Lihavat, kirjoittakaa tähän ruokapäiväkirjaanne
Haluaisin lukea. Voi heittää vielä pituuden ja painon. Kiinnostaa yli 70kg.
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
92kg/164cm
Eilen (ma)
Aamupala klo 10: 2 persikkaa
Lounas klo 1: Kuhafileet ja pasta
Välipala klo 5: Pepsi Max
Päivällinen/iltapala klo 8: Herkkusienikastike ja perunaSunnuntaina
Aamupala: 2 persikkaa
Lounas: Vihreä salaatti ja juustoleipä
Välipala: Banaani
Päivällinen/iltapala: Herkkusienikastike ja pastaTällaisella ruokavaliolla ei kukaan voi olla ylipainoinen. Ehkä näissä postauksissa voisi mainita jos nimenomaan juuri nyt laihduttaa eikä tämä ole ollut se normaali ruokavalio vuosien ajan. Jos siis ap:n oli tarkoitus saada vinkkejä siitä millaisilla ruokavalioilla ihmiset ovat normaalipainoisia (eivät siis yritä laihduttaa vaan pysyvät normaalipainossa).
AP sano, että kiinnostaa ja yli 70-kg. Ei se sanonu, että kiinnostaa vain sellaiset, jotka syö epäterveellisesti. Miten sitä paitsi tiedät, että tolla ruokavaliolla ei voi olla lihava? Saahan sitä ittensä läskiksi vaikka salaatilla, jos syö tarpeeksi.
172/97
Aamulla: Ruispala juustolla ja levitteellä, maitokahvi tai tee
Lounas: Rahka, ananaspurkki, banaani
Päivällinen: Lihaa 300 g, kasvislisäke
Iltapala: Sama kuin aamiainen tai lounas, tai sitten pelkkää hedelmää
Olen dieetillä. Syön päivässä 1500-1700 kcal joten laihtumistahti ei päätä huimaa. Harrastan liikuntaa 3-5 kertaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoiset syö muka vähemmän mitä minä normaalipainoinen! :O Harrastan hyötyliikuntaa sen verran että kävelen töihin ja takaisin 3km arkisin.
Laitetaanpa vertailuksi omat syömiset (172cm/60kg) :Aamupalaksi 2 kuppia kahvia ja omena.
Lounaaksi lautasellinen ohrapuuroa ja vihreää papusalaattia.
Välipalaksi banaani.
Päivälliseksi 4 ruisleipäpalaa margariinilla ja päälle heitin hernemaissipaprika jämät ja kourallinen lankkuperunoita.
Iltapalaksi: 3 paahtoleipäpalaa ja 2 ruisleipäpalaa margariinilla.
Järkyttävä määrä hiilareita ja tosi vähän vihanneksia. Ei tämä kalorimääräisesti vähän ole.
Eilen
Aamu:
-Iso kupillinen neljän viljan puuroa + pellavansiemeniä ja keijua
-kahvia mustana
-3 kpl suklaahoukutus-keksiä
Lounas:
-vihis sinapilla ja ketsupilla
-2 real-ruisleipää hummuksella
-kahvia mustana
-omena
Päivällinen:
-2 lautasellista pinaattikeittoa
-keitetty kananmuna
-2 riisipiirakkaa kermajuustolla
-4 kpl pinaattilettuja
Vierailija kirjoitti:
Eilen
Aamu:
-Iso kupillinen neljän viljan puuroa + pellavansiemeniä ja keijua
-kahvia mustana
-3 kpl suklaahoukutus-keksiäLounas:
-vihis sinapilla ja ketsupilla
-2 real-ruisleipää hummuksella
-kahvia mustana
-omenaPäivällinen:
-2 lautasellista pinaattikeittoa
-keitetty kananmuna
-2 riisipiirakkaa kermajuustolla
-4 kpl pinaattilettuja
Päivällisellä myös kiivi jälkkäriksi
Tämä on tosiaan laihduttajien ketju. Minusta olisi kiva tietää, mitä tosi lihavat oikeasti syövät, siis ne, jotka eivät koko ajan ole laihiksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoiset syö muka vähemmän mitä minä normaalipainoinen! :O Harrastan hyötyliikuntaa sen verran että kävelen töihin ja takaisin 3km arkisin.
Laitetaanpa vertailuksi omat syömiset (172cm/60kg) :Aamupalaksi 2 kuppia kahvia ja omena.
Välipalaksi banaani.
Päivälliseksi 4 ruisleipäpalaa margariinilla ja päälle heitin hernemaissipaprika jämät ja kourallinen lankkuperunoita.
Järkyttävä määrä hiilareita ja tosi vähän vihanneksia. Ei tämä kalorimääräisesti vähän ole.
Samaa katselin. Tyyppi vetää kilon leipää päivässä, ja luulee, että hänellä on terveellinen ruokavalio, ja että syö vähän. Itse paisuisin tuollaisella roskaruokavaliolla alta aikayksikön muodottomaksi palloksi, mutta pahinta olisi olotila, joka tulee kun ruokavalioon ei kuulu proteiinia ja vihanneksia ollenkaan, vaan ainoastaan hiilaria hiilarin perään. Yök yök, mikä possun ruokavalio.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tosiaan laihduttajien ketju. Minusta olisi kiva tietää, mitä tosi lihavat oikeasti syövät, siis ne, jotka eivät koko ajan ole laihiksella.
No, ehkä suurin osa tosi lihavista on koko ajan laihiksella tai sitten annoskoot voi olla tosi isoja. Mistä sen tietää? Eikö tämän otannan perusteella jompi kumpi noista teorioista ole ihan todennäköinen?
Yleensä lihavuudelle altistava geeni (FTO) aktivoituu jo lapsena, joten on yhtä mielekästä kysyä millaista ravintoa nautti penskana. Yksi viidestä kantaa geeniä molemmilta vanhemmilta ja vielä useampi vain toiselta. Ei perimä tietysti yksinään vaikuta vaan juurikin ne syömiset, mutta selittää myös täällä pohdiskeltua: miksi joku voi syödä kilon leipää päivässä ja pysyä normaalipainoisena, mutta toinen ei.
Edelleen: saa sitä itsensä paksuksi vaikka salaatilla, mutta se vaatii jo duunia. Suomalaiseen ruokavalioon kuuluvat usein kerma, voi, juustot, nopeat hiilarit ja tuhti annos lihaa. Ei se ole mitään laihduttajan ruokaa. Siksi ei ole jotenkin niin käsittämättömän uskomatonta, että "normaalia" ravintoa syövä suomalainen voi myös olla reilusti ylipainoinen. Mekanismi on helppo - syöt enemmän kuin kulutat.
Entäs jos ylipainoinen ei edes ole kiinnostunut kermasta, voista tai sokerista koska ne aiheuttavat vatsavaivoja ja ripulia? Minulla on krooninen rasvaripuli mutta siitä huolimatta olen ylipainoinen. Sokerisia leivonnaisia syön lähinnä joissain sukujuhlissa pakon edessä koska minulla alkaa maha "käymään" niistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välipalaksi banaani.
Samaa katselin. Tyyppi vetää kilon leipää päivässä, ja luulee, että hänellä on terveellinen ruokavalio, ja että syö vähän. Itse paisuisin tuollaisella roskaruokavaliolla alta aikayksikön muodottomaksi palloksi, mutta pahinta olisi olotila, joka tulee kun ruokavalioon ei kuulu proteiinia ja vihanneksia ollenkaan, vaan ainoastaan hiilaria hiilarin perään. Yök yök, mikä possun ruokavalio.
Pelkästään leivistä tulee 150g hiilareita päivässä, siihen puuro, he-ma-pa, perunat, banaani ja omena päälle niin menee varmaan yli 300g!! Yök, sanon minäkin - todella epäterveellistä
Ihmettelette ylipainoisten syömiä määriä. Jokainen laihdutusyritys hidastaa aineenvaihduntaa ja jos syö saman verran kuin hoikka, se kilojen kertyminen vain jatkuu. Lihava joutuu vain pysyäkseen siinä painossa jossa on siis syömään vähemmän kuin normaalipsinoinen.
Lisäksi tietysti kulutuksen määrään vaikuttaa kuinka liikunnallisesti aktiivinen on. Hoikka joka liikkuu paljon saa syödä vsltavasti enemmän kuin ylipainoinen.
Itse en yleensä syö aamupalaa, olen opetellut sitä syömään.Yleensä syön näin
Aamupalaksi hedelmä
Lounas, työpaikkalounas - lautasella ylipuolet salaattia, raasteita. 1 peruna tai pieni mäörä o
pastaa / riisiä. Alle neljännes lautasesta lihaa, kalaa, kanaa. Lasi maitoa, lasi vettä. Pieni määrä jälkkäri jos mieluinen, elleu hedelmä mukaan.
Välipalana hedelmä
Päivällinen kuten lounas
Iltapala: Voileipä, hedelmä ja joku pieni herkku esim pulla tai jäätelöä.
Urheilupäivinä jää usein illallinen välistä, silloin eväänä voileipiä ja treenin jälkeen proteiinipatukka.
Niin ja mitat 170 / 95. En laihduta, en usko laihdutuskuureihin, kaikki palaa vain korkoineen takaisin. Elämäntapamuutokselka olen opetellut pienentämään annoskokoani, vähentänyt syömäni leivän määrää ja pienentänyt herkkujen määrää. Suklaalevyn sijaan riittää 2 palaa. Laihdun todella hitaasti, mutta fyysinen kunto on nousdut kohisten.
Vierailija kirjoitti:
Ootko sä joku nettimaailman valheenpaljastin joka tietää kuka valehtelee kun et hyväksy annettuja vastauksia? Ketju on täynnä ruokapäiväkirjoja, muttet luota niihin.
... "olisi kiva tietää, mitä tosi lihavat oikeasti syövät..." No kerro kun kerran tiedät!
Aamu: 4kkp kahvia, kaksi siivua ruisleipää margariinilla, kahdella juustosiivulla ja yhdellä metvurstisiivulla.
Päivä: Savusiikaa, perunamuussia, puoli lautasellista salaattia (jäävuori, tomaatti, paprika, punasipuli, pähkinä), lasillinen rasvatonta maitoa.
Iltaruoka sama kuin päivällinen.
Iltapala sama kuin aamupala, paitsi kahvin tilalla lasillinen maitoa.
Lisäksi vettä pitkin päivää. Nykyisellä syömisellä paino pysynyt noin kaksi vuotta samana (raskausaikana paino tosin nousi 12kg, mutta lähtivät viikossa). 93kg/170cm, laihdutus alkaa heti kun imetys ja yövalvomiset loppuvat ja saan energiatason nousemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko sä joku nettimaailman valheenpaljastin joka tietää kuka valehtelee kun et hyväksy annettuja vastauksia? Ketju on täynnä ruokapäiväkirjoja, muttet luota niihin.
... "olisi kiva tietää, mitä tosi lihavat oikeasti syövät..." No kerro kun kerran tiedät!
Eihän kukaan puhunut mitään valehtelusta. Syö vähän lisää, että näkö palautuu.
Vierailija kirjoitti:
Kaljaa ja siideriä.
;D ;D
Minä olen hoikka, mutta minulla on kaveri, joka on lihava tai siis ylipainoinen. Aina kun vietämme päiviä yhdessä, minä syön tosi paljon, ja hän ei syö juuri mitään. Kerran olimme mökillä viikon, ja ajattelin, että siellä hän varmaan sitten syö enemmän kuin minä, mutta ei. Hän söi koko viikon vähemmän. Minä söin leffaa katsellessamme esim. kokonaisen Frödingen pakastetäytekakun, mutta lihava kab´verini söi vain n. 20 kpl Makuunuikarkkia. What the actual fuck!?
Mistä lihavien lihavuus sitten johtuu, kun he eivät syö?
170,5 cm / n. 86 kg (elämäntaparemontti meneillään, lähtöpaino v. 2014 oli 118 kg)
Aamupala: Smoothie (mangoa, ananasta, pinaattia, puolikas banaani, kookosjuomaa ja lusikallinen oliiviöljyä) ja pala ruisleipää (päällä Beceliä ja mätitahnaa)
Töissä aamulla mukillinen kahvia rasvattomalla maidolla + puolikas hunajavohvelikeksi
Lounas: Purkki tonnikalaa (vedessä), viinirypäleitä ja fetaa
Välipala: Skyr + mukillinen kahvia rasvattomalla maidolla
Päivällinen: N. 150 g kanaa (hunajamarinoitu) + tomaattia, kurkkua, porkkanaa, punajuurta ja muutama cashew-pähkinä. Jälkiruoaksi omena, kiivi ja 2 palaa tummaa suklaata.
Jos on nälkä, iltapalaksi vielä Skyr, jonka päälle ripoteltu hieman pähkinäsekoitusta.
- 3 kuppia maitokahvia pitkin päivää
- 4 leipää voilla ja kurkulla pitkin päivää
- pastaa papukastikkeella
- jäätelöpuikko
Joo, laihdutan. Määrä kuulostaa pieneltä, mutta kaloreita tuosta kertyy selvästi päivän tavoitteen yli, lähinnä tuon jäätelön takia. Yleensä sen tilalla on rahkaa ja marjoja, millä saa proteiinit viimeistään kasaan ja nälän pidettyä paremmin poissa. Myös leipää söin liikaa, mutten kuitenkaan ihan hillittömästi.g
Lihomiseni taas johtui suurimmaksi osaksi siitä, etten pystynyt kontrolloimaan makean syöntiä. Päivässä saattoi tulla 1000 kaloria pelkästään herkuista ja yleensä söin niiden lisäksi myös oikean ruuan ja välipaloja. Lisäksi minulla oli vääriä käsityksiä ruokien kalorimääristä, esim. hedelmät, appelsiinimehu, smoothiet ja pähkinät olivat suuria suosikkejani. En tiedä, miksi kykenin lopettamaan makean syömisen (en ole täyslakossa, mutta en myöskään syö enää valtavia määriä kerralla) ja miksi ihan epätoivoista makeanhimoa ei enää tule. Jos tulisi, niin tuskin laihdutuskaan onnistuisi?