Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

20-40-vuotias nainen, miksi et ole suorittanut asepalvelusta?

Vierailija
20.05.2016 |

Etkö pidä isänmaatasi puolustamisen arvoisena vai menetkö aina sieltä mistä aita on matalin?

Kommentit (124)

Vierailija
41/124 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni kyllä oisin mennyt, mutta sairastan synnynäistä sydänvikaa, joten kalkkiviivoille jäin...innokkaasti oisin mennyt....näin se menee...

Vierailija
42/124 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin huolisivat, kun sairastin vaikeaa masennusta ja yritin tappaa itseni useamman kerran.

Aika surkee tapaus. Mitenpä sitä saisi tapettua vihulaisia, jos ei  onnistu edes itsensä tappamisessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/124 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin alle 20veenä halunnut mutta jäi kun menin naimisiin, opiskelin, tein lapsia jne... ei elämä ainakaan vielä ole vienyt armeijan suuntaan mutta ehtiihän sitä. Ei mikään ole pois suljettua.

Alle 20 vuotiaina miehetkin sinne yleensä menee vaikka ei niin haluaisikaan.

Vierailija
44/124 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pasifisti. Lisäksi, diabeetikko.

Kun vihollinen hyökkää Suomeen, muistathan olla heitä vastassa rauhanpiippuinesi, etkä piiloudu Suomen sotilaiden taakse. Jos et osallistu maanpuolustukseen, et ansaitse Puolustusvoimien tarjoamaa suojaakaan.

Samaa mieltä! Jos ei käy armeijaa ei ole oikeutta armeijan turvaankaan.

Vierailija
45/124 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemus ei olisi sama naisena ja vapaaehtoisena. Miehenä olisin mennyt mielenkiinnolla, mutta naisena minun olisi vain pitänyt todistella sukupuoleni pystyvyyttä armeijaoloihin ja vapaaehtoisena minun olisi varaman odotettu haluavan tehdä kaikki paskahommatkin. 

Tekosyy!

Vierailija
46/124 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisin?? 😂

Vierailija
47/124 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorena harkitsin meneväni, mutta sitten totesin ettei ole mitään järkeä tuhlata elämästä vuotta armeijassa. En pidä ihmisten tappamisesta. Olen vähän kriittinen koko asevelvollisuutta kohtaan.

Vierailija
48/124 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suorittanut, kiitos kysymästä.

Vierailija
49/124 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua opetella tappamaan.

Vierailija
50/124 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pääsin opiskelemaan omaa alaani yliopistoon heti lukion jälkeen. Jos tulisi naisille pakolliseksi, minua tuskin huolittaisiin skolioosin takia.

Vierailija
51/124 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nnnnnn kirjoitti:

20-40 vuotias mies miksi et ole kantanut lasta sisälläsi 9 kk ja synnyttänyt sen ja imettänyt sitä vuoden?

Miehet sotii isänmaan puolesta ja naiset luo isänmaahan uutta elämää. Näin se vaan on.

Lasten tekemisellä ja armeijalla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Et sinä veroistakaan pääse riti vaikka synnyttäisit 10 lasta.

Armeija on yhteiskunnan organisaatio. Jokaisen oma keho on heidän asiansa ja heidän ongelmansa.

Tämän yhteiskunnan organisaation käy läpi yleisten arvioiden mukaan 60–70 prosenttia miespuolisesta ikäluokasta. Naisista yhtä suuri osa tekee lapsia. Vauvaa synnyttäessä ja ruokkiessa nainen menettää vähintään vuoden työelämästä, miehet armeijan takia vain sen yhdeksän kuukautta. Uskoisin, että järjestelmässä on siis kyse kompensaatiosta.

Vierailija
52/124 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaapa ensin vaikka päättää, onko se naisten asepalvelus hyvä vai huono asia. Kun nainen menee armeijaan, lautajonnet ovat sitä mieltä, että MUNAA SE MENI HAKEMAAN KUN EI MUUALTA SAA RÖHÖHH EI NAISISTA OO MIHINKÄÄN PAINUKAA VITTUUN MUN INTISTÄ  :D:D ja kun nainen ei mene inttiin, jonne trollaa itku silmässä vauvapalstalla, miten epäreilua on kun huorulit saa etuoikeuksia nyyh ja ei naisista oo silloinkaan mihinkään.

Muuten kyllä menisin, mutta kiinnostuin aiheesta vasta näin myöhemmällä iällä eikä minua iän puoleta edes sinne otettaisikaan enää. Ei sillä että hirveästi innostaisi viettää aikaa räkänokkien kanssa, jotka ovat satavarmoja siitä, että tulin palvelukseen vain huomiohuoraamaan. Sinänsä isäm_maan_pulustustaitoja haluaisin kyllä harjoitella, mutta se juna taisi mennä jo sitten.

Vierailija
53/124 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin alle 20veenä halunnut mutta jäi kun menin naimisiin, opiskelin, tein lapsia jne... ei elämä ainakaan vielä ole vienyt armeijan suuntaan mutta ehtiihän sitä. Ei mikään ole pois suljettua.

Alle 20 vuotiaina miehetkin sinne yleensä menee vaikka ei niin haluaisikaan.

Kuinkas moni näistä miehistä on mennyt naimisiin alle 20veenä? Ja tehnyt lapsen heti perään, eli ollut raskaana? Maha pystyssä on huono ryömiä ojan pohjia pitkin.

Vierailija
54/124 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huolittu perinnöllisen lihasrappeumataudin takia. 

Vierailija
55/124 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisit sotii kotona.

Vierailija
56/124 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nnnnnn kirjoitti:

20-40 vuotias mies miksi et ole kantanut lasta sisälläsi 9 kk ja synnyttänyt sen ja imettänyt sitä vuoden?

Miehet sotii isänmaan puolesta ja naiset luo isänmaahan uutta elämää. Näin se vaan on.

Lasten tekemisellä ja armeijalla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Et sinä veroistakaan pääse riti vaikka synnyttäisit 10 lasta.

Armeija on yhteiskunnan organisaatio. Jokaisen oma keho on heidän asiansa ja heidän ongelmansa.

Tämän yhteiskunnan organisaation käy läpi yleisten arvioiden mukaan 60–70 prosenttia miespuolisesta ikäluokasta. Naisista yhtä suuri osa tekee lapsia. Vauvaa synnyttäessä ja ruokkiessa nainen menettää vähintään vuoden työelämästä, miehet armeijan takia vain sen yhdeksän kuukautta. Uskoisin, että järjestelmässä on siis kyse kompensaatiosta.

Minkä h*lvetin 9kk? Kyllä ne minua ainakin siellä vuoden pitivät, puhumattakaan siitä, miten tuo intti sotkee opiskelupaikkoihin hakemista. Naiset hyötyvät valtavasti siitä, että vain miehet ovat asevelvollisia, mutta naiset eivät edes tunnusta etuoikeutettua asemaansa. Se v*tuttaa eniten. 

Vierailija
57/124 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nnnnnn kirjoitti:

Minkä h*lvetin 9kk? Kyllä ne minua ainakin siellä vuoden pitivät, puhumattakaan siitä, miten tuo intti sotkee opiskelupaikkoihin hakemista. Naiset hyötyvät valtavasti siitä, että vain miehet ovat asevelvollisia, mutta naiset eivät edes tunnusta etuoikeutettua asemaansa. Se v*tuttaa eniten. 

Nykyään intti taitaa kestää viitisen kuukautta.

Vierailija
58/124 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ketään kelle olisin voinut jättää lapseni siksi aikaa. Mutta kohta tuo on 18, kai hän sitten yhden puoli vuotta ilman mua pärjää.

Vierailija
59/124 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin huolisivat, kun sairastin vaikeaa masennusta ja yritin tappaa itseni useamman kerran.

Aika surkee tapaus. Mitenpä sitä saisi tapettua vihulaisia, jos ei  onnistu edes itsensä tappamisessa.

Vielä surkeempaa on sun idioottimaisuus.

Vierailija
60/124 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoritin puolet, sitten sairastuin ja potkivat pihalle. Jos sota tulisi niin ehkä minut huolittaisiin miinantallaajaksi jos en voisi suorittaa sota-ajan tehtävääni (tulenjohto-au).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan