20-40-vuotias nainen, miksi et ole suorittanut asepalvelusta?
Etkö pidä isänmaatasi puolustamisen arvoisena vai menetkö aina sieltä mistä aita on matalin?
Kommentit (124)
Olen yli 40-vuotias ja sinä vuonna kun armeija avattiin naisille, olin yli-ikäinen. Muuten olisin mennyt heti.
Suomen armeija ei nykyiselläänkään pärjää esim rakasta naapuriamme vastaan, että mitäs minä sinne etulinjaan haluaisin kuolemaan. Oon ennemmin jossain bunkkerissa itkemässä. Enkä kato ollenkaan pahalla, jos siellä on naisten lisäksi myös miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Olisin halunnut, mutta se vain jäi. Tosin tuskin pärjäisinkään kun kunto on huono ja ylipainoakin 10 kg.
siellä on vastaavia miehiäkin
Ei ne ottais mua sinne vaikka yrittäisinkin. Selkä täynnä metallia.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä siistiä pitää oikeaa asetta käsissä ja oppia ampumaan.
N22
Mun aikaan oli 26v nainen ja amkin luokkakaverikin meni 23v iässä. Joten ei ole myöhäistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen yli 40-vuotias ja sinä vuonna kun armeija avattiin naisille, olin yli-ikäinen. Muuten olisin mennyt heti.
Taidat olla aika laillakin yli 40-vuotias, kun jo yli 20 vuoden ajan ovat alle kolmekymppiset naiset voineet hakeutua asepalvelukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Njääh, en viitsinut vaivautua tämän maan takia. Ja kyllä, jos sota syttyy niin häivyn ensimmäisten joukossa.
Sodan syttyessä rajat ovat jo kiinni. Jos et kuulu poliittiseen sisäpiiriin, on todella vaikeaa tietää milloin pitää ottaa ritolat.
lapin metiköistä vedetään heittämällä Ruotsiin ja Norjaan
Rehellisesti ei kiiinnosta yhtään. Jos tulee sota niin me lähdetään evakkoon Keski-Eurooppaan anoppilaan eikä jäädä tänne.
Vaikka olisin mies ei innostaisi elää puoli vuotta orjapalkalla kasarmilla laittaen koko muu elämä paussille. En ikinö ole ymmärtänyt sitä amerikkalaisten oi isänmaa blääblaa -meininkiä. Suomessa samaa usein ilmassa.
Olen pasifisti, enkä todellakaan valmis taistelemaan tai kuolemaan tämän paikan puolesta- kuten joku täällä jo sanoi, jos sota alkaa uhata niin en todella ole tänne jäämässä taistelemaan tai kuolemaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Njääh, en viitsinut vaivautua tämän maan takia. Ja kyllä, jos sota syttyy niin häivyn ensimmäisten joukossa.
Sodan syttyessä rajat ovat jo kiinni. Jos et kuulu poliittiseen sisäpiiriin, on todella vaikeaa tietää milloin pitää ottaa ritolat.
Mitä sä höpäät? Jos Syyriasta pääsee läpi Euroopan paperittomat ihmiset, niin enköhän minä eurooppalaisella passilla ihan hyvin pääae muualle. Älä ole naurettava.
Naiset eivät ole valmiita kantamaan vastuuta mutta kovasti ottavat kantaa yhteiskunnallisiin asioihin
Astma ja syöpä, eiköhän tuossa oo syytä sille, että minut naurettas ulos jos yrittäsin armeijaan :)
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät ole valmiita kantamaan vastuuta mutta kovasti ottavat kantaa yhteiskunnallisiin asioihin
Miksi ihmeessä kaikkien tulisi kantaa se vastuu? Suomi on takapajula ihan vaan sen takia, että asevelvollisuus on edes pakollinen.
nnnnnn kirjoitti:
20-40 vuotias mies miksi et ole kantanut lasta sisälläsi 9 kk ja synnyttänyt sen ja imettänyt sitä vuoden?
Miehet sotii isänmaan puolesta ja naiset luo isänmaahan uutta elämää. Näin se vaan on.
Taas tämä feministinen vastaus. Millä perustelet Norjan meininkiä jossa kaikki käy armeijan tai sitten Ruotsia jossa ole kenenkään pakko mennä? Eikä norjalaiset ja ruotsalaiset synnytä lapsia? Kyllä itse ottaisin sen lapsen mahaani kun olisin vankina toisella puolen Suomea missä en näe läheisiä kun viikionloppuisin ja välillä ei edes silloinkaan. Omaa aikaa on vain 4h päivässä muuten olet valvotuissa oloissa sen 20h. Tai palella helmikuussa 28 asteen pakkasessa kaks viikko märissä vaatteissa ja nukkunut koko aikana ehkä 18h. Erona tässä on myös se, että YLEENSÄ kukaan ei pakota ottamaan sitä munaa sisäänsä. Toisin kun valtiolta tulee jokaiselle 18v pojalle 3 vaihtoehtoa josta jokainen on aivan perseestä. Sitten kun valitset siitä kolmesta jonkun muun kun intin olet jollain sairaalla mittarilla vässykkä tai muuten väheksyttävä tyyppi. T. 9kk meni elämästä hukkaan, mielenterveys säily just ja just ja kun erosin reservistä niin nyt minäkin olen vässykkä...
Joten teeppäs se keinokohtu sikiöllä jonka voi siirtää miehelle, otan sen aivan mielelläni näistä vaihtoehdoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla aika laillakin yli 40-vuotias, kun jo yli 20 vuoden ajan ovat alle kolmekymppiset naiset voineet hakeutua asepalvelukseen.
No shit sherlock :)
Armeija on typeryksille ja muutenkin hyödytön. Miestenkään ei tarvitsisi minusta käydä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Koittakaapa ensin vaikka päättää, onko se naisten asepalvelus hyvä vai huono asia. Kun nainen menee armeijaan, lautajonnet ovat sitä mieltä, että MUNAA SE MENI HAKEMAAN KUN EI MUUALTA SAA RÖHÖHH EI NAISISTA OO MIHINKÄÄN PAINUKAA VITTUUN MUN INTISTÄ :D:D ja kun nainen ei mene inttiin, jonne trollaa itku silmässä vauvapalstalla, miten epäreilua on kun huorulit saa etuoikeuksia nyyh ja ei naisista oo silloinkaan mihinkään.
Muuten kyllä menisin, mutta kiinnostuin aiheesta vasta näin myöhemmällä iällä eikä minua iän puoleta edes sinne otettaisikaan enää. Ei sillä että hirveästi innostaisi viettää aikaa räkänokkien kanssa, jotka ovat satavarmoja siitä, että tulin palvelukseen vain huomiohuoraamaan. Sinänsä isäm_maan_pulustustaitoja haluaisin kyllä harjoitella, mutta se juna taisi mennä jo sitten.
Täydellinen vastaus. Nauroin ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kaikkien tulisi kantaa se vastuu? Suomi on takapajula ihan vaan sen takia, että asevelvollisuus on edes pakollinen.
Eli kenen se vastuu pitää kantaa sitten, jonkun muun mutta ei naisten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä höpäät? Jos Syyriasta pääsee läpi Euroopan paperittomat ihmiset, niin enköhän minä eurooppalaisella passilla ihan hyvin pääae muualle. Älä ole naurettava.
Syyriassa on sisällissota. Se on vähän eri asia. Käy armeija, niin pääset paremmin kärryille näistä asioista :)
Silloin kun se oli ajankohtaista eli nuorempana niin ei ollut innostusta, mutta nyt kun on useampi mies ollut ja alan olla kohta neljäkymmentä niin olen täysin valmis tappamaan ihmisiä. Parisuhteet ja perhe-elämä on tehnyt minusta hyvin kylmän ja rauhallisen sekä epäempaattisen. Tosin mielenterveys on mennyt tässä rytäkässä ja olen kyllä poliisillakin jo tiedossa, että aseisiin minun ei anneta koskea. Fyysisesti olen paremmassa kunnossa kuin parikymppisenä. Lähes joka päivä vedän noin 10km lenkin ja tunnin salitreenin. On myös eletystä elämästä johtuen kertynyt taktisia taistelutaitoja ja hommat hoituu paljainkin käsin jos tarvitsee. Olisi kyllä hienoa päästä käymään armeija.