Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11849)

Vierailija
4301/11849 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen töitä kotoa käsin. Menen ehkä 1-2 kertaa viikossa toimistolle jos tarve vaatii.

Ilmeisesti monelle kotoa työskentely tarkoittaa sitä etten tee töitä ollenkaan. Varsinkin miehen äidille ei mennyt perille etten ole hänen seuraneitinsä.

Anoppi yritti saada minua kuskaamaan häntä ties minne asioille. Loukkaantui verisesti kun kieltäydyin viemästä hänet apteekkiin, koska minulla oli Skype-tapaaminen. Hän on myös pyytänyt minua viemään hänet ystävänsä luokse noin tunnin ajomatkan päähän, olisi pitänyt myös hakea.

Mutta pahin oli miehen tuttu/ystävä. Hän oli käymässä kotikaupungissamme jollain keikalla, ja kysäisi voisiko nukkua luonamme to-pe-la. Toki sopii! Mies saapui torstaina iltapäivällä. Toivotin hänet tervetulleeksi, joimme kahvit ja söimme vähän piirakkaa.

Sitten mies kysäisi voisinko käydä kaupassa ostamassa hänelle kaljaa. Ööh, anteeksi en voi, minun pitää tehdä töitä vielä pari tuntia. Hänen vastauksensa oli ”No älä viitti, ethän sä ees tee mitään tärkeää” Meinasin heittää ukon pihalle siltä istumalta -_- yritti vielä kovasti väittää vitsailleensa jotta saisi sitä kaljaa..

Mikähän siinä on, kun kovin moni luulee, että etätyö = netflixin katselua ja loikoilemista. Kyllä mä voi lakisääteisellä paussille tyhjätä tiskikoneen tms. Työnantaja kyllä tarkkailee työn tulosta, eli lusmuilu ei ainakaan meillä onnistu.

Vierailija
4302/11849 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajan mielestä minä olen velvollinen kuskaamaan kortitonta työntekijää, eli hakemaan hänet joka ikinen aamu bussiasemalta ja viemään takaisin. Itselle tulee lähes 2h ylimääräistä ajamista joka päivä eikä se palkassani näy.

V*tuttaa tämmöinen hyväksi käyttö.

Lopeta heti jos olet tällaista tehnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4303/11849 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen töitä kotoa käsin. Menen ehkä 1-2 kertaa viikossa toimistolle jos tarve vaatii.

Ilmeisesti monelle kotoa työskentely tarkoittaa sitä etten tee töitä ollenkaan. Varsinkin miehen äidille ei mennyt perille etten ole hänen seuraneitinsä.

Anoppi yritti saada minua kuskaamaan häntä ties minne asioille. Loukkaantui verisesti kun kieltäydyin viemästä hänet apteekkiin, koska minulla oli Skype-tapaaminen. Hän on myös pyytänyt minua viemään hänet ystävänsä luokse noin tunnin ajomatkan päähän, olisi pitänyt myös hakea.

Mutta pahin oli miehen tuttu/ystävä. Hän oli käymässä kotikaupungissamme jollain keikalla, ja kysäisi voisiko nukkua luonamme to-pe-la. Toki sopii! Mies saapui torstaina iltapäivällä. Toivotin hänet tervetulleeksi, joimme kahvit ja söimme vähän piirakkaa.

Sitten mies kysäisi voisinko käydä kaupassa ostamassa hänelle kaljaa. Ööh, anteeksi en voi, minun pitää tehdä töitä vielä pari tuntia. Hänen vastauksensa oli ”No älä viitti, ethän sä ees tee mitään tärkeää” Meinasin heittää ukon pihalle siltä istumalta -_- yritti vielä kovasti väittää vitsailleensa jotta saisi sitä kaljaa..

Samoja kokemuksia täällä. Työaikani on järjestetty niin, että ma-ke teen etätöitä kotoa käsin, ja to-pe olen toimistolla.

Silti äitini ja pari muuta sukulaista eivät ymmärrä, että nämä etäpäivät eivät ole mitään lomapäiviä, joten saan valitusta mm. siitä kun en mene hoitamaan serkun lapsia, käytä iäkkäitä perheenjäseniä ja muita tuttuja asioilla, en tule auttamaan pihatöissä jne. Yritä siinä sitten selittää, että on päivittäisiä skype-palavereja, on oltava puhelimen ja tietokoneen äärellä hoitamassa asiakkaan asioita, vastattava sähköposteihin jne. On siis tehtävä kaikkia niitä töitä, joita teen myös toimistolla ollessa, ja kaikki on hoidettava aikataulussa. En siis lähde käyttämään ketään lääkärissä tai kaupassa kun ”vapaa-aikaa on niin paljon”.

Vierailija
4304/11849 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaa aivoon toisten törkeydet kirjoitti:

Ja onhan näitä tarinoita lisääkin.. meinasin hukkua äitini mökillä muutama vuosi sitten. Olin uimassa esikoisen kanssa, joka ei vielä osannut uida eli polskutteli uimarenkaan sisällä syvälläkin. Olin siinä vedessä hänen kanssaan. Yhtäkkiä siskoni kouluttama iso koira hyppäsi veteen ja tuli täysiä meidän päälle. Mä yritin toisella kädellä työntää koiraa sen rintakehästä poispäin ja toisella kädellä pidin lasta veden pinnan yläpuolella kun hän alkoi painumaan veden alle kun koira puski päälle. Yritin jaloilla potkia itseäni pintaan ja sitten aloin itse painumaan veden alle. Lapseni kirkui ja veti mua päästä ylös. Mä huusin aika kovaa "apua apua" ja kovaa "ei" koiralle ennenkuin aloin painumaan alle. Sitten mun mies juoksi rantaan ja mun äiti kutsui koiran pois. Me päästiin lapseni kanssa rantaan ihan hysteerisenä, itkettiin yhdessä ja mieheni oli aivan järkyttynyt. Mun äiti eikä sisko tullut laiturille kysymään miten me voidaan vaan sisko raivosi kauempana mökillä, että nolottaa miten me huudetaan vedessä, naapurit kuulee. Me lähdettiin aika nopeasti mökiltä pois tuon jälkeen.

En pidä siskoonkaan yhteyttä. Mä en ole ikinä kokenut mitään niin törkeetä ja epäinhimillistä kohtelua kuin mitä oon omalta äidiltäni ja siskoltani.

En ihan ymmärtänyt, miten tässä lokkeiltiin?

luetunymmärtäminen?

Vierailija
4305/11849 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin kokemusta näistä etäpäivien väärinymmärryksistä. Tein eräänä kesäperjantaina etäpäivän vanhempieni mökiltä käsin, että pääsisin siitä sitten saman tien mökkiviikonlopun viettoon. Kesälomalla olleet vanhempani olivat myös paikalla. He jankuttivat minulle koko päivän, että tulisinko auttamaan heitä pihahommissa, lähtisinkö heidän avukseen kauppaan, voisinko lämmittää saunan ynnä muuta. Hekin ovat vaativissa asiantuntijatöissä, mutta selvästi tyttären vähäpätöiset hommat ovat sellaisia, jotka voi vaan jättää tekemättä.

Tosin onpa niitäkin etäpäivän viettäjiä, joille etäpäivä on yhtä kuin vapaapäivä. Eräs tuttuni ottaa erittäin usein perjantaina etäpäivän ja ajaa tuolloin työpäivän aikana 6 tunnin matkan mökilleen. Kuulemma tämä on ok, koska hän on koko ajan puhelimen päässä, jos joku sattuu soittamaan. Samoin on ihmisiä, jotka ottavat Skype-palaverit ties mistä ravintolan terassilta tai veneeltä ja putoilevat vähän väliä linjoilta surkean yhteyden vuoksi. Kiitos, pilaatte meidän muidenkin maineen.

Vierailija
4306/11849 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajan mielestä minä olen velvollinen kuskaamaan kortitonta työntekijää, eli hakemaan hänet joka ikinen aamu bussiasemalta ja viemään takaisin. Itselle tulee lähes 2h ylimääräistä ajamista joka päivä eikä se palkassani näy.

Kai tuosta nyt kilometrikorvaukset kuitenkin saa?

Vierailija
4307/11849 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista (ja karmivaa) ovat näihinkin poskettomiin lokkeilujuttuihin tulleet alapeukut...

Mä olen kokenut nämä alapeukut siten, että ne tarkoittaa, että kommentin lähettäjä olisi voinut toimia toisin.

Esim 'sovittiin x asiasta mutta kun tuli maksun aika niin kaveri antoi tiskirättejä enkä osannut sanoa mitään', niin olisit sanonut, etten nyt tarvitse ja se ois sen ja sen verran ja käteisellä vai annanko tilinumeron?

Kaikissa tapauksissa ei ole ollut vaihtoehtoja sanoa enempää, mutta jos pomo ajeluttaa 100km hakemaan anoppiaan joka päivä niin sano ei!

Miten muut näkee nuo alapeukut? Kun asian törkeydessä ei ole epäselvyyttä.

Vierailija
4308/11849 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista (ja karmivaa) ovat näihinkin poskettomiin lokkeilujuttuihin tulleet alapeukut...

Mä olen kokenut nämä alapeukut siten, että ne tarkoittaa, että kommentin lähettäjä olisi voinut toimia toisin.

Esim 'sovittiin x asiasta mutta kun tuli maksun aika niin kaveri antoi tiskirättejä enkä osannut sanoa mitään', niin olisit sanonut, etten nyt tarvitse ja se ois sen ja sen verran ja käteisellä vai annanko tilinumeron?

Kaikissa tapauksissa ei ole ollut vaihtoehtoja sanoa enempää, mutta jos pomo ajeluttaa 100km hakemaan anoppiaan joka päivä niin sano ei!

Välillä kun kännykällä selaan niin painan vahingossa peukalolla alapeukkua. 😅

Vierailija
4309/11849 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävisi vain, jos kuskaaminen työajaksi ja oman auton käytöstä kilometrikorvaukset.

Vierailija
4310/11849 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosin onpa niitäkin etäpäivän viettäjiä, joille etäpäivä on yhtä kuin vapaapäivä. Eräs tuttuni ottaa erittäin usein perjantaina etäpäivän ja ajaa tuolloin työpäivän aikana 6 tunnin matkan mökilleen. Kuulemma tämä on ok, koska hän on koko ajan puhelimen päässä, jos joku sattuu soittamaan. Samoin on ihmisiä, jotka ottavat Skype-palaverit ties mistä ravintolan terassilta tai veneeltä ja putoilevat vähän väliä linjoilta surkean yhteyden vuoksi. Kiitos, pilaatte meidän muidenkin maineen.

Tulee kummasti entiset naapurit mieleen. Perheen rouvan etäpäivät kesäisin kun pystyi tarkistamaan edellisen illan säätiedotteesta; jos satoi, niin Volvo lähti pihasta klo 6:30. Ja jos oli aurinkoa ja lämminta luvassa, niin kuinka sattuikin just etäpäivä sopivasti.

Ja jottei etäpäivän viettotavasta muuten olisi ollut epäselvyyttä, niin Instahan ammuttiin "etäpäivinä" täyteen kuvia auringon ottamisesta yms.

Vierailija
4311/11849 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välillä kun kännykällä selaan niin painan vahingossa peukalolla alapeukkua. 😅

Minäkin painoin sinulle vahingossa alapeukkua. Huomasitko?

Vierailija
4312/11849 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4313/11849 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin kokemusta näistä etäpäivien väärinymmärryksistä. Tein eräänä kesäperjantaina etäpäivän vanhempieni mökiltä käsin, että pääsisin siitä sitten saman tien mökkiviikonlopun viettoon. Kesälomalla olleet vanhempani olivat myös paikalla. He jankuttivat minulle koko päivän, että tulisinko auttamaan heitä pihahommissa, lähtisinkö heidän avukseen kauppaan, voisinko lämmittää saunan ynnä muuta. Hekin ovat vaativissa asiantuntijatöissä, mutta selvästi tyttären vähäpätöiset hommat ovat sellaisia, jotka voi vaan jättää tekemättä.

hei,kerrotko missä vaativissa asiantuntijahommissa vanhempasi ovat ?

mietin sitä eroa asiantuntijan ja vaativan asiantuntijan ja vaativan erikoisalan asiantuntijan välillä.

Vierailija
4314/11849 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hei,kerrotko missä vaativissa asiantuntijahommissa vanhempasi ovat ?

mietin sitä eroa asiantuntijan ja vaativan asiantuntijan ja vaativan erikoisalan asiantuntijan välillä.

Ikälisiä

Vierailija
4315/11849 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ystäväni ystävä, minulle vain puolituttu, pyysi joskus että tilaisin nimelläni hänelle ison kasan vaatteita. Hänellä kun ei ole luottotietoja eikä voi mitään itse tilata. Lupasi että maksaa ne kyllä. Olen kuullut ystävältäni vähän muuta, tämän ihmisen maksamisista.

Juu en tilannut. 

Vierailija
4316/11849 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi lokkikaveri:

- pyytää kahville keskustaan, lupaudun ja saavun sovittuun paikkaan ja laitan viestin, että parkissa olen. saman tien tulee vastaus, että minun täytyy koukata hänet toiselta puolelta kylää. Usein syynä on ollut kaatosade - muija ei millään tahtoisi kävellä 100m autolleen sateessa, kun voinhan minä ajaa aivan ovelle.

- ainut paikka missä tarjoaa on tämän oma työpaikka, silloinkin vain satunnaisesti (jos on erikseen luvannut tarjoavansa kahvit). teen extrahommia eräässä baarissa ja kaverini oletti ihan tosissaan, että tarjoan hänelle illan jos olen töissä hänen saapuessaan. Jos olen ollut omalla autollani hänelle kuskina, pidemmistä matkoista koittaa päästä tarjoamalla kahvit, muuten ei rahaa tarjota. Murjotti kerran urakalla, kun 200km reissusta tankkasin E98 hurjalla 15 eurolla kympin sijasta.

-  pyysi minua muuttoavuksi koska poikaystävälläni (jota haukkuu muuten jatkuvasti) on pakettiauto ja sillä olisi niin hyvä muuttaa. ei toki sanonut muuta kuin, että jos saa jonkun pakun lainaan niin tehdään muuttoa kun tulen. ilmestyin paikalle omalla pienellä sedanillani, joka toki aiheutti paskamyrskyn, koska olisin voinut vaihtaa autoa poikaystävän kanssa.

- monesti soittanut minulle 03:51 sunnuntaiaamuna voisinko joko majoittaa hänet luokseni kun on ihan naapurissani yökerhossa (asun keskisuuren kaupungin keskuskadun varrella) tai voisinko heittää hänet hänen kotiinsa 25km päähän, kun taksi on niin kallis yöllä

- ollessamme samassa työpaikassa olisi halunnut tarkastaa opinnäytetyöni ennen toimeksiantajaa (työnantajaamme), sillä uskoi sen sisältävän jotain tietoa, jolla olisi voinut uskomuksensa mukaan edetä työpaikassa.

Vierailija
4317/11849 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa aivoon toisten törkeydet kirjoitti:

Löin luurin korvaan että no voivoi mulla on kuollut vauva mahassa. Soitin miehelleni, että hänen pitäisi olla tiistaina kotona lapsen kanssa. Mieheni alkoi valittamaan, että perkele kun ei saa ikinä tehdä töitä kun juuri tiistaina olisi hieno ja tärkeä työjuttu. Löin luurin korvaan hänellekin, että kiitos tuesta.

Teitkö juurikin näin, että ensin löit luurin korvaan ja sitten perustelit sen?

Vierailija
4318/11849 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomalaiset ovat tyhmiä.

Itse en pompotteluun suostu ja kaikille sen aika nopeasti tuon selväksi jos kyselyjä tulee. Rahaa lainaan vain erittäin harvoille.

Kaverit sanookin reiluksi ja luotettavaksi.

Vierailija
4319/11849 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä suostua mihinkään. Minulta ei kukaan uskalla vaatia.

Vierailija
4320/11849 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin toisella paikkakunnalla ja kuljin kouluun autolla. Eräs samassa aloitusryhmässä ollut opiskelija alkoi nopeaan lyöttäytymään seuraani päivien viimeisillä oppitunneilla ja näin pyytämään kyytiä kotiinsa. Asui n. 2 kilomerin päässä ja samassa suunnassa kuin minne olin menossakin, joten sinällään ihan hyvää hyvyyttäni suostuin muutamaan otteeseen.

No kerran ajeltuaan kyydissäni tämä tyttö alkoi vinoilemaan autostani (kamalan vanha, eikö sulla oo uudempaan varaa?) joten motivaatio tämän kyyditykseen kyllä karisi. Lisäksi pyyntöjä alkoi tulla päivittäin ja kokoajan huonompaan aikaan. Moneen otteeseen kerroin tytölle, että minun täytyy olla työpaikalla tunnin päästä ja ajan töihin koululta juuri sen 50 minuuttia. No eipä auttanu "mä oon ihan tosi nopee". Tosiasiassa likka oli uskomattoman hidas, eli kun minun olisi jo pitänyt lähteä, huusi tämä paniikissa että vessaan täytyy päästä, kotiavaimet taasen piti sitten vielä autossa istuessa etsiä (mutta vasta kun olin jo tämän kotiovella). 

Paras oli kun kerran olimme eräässä projektijutussa mukana. Tapahtuma päättyi 02 ja ulkona oli pakkasta -20 astetta. Tyttö lyöttäytyi jälleen seuraani, että heitänkö tuossa tuiskussa hänet himaan. No minulla ei ole sisätilanlämmitinta/webastoa/mitäikinä autossani, joten koko kasarijapsi oli jäässä. Raappailin siinä sitten autoa, likka ulisee autossa kun on kylmä, että lähdetään jo. Yllättäen" lasit huurtuvat, kun kylmään autoon istuimme, joten jouduin vähän raappaamaan sisältäkin. Tämä oli tytöstä kamalaa ja kikatti hysteerisenä miten hirveällä kapistuksella ajan. Kyydittelyt jäivät siihen, jostain syystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan