Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

20-40-vuotias nainen, miksi et ole suorittanut asepalvelusta?

Vierailija
20.05.2016 |

Etkö pidä isänmaatasi puolustamisen arvoisena vai menetkö aina sieltä mistä aita on matalin?

Kommentit (124)

Vierailija
81/124 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nnnnnn kirjoitti:

20-40 vuotias mies miksi et ole kantanut lasta sisälläsi 9 kk ja synnyttänyt sen ja imettänyt sitä vuoden?

Miehet sotii isänmaan puolesta ja naiset luo isänmaahan uutta elämää. Näin se vaan on.

Miten lasten synnyttäminen tähän liittyy? Ap on ihan oikeassa siinä, että nykytilanne on miehille epäoikeudenmukainen.

Vela, ei armeijassa (ei pääse)

Vierailija
82/124 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kyllä, mutta mulla on tosi paha akne ja huono itsetunto. En voi olla ulkona ilman meikkiä ja en usko että armeijassa ehtii joka päivä meikkaamaan miljoonaa finniä ja arpea piiloon.. Oon tosissani, valitettavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/124 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koittakaapa ensin vaikka päättää, onko se naisten asepalvelus hyvä vai huono asia. Kun nainen menee armeijaan, lautajonnet ovat sitä mieltä, että MUNAA SE MENI HAKEMAAN KUN EI MUUALTA SAA RÖHÖHH EI NAISISTA OO MIHINKÄÄN PAINUKAA VITTUUN MUN INTISTÄ  :D:D ja kun nainen ei mene inttiin, jonne trollaa itku silmässä vauvapalstalla, miten epäreilua on kun huorulit saa etuoikeuksia nyyh ja ei naisista oo silloinkaan mihinkään.

Muuten kyllä menisin, mutta kiinnostuin aiheesta vasta näin myöhemmällä iällä eikä minua iän puoleta edes sinne otettaisikaan enää. Ei sillä että hirveästi innostaisi viettää aikaa räkänokkien kanssa, jotka ovat satavarmoja siitä, että tulin palvelukseen vain huomiohuoraamaan. Sinänsä isäm_maan_pulustustaitoja haluaisin kyllä harjoitella, mutta se juna taisi mennä jo sitten.

Newsflash, joku arvostelee aina, teit mitä tahansa. Toisaalta, jos lautajonnet pääsevät noin helposti ihosi alle, niin on ehkä kaikkien kannalta hyvä, että sinulle ei anneta rynnäkkökivääriä käteen. Tiskiharja lienee sinulle soveltuvampi "ase".

Vierailija
84/124 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nnnnnn kirjoitti:

20-40 vuotias mies miksi et ole kantanut lasta sisälläsi 9 kk ja synnyttänyt sen ja imettänyt sitä vuoden?

Miehet sotii isänmaan puolesta ja naiset luo isänmaahan uutta elämää. Näin se vaan on.

Taas tämä feministinen vastaus. Millä perustelet Norjan meininkiä jossa kaikki käy armeijan tai sitten Ruotsia jossa ole kenenkään pakko mennä? Eikä norjalaiset ja ruotsalaiset synnytä lapsia? Kyllä itse ottaisin sen lapsen mahaani kun olisin vankina toisella puolen Suomea missä en näe läheisiä kun viikionloppuisin ja välillä ei edes silloinkaan. Omaa aikaa on vain 4h päivässä muuten olet valvotuissa oloissa sen 20h. Tai palella helmikuussa 28 asteen pakkasessa kaks viikko märissä vaatteissa ja nukkunut koko aikana ehkä 18h. Erona tässä on myös se, että YLEENSÄ kukaan ei pakota ottamaan sitä munaa sisäänsä. Toisin kun valtiolta tulee jokaiselle 18v pojalle 3 vaihtoehtoa josta jokainen on aivan perseestä. Sitten kun valitset siitä kolmesta jonkun muun kun intin olet jollain sairaalla mittarilla vässykkä tai muuten väheksyttävä tyyppi. T. 9kk meni elämästä hukkaan, mielenterveys säily just ja just ja kun erosin reservistä niin nyt minäkin olen vässykkä...

Joten teeppäs se keinokohtu sikiöllä jonka voi siirtää miehelle, otan sen aivan mielelläni näistä vaihtoehdoista.

Amen.

N23

Vierailija
85/124 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Njääh, en viitsinut vaivautua tämän maan takia. Ja kyllä, jos sota syttyy niin häivyn ensimmäisten joukossa.

Sodan syttyessä rajat ovat jo kiinni. Jos et kuulu poliittiseen sisäpiiriin, on todella vaikeaa tietää milloin pitää ottaa ritolat.

Mitä sä höpäät? Jos Syyriasta pääsee läpi Euroopan paperittomat ihmiset, niin enköhän minä eurooppalaisella passilla ihan hyvin pääae muualle. Älä ole naurettava.

Syyriassa on sisällissota. Se on vähän eri asia. Käy armeija, niin pääset paremmin kärryille näistä asioista :)

Entä sitten? Kyllä Ukranalaiset voi maastaan poistua vaikka Venäjä siellä riehui. Kyllä toisen maailmansodan aikana jonkin verran euroopassakin liikuttiin.

Missä muka sanotaan, että rajat menee kiinno kun on joku konflikti tai sota? 😂 Hätä keinot keksii, kyllä täältä nyt perhana pois pääsis, olet naurettava.

Vierailija
86/124 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Njääh, en viitsinut vaivautua tämän maan takia. Ja kyllä, jos sota syttyy niin häivyn ensimmäisten joukossa.

Sama juttu

Vierailija
87/124 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät ole valmiita kantamaan vastuuta mutta kovasti ottavat kantaa yhteiskunnallisiin asioihin

Miksi ihmeessä kaikkien tulisi kantaa se vastuu? Suomi on takapajula ihan vaan sen takia, että asevelvollisuus on edes pakollinen.

Eli kenen se vastuu pitää kantaa sitten, jonkun muun mutta ei naisten?

Nyt ymmärsit väärin. Kannatan palkka-armeijaa enkä kenenkään pakottamista. Ei kaikkien tarvitse kantaa vastuuta, vasn niiden jotka haluavat.

Vierailija
88/124 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nnnnnn kirjoitti:

Taas tämä feministinen vastaus. Millä perustelet Norjan meininkiä jossa kaikki käy armeijan tai sitten Ruotsia jossa ole kenenkään pakko mennä? Eikä norjalaiset ja ruotsalaiset synnytä lapsia? Kyllä itse ottaisin sen lapsen mahaani kun olisin vankina toisella puolen Suomea missä en näe läheisiä kun viikionloppuisin ja välillä ei edes silloinkaan. Omaa aikaa on vain 4h päivässä muuten olet valvotuissa oloissa sen 20h. Tai palella helmikuussa 28 asteen pakkasessa kaks viikko märissä vaatteissa ja nukkunut koko aikana ehkä 18h. Erona tässä on myös se, että YLEENSÄ kukaan ei pakota ottamaan sitä munaa sisäänsä. Toisin kun valtiolta tulee jokaiselle 18v pojalle 3 vaihtoehtoa josta jokainen on aivan perseestä. Sitten kun valitset siitä kolmesta jonkun muun kun intin olet jollain sairaalla mittarilla vässykkä tai muuten väheksyttävä tyyppi. T. 9kk meni elämästä hukkaan, mielenterveys säily just ja just ja kun erosin reservistä niin nyt minäkin olen vässykkä...

Joten teeppäs se keinokohtu sikiöllä jonka voi siirtää miehelle, otan sen aivan mielelläni näistä vaihtoehdoista.

Oisit menny sivarii ni ei tarvis inistä kuinka rankkaa oli

Vierailija
89/124 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nnnnnn kirjoitti:

Lainpykälät ja biologia eivät ole rinnasteisia asioita.

Yhtä hyvin (eli siis:aivan yhtä järjettömästi) voisit kysyä: " Nainen,miksi et ole siittänyt yhtään jälkeläistä?"

Huom.naiset tulevat raskaaksi ja synnyttävät myös niissä maissa joissa miehillä ei ole pakollista asevelvollisuutta ja mikäli kyseessä on joku nuori isä,hän voi niissä maissa osallistua myös lapsensa varhaishoitoon ja auttaa vaimoaan,sensijaan että esim.  juoksentelisi metsissä sinä aikana.

Vierailija
90/124 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana pikkuisen haaveilinkin intin käymisestä. Vaikka isä enemmän sinne koitti hyvin liikunnallista isosiskoani yllyttää :D Mutta ei  meiltä lopulta sinne kuin isoveljeni mennyt, siskoa ei kiinnostanut ja minä en armeijaan pääsisi.

Tai ainakin ymmärrykseni on etten pääsisi. Keliakia, kuulonalenema ja hieman polvivaivaa - miehenä oisin ehkä johonkin hommaan päässyt, mutta tuskin näin vaivaista nasta sinne turhaan riesaksi otetaan :D 

Vierailija
91/124 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sodan syttyessä rajat ovat jo kiinni. Jos et kuulu poliittiseen sisäpiiriin, on todella vaikeaa tietää milloin pitää ottaa ritolat.

Mitä sä höpäät? Jos Syyriasta pääsee läpi Euroopan paperittomat ihmiset, niin enköhän minä eurooppalaisella passilla ihan hyvin pääae muualle. Älä ole naurettava.

Syyriassa on sisällissota. Se on vähän eri asia. Käy armeija, niin pääset paremmin kärryille näistä asioista :)

Entä sitten? Kyllä Ukranalaiset voi maastaan poistua vaikka Venäjä siellä riehui. Kyllä toisen maailmansodan aikana jonkin verran euroopassakin liikuttiin.

Missä muka sanotaan, että rajat menee kiinno kun on joku konflikti tai sota? 😂 Hätä keinot keksii, kyllä täältä nyt perhana pois pääsis, olet naurettava.

Siis tarkoititko, että lähdet maasta, kun vihollinen miehittää Suomen vai silloin, kun sota alkaa? On vaikeaa keskustella kanssasi tästä aiheesta, kun käytät termejä väärin. Käy se intti, niin voidaan jutella lisää, jahka olet ensin edes sodankäynnin perusteet oppinut. :)

Vierailija
92/124 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, suoraan sanottuna siksi että ei ollut pakko. Mutta mulla on myös endometrioosi, joka tekee kuukautisista äärimmäisen kivuliaat ja hankalat. En tiedä halauaisivatko ne edes sinne naista, joka ei olisi kuukautisten vuoksi kunnolla toimintakykyinen (tämä ei ole liioittelua, olen todella kipeä niiden aikaan).

Vierailija
93/124 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tarkoititko, että lähdet maasta, kun vihollinen miehittää Suomen vai silloin, kun sota alkaa? On vaikeaa keskustella kanssasi tästä aiheesta, kun käytät termejä väärin. Käy se intti, niin voidaan jutella lisää, jahka olet ensin edes sodankäynnin perusteet oppinut. :)

Ihan sama onko vain konflikti, miehitys tai sota, niin lähden. Yksinkertaista.

Mikset näytä sitä lain kohtaa, missa kerrotaan rajojen sulkemista tai laita linkkiä johonkin lähteeseen?

En tarvitse viittä kuukautta metsässä pelleilyä, että ymmärrän mitä laki asiasta sanoo.

Vierailija
94/124 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mies on aina vahvempi. Nainen voi joutua sodassa lähitaistelutilanteeseen.

Historiallisesti taistelijat ovat melkein aina olleet miehiä siksi, että fyysiset voimat ovat luonnpstaan paljon suuremmat.

Vierailija
95/124 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, suoraan sanottuna siksi että ei ollut pakko. Mutta mulla on myös endometrioosi, joka tekee kuukautisista äärimmäisen kivuliaat ja hankalat. En tiedä halauaisivatko ne edes sinne naista, joka ei olisi kuukautisten vuoksi kunnolla toimintakykyinen (tämä ei ole liioittelua, olen todella kipeä niiden aikaan).

Kuinka moni nainen on oikeasti vastannut ihan suoraan, että ei kiinnosta käymättä läpi sairauksiaan ynnä muita?

Kärsin hartiavaivoista, jo käden nostaminen tyyliin joogassa sattuu. Mutta ei se ole syy siihen miksi en menisi, vaam se ettei kiinnosta.

Vierailija
96/124 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo endometrioosisyy on hassu. Hormoneilla kuukautiset pois ja asia hoidettu.

Vierailija
97/124 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sotapoliisi-au ja sota-ajan sijoitukseni liittyy rajojen sulkemiseen ja karkurien etsimiseen. Sotilaspoliisissa on muuten suhteellisen paljon meitä naisia. Koska kotirintama ilmeisesti mielletään meille sopivammaksi.

Vierailija
98/124 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska mies on aina vahvempi. Nainen voi joutua sodassa lähitaistelutilanteeseen.

Historiallisesti taistelijat ovat melkein aina olleet miehiä siksi, että fyysiset voimat ovat luonnpstaan paljon suuremmat.

Historiassa KAIKKI taistelijat ovat olleet miehiä, koska naisia ei ole innokkaasti armeijaan päästetty. Ja fyysistä voimaa voi treenata, löytyy paljon pullamössöpoikia valitettavasti nykyään, treenaava nainen on parempi vaihtoehto.

Ja eiväthän kaikki välttämättä joudu lähitaisteluun, eikö niitä hommia ole laidasta laitaan.

Vierailija
99/124 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama onko vain konflikti, miehitys tai sota, niin lähden. Yksinkertaista.

Mikset näytä sitä lain kohtaa, missa kerrotaan rajojen sulkemista tai laita linkkiä johonkin lähteeseen?

En tarvitse viittä kuukautta metsässä pelleilyä, että ymmärrän mitä laki asiasta sanoo.

Tollo :D

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2011/20111552

Vierailija
100/124 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sotapoliisi-au ja sota-ajan sijoitukseni liittyy rajojen sulkemiseen ja karkurien etsimiseen. Sotilaspoliisissa on muuten suhteellisen paljon meitä naisia. Koska kotirintama ilmeisesti mielletään meille sopivammaksi.

Mua ihan oikeasti kiinnostaa tämä kysymys, etkö voisi vinkata mistä voin lukea lisää?

En ole asevellinen ni enhän minä mikään karkulainen olisi. Miksi en saisi muuttaa muualle ja jatkaa kotielämää, eihän mua kotiarestiin voida laittaa.

Mitens maahanmuuttajat, saisiko mieheni palata Hollantiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän