "sivusilmällä". 

Kerran hän tuli kaupungilta ja tuli hakemaan lapsiaan meiltä. Hänellä oli kukkapaketti kädessään. Ajattelin, että onpa hän nyt fiksu, kun tuo minulle kukkia vaivanpalkaksi. Mutta ne olivatkin hänelle itselleen. "On niin kiva ostaa itselle välillä kukkia"

Minä kyllä nopeasti lopetin nämä hänen hyväksikäyttöyrityksensä. Nyt kun ajattelen näistä saisi hyvän sketsin Siskonpetiin.

Vierailija
5852/11985 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat sekä sisar itse pyysivät kuskaamaan sisarelle tavaroita, kuljettamaan sinne sun tänne, lainaamaan rahaa (he kyllä korvaa/takaa) jne.  ja autonikin oli heidän lahjoittama (6 000 e) arvoinen. Joo, virhe oli ottaa se vastaan, kun ostivat uuden.

Millon mitäkin, kun he asuvat satojen kilometrien päässä ja minä lähellä puolen tunnin ajomatkan päässä. Näistä "lainoista" osa jäi maksamatta ja mitään kulukorvauksia  sain vain harvoin.

Nyt on vanhemmat molemmat kuolleet ja sisar verisesti loukkaantunut, kun ei sama jatku. Vaikka toissakerralla ja viimeksi ei pystynyt vippiä maksamaan, niin nyt aivan varmasti maksaa seuraavasta sossurahasta tai kun menee töihin, kun vaan löytää jotain, mutta huonolla palkalla ei mene. Ja raskasta on kantaa kilometrin päästä kaupasta ruokaa kotiin, enkö voisi mitenkään ajaa tuntia autolla ja kuljettaa edes kerran viikossa.

Vierailija
5853/11985 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On entinen kaveri.

Eip. Mulla ei ole noin typeriä ystäviä, jotka värväisivät kavereitaan eksäänsä kyttäämään. Etkä näköjään itsekään ole saanut kaveria niin tekemään, vaikka pakkomielle eksää kohtaan niin roihuaakin.

Kristallipallosi on rikki tai sitten et ymmärrä lukemaasi? Ei minua ole jätetty. Luki ihan selvästi tuossa yllä.

Kumma tapa olettaa asioita ja hyökätä sitten sitä oletusta vastaan. Onko tämä nyr sitten sitä olkiukottelua?

Vierailija
5854/11985 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, näitä lukiessa 11 vuotta vanhempi isosiskoni kuulostaa kesyltä tapaukselta, vaikka on hänelläkin omat vaatimuksensa ja kotkotuksensa.

Näemme muutaman kerran vuodessa, sillä minä asun muusta perheestä ja lähisuvusta katsottuna toisella puolen maata. Helpottaa se ajatus, ettei tarvitse joka kissanristiäisissä juosta, tai muutenkaan olla jatkuvasti tekemisissä. Yleinen tapaamispaikka on vanhempiemme vapaa-ajan asunto, jonka isä aikanaan peri sedältään.

Rehellisesti lasken minuutteja siihen, että siskon vuokraamasta autosta näkyy vain perävalot. Jatkuvaa kyykyttämistä, asioiden kommentointia joille ei yksinkertaisesti mahda mitään "Voitko olla hiljaa, kun sulla on niin rasittava ääni?" "Sä varmaan tulet hoitamaan vauvaa, mä haluan nukkua. Sä olet kasvatusalalla!" Osa näistä perustelee huumorilla, vaikka hänestä kyllä huomaa että hän on tosissaan. Minä kyllä kestän siskon kyykytystä ja jatkuvaa motkotusta, enemmän olen huolissani kiltin äidin takia, joka pyrkii tekemään kaiken jotta kaikilla olisi mukavaa. Hyvä yritys, mutta ei. Sisko ei ole koskaan mihinkään tyytyväinen, ja koska on oikkari niin kokee oikeudekseen julistaa paremmuuttaan suurelkeisesti.

Kerran siskoni sai tietää masennuksestani ja paniikkikohtauksistani. Silkkaa teeskentelyä ja huomionhakua, tässä vaiheessa räjähdin ja kerroin miten "huomionhakuista" se on saada paniikkikohtaus esim. kaupassa tai hississä. Vastaukseksi sain vittumaista virnuilua ja rasittavaa maiskutusta, kun tämä oikeuden kuningatar jatkoi rasvaisen lihapiirakan maiskutusta.

Mietin usein, että mitenköhän tuollaisella kyykyttäjällä on avopuoliso. Tämä ei nyt varsinaisesti kuulunut aiheeseen, mutta johonkin oli pakko vuodattaa aiheesta :D.

Vierailija
5855/11985 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanahäkkiä mä metsästän kirjoitti:

Naapurin rouva hyökkäs ihan pokkana kysymään, voisiko saada mun kanahäkkini. Olin siis jonkun aikaa sitten muuttanut tähän, ja mulla oli jo siellä tavaraa. Shameless :D

Mä oon vuokrannut.

Sinkkuna elin aika minimalistisena. Yksi naapureista taloyhtiön kokouksessa valitti, kun minnekään ei saa vaunut.

Ehdotin vuokraa mun.

Silloin oli markat ja pyysin ehkä 10 markkaa per kk.

Isäni tuli ja laittoi Mak4saa 1000 e vuodessa käteen.

1000 ? Vai 100 ?

1000€/vuosi (n. 84€/kk) on ihan normaali tai jopa edullinen hinta isosta, kuivasta varastosta kaupungissa.

Niin varmaan, mutta tässä kyse oli kanahäkistä?

Lankesin varmaan provoon, mutta tarkennetaan nyt vielä että kanahäkki-varastolla tarkoitetaan kerrostalojen kellari- tai ullakkotiloissa olevia varastokoppeja joissa on seinät usein kanahäkkiverkkoa. Ei siis mitään ulkona olevaa kananhäkkiä.

Tiedän, mitä kanahäkillä tarkoitetaan. Nämähän kuuluvat asunnon vuokraan/vastikkeeseen. Siksi ihmettelen älytöntä hintaa. Mutta jos kerran tavaransäilyttäjä haluaa vapaaehtoisesti maksaa, niin mikäs siinä. 

Kyseinen ”kanahäkki” on 10 neliötä. Hinta on hyvin edukas vst varastofirmojen hintoja.

Edukas?? Tarkoitatko edullista?

5856/11985 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraemäntäni  ehdotti vuokran maksamista luonnossa.  Hyväksyin. Vein hänt metsikköön ja löin vuokrarahat käteen.

Vierailija
5857/11985 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutvonen kirjoitti:

Vuokraemäntäni  ehdotti vuokran maksamista luonnossa.  Hyväksyin. Vein hänt metsikköön ja löin vuokrarahat käteen.

Minulle kävi samoin! Onneksi meitä on muitakin!

Vierailija
5858/11985 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) Tuttu naapuri kehtasi pyytää vanhaa kiikkustuolia anopilleen, vaikka minä olin sen perinyt. 

B) Toinen naapuri haikaili tunnetun taidemaalarin teosta itselleen. Ei saanut, pysyy seinälläni. 

C) Siskoni ei sulattanut, että minä olin perjä nr 2. Ykkösperijä oli toinen, kaukainen tuntematon serkku. Hänelle sisko olisi suonut kaiken. On siinäkin sisko, per...le. 

D) Siskon mies pani minulle kapuloita rattaisiin kun sai kuulla, että perin sukulaisen. Härskein yritys oli saada minut vastuuseen rahan varastamisesta tältä sukulaiseltani. Myös edellä mainittu ykkösperijä oli mukana listimässä minut. 

Mutta, kaikesta huolimatta minä olin testamentin mukaan ainoa perijä, koska laillinen ykkösperijä ei ollut läheinen. Mutta rintaperillinen. 

Vierailija
5859/11985 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskonpojalle joululahjaksi 200e lenkkarit, kelkkailulauta 100 e jota pullamössöteini käytti kerran, ei kelvannut väri. Loppui lahjojen osto.

Vierailija
5860/11985 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni äiti pyysi meitä ottamaan miehen siskon lapsen sijoitukseen (oli siis ollut pitkään lapsensuojelun asiakas ja tuolloin tilanne kärjistynyt). Tämä lapsi oli samanikäinen kuin meidän nuorin lapsi ja "siinähän se sivussa menisi" ja "eihän se ole kuin puolen vuoden homma".

Kieltäydyttiin koska ei meillä ole aikaa eikä resursseja vahtia ja kasvattaa huonosti käyttäytyvää lasta.  Kieltäytymisen seurauksena välit meni puoleen sukuun, koska olemme niin itsekkäitä ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi