Työtön voi paranta elmäänsä menemällä töihin sanoo sosiaaliturvaministeri Laasonen.
Työttömyysturvalain ensimmäisen pykälän mukaan työttömän mahdollisuudet hakea työtä turvataan "korvaamalla työttömyydestä aiheutuvia taloudellisia menetyksiä". Korvattava asia on menetetty palkka ja korvauksen tarkoitus on turvata uuden työn hakeminen.
"Hallituksen toimet kohdistuvat silti työttömään. Grahn-Laasosen mukaan sosiaaliturvan leikkaukset on kohdistettu ihmisiin, jotka voivat parantaa elintasoaan työllistymällä."
Töitä siis on jokaiselle joten ei muuta kuin töihin.
Kommentit (79)
En ymmärrä, miten työnteko parantaisi elämänlaatuani. Minä voin paljon paremmin, kun kello ei herätä aamulla ja voin laiskotella kaiket päivät. Työnteko on köyhille.
Menisköhän sitä kauppaan töihin vai kirjastoon tänään. Huomenna voisin mennä vaikka terveyskeskukseen. Poliisille töihin meno on vähän vaikeampaa, kun siellä on aina vartija vastassa, vaikka ihan henkilökorttia menisi hakemaan, ja reppu pengottiin ja läpivalaistiin.
Ei ihme että noinkin viisas lausuja työskenteli toimittajana vuosia. Kuten mediastakin näkee tänäkin päivänä minkälaisia ajattelijoita siellä on töissä.
"Hallituksen toimet kohdistuvat silti työttömään. Grahn-Laasosen mukaan sosiaaliturvan leikkaukset on kohdistettu ihmisiin, jotka voivat parantaa elintasoaan työllistymällä."
Hyvä Grahn-Laasonen ja muu oikeisto: kuinka voi työllistyä, jos työtä ei kertakaikkiaan ole kaikille?
Vierailija kirjoitti:
TYÖTÖN MEE TÖIHIN SIITTÄ!
kyllä tekevälle töitä aina löytyy kun on itse aktiivinen ja osallistuva
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vain ja teen samaa kuin sinäkin eli päivystän palstaa
Lampaat varmasti toistelevat tuota joka kerta itselleen ennen nukkumaanmenoa varsinkin sunnuntaina.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Grahn-Laasonen ja muu oikeisto: kuinka voi työllistyä, jos työtä ei kertakaikkiaan ole kaikille?
Kyllä töitä riittää, kun sinne menee vain ne, joilla on tarve parantaa elintasoaan. Ainakaan minulla ei ole.
Milloinkahan tuo forssalainen junt ti menisi itse ensimmäistä kertaa elämässään töihin?
Miten mennä töihin kun ei kukaan vastaa edes hakemuksiin. Työ sitä paitsi sairastuttaa. Ihmisiä on kuolllut töissä ja ne ravaa jatkuvasti lääkärissä ja se maksaa. Pitäisi olla palkka suuri jotta voi maksaa työstä kaikki aiheutuvat ongelmat kuten sairaudet. Sitten kulkeminen töihin. Ei se työpaikka ole tuossa 5 km päässä vaan se on yleensä kaukana ja sinne meneminen maksaa myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kirjoitin viestini duunissa kahvitauolla senkin viisastelija
Hienoa että meillä on noin asioista perillä oleva ministeri. 🤪
Ajattelin mennä ministeriksi. Pärjäisin varmasti yhtähyvin kuin G-L.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä tekevälle töitä aina löytyy kun on itse aktiivinen ja osallistuva
Tottakai ja UrpoRiikkahan oikein halusi sitä Mitähän sitä tänään varastaisi pärjätäkseen
Vierailija kirjoitti:
Milloinkahan tuo forssalainen junt ti menisi itse ensimmäistä kertaa elämässään töihin?
Ei Sannin tarvitse niin pitkään aikaan, kun Hämeen vaalipiirin äänestäjät myöntävät hänelle hillotorpan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kirjoitin viestini duunissa kahvitauolla senkin viisastelija
Tottakai Palstan lomassa voi juoda kahvia että jaksaa jankata työttömistä 23:00 asti Joko olet miettinyt seuraavat 100 jankutusta ?
Kasvu on alkanut ja työttömyys vähentynyt mitä ny eläkeläiset pyrkivät kiivaasti työmarkkinoille-siinä syy.
Jaa että voi mennä töihin. Suomeen on siis tullut sellaiset 300 000 työpaikkaa mihin työttömät voiva mennä. Tai sitten kokoomusministeri on vain pihalla todellisuudesta.
Onko kaikille palkkatyö. Suomessa yli 100 000 ihmistä tekee palkattomia töitä.
Minulla on jo tarpeeksi hyvä elämä, ei mitään parannettavaa.
Työtön mies