Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihavat, kirjoittakaa tähän ruokapäiväkirjaanne

Vierailija
23.05.2016 |

Haluaisin lukea. Voi heittää vielä pituuden ja painon. Kiinnostaa yli 70kg.

Kommentit (191)

Vierailija
141/191 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiainen: kaurapuuroa ja mansikoita. Vihreää teetä.

Välipala: Maitokahvi

Lounas: porkkanalettuja ja salaattia. Ruisleipä.

Välipala: Maitokahvi ja jäätelötuutti

Teetä

Lounas: pala juustopitsaa ja kermajäätelöä

Pieni olut

Iltapala: 3 maalaisleipäviipaletta juustolla ja kurkulla

Lasi punaviiniä

170/77 (tiedän, noi jäätelöt ja turhat oluet pitäisi vaan jättää väliin) olisin omassa mukavuuspainossani 70-72-kiloisena.

Vierailija
142/191 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaa-Viola-läski taas linjoilla. Tänään päätin syödä ap:n iloksi niin paljon kuin pystyin. Sain kasaan 2600 kilokaloria seuraavanlaisella setillä:

Aamupala: Skyr-proteiinirahkajuoma 300 grammaa.

Lounas: kaksi Fazerin juuressämpylää, 40 grammaa kevytmargariinia ja puoli kiloa minitomaatteja.

Päiväkahvi: pussillinen Ooh-basilikakierteitä, 150 grammaa.

Päivällinen: 300 grammaa savutofua ja 250 grammaa salaattia sekä kaksi Fazerin juuressämpylää ja 40 grammaa kevytmargariinia.

Iltapala: kaksi Fazerin juuressämpylää ja 40 grammaa kevytmargariinia sekä puolikas vesimelonista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/191 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laihduta:

Aamu: makkaramunakas, muna, kaksi siivua reissumiestä

Lounas: tonnikalareissumies munalla

Päivällinen: lohipitsa aurajuustolla ja metsäsienillä

Kolme cappucinoa päivän aikana

85kg/170cm

Vierailija
144/191 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tosiaan laihduttajien ketju. Minusta olisi kiva tietää, mitä tosi lihavat oikeasti syövät, siis ne, jotka eivät koko ajan ole laihiksella.

Kerro minulle, mitä kuvittelet lihavien ihmisten syövän? Kirjoita vaikka kuvitteleellinen esimerkki mitä sinä söisit ylipainoisena.

Vierailija
145/191 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen hoikka, mutta minulla on kaveri, joka on lihava tai siis ylipainoinen. Aina kun vietämme päiviä yhdessä, minä syön tosi paljon, ja hän ei syö juuri mitään. Kerran olimme mökillä viikon, ja ajattelin, että siellä hän varmaan sitten syö enemmän kuin minä, mutta ei. Hän söi koko viikon vähemmän. Minä söin leffaa katsellessamme esim. kokonaisen Frödingen pakastetäytekakun, mutta lihava kab´verini söi vain n. 20 kpl Makuunuikarkkia. What the actual fuck!?

Mistä lihavien lihavuus sitten johtuu, kun he eivät syö?

Juuri Ylen Teemalta tulleessa dokumentissa kerrottiin siitä, ettemme tiedä vielä läheskään kaikkea mikä vaikuttaa yksilön painoon ihan hormonien vaikutusten vuoksi. Se, että yksi lihoo ja toinen laihtuu samalla energiamäärällä on vieläkin mysteeri myös tiedemiehille.

Vierailija
146/191 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kuvitteellinen ruokavalio lihavalle:

Aamu: kaksi kokonaista sämpylää juustolla, kinkulla ja oivariinilla, banaani ja rivi eilisen suklaita

Välipala: pähkinöitä

Lounas: lautanen täyteen intialaista plus intialaista leipää lautasen kylkeen

Kahvitauko: 3 keksiä ja pari fanipalaa

Välipala: banaani ja patukka

Iltasyömistä: pari sämpylää kinkulla ja juustolla, kismer ja Ben & Jerry's jädee - paljon vielä ehkä sipsiä tai ruissipsiä jollain pehmeällä juustolla ja viinirypäleitä

Vierailija
147/191 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

92kg/164cm

Eilen (ma)

Aamupala klo 10: 2 persikkaa

Lounas klo 1: Kuhafileet ja pasta

Välipala klo 5: Pepsi Max

Päivällinen/iltapala klo 8: Herkkusienikastike ja peruna

Sunnuntaina

Aamupala: 2 persikkaa

Lounas: Vihreä salaatti ja juustoleipä

Välipala: Banaani

Päivällinen/iltapala: Herkkusienikastike ja pasta

Tällaisella ruokavaliolla ei kukaan voi olla ylipainoinen. Ehkä näissä postauksissa voisi mainita jos nimenomaan juuri nyt laihduttaa eikä tämä ole ollut se normaali ruokavalio vuosien ajan. Jos siis ap:n oli tarkoitus saada vinkkejä siitä millaisilla ruokavalioilla ihmiset ovat normaalipainoisia (eivät siis yritä laihduttaa vaan pysyvät normaalipainossa).

Mun annoskoot ei aina ole pienimmästä päästä, mutta n. 1800-2000 kaloria tulee päivässä. Kyllä mä kattelen syömisiäni, mutta enemmän luulisin ongelman olevan opiskelijaelämä. Koko ajan on jotain läträysjuhlia. Käyn "vähän" eli noin 1-2 kertaa kuukaudessa, mutta se saa silti kaiken ihan sekaisin ja seuraavani päivänä hirveät mätöt. Ei siinä paljon noi hyvät syömiset lohduta, kun illassa ja seuraavana päivänä vetää jonkun 5000 kaloria. Perjantaisin tehään kanssa usein popparia. En siis liho, mutten myöskään oikein laihdu.

Olen tosin laihtunut nyt 5 kiloa, mutta en ole tehnyt mitään suurta laihdutuspäätöstä. Enemmän varmaan helteet vaikuttanu. En asu Suomessa. Tänään söin:

Aamupala: 1 persikka (pussin vika, siksi ollut nyt persikkapäivät :P)

Lounas: Riisi ja kanakastike

Välipala: Coca-cola ja kolmioleipä

Päivällinen: 10 palaa sushia (mulle) ja japanilaiset nuudelit puoliksi

Tänään.

Aamupala: unohdin ostaa

Lounas: kaksi kasvisburritoa paputäytteellä

Välipala: Pepsi Max

Päivällinen: Chilipyörykät ja riisi

Iltapala: Appelsiini

Näillä mennään ;) Paino 91.4kg, kun aamulla katoin.

Vierailija
148/191 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamu: kaksi kokonaista sämpylää juustolla, kinkulla ja oivariinilla, banaani ja rivi eilisen suklaita

Iltasyömistä: pari sämpylää kinkulla ja juustolla, kismer ja Ben & Jerry's jädee - paljon vielä ehkä sipsiä tai ruissipsiä jollain pehmeällä juustolla ja viinirypäleitä

Onks intilaiset jotain fädöjä vai miksi just intialaista :D

Vierailija
149/191 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu: jugurttia ja mustikoita, pari mansikkaa, pala vähähiilarista leipää ja juustoa, kahvia.

Lounas: Salaattia, jossa fetaa ja kanaa, oliiveja ja paljon vihreitä kasviksia ja yrttejä, kahvia, vettä, yksi keksi.

illalla: Parsa-sieni-vihersalaatti, pari pientä palaa vuohenjuustoa päällä, pähkinöitä, pieni pala patonkia. Vettä.

iltalenkki oli noin 6km. Oon 20kg ylipainoinen.

Vierailija
150/191 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen hoikka, mutta minulla on kaveri, joka on lihava tai siis ylipainoinen. Aina kun vietämme päiviä yhdessä, minä syön tosi paljon, ja hän ei syö juuri mitään. Kerran olimme mökillä viikon, ja ajattelin, että siellä hän varmaan sitten syö enemmän kuin minä, mutta ei. Hän söi koko viikon vähemmän. Minä söin leffaa katsellessamme esim. kokonaisen Frödingen pakastetäytekakun, mutta lihava kab´verini söi vain n. 20 kpl Makuunuikarkkia. What the actual fuck!?

Juuri Ylen Teemalta tulleessa dokumentissa kerrottiin siitä, ettemme tiedä vielä läheskään kaikkea mikä vaikuttaa yksilön painoon ihan hormonien vaikutusten vuoksi. Se, että yksi lihoo ja toinen laihtuu samalla energiamäärällä on vieläkin mysteeri myös tiedemiehille.

Tämä juuri. Tomaattikin voi aiheuttaa joillekin sellaisen tilan elimistöön että lihoo, nostaa jotenkin insuliinitasoja tai jotain sinnepäin. Hullultahan tuo kuulostaa, koska tomaattia on jotenkin niin vaikea mieltää miksikään muuksi kuin terveelliseksi. Paitsi allergisille tietty.

Mä esim en liho mutta en laihdukaan vaikka pääasiassa syön kasvisruokaa ja jonkun verran kanaa ja kalaa, ehkä kumpaakin kerran viikossa. Aamulla ruispuuroa ja puolukoita, lounas joku salaatti tai keitto, keiton kanssa yleensä ruisleipää mutta ei aina. Iltapäivällä rahkaa tai hedelmä, päivällinen esim tänään varhaiskaalia keitettynä, puolukkaa ja uunilohta. Illalla vielä maustettu rahka pakastimessa jäähdytettynä. Kolmisen litraa vettä ja kaksi kuppia kahvia maidolla.

Karkkia, pullaa, sipsiä tms olen syönyt viimeksi vuosi sitten pääsiäisenä kun söin pari suklaamunaa. Toki nämä kilot on huonolla ruokavaliolla hankittu mutta ei niistä niin vain eroon pääsekään kun alkaa syödä oikein.

159/80

Vierailija
151/191 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla murokulhollinen jugurttia kuten yleensä aina, en saata syödä mitään tukevampaa, enkä juo kahvia ollenkaan.

Töissä "lounaaksi" firman kahvilasta pikkupulla ja cokis-tölkki. 

Kun viiden jälkeen tulin töistä, oli nälkä mutta myös huono olo, joten en uskaltanut syödä mitään. 

Nyt äsken söin valmislohikeiton, ruispalan siivun juustoviipaleella ja lasin rasvatonta maitoa, ja nyt kaduttaa sekin, on maha liian täynnä vaikka jätin keittoa vähän, teki mieli syödä kaikki kun oli nälkä. Nyt pelkään että mitä jos onkin joku mahatauti ja menin syömään.

Jos olo kohenee, voin syödä vähän fazerin sinistä kun katson telkkaria, tai sitten menen nukkumaan ajoissa, viime yö meni lapsen yskän takia valvomiseksi kolmeen-neljään asti.

Samassa painossa olen ollut jotain 13 vuotta, ja tämän päivän syömiset on aika tyypilliset, jotain pientä olisin normaalisti syönyt töistä tullessa, ehkä jugurttia tai leivän ja ehkä muutaman keksin.

Aktiivisuusranneke näyttää että olen kuluttanut tänään n. 2500 kaloria ja kävellyt 6669 askelta eli 4,59km.

N 130kg/172cm 

Vierailija
152/191 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla söin kaksi täysjyväpaahtoleipää kinkkua ja kurkkulla ja banaanin. Lounaalla 2 nektariinia ja yhden kaupan vuohenjuustowrapin. Välipalalla söin pari tomaattia ja yhden palan paahtoleipää homejuustolla. Sitten karkasi käsistä ja iltapäivän ja illan mittaan olen syönyt n. 15 suolakeksiä homejuustolla, kaksi raakamakkaraa, vähän karkkia ja pähkinöitä. Tänään oli huono päivä syömisen hallinnan suhteen.

Vierailija
153/191 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vuosia syönyt yhdessä samojen työkaverien kanssa jotka kaikki ovat normaalipainoisia/hoikkia ja itse olen n 25kg ylipainoinen. Suht samankokoisia annoksia syödään ja ihan samaa ruokaa plus että nämä syö ip-kahvilla aina kahvileipää ja nyt helteillä jäätelöä ja mä skippaan herkut. Kukaan meistä ei liho eikä laihdu.

Oikeudenmukaista?

Vierailija
154/191 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinä kausina, kun lihon, syön joinain päivinä näin, useimpina reilusti vähemmän. Aika vähällä ruoalla ylipainoinen pysyy saavutetussa painossaan.

Vierailija
155/191 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vuosia syönyt yhdessä samojen työkaverien kanssa jotka kaikki ovat normaalipainoisia/hoikkia ja itse olen n 25kg ylipainoinen. Suht samankokoisia annoksia syödään ja ihan samaa ruokaa plus että nämä syö ip-kahvilla aina kahvileipää ja nyt helteillä jäätelöä ja mä skippaan herkut. Kukaan meistä ei liho eikä laihdu.

Oikeudenmukaista?

Erot on pieniä, mutta merkitseviä. Toinen esim. kuluttaa vuorokaudessa 200 kcal enemmän ja syö yhden banaanin vähemmän. Erot eivät tunnu arjessa miltään, mutta painoon niillä on iso vaikutus. Meillä yksi lapsista on ylipainoinen, muut normaalipainoisia. Ero tulee pitkälti siitä, että ylipainoinen on luontaisesti vähemmän liikkuva ja jos on maistuvaa ruokaa, hän syö yli oman tarpeensa, jos ei rajoita. Epämieluisten ruokien suhteen hän on yhtä nirso kuin sisaruksensa ja jättää syömättä.

Vierailija
156/191 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herranjumala!!! Oksettaa jo ajatuskin syödä noin paljon, kokonainen kakku!

Ja minä sentään olen toistakymmentä vuotta ollut 130kg, enkä ole eläissäni syönyt määrällisesti noin paljon.

Minä olen juuri tuollainen "pieniruokainen" lihava, liikun toki myös vähän ja olen rauhallinen kuin saimaannorppa aurinkoisella kalliolla.

Puhuttiin yhden lihavan nuoren miehen kanssa siitä mitä syödään, hän kertoi että syö vaikka perhepitsan ja vielä miettii että tilaisko vielä normaalin kun jäi vähän nälkä, minä taas hänelle kerroin että syön normaalisti neljäsosan tai korkeintaan puolikkaan normaalia pitsaa, mulle ja kahdelle lapselle riittää yksi pitsa, mies syö kokonaisen, ja myös hoikka aikuinen tytär syö kokonaisen ilman reunoja.

Vierailija
157/191 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suklaa-Viola-läski taas linjoilla. Tänään päätin syödä ap:n iloksi niin paljon kuin pystyin. Sain kasaan 2600 kilokaloria seuraavanlaisella setillä:

Lounas: kaksi Fazerin juuressämpylää, 40 grammaa kevytmargariinia ja puoli kiloa minitomaatteja.

Päivällinen: 300 grammaa savutofua ja 250 grammaa salaattia sekä kaksi Fazerin juuressämpylää ja 40 grammaa kevytmargariinia.

Iltapala: kaksi Fazerin juuressämpylää ja 40 grammaa kevytmargariinia sekä puolikas vesimelonista.

Luuulisi tuolla ruokavaliolla pruikku lentävän, en uskaltaisi syödä noita juuressämpylöitä, varsinkaan tuoreena kuin korkentaan yhden päivässä, tai istun kovissa mahakivuissa pöntöllä viimeistään yölllä.

153. vastaaja

Vierailija
158/191 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltasyömistä: pari sämpylää kinkulla ja juustolla, kismer ja Ben & Jerry's jädee - paljon vielä ehkä sipsiä tai ruissipsiä jollain pehmeällä juustolla ja viinirypäleitä[/

Mistä rahat näihin mässäjäisiin?

Vierailija
159/191 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamupala: puuro raejuustolla, pari kuppia kahvia soijajuomalla

Lounas: kaksi ruisleipää margariinilla, salaatilla ja kananmunalla

Välipala: rasia kirsikkatomaatteja

Illallinen: salaatti, joka sisälsi salaattia, kurkkua, tomaattia, retiisiä, tuoretta basilikaa, salaattijuustoa, vihreitä oliiveja.

167/87

Täällä taas!

Aamupala: sama kuin yllä

Lounas: rasia pensasmustikoita, tomaatti, Brämhults-smoothie

Välipala: Yosa Punaiset marjat -kauravälipala, latte

Illallinen: sama kuin yllä, mutta ei retiisejä.

En laihduta. Enkä syö oikeastaan koskaan mitään herkkuja. Annoskoot vaan on pielessä.

Vierailija
160/191 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuulisi tuolla ruokavaliolla pruikku lentävän, en uskaltaisi syödä noita juuressämpylöitä, varsinkaan tuoreena kuin korkentaan yhden päivässä, tai istun kovissa mahakivuissa pöntöllä viimeistään yölllä.

153. vastaaja

Eihän niissä ole kuin tavallista porkkanaa ja punajuurta sekä muutama kidneypapu leipätaikinan lisäksi. Ihan tavallisia ruoka-aineita.

Oletko ketjun Ap? Oletko tyytyväinen uurastukseeni? Söin niin paljon kuin pystyin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi