Lihavat, kirjoittakaa tähän ruokapäiväkirjaanne
Haluaisin lukea. Voi heittää vielä pituuden ja painon. Kiinnostaa yli 70kg.
Kommentit (191)
Olen ollut 20 kg ylipainoinen. Söin joka päivä suklaata ja muuta herkkua, ruokajuomana oli usein sokeripitoista limua. Söin suuria annoksia enkä välittänyt niiden ravintosisällöstä, kunhan maistui niin söin. Join pe-la siideriä tai lonkeroa, vaikken olisi ollut juhlimassa, se oli tapa.
Vierailija kirjoitti:
Olen vain pullea vastaan silti. 155/55
Aamupala: 1x ruispala kurkulla, tomaatilla, juustolla, kinkulla ja voilla (noin puolikas rkl), maitokahvi sokerilla
Lounas: Jäi välistä, normaalisti leipää tai eilistä ruokaa
Päivällinen (n.tunti sitten): 1x pekoniherkkusieni (pekoni, herkkusieni, teelusikallinen sulatejuustoa), makaronisalaattia, vihersalaattia fetalla, iso siivu halloumia
Myöhemmin syön vielä toisen pekoniherkkusienen, salaattia (kumpaakin taisi jäädä) ja banaanin. Sekä juon vielä maitokahvit.En tänään ole laskenut mutta yleensä päivän kalorit 1200-1300 kcal päivässä. En laihdu sillä, mutten lihokaan vaan pysyn tässä painossa. Mielestäni se on paljon ruokaa. Tänään tuntuu etten ole syönyt määrällisesti niin paljon kuin yleensä, mutta lämpiävät ilmat vaikuttavat paljon. Ehkä tasapainotan saunaoluella.
Olet normaalipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen vaikeasti lihava (ollut sairaalloisen lihava, tavoitteena lievä ylipaino).
.
Aamulla join kahvia rasvattomalla plus-maidolla ja Fit+Feel Good vlcd-pirtelön, sitten puolikas banaani, proteiinijuoma 250 ml, lohitomaattikurkkuraejuustosalaattia 2 dl, Spirello mehujää x 2, proteiinipatukka, 2 x kiiwi, puoli purkkia tonnikalaa. En ole jaksanut laskea makroja enkä kaloreita. Olen ehkä syönyt taas vaan kun on tehnyt mieli (mehujäät, kiiwit, tonnikala). Pitäis syödä vaan nälkään.
Tänään en syönyt kiiWejä mielihaluun, jee!
Aamulla: kahvi Plus-maidolla ja pirtelö, jossa kaksi mitallista vlcd-jauhetta ja yksi mitallinen proteiinijauhetta
Lounaalla: Chia-siemen-hasselpähkinäsoijamaito-tuorepuuroa, muutama mansikka ja mangoviipale
Välipala: Softbar-protskupatukka
Päivällinen: Puoli purkkia tonnikalaa, muutama teelusikallinen raejuustoa, muutama kirsikkatomaatti
Välipala: Puolikas protskupatukka, puoli pikarillista (60 ml) vaniljakermajäätelöä, muutama mansikka
Saatan vielä vetästä loput tehdystä chiapuurosta, koska huomenna se jo aika limasta. Toisaalta söisinkö sen vaan ollakseni jätemylly?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vain pullea vastaan silti. 155/55
Aamupala: 1x ruispala kurkulla, tomaatilla, juustolla, kinkulla ja voilla (noin puolikas rkl), maitokahvi sokerilla
Lounas: Jäi välistä, normaalisti leipää tai eilistä ruokaa
Päivällinen (n.tunti sitten): 1x pekoniherkkusieni (pekoni, herkkusieni, teelusikallinen sulatejuustoa), makaronisalaattia, vihersalaattia fetalla, iso siivu halloumia
Myöhemmin syön vielä toisen pekoniherkkusienen, salaattia (kumpaakin taisi jäädä) ja banaanin. Sekä juon vielä maitokahvit.En tänään ole laskenut mutta yleensä päivän kalorit 1200-1300 kcal päivässä. En laihdu sillä, mutten lihokaan vaan pysyn tässä painossa. Mielestäni se on paljon ruokaa. Tänään tuntuu etten ole syönyt määrällisesti niin paljon kuin yleensä, mutta lämpiävät ilmat vaikuttavat paljon. Ehkä tasapainotan saunaoluella.
Olet normaalipainoinen.
Luulin olevani ylipainon rajoilla mutta vielä 5 kg. Näytän siis vain pullealta. Toiset näyttävät paljon painavampina hoikilta, minä olen niitä jotka näyttää pulleilta.
105 jatkaa vielä
Minä lihoin järjettömän kokoisilla ruoka-annoksilla: ennen pystyin syömään esim. 750 g ruoka-annoksen "normilounaana/päivällisenä". Nyt maha ei vedä enää kuin esim. tonnikalapurkillisen kerralla, koska olen lihavuusleikattu. Tällä hetkellä omat syömiset ovat juuri kasvaneet ja siitä on pientä huolta - yhtään en tarviis enempää ravintoa. Näillä syödyillä ruokamäärillä ei ole nälkä. Liikun rasittavasti vähintään tunnin päivässä. Oikeastaan vain treenin jälkeen on oikeasti tuntuva nälkä.
Vierailija kirjoitti:
No en mä syö muuta kun pelkkää salaattia ja ehkä joskus teetä ilman sokeria ja maitoa.
t. Kyllikki 165cm/105kg
Tämä on säästöliekki.Pitäisi sekä syödä että kuntoilla enemmän.Mitä enemmän lihakset surkastuvat sen vähemmän kulutat energiaa.
voivoi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en mä syö muuta kun pelkkää salaattia ja ehkä joskus teetä ilman sokeria ja maitoa.
t. Kyllikki 165cm/105kg
Tämä on säästöliekki.Pitäisi sekä syödä että kuntoilla enemmän.Mitä enemmän lihakset surkastuvat sen vähemmän kulutat energiaa.
Ja proteiini puuttuu lähes kokonaan,se on solujen perusrakennusaine.
166/90 on mitat.
Aamiainen (eilen ja tänään):
2 munan kokkeli, salaattia, majoneesia, salsaa, kaksi mukia kermakahvia
Lounas: paistettua halloumia 100g, salaattia, majoneesia, salsaa, kivennäisvettä.
Päivällinen: fenkolilaatikkoa, salaattia, oliiviöljyä, muki kermakahvia jälkkäriksi. Tänään otin myös yhden poropyörykän ja palan ananasta, kun fenkolilaatikkoa oli aika vähän.
Iltapala eilen; 150g kreikkalaista jugua, desi vattuja ja tilkka vispikermaa. Tänään ranskankermaa ja vadelmia.
Huomenna ajattelin syödä samanlaisen aamiaisen kuin tänään, lounas on varmaan myös sama, mutta päivälliseksi teen täytettyä kesäkurpitsaa, josta riittää ylihuomiseksikin.
Laihdutan ja joudun punnitsemaan joka suupalan. Asiaa auttaa kun vakioi jotkut ateriat, kuten aamiaisen, moneksi päiväksi, niin on sitten helppo vaikka yhtenä päivänä pilkkoa ja punnita useamman ruokailun kasvikset ja muut. Mulla nimittäin monesti kasvisten kanssa kompastuu siihen, että sitten kun on nälkä ja aterian aika, skippaan rehut koska en muka jaksa alkaa niitä pesemään kuorimaan ja pilkkomaan. Silloin tulee helposti korvattua koko ateria jollain ihan tyhmällä tai sitten otettua ruokaruokaa älytön määrä, kun ei ole kasvislisää pötsiä täyttämään. Etukäteen mittailu ja suunnittelu auttaa myös aterioiden kirjaamista ylös, kun voi yhtenä päivänä kirjata useamman päivän ateriat, kun ne on jo valmiiksi purkitettu.
Aamupala: Fazerin sinisen jämät (pari riviä), muutama karkki Remix-pussista
Lounas: Lehtipihvi maustevoilla ja ranskalaisilla, iso cokis
Nyt illalla syön varmaan suklaata, hedelmäkarkkeja ja juon cokista
Pituus 165, paino 84
Aamupala: 4 kokonaista vehnäsämpylää missä jokaisen välissä margariinia, 4 juustosiivua, tomaattia sekä 2 lasia tuoremehua ja kahvia.
Välipala: Kismet-suklaapatukka
Lounas: lautasella 2/4 broilerinsuikaleita currykastikkeessa, riisiä 2/4 osaa lautasesta, vähän vihreää salaattia missä jäävuorisalaattia, kurkkua ja tomaattia. Lasi maitoa.
Välipala: suklaamuffinssi
Päivällinen: tilasin kotiin pizzaa, missä tuplajuusto, kinkku, pekoni ja salamia. 1,5 litran kokiksesta meni 2/3 osaa. Jälkkäriksi suklaavanukas.
Iltapala: 5 vehnäpaahtoleipää margariinilla ja 3 juustosiivulla. Iso lasi maitoa.
Ootko kuinka iso, 113? Tuosta joitain kaloreja kertyy. Mulle tuli nälkä, vaikka just söin (ruisleipää usealla täytteellä).
Ylipainoiset syö muka vähemmän mitä minä normaalipainoinen! :O Harrastan hyötyliikuntaa sen verran että kävelen töihin ja takaisin 3km arkisin.
Laitetaanpa vertailuksi omat syömiset (172cm/60kg) :
Aamupalaksi 2 kuppia kahvia ja omena.
Lounaaksi lautasellinen ohrapuuroa ja vihreää papusalaattia.
Välipalaksi banaani.
Päivälliseksi 4 ruisleipäpalaa margariinilla ja päälle heitin hernemaissipaprika jämät ja kourallinen lankkuperunoita.
Iltapalaksi: 3 paahtoleipäpalaa ja 2 ruisleipäpalaa margariinilla.
Aamupala: Kahvia kauramaidolla
Lounas: Kahvia kauramaidolla+ ananastölkki
Päivällinen : kokonainen subi, törkeesti täytteitä ja majoneesia
Välipala: viiniä, kahvia
Iltapala : viiniä
170/96.
Ikuinen jojolaihduttaja, pudotan 30kg, lihon takaisin, laihdun jne. Skippailen ruokia, nykyinen lihominen tullut lähinnä suurista määristä alkoholia (pullo viiniä päivässä hyvin mahdollinen). Historiaa bulimian kanssa, siirtymässä alkoholismiin.
Minä olen keskivartalolihava, vaikka en ole ylipainoinen. Mutta painoa tulee herkästi ja syy löytyy seuraavasta
Aamupala: Leipä, kalkkunasiivu, maustamatonta jugurttia, itsepoimittuja mustikoita, pellavansiemen rouhetta.
Välipala muutama viinirypäle
Lounas kasviskeitto, jossa tomaatti,sipuli, paprika, tomaattimurska ja mausteet
Välipala keskikoinen banaani
Päivällinen pieni annos täysjyväspagettia, 100 grammaa jauhelihaa, sipulia, mausteita, tomaattipyrettä, salaattia.
Tähän asti meni hyvin. Sitten lähden iltalenkille ja kauppaan. On vähän nälkä vielä. Ostan jotain pientä. No ostan tuon pullapussin, panen loput pakkaseen. Ai tossa on vadelmasuklaata, otanpa levyn ja maistan pari palaa. Kotona keitän kahvit. Totean, että korvapuustit on kuivia. Syön silti kolme. Suklaalevystä, 145 grammaa, meni puolet.
Mitä opin tästä: Syö joku jälkiruoka ja älä lähde kaupan kautta. Noihn turhuuksiin meni rahaakin, sillä olisi saanut vaikka pari kiloa vihanneksia. Eikä ne korvapuustit tai suklaa olleet edes hyviä. Kunhan söin syömisen vuoksi.
115, huonot on sun ruoat.
T. Toinen normaalipainoinen
N32v. 160cm 145kg
150g irttareita
Pizza 850kcal
Katkarapusalaattia 150kcal
Tonnikalapasta 400kcal
Marabou keksejä 875kcal
Banaanirahka 200kcal
Tiramisu 260kcal
Nougat patukka 300kcal
Tyypillinen viikko:
Ma:
Ei aamupalaa
Lounas, spagetti ja jauhelihakastike
Ei välipalaa
Päivällinen, possunpihvi + lohkoperunoita + salaatti
Iltapala, jätski
Myöhäisiltapala, pari ruisleipää tuorejuustolla ja suolakurkulla
Ti:
Ei aamupalaa
Lounas, ananasta purkillinen ja puolikas nuudelipussillinen
Ei välipalaa
Päivällinen, pinaattikeitto + kananmuna + ruisleipä + juusto
Iltapala, jätski
Myöhäisiltapala, jätski
Ke:
Ei aamupalaa
Lounas, ananasta purkillinen ja nuudelin toinen puolikas
Ei välipalaa
Päivällinen, perunoita + lohta + vihanneksia + kastiketta + salaattia
Jälkiruoka, marjarahka
Iltapala, pari ruisleipää tuorejuustolla + suolakurkku
To:
Ei aamupalaa
Lounas eilisestä päivällisestä jämät
Ei välipalaa
Päivällinen, perunat + lihapullat + kermakastike + puolukkahillo + salaatti
Iltapala, jätski
Myöhäisiltapala, puoli pussia mikropopkorneja
Pe:
Ei aamupalaa
Ei lounasta
Ei välipalaa
Päivällinen, tonnikala-mozzarella-pizza
Iltapala, 5 siideriä, 5 salmaria ja muutama drinkki (--> oksennan nää aamuyöstä)
La:
Brunssi, kananmunaa, leipää, tuoremehua, tomaattia, suolakurkkua
Välipala, jätski
Päivällinen, pihviä + uuniperunoita + kastiketta + salaattia
Iltapala, irtokarkkeja
Su:
Brunssi, kananmunaa, leipää, tuoremehua, tomaattia, suolakurkkua
Välipala, joku kakunpala jos ollaan kyläilemässä
Päivällinen, kanaa + riisiä
Iltapala, sämpylä juustolla + marjasmoothie
Terv. 100 kg / 165cm. En erityisemmin laihduta.
Olen juonut aamulla maitokahvin ilman makeutusta ja lounaaksi söin purkillisen eli 200 grammaa suklaa-Violaa.
Päivälliseksi söin kaurapuuroa noin 250 grammaa. Nyt pohdin jaksaisinko mennä keittämään uuden satsin puuroa vai raskisinko syödä minimeloninpuolikkaan. Herätys oli klo 6.00 eli väsy painaa painavaa naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
92kg/164cm
Eilen (ma)
Aamupala klo 10: 2 persikkaa
Lounas klo 1: Kuhafileet ja pasta
Välipala klo 5: Pepsi Max
Päivällinen/iltapala klo 8: Herkkusienikastike ja perunaSunnuntaina
Aamupala: 2 persikkaa
Lounas: Vihreä salaatti ja juustoleipä
Välipala: Banaani
Päivällinen/iltapala: Herkkusienikastike ja pastaTällaisella ruokavaliolla ei kukaan voi olla ylipainoinen. Ehkä näissä postauksissa voisi mainita jos nimenomaan juuri nyt laihduttaa eikä tämä ole ollut se normaali ruokavalio vuosien ajan. Jos siis ap:n oli tarkoitus saada vinkkejä siitä millaisilla ruokavalioilla ihmiset ovat normaalipainoisia (eivät siis yritä laihduttaa vaan pysyvät normaalipainossa).
Mun annoskoot ei aina ole pienimmästä päästä, mutta n. 1800-2000 kaloria tulee päivässä. Kyllä mä kattelen syömisiäni, mutta enemmän luulisin ongelman olevan opiskelijaelämä. Koko ajan on jotain läträysjuhlia. Käyn "vähän" eli noin 1-2 kertaa kuukaudessa, mutta se saa silti kaiken ihan sekaisin ja seuraavani päivänä hirveät mätöt. Ei siinä paljon noi hyvät syömiset lohduta, kun illassa ja seuraavana päivänä vetää jonkun 5000 kaloria. Perjantaisin tehään kanssa usein popparia. En siis liho, mutten myöskään oikein laihdu.
Olen tosin laihtunut nyt 5 kiloa, mutta en ole tehnyt mitään suurta laihdutuspäätöstä. Enemmän varmaan helteet vaikuttanu. En asu Suomessa. Tänään söin:
Aamupala: 1 persikka (pussin vika, siksi ollut nyt persikkapäivät :P)
Lounas: Riisi ja kanakastike
Välipala: Coca-cola ja kolmioleipä
Päivällinen: 10 palaa sushia (mulle) ja japanilaiset nuudelit puoliksi
Jos on laihduttanut useita kertoja, voi peruskulutus olla laskenut sen verran, että kyllä tuollaisella ruokavaliolla voi ihan hyvin pystyä pitämään ne läskinsä, varsinkin jos ei harrasta liikuntaa ja tekee istumatyötä. Alle satakiloinen ei sitä paitsi vielä ole sairaalloisen lihava ellei ole hyvin lyhyt.