Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11849)

Vierailija
5821/11849 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini (vain 5 vuoden ajan) pyysi minua takaajakseen heidän asuntolainalle, jessus!

Olin oikeastaan loukkaantunut, että joku kehtaa pyytää takaajakseen pienipalkkaista konttoristia.

Olin juuri eronnut ja olin yhäiti.

Nauroin ja sanoin, että en ikinä takaa kenenkään lainaa, niin minua kotonani on opetettu.

Hän snaoi, että minä olen luotettava ja ei minulla varmaan ole lainoja, ja taitaa omakotitalonikin olla velaton. Totta.

Tyttäreni ovat onneksi hankkineet ja rakentaneet talonsa omilla rahoillansa.

En ikinä ole taannut enkä tule koskaan takaamaan kenenkään lainoja, omillaan on tultava toimeen.

Älkää ihmiset taatko toisten lainoja, hävyttömiä ne, jotka edes kysyvät.

Omia lapsia voi max 20.000e taata, ei enempää.

Ja tiedättekö, tuo lainaaja joutui luopumaan talostaan 6 v päästä, kun eivät pystyneet maksmaaan sitä...apua mitä minulle ja pienille lapsilleni olisi tullut käymään! Pyysi takausta, nykyistä 80.000 e:lle...huh!!!!

Vierailija
5822/11849 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työharjoittelussa ollessani ohjaaja oletti minun, palkattoman harjoittelijan, ilman muuta jäävän työpäiväni päätyttyä vielä auttelemaan häntä töissään... Oli todella hämmästynyt, kun ilmoitin lähteväni ihan kotiin... ???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5823/11849 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä hyväksikäyttäjiä tuntuu olevan vähän jokaisella. Itselläni pahin oli siskoni. Hän ei välittänyt tulla katsomaan esim. lastani (matka n. 120 km) ensimmäiseen vuoteen ollenkaan, mutta soitti kuitenkin jos voisin hakea hänen netin kautta tutuksi tulleen ulkomaalaisen miesystävänsä lentokentältä kun tämä tulisi Suomeen ja tuoda hänen luokseen, ”kun sulla on auto”. No, itselläni oli vauva joka ei syönyt tuttipullosta ja johon olin sidoksissa lähes vuorokauden ympäri. Olin myös rättiväsynyt kaikesta valvomisesta. Samainen sisko tuli ensimmäisen kerran meille ”katsomaan lasta” lapsen ollessa 1,5-vuotias ja joi itsensä melkoiseen humalaan (toi mukanaan juomat) ja yöpyi. Lapselle hän toi tuliaisiksi oman vanhan rikkimenneen matkapuhelimensa. Oli helpotus, kun sain hänet seuraavana päivänä opastettua junaan ja kohti kotiaan. Toisen kerran hän tuli meille vuoden päästä, silloin ei edes teeskennellyt kiinnostuvansa lapsesta tai minun asioistani, vaan tarvisi majapaikan mennäkseen seuraamaan erästä urheilutapahtumaa. Minun piti luonnollisesti kyyditä häntä joka suuntaan kun ”mullahan on se auto”.

Vierailija
5824/11849 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverille selvisi että hänen mies oli pettänyt, ja tämä toinen nainen oli minun tuttava.

Kaverin mielestä minun olisi pitänyt osallistua kostotekoihin tätä toista naista kohtaan, ja lähetti vaikka kuin paljon viestejä siitä että onhan hän läheisenä ystävänä minulle tärkeämpi kuin tämä tuttava.

Minun olisi mm pitänyt soittaa tuttavan miehelle ja nimettömänä kertoa että vaimo pettää. Sekä ajaa heidän pihaan aina välillä katsomaan ovatko kotona. Sekä udella aikovatko eroa. Ja myöskin hankkia salaisen numeron josta tälle naiselle olisi lähetetty viestejä.

Jossain vaiheessa hän jopa suunnitteli mitä voisin tehdä jotta tuttava menettäisi työpaikkansa. Bonuksena tässä olisi että silloin jäisi hyvä työpaikka auki, johon kaverini varmasti otettaisiin.

En lähtenyt sekoiluun mukaan, ja muutaman kuukauden päästä alkoikin syyttelyt että minä nyt petän sen kaverin miehen kanssa. No, tätä en tietenkään tehnyt.

Lopulta sitten erosivat, jolloin kaveri pyysi että voinko seurata mitä naisia ex-miehen luo tulee käymään, kun muutti tänne lähelle asumaan. En lähtenyt tähänkään hommaan.

On entinen kaveri.

”Lähelle” eli sun makkariin?

👆🏻Ja niin saapui paikalle katkera jätetty ääliö.

Ei mua ole jätetty, mutta ilmeisesti täällä halutaan vain hymistellä ap:n kantaa eikä oikeasti keskustella.

Haluaisin myös tietää, minkälaista "keskustelua" asiasta kaipaisit?

Minusta asiaa pitäisi avata myös toisesta näkökulmasta.

Nyt vaikuttaa siltä, että tuossa on rakennettu sankaritarinaa siitä, miten kyseinen ap jätti ystävänsä yksin sen jälkeen, kun tälle ap:n kertomuksen mukaan selvästi kehittyi mielenterveydellisiä ongelmia.

AP listasi ystävän vaatimuksia, jotka jätti tekemättä (ihan oikeutetusti), mutta kirjoituksesta ei kuitenkaan käy ilmi minkäänlaista yritystä tukea ystävää vaikeassa elämäntilanteessa, vaan lopuksi kehutaan, miten lempattiin koko ihminen, kun kävi niin rasittavaksi.

Haluaisitteko itse samanlaisen ystävän?

Vierailija
5825/11849 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen lasten parissa. Kesäloman alettua naapurini sanoi, että hänen lapsensa voisivat tulla meille, kun kerran olen lomalla ja hän töissä. En lupautunut tähän ja kun hän asiasta suutahti, kysyin tekeekö hän sitten lomallaan meidän perheen ruuat? Hän siis oli kokki. Eli yhtälailla minä tuo töitä lomalle, kuten ei hänkään.

Vierailija
5826/11849 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eitöitäkotiin! kirjoitti:

Työskentelen lasten parissa. Kesäloman alettua naapurini sanoi, että hänen lapsensa voisivat tulla meille, kun kerran olen lomalla ja hän töissä. En lupautunut tähän ja kun hän asiasta suutahti, kysyin tekeekö hän sitten lomallaan meidän perheen ruuat? Hän siis oli kokki. Eli yhtälailla minä tuo töitä lomalle, kuten ei hänkään.

Ei tietenkään kokki suostu tekemään teidän ruokia lomallaan, hänhän tekee oikeita töitä, päinvastoin kuin lasten kanssa työskentelevät ( lastenhoitajat, lastentarhanopettajat, opettajat jne.), joiden työ on sellaista puuhastelua ja hauskanpitoa lasten kanssa. Lisäksi lasten kanssa työskentelevät ovat myös kutsumusammatissa, jossa palkka ja vapaa ovat sivuseikkoja.

Vierailija
5827/11849 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverille selvisi että hänen mies oli pettänyt, ja tämä toinen nainen oli minun tuttava.

Kaverin mielestä minun olisi pitänyt osallistua kostotekoihin tätä toista naista kohtaan, ja lähetti vaikka kuin paljon viestejä siitä että onhan hän läheisenä ystävänä minulle tärkeämpi kuin tämä tuttava.

Minun olisi mm pitänyt soittaa tuttavan miehelle ja nimettömänä kertoa että vaimo pettää. Sekä ajaa heidän pihaan aina välillä katsomaan ovatko kotona. Sekä udella aikovatko eroa. Ja myöskin hankkia salaisen numeron josta tälle naiselle olisi lähetetty viestejä.

Jossain vaiheessa hän jopa suunnitteli mitä voisin tehdä jotta tuttava menettäisi työpaikkansa. Bonuksena tässä olisi että silloin jäisi hyvä työpaikka auki, johon kaverini varmasti otettaisiin.

En lähtenyt sekoiluun mukaan, ja muutaman kuukauden päästä alkoikin syyttelyt että minä nyt petän sen kaverin miehen kanssa. No, tätä en tietenkään tehnyt.

Lopulta sitten erosivat, jolloin kaveri pyysi että voinko seurata mitä naisia ex-miehen luo tulee käymään, kun muutti tänne lähelle asumaan. En lähtenyt tähänkään hommaan.

On entinen kaveri.

”Lähelle” eli sun makkariin?

👆🏻Ja niin saapui paikalle katkera jätetty ääliö.

Ei mua ole jätetty, mutta ilmeisesti täällä halutaan vain hymistellä ap:n kantaa eikä oikeasti keskustella.

Haluaisin myös tietää, minkälaista "keskustelua" asiasta kaipaisit?

Minusta asiaa pitäisi avata myös toisesta näkökulmasta.

Nyt vaikuttaa siltä, että tuossa on rakennettu sankaritarinaa siitä, miten kyseinen ap jätti ystävänsä yksin sen jälkeen, kun tälle ap:n kertomuksen mukaan selvästi kehittyi mielenterveydellisiä ongelmia.

AP listasi ystävän vaatimuksia, jotka jätti tekemättä (ihan oikeutetusti), mutta kirjoituksesta ei kuitenkaan käy ilmi minkäänlaista yritystä tukea ystävää vaikeassa elämäntilanteessa, vaan lopuksi kehutaan, miten lempattiin koko ihminen, kun kävi niin rasittavaksi.

Haluaisitteko itse samanlaisen ystävän?

Katsopa ketjun otsikkoa. Lukeeko siellä, että "miten tuen kohtuuttomia vaatimuksia esittävää ystävääni"? Voit avata aiheesta ihan oman ketjun, jos haluat; tämä ketju on niille esitetyille vaatimuksille. Taisi kalikka kalahtaa.

Vierailija
5828/11849 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin sukulaisen lapsen meille epäviralliseksi ottolapseksi, koska siinähän se menisi joukon jatkona. En suostunut kyseiseen pyyntöön.

Minusta tässä ei ole mitään härskiä. Luottamuksen ja kunnioituksen osoitus, jos pyytää huolehtimaan omasta lapsestaan. Itse olen tosi sairas ja miettinyt välillä olisiko oman lapseni parempi olla sijoitettuna johonkin, jossa joku jaksaisi hänen kanssaan jotain tehdä, olisi normaalimpaa elämää eikä vain kärsimykseni katsomista. Olen siis yksinhuoltaja. Minulla ei ole ketään keltä voisin tuollaista pyytää, mutta ajatuksena jo kauhea, jos uskaltaisinkin joltain sitä kysyä, että sitä pidettäisiin härskinä pyyntönä tai ehdotuksena. Ei kai kukaan tosissaan luovu ajastaan lapsensa kanssa ilman, että siihen on todella hyvä syy (okei, juopot/narkit asia erikseen). Hauskoja vastauksia täällä, mutta tämä ei naurattanut kyllä pätkääkään.

Löysin tämän vanhan ketjun.

Siis oletat, että olisi ollut varaa ja mahdollisuus kasvatettavaksi outo vauva (vaikka olikin sukulaisen). Maksaa ylimääräisen lapsen hoitomaksut ja koko kasvatus aikuiseksi asti. Lisäksi ostaa isompi auto, että kaikki olisivat mahtuneet autoon, sekä vielä hommata isompi asunto, että tälle vieraalle lapselle olisi saatu huone.

Jos olisin sijaisperheeksi halunnut, olisin siihen virallisesti alkanut, enkä vain ovella ottanut vauvaa syliini ja kasvattanut sitä aikuiseksi omien lasten, sivussa. Kyllä tällaiset asiat pitää hoitaa virallista kautta, eikä tuupata vauvaa syntymän jälkeen äitiyslomalla olevan sukulaisen kasvatettavaksi.

Vierailija
5829/11849 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankki ei anna lainaa jos ei ole takaaja. Okt on sen hintainen hankinta, että suurin osa tarvitsee takaajan. Sinun tyttäresi ovat olleet harvinaisen onnekkaasti niin rikkaita syntymästään ettei ole tarvinnut takaajia okt:lleen. Naapuria, ystävää tms en takaisi itsekään itse mutta omia lapsiani kyllä.

Vierailija
5830/11849 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okt kirjoitti:

Pankki ei anna lainaa jos ei ole takaaja. Okt on sen hintainen hankinta, että suurin osa tarvitsee takaajan. Sinun tyttäresi ovat olleet harvinaisen onnekkaasti niin rikkaita syntymästään ettei ole tarvinnut takaajia okt:lleen. Naapuria, ystävää tms en takaisi itsekään itse mutta omia lapsiani kyllä.

Ei takaajia, vaan vakuudet. Takaajia ei enää kelpuuteta nykyisiin asuntolainoihin, vaan vakuuksia. Se voi olla esim vanhempien kesämökki, tai asunto tai jtn muuta, jonka vakuusarvoa sitten käytetään, mikäli ei muuten selviydy veloista ja joudutaan realisoimaan.

Vierailija
5831/11849 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ko. henkilö akateemisen koulutuksen taustaa omaava, niin lastensuojeluviranomaiset uskovat pyhästi heidän vastauksiinsa, etenkin jos toinen osapuoli on ei akateeminen duunari. Itse olen lapsia halunnut tavata, etenkin sitä biologista, mutta jos se estetään, niin aika vaikea sitten saada tapaamisoikeutta. Toinen seikka on se exän mielenterveyspuoli, hänellä nk. kaksisuuntainen mielenhäiriö, eli on maanisia ja depressiivisiä kausia, eli on todella raskasta käydä näitä läpi, kun ei anneta apua sille toiselle osapuolelle. Sossu on puhtaasti aina puolustamassa sitä äitiä, vaikka olisi miten seonnut ja osaavat vääntää asiat aivat muuhun malliin. Jos et ole vastaavaa kokenut, niin parempi olla kommentoimatta.

'

Tapaamisoikeuden saa oikeuden kautta. Näin teki ihan duunari veljeni kun ex-tyttöystävä päätti ettei isän tarvi enää tavata lasta. Nainen löysi uuden miehen ja päätti että he elävät nyt ydinperheenä. Oikeus oli toista mieltä, tapaamisoikeus määrättiin, kuten veljeni sitä vaati. Sen jälkeen homma alkoikin rullata ihan kivasti. Kaipa nainen tajus, että tätä isää ei niin vaan sivuun heivata.

Eli älä viitti selitellä, ettet saa tapaamisia. Ne saa jos haluaa. Ja poliisit ja oikeus tulee apuun jos äiti ei lasta tapaamiseen anna. Sä et vaan halua tavata lapsia ja käännät sen äidin syyksi. Koko tuo tarina on silkkaa selittelyä. Myönnä nyt vaan että sua ei kiinnosta kuin haukkua exää.

Vierailija
5832/11849 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ko. henkilö akateemisen koulutuksen taustaa omaava, niin lastensuojeluviranomaiset uskovat pyhästi heidän vastauksiinsa, etenkin jos toinen osapuoli on ei akateeminen duunari. Itse olen lapsia halunnut tavata, etenkin sitä biologista, mutta jos se estetään, niin aika vaikea sitten saada tapaamisoikeutta. Toinen seikka on se exän mielenterveyspuoli, hänellä nk. kaksisuuntainen mielenhäiriö, eli on maanisia ja depressiivisiä kausia, eli on todella raskasta käydä näitä läpi, kun ei anneta apua sille toiselle osapuolelle. Sossu on puhtaasti aina puolustamassa sitä äitiä, vaikka olisi miten seonnut ja osaavat vääntää asiat aivat muuhun malliin. Jos et ole vastaavaa kokenut, niin parempi olla kommentoimatta.

'[/quote]

Tapaamisoikeuden saa oikeuden kautta. Näin teki ihan duunari veljeni kun ex-tyttöystävä päätti ettei isän tarvi enää tavata lasta. Nainen löysi uuden miehen ja päätti että he elävät nyt ydinperheenä. Oikeus oli toista mieltä, tapaamisoikeus määrättiin, kuten veljeni sitä vaati. Sen jälkeen homma alkoikin rullata ihan kivasti. Kaipa nainen tajus, että tätä isää ei niin vaan sivuun heivata.

Eli älä viitti selitellä, ettet saa tapaamisia. Ne saa jos haluaa. Ja poliisit ja oikeus tulee apuun jos äiti ei lasta tapaamiseen anna. Sä et vaan halua tavata lapsia ja käännät sen äidin syyksi. Koko tuo tarina on silkkaa selittelyä. Myönnä nyt vaan että sua ei kiinnosta kuin haukkua exää.[/quote][/quote]

Kyse on myös lasten tahdosta. Oikeus velvoittaa vanhempaa tapaamaan lasta, mutta jos lapsi ei tahdo tapaamisiin tulla, ei hänen tarvitse. Ikäraja on 12v. mutta jo nuorempaa on käytännössä kuultava jos tuntuu tietävän mitä tahtoo. Esim.  katkeroitunut vanhempi, joka haukkuu lapselle toista vanhempaa tai väittää tätä mielisairaaksi, voi olla lapselle todella ahdistavaa seuraa. Päihdeongelmat päälle. Tapaamisoikeus on siis lapsen oikeus tavata vanhempaansa eikä  vanhemman oikeus lapsen kanssa olemiseen.

Vierailija
5833/11849 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eitöitäkotiin! kirjoitti:

Naapurustossa oleva äiti on aina tunkemassa lapsiaan muille hoitoon.

Jäin maaliskuussa kotiin töihin, pystyy soittamaan ovikelloa ja kysyy oletko huomenna kotona. No kiva, voin varmaan tuoda mun muksun huomenna sun luo, kun on kipee.

Nauran aina ja kysyn mitäs tällä kertaa aiot maksaa.

Meillä on päivittäin kokouksia ja niissä käsiteltävät asiat eivät kuulu muiden korviin.

On joskus jopa laittanut miehen soittamaan ovikelloa ja on ollut tuomassa lastaan.

Silloin oon miehelle sanonut suoraan älä pidä mua noin tyhmänä. Ja tää vaimo on tehnyt tätä vuosia.

Kuka tahansa on tekemässä jotain, aina on tyrkyttämässä lapsiaan.

Jos ei muuta, niin pulkkamäessä pyytää kysymään onko meillekin syötävää, kun aletaan syömään eväitä.

Nyt lapset ovat niin isoja, niille voi sanoa kipase kotiin hakemaan eväitä ja syödään yhdessä. Meillä on eväät tehty meille, ei ole ylimääräistä

Vierailija
5834/11849 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on sukulaiset vierailleet jo kaksi viikkoa ja lähtevät vasta vkl. Maanantaina mulla paluu töihin perhevapaalta, olisi ollut ihan kiva viettää viimeinen viikko ihan rauhassa perheen/ lapsen kanssa. Ärsyttää se, ettei ole niin paljon itsekunnioitusta, että olisin heittänyt nuo jo pois. Viikko olisi ollut ihan tarpeeksi. Noh, toivottavasti olemme heille tervetulleet milloin vain ja pariksi viikoksi kerrallaan. Ovat ruokansa ostaneet ja kokannut, joten ei aivan lokkeja ole. Se vain harmittaa, etten tätä kallisarvoista aikaa lapseni kanssa tule enää takaisin saamaan.

Mikä ihme siinä on ettei voi sanoa: Kiva kun olitte viikon mutta nyt haluan viettää tämän viimeisen viikon perheeni kanssa, vielä parempi sopia se jo etukäteen!

Vierailija
5835/11849 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanahäkkiä mä metsästän kirjoitti:

Naapurin rouva hyökkäs ihan pokkana kysymään, voisiko saada mun kanahäkkini. Olin siis jonkun aikaa sitten muuttanut tähän, ja mulla oli jo siellä tavaraa. Shameless :D

Mä oon vuokrannut.

Sinkkuna elin aika minimalistisena. Yksi naapureista taloyhtiön kokouksessa valitti, kun minnekään ei saa vaunut.

Ehdotin vuokraa mun.

Silloin oli markat ja pyysin ehkä 10 markkaa per kk.

Isäni tuli ja laittoi Mak4saa 1000 e vuodessa käteen.

1000 ? Vai 100 ?

1000€/vuosi (n. 84€/kk) on ihan normaali tai jopa edullinen hinta isosta, kuivasta varastosta kaupungissa.

Niin varmaan, mutta tässä kyse oli kanahäkistä?

Vierailija
5836/11849 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutun tuttu pyysi rahaa lainaan, jotta olisi päässyt ryyppäämään. Lupasi maksaa takaisin 2 viikon päästä. 200e pyysi, mutta 100e olisi riittänyt.

Läheisille voin lainata - en puolitutuille.

Vierailija
5837/11849 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kaveri pyysi talkoisiin rakentamaan uutta terassia takapihalleen. Lopulta sai paikalle vain minut ja toisen kaverin.

Homman piti olla hänellä hallussa, mutta mitään suunnitelmia ei ollut tehty eikä riittäviä välineitä ja työkaluja ollut. Vain lautoja oli riittävästi.

Me kaksi jouduimme ottamaan projektin haltuun. Siihen meni koko viikonloppu molemmilta.

Isäntä katteli päältä ja otti kaljaa. Emäntää hävetti ja tarjosi ruokaa.

Jotku vaan kehtaa...

Vierailija
5838/11849 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurin rouva hyökkäs ihan pokkana kysymään, voisiko saada mun kanahäkkini. Olin siis jonkun aikaa sitten muuttanut tähän, ja mulla oli jo siellä tavaraa. Shameless :D

Mä oon vuokrannut.

Sinkkuna elin aika minimalistisena. Yksi naapureista taloyhtiön kokouksessa valitti, kun minnekään ei saa vaunut.

Ehdotin vuokraa mun.

1000 ? Vai 100 ?

1000€/vuosi (n. 84€/kk) on ihan normaali tai jopa edullinen hinta isosta, kuivasta varastosta kaupungissa.

Lankesin varmaan provoon, mutta tarkennetaan nyt vielä että kanahäkki-varastolla tarkoitetaan kerrostalojen kellari- tai ullakkotiloissa olevia varastokoppeja joissa on seinät usein kanahäkkiverkkoa. Ei siis mitään ulkona olevaa kananhäkkiä.

Vierailija
5839/11849 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon vuokrannut.

Ehdotin vuokraa mun.

1000 ? Vai 100 ?

Lankesin varmaan provoon, mutta tarkennetaan nyt vielä että kanahäkki-varastolla tarkoitetaan kerrostalojen kellari- tai ullakkotiloissa olevia varastokoppeja joissa on seinät usein kanahäkkiverkkoa. Ei siis mitään ulkona olevaa kananhäkkiä.

Tiedän, mitä kanahäkillä tarkoitetaan. Nämähän kuuluvat asunnon vuokraan/vastikkeeseen. Siksi ihmettelen älytöntä hintaa. Mutta jos kerran tavaransäilyttäjä haluaa vapaaehtoisesti maksaa, niin mikäs siinä. 

Vierailija
5840/11849 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon vuokrannut.

Ehdotin vuokraa mun.

1000 ? Vai 100 ?

Tiedän, mitä kanahäkillä tarkoitetaan. Nämähän kuuluvat asunnon vuokraan/vastikkeeseen. Siksi ihmettelen älytöntä hintaa. Mutta jos kerran tavaransäilyttäjä haluaa vapaaehtoisesti maksaa, niin mikäs siinä. 

Menee nyt ihan OT:ksi, mutta eihän taloyhtiön tiloissa oleva huoneistovarasto ole sen kummoisempi kuin nämä erilliset varastorakennukset josta voi vuokrata kalliilla oman varastokopin. Molempia olen käyttänyt ja samalla tavalla ovat kuivia ja lämmitettyjä, taloyhtiöt usein vielä paremmalla sijainnilla. Mietin jopa jättäväni oman asuntoni varaston omaan käyttööni kun laitan asunnon vuokralle ja hyvitän siitä vuokrassa esim 50€/kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi