Lihavat, kirjoittakaa tähän ruokapäiväkirjaanne
Haluaisin lukea. Voi heittää vielä pituuden ja painon. Kiinnostaa yli 70kg.
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tosiaan laihduttajien ketju. Minusta olisi kiva tietää, mitä tosi lihavat oikeasti syövät, siis ne, jotka eivät koko ajan ole laihiksella.
No, ehkä suurin osa tosi lihavista on koko ajan laihiksella tai sitten annoskoot voi olla tosi isoja. Mistä sen tietää? Eikö tämän otannan perusteella jompi kumpi noista teorioista ole ihan todennäköinen?
Yleensä lihavuudelle altistava geeni (FTO) aktivoituu jo lapsena, joten on yhtä mielekästä kysyä millaista ravintoa nautti penskana. Yksi viidestä kantaa geeniä molemmilta vanhemmilta ja vielä useampi vain toiselta. Ei perimä tietysti yksinään vaikuta vaan juurikin ne syömiset, mutta selittää myös täällä pohdiskeltua: miksi joku voi syödä kilon leipää päivässä ja pysyä normaalipainoisena, mutta toinen ei.
Edelleen: saa sitä itsensä paksuksi vaikka salaatilla, mutta se vaatii jo duunia. Suomalaiseen ruokavalioon kuuluvat usein kerma, voi, juustot, nopeat hiilarit ja tuhti annos lihaa. Ei se ole mitään laihduttajan ruokaa. Siksi ei ole jotenkin niin käsittämättömän uskomatonta, että "normaalia" ravintoa syövä suomalainen voi myös olla reilusti ylipainoinen. Mekanismi on helppo - syöt enemmän kuin kulutat.
Minä olin lapsena hoikka tai normaalipainoinen, aikuisena kun olin muuttanut pois kotoa ja opiskelin alkoi paino nousta, ja kun opiskelun jälkeen ei löytynyt töitä, oli pahin lama, tuli masennus, lihoin nopeasti parikymmentä kiloa, ja sillä tiellä ollaan, en ole koskaan laihduttanut viikkoa kauempaa, ja sitäkään en ole juuri viimevuosina edes yrittänyt. Minä olen suurimmaksi osaksi lihava varmaan sen takia että liikun vähän. Stressi on yleensä kova, ja lapsesta asti olen ollut erittäin huono nukkumaan, nekään ei tee hyvää painolle. Mulle ruoka on palkinto raskaan työpäivän jälkeen, kuten jollekin lasi (pullo) viiniä, mutta se ruoka ei ole oikeaa ruokaa vaan yleensä suklaata ja/tai jugurttia.
Tarkemmat tiedot ruokavaliosta ja liikkumisesta voi katsoa jos kiinnostaa vastauksesta 153 eli 130kg/172cm
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suklaa-Viola-läski taas linjoilla. Tänään päätin syödä ap:n iloksi niin paljon kuin pystyin. Sain kasaan 2600 kilokaloria seuraavanlaisella setillä:
Aamupala: Skyr-proteiinirahkajuoma 300 grammaa.
Lounas: kaksi Fazerin juuressämpylää, 40 grammaa kevytmargariinia ja puoli kiloa minitomaatteja.
Päiväkahvi: pussillinen Ooh-basilikakierteitä, 150 grammaa.
Päivällinen: 300 grammaa savutofua ja 250 grammaa salaattia sekä kaksi Fazerin juuressämpylää ja 40 grammaa kevytmargariinia.
Iltapala: kaksi Fazerin juuressämpylää ja 40 grammaa kevytmargariinia sekä puolikas vesimelonista.
Luuulisi tuolla ruokavaliolla pruikku lentävän, en uskaltaisi syödä noita juuressämpylöitä, varsinkaan tuoreena kuin korkentaan yhden päivässä, tai istun kovissa mahakivuissa pöntöllä viimeistään yölllä.
153. vastaaja
Eihän niissä ole kuin tavallista porkkanaa ja punajuurta sekä muutama kidneypapu leipätaikinan lisäksi. Ihan tavallisia ruoka-aineita.
Oletko ketjun Ap? Oletko tyytyväinen uurastukseeni? Söin niin paljon kuin pystyin.
No en ole ap, kuten sanon tuossa olen tuo 153. vastaaja. Mun maha ei vaan kestä kasviksia kovin paljon, eikä tuoretta leipää, ja kuvittelen että tuore leipä jossa on papuja ja juureksi olis just sellanen mistä mun ärsyttävä suolisto riemastuis...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen hoikka, mutta minulla on kaveri, joka on lihava tai siis ylipainoinen. Aina kun vietämme päiviä yhdessä, minä syön tosi paljon, ja hän ei syö juuri mitään. Kerran olimme mökillä viikon, ja ajattelin, että siellä hän varmaan sitten syö enemmän kuin minä, mutta ei. Hän söi koko viikon vähemmän. Minä söin leffaa katsellessamme esim. kokonaisen Frödingen pakastetäytekakun, mutta lihava kab´verini söi vain n. 20 kpl Makuunuikarkkia. What the actual fuck!?
Mistä lihavien lihavuus sitten johtuu, kun he eivät syö?
Mä olen vuosia syönyt yhdessä samojen työkaverien kanssa jotka kaikki ovat normaalipainoisia/hoikkia ja itse olen n 25kg ylipainoinen. Suht samankokoisia annoksia syödään ja ihan samaa ruokaa plus että nämä syö ip-kahvilla aina kahvileipää ja nyt helteillä jäätelöä ja mä skippaan herkut. Kukaan meistä ei liho eikä laihdu.
Oikeudenmukaista?
Syynä on varmasti se ettei heillä ole hankittua ylipainoa ollut koskaan. Miten omat kilosi on kertyneet? Kilojen "ylläpitäminen" on helppoa olit sitten hoikka tai lihava mutta niistä eroon pääseminen ei.
Et tiedä onko esim iltasyömisessä eroja, töissä on helppo syödä samankaltaista ruokaa ja samankokoisia annoksia kun linjastosta valitsee.
Aina hoikkana ollut voi hyvin ylittää normaalit kalorimääränsä vaikka viikkokausia (esim lomilla) ilman että tulee enempää kuin 1-2 kiloa lisää ja sekin lähtee parissa päivässä pois kun palaa normaaliin kotiruokaan. Kerran itsensä lihottaneen elimistö kerää samassa ajassa varmaan 4-5 kiloa pysyvää painoa.
Vierailija kirjoitti:
Aamulla murokulhollinen jugurttia kuten yleensä aina, en saata syödä mitään tukevampaa, enkä juo kahvia ollenkaan.
Töissä "lounaaksi" firman kahvilasta pikkupulla ja cokis-tölkki.
Kun viiden jälkeen tulin töistä, oli nälkä mutta myös huono olo, joten en uskaltanut syödä mitään.
Nyt äsken söin valmislohikeiton, ruispalan siivun juustoviipaleella ja lasin rasvatonta maitoa, ja nyt kaduttaa sekin, on maha liian täynnä vaikka jätin keittoa vähän, teki mieli syödä kaikki kun oli nälkä. Nyt pelkään että mitä jos onkin joku mahatauti ja menin syömään.
Jos olo kohenee, voin syödä vähän fazerin sinistä kun katson telkkaria, tai sitten menen nukkumaan ajoissa, viime yö meni lapsen yskän takia valvomiseksi kolmeen-neljään asti.
Samassa painossa olen ollut jotain 13 vuotta, ja tämän päivän syömiset on aika tyypilliset, jotain pientä olisin normaalisti syönyt töistä tullessa, ehkä jugurttia tai leivän ja ehkä muutaman keksin.
Aktiivisuusranneke näyttää että olen kuluttanut tänään n. 2500 kaloria ja kävellyt 6669 askelta eli 4,59km.
N 130kg/172cm
Voi, kun voisin halata sua. Mun päivän ruokavalio näytti kutakuinkin tuolta silloin kun oli ylimääräistä ja huono olo. Aloitin kyllä päivän hieman tukevammin.
Sain kilot loppujen lopuksi pois ihan lautasmallilla mukaisesti ja lisäämällä reilusti kasviksia. Söin järkevämmin, jolloin en sortunut enää helposti. Lisäksi pidin herkkupäivän, jolloin sallin ihan jonkun pikkupussin ( tai isommankin).
Lisäksi lenkkeilin- ensin hitaammin ja pikkuhiljaa vauhti kiihtyi. En juossut mitään matkaa vaan aikaa.
Jätä ne keksit ja pikkupulla kokiksen kanssa lounaalla ja syö kunnon ruokaa. Muista, että jos otat noutopöydästä kukkurallisen ruokaa niin väsyttää ja jos liian vähän niin et jaksa kunnolla.
Toivotan jaksamista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suklaa-Viola-läski taas linjoilla. Tänään päätin syödä ap:n iloksi niin paljon kuin pystyin. Sain kasaan 2600 kilokaloria seuraavanlaisella setillä:
Aamupala: Skyr-proteiinirahkajuoma 300 grammaa.
Lounas: kaksi Fazerin juuressämpylää, 40 grammaa kevytmargariinia ja puoli kiloa minitomaatteja.
Päiväkahvi: pussillinen Ooh-basilikakierteitä, 150 grammaa.
Päivällinen: 300 grammaa savutofua ja 250 grammaa salaattia sekä kaksi Fazerin juuressämpylää ja 40 grammaa kevytmargariinia.
Iltapala: kaksi Fazerin juuressämpylää ja 40 grammaa kevytmargariinia sekä puolikas vesimelonista.
Luuulisi tuolla ruokavaliolla pruikku lentävän, en uskaltaisi syödä noita juuressämpylöitä, varsinkaan tuoreena kuin korkentaan yhden päivässä, tai istun kovissa mahakivuissa pöntöllä viimeistään yölllä.
153. vastaaja
Eihän niissä ole kuin tavallista porkkanaa ja punajuurta sekä muutama kidneypapu leipätaikinan lisäksi. Ihan tavallisia ruoka-aineita.
Oletko ketjun Ap? Oletko tyytyväinen uurastukseeni? Söin niin paljon kuin pystyin.
No en ole ap, kuten sanon tuossa olen tuo 153. vastaaja. Mun maha ei vaan kestä kasviksia kovin paljon, eikä tuoretta leipää, ja kuvittelen että tuore leipä jossa on papuja ja juureksi olis just sellanen mistä mun ärsyttävä suolisto riemastuis...
Puhut ärsyttävästä suolistosta, joten meinaat varmaan ärtyvän suolen oireyhtymää. Onko lääkärin toteama vai itse diagnosoitu? Minullekin arvauskeskuslääkäri väitti oireyhtymän olevan. Elämäntaparemontilla siitä pääsi eroon niin, että humps vain. Suomessa se on ylidiagnosoitu, kun tosiasiassa hyvät elämäntavat hoitaisivat vaivam.
Sun maha ei mene sekaisin kaikista maailman kasviksista vaan siitä, että sun ruokavalio on huono ja se ei ole esim. tottunut kuituun, koska saanti on epätasaista. Nyt koita ruokaremonttia. Herkkä vatsa nimenomaan tarvitsee paljon kuituja, mutta kokoisesi ihminen ei varmaan halua syödä niitä, mistä kertyy paljon ilmaa vatsaan: pavut, kaali.
Sivuhuomatuksena vielä, että siihen "ärsyttävään suoleen" nimenomaan ensisijainen hoitokeino on hoidon lisääminen eli juurikin sen porkkanan yms puputtaminen. Voit lisätä kasvismäärää hiljalleen. Se on elimistön tulehdustila eikä synnynnäinen ja ikuinen elämäntapa n. 90% tapauksista.
Lisää myös vedenjuontia ja liikuntaa.
Aamupala: Täysjyväsämpylä kahdella metvurstisiivulla ja oivariinilla, maustamatonta jogurttia marjoilla
Lounas: Frooshin smoothie sekä Picnicin BBQ-broilerpatonki
Välipala: Banaani ja viisi salmiakkikarkkia
Päivällinen: Lohisalaatti (sis. salaattia, tomaattia, kurkkua, avokadoa, lohta, mozzarellahelmiä ja kastikkeena rkl pestoa)
Iltapala: marja-hedelmäsmoothie
159cm/72kg jo varmaan kuudetta vuotta
Vierailija kirjoitti:
Olen normaalipainoinen ja syön enemmän kuin nämä "lihavat". Miksi kusetatte itseänne???
Ihan varmasti syöt enemmän kuin minä, sen uskon. Mutta voisitko sinä uskoa, etten minä kuseta kertoessani syömisistäni täällä? Aika hemmetin vaikeaa ois typistettyyn mahaan ahtaa ruokaa niin paljon, että sinä oisit tyytyväinen vastaukseen.
Aamu: pala eilistä tonnopitsaa, kulho kaurapuuroa ja banaani
Lounas: feta-tonnosalaatti ja keksi
Välipala: 200g irtokarkkeja
Päivällinen: mega-ateria hesestä
Illallinen: mies tekee pullaa ja suklaalevy puoliks kun lapset nukkuu
95kg/174cm
Oon syönyt näin neljä vuotta, en nyt heseä joka päivä mut melkolailla, paino aina ton 95kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
92kg/164cm
Eilen (ma)
Aamupala klo 10: 2 persikkaa
Lounas klo 1: Kuhafileet ja pasta
Välipala klo 5: Pepsi Max
Päivällinen/iltapala klo 8: Herkkusienikastike ja perunaSunnuntaina
Aamupala: 2 persikkaa
Lounas: Vihreä salaatti ja juustoleipä
Välipala: Banaani
Päivällinen/iltapala: Herkkusienikastike ja pastaTällaisella ruokavaliolla ei kukaan voi olla ylipainoinen. Ehkä näissä postauksissa voisi mainita jos nimenomaan juuri nyt laihduttaa eikä tämä ole ollut se normaali ruokavalio vuosien ajan. Jos siis ap:n oli tarkoitus saada vinkkejä siitä millaisilla ruokavalioilla ihmiset ovat normaalipainoisia (eivät siis yritä laihduttaa vaan pysyvät normaalipainossa).
Mun annoskoot ei aina ole pienimmästä päästä, mutta n. 1800-2000 kaloria tulee päivässä. Kyllä mä kattelen syömisiäni, mutta enemmän luulisin ongelman olevan opiskelijaelämä. Koko ajan on jotain läträysjuhlia. Käyn "vähän" eli noin 1-2 kertaa kuukaudessa, mutta se saa silti kaiken ihan sekaisin ja seuraavani päivänä hirveät mätöt. Ei siinä paljon noi hyvät syömiset lohduta, kun illassa ja seuraavana päivänä vetää jonkun 5000 kaloria. Perjantaisin tehään kanssa usein popparia. En siis liho, mutten myöskään oikein laihdu.
Olen tosin laihtunut nyt 5 kiloa, mutta en ole tehnyt mitään suurta laihdutuspäätöstä. Enemmän varmaan helteet vaikuttanu. En asu Suomessa. Tänään söin:
Aamupala: 1 persikka (pussin vika, siksi ollut nyt persikkapäivät :P)
Lounas: Riisi ja kanakastike
Välipala: Coca-cola ja kolmioleipä
Päivällinen: 10 palaa sushia (mulle) ja japanilaiset nuudelit puoliksi
Tänään.
Aamupala: unohdin ostaa
Lounas: kaksi kasvisburritoa paputäytteellä
Välipala: Pepsi Max
Päivällinen: Chilipyörykät ja riisi
Iltapala: Appelsiini
Näillä mennään ;) Paino 91.4kg, kun aamulla katoin.
Ja tänään taas, jos jotain oikeasti kiinnosti seurata, että miltä se läskin ruokavalio näyttää...
AAMUPALA
- mysli
- marjat
- kaurajogurtti
LOUNAS
- salaattibuffa
VÄLIPALA (AFTERWORK)
- 3 lasia viiniä
- ranskalaisia (5 hengen porukalle lautanen)
PÄIVÄLLINEN
- palak paneer
- riisi
Kalorit noin ~2.000.
Tänään:
Aamu: 3 kuppia kahvia maidolla ja proteiinipatukka
Lounas: unohtui
Välipala: 2 vaasan jälkiuunileivän viipaletta, joiden päällä vähän rasvaa ja kalkkunaleikkeitä.
Päivällinen: Wokkivihanneksia ja kanafile
Iltapala: 25g kuivalihaa, zero colaa ja 2 porkkanaa
Tällä hetkellä tosin laihdutan ja syön 5pv viikossa n. 1000-1200kcal ja kahtena päivänä syön mitä haluan. Kokoajan laihdun pikkuhiljaa. Kohta 2kk laihdutellut näin ja painoa tippunut 7,3kg. (Nyt 172/97,4)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamupala: rasvaton rahka 250g, sokeriton mehukeitto 2,5dl ja 100g mustikoita sekä 2 täysjyvä näkkäriä.
Lounas: salaatti, kaks karjalanpiirakkaa ja kuppi kahvia.
Päivällinen: pieni annos keittoa, 2 ruisleivän siivua kalkkunalla ja kurkulla sekä 2 luumua.
Iltapala: 2kpl kananmunanalkuaista+1kokomuna, omena ja 2 täysjyvä näkkäriä.Siis eihän tällä elä! Painan jotain 50kg mutta syön kyllä helkutisti enemmän.
Kyllä elää:D mä siis joo laihdutan. Pahimmillani painanu 104kg ja tällä hetkellä n.95kg.
Jos ajattelee mitä ennen söin niin joka päivä karkkia/suklaata/vaaleeta leipää/kebabia/siipiä/pizzaa/sipsiä/colaa/mäkkäriä..yms. Ihan itkettää ajatella kuinka sitä koskaan päästi ittensä siihen kuntoon:( nyt paljon parempi olo ja suunta alas päin painon suhteen:D
Nukuin pitkään ja sen jälkeen lounaan ja välipalan yhdistelmänä shakeriin purkki Ehrmannin maitorahkaa, Bonne-päärynäsosetta puoli purkkia ja desi maustamatonta jogurttia. Sen jälkeen verkkaista menoa ja iltapalaksi samanlainen satsi. Huomenna sitten kauppaan ostamaan tuoretta ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kuvitteellinen ruokavalio lihavalle:
Aamu: kaksi kokonaista sämpylää juustolla, kinkulla ja oivariinilla, banaani ja rivi eilisen suklaitaVälipala: pähkinöitä
Lounas: lautanen täyteen intialaista plus intialaista leipää lautasen kylkeen
Kahvitauko: 3 keksiä ja pari fanipalaa
Välipala: banaani ja patukka
Iltasyömistä: pari sämpylää kinkulla ja juustolla, kismer ja Ben & Jerry's jädee - paljon vielä ehkä sipsiä tai ruissipsiä jollain pehmeällä juustolla ja viinirypäleitä
Onks intilaiset jotain fädöjä vai miksi just intialaista :D
Intialaisessa ruoassa käytetään paljon kotijuustoa ja gheetä. Toisaalta ateria tasapainottuu kasviksilla. Keskimääräinen intialaisruoka sisältää 180-250 kcal/100g ja naan-leipä sisältää noin 270 kcal/100g.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kuvitteellinen ruokavalio lihavalle:
Aamu: kaksi kokonaista sämpylää juustolla, kinkulla ja oivariinilla, banaani ja rivi eilisen suklaitaVälipala: pähkinöitä
Lounas: lautanen täyteen intialaista plus intialaista leipää lautasen kylkeen
Kahvitauko: 3 keksiä ja pari fanipalaa
Välipala: banaani ja patukka
Iltasyömistä: pari sämpylää kinkulla ja juustolla, kismer ja Ben & Jerry's jädee - paljon vielä ehkä sipsiä tai ruissipsiä jollain pehmeällä juustolla ja viinirypäleitä[/
Mistä rahat näihin mässäjäisiin?
Pläskillä pitää olla hyväpalkkainen työpaikka?
-6 näkkäriä voilla&juustolla
-4 kuppia kahvia
-100 g valkosuklaata
- 1,5 pullo(a) punaviiniä
Roskaruokaa tekisi mieli.
Vierailija kirjoitti:
166/90 on mitat.
Aamiainen (eilen ja tänään):
2 munan kokkeli, salaattia, majoneesia, salsaa, kaksi mukia kermakahvia
Lounas: paistettua halloumia 100g, salaattia, majoneesia, salsaa, kivennäisvettä.
Päivällinen: fenkolilaatikkoa, salaattia, oliiviöljyä, muki kermakahvia jälkkäriksi. Tänään otin myös yhden poropyörykän ja palan ananasta, kun fenkolilaatikkoa oli aika vähän.
Iltapala eilen; 150g kreikkalaista jugua, desi vattuja ja tilkka vispikermaa. Tänään ranskankermaa ja vadelmia.
Huomenna ajattelin syödä samanlaisen aamiaisen kuin tänään, lounas on varmaan myös sama, mutta päivälliseksi teen täytettyä kesäkurpitsaa, josta riittää ylihuomiseksikin.
Laihdutan ja joudun punnitsemaan joka suupalan. Asiaa auttaa kun vakioi jotkut ateriat, kuten aamiaisen, moneksi päiväksi, niin on sitten helppo vaikka yhtenä päivänä pilkkoa ja punnita useamman ruokailun kasvikset ja muut. Mulla nimittäin monesti kasvisten kanssa kompastuu siihen, että sitten kun on nälkä ja aterian aika, skippaan rehut koska en muka jaksa alkaa niitä pesemään kuorimaan ja pilkkomaan. Silloin tulee helposti korvattua koko ateria jollain ihan tyhmällä tai sitten otettua ruokaruokaa älytön määrä, kun ei ole kasvislisää pötsiä täyttämään. Etukäteen mittailu ja suunnittelu auttaa myös aterioiden kirjaamista ylös, kun voi yhtenä päivänä kirjata useamman päivän ateriat, kun ne on jo valmiiksi purkitettu.
Tähän omaan viestiini kommentoin, että tänään oli puntaripäivä. 166/87, eli kolme kiloa pois!
Päivän syömiset on vähän sellaista reissusyöminkiä.
Aamiainen kotona; kaksi mukia kermakahvia. Aamiainen tienpäällä; kaksi munaa ja pätkä kurkkua.
Lounas: kaverin luona kahvia, vissyä, kasvispiirakkaa, pulla ja pieni keksi.
Välipala matkalla; babybel-juustoja, meetvurstia, saksanpähkinöitä, voita, kurkkua, vissyä, kermakahvi.
Päivällinen; salaattia ja grillattua kanaa
Iltapalaksi mies tarjosi kioskilla jäätelön.
Huomenna taas kotiruualla:
Aamiaiseksi kahden munan pinaattimunakas voilla ja kermalla, salaattia. kermakahvia.
lounas; salaattia ja fetasnack
Päivällinen; hirvipalapaistia, kukkakaalimuusia, salaattia
iltapala: jugurttia, marjoja ja tilkka kermaa.
Olen 168 cm ja 123 kg 32v.
Eilen:
Aamiainen: kaurapuuroa voisilmällä, mustikkakeittoa, kaksi palaa paahtoleipää, maksamakkaraa ja juustoa, kahvia mustana.
Klo 11: iso latte, 2 mantelikeksiä
Lounas: uusiaperunoita, silliä, kolme palaa ruisleipää, voita, 2x0,3 olutta.
Välipala: jäätelötuutti
Kahvi: kaksi kuppia kahvia mustana, iso pala marjapiirakkaa pakastemarjoista, kermavaahtoa
Välipala: sipsejä, light kola
Illallinen klo 19: paistettuja uusiaperunoita, makkaraa, kananmuna, tomaattia, kurkkua. Iso lasi maitoa.
Iltapala: sekamehua, 3 riviä marabou-maitosuklaata, 4 vohvelia.
Tänään:
Aamiainen: kaurapuuroa ja marjoja, tuoremehu, 2 palaa ruisleipää, maksamakkaraa ja juustoa, minitomaatteja, kahvia mustana.
Nyt olen välipalalla: novellea 0,5 l, omena, toffeekarkkeja.
Vierailija kirjoitti:
Aamiainen: iso suklaakakku ja sitruuna-marenkipiirakka, jonka päällä oli marjoja
Välipala: 8 croissanttia Goudalla ja salaatinlehdillä, jälkiruoaksi kaksi kinuskikakkuviipaletta ja jäätelöä
Lounas: lohivoileipäkakku, rusinapitko, 4 bebe-leivosta
Välipala: kaksi levyä pannukakkua, purkillinen mansikkahilloa, 3 dl kermaa vaahdotettuna
Päivällinen: 7 kg kalkkunaa, kilo perunoita ja litra kastiketta, luumutomaatti
Iltapala: kulhollinen suklaapuuroa, vaniljakastiketta
Yöpala: kaksi isoa pussia juustonaksuja, 2 litraa sitruunalimsaa
Tänään söin terveellisesti, joten huomenna on herkuttelupäivä.
Kiitos hervottomasta naurukohtauksesta 😂😂😂
Tänään oon syöny lihapiirakan. Eilen söin myös lihapiirakan sekä yhden ruisleivän ja kulhollisen linssikeittoa ja vähän itse tehtyä pyttipannua.
Tänään syön myöhemmin vielä lihapiirakan ja mies käy nyt töiden jälkeen ostamassa pari pakettia grillimakkaraa kun on 6e rahaa niin saa muutaki ruokaa ku lihapiirakkaa. Sitten syödään grillimakkaraa ja varmaan illalla viimeset lihapiirakat. Sitten loppuuki ruoka.
Laske, kuinka paljon päiväsi ruokailu tulee maksamaan! Mieti kuinka monella on ihan todellisessa elämässä syödä noin.
Ilmankos kitiset läskien huonoista ruokapäiväkirjoista koska sinulla ei ole näköjään minkäänlaista käsitystä rahasta ja itsensä elättämisestä.